Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2011, 00:04   #1021
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
suqar_7loe?
Vergeet mijn reactie 904 niet.
Mijn excuses, maar ik heb geen zin in een serieuze discussie.

Nou goed, u mag me wel eens vertellen wat u denkt over het feit dat een moslimleider in een islamitische gemeenschap een leeftijd bepaalt waarop iemand mag trouwen. Maw een leeftijd waarop iemand de volwassenheid heeft bereikt.

Leuke vraag toch, helemaal jouw stijl
Oud 3 januari 2011, 00:53   #1022
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Was er je iets niet duidelijk?
Wat van mijn antwoord heb je niet begrepen?
Zeg het maar hoor Arti!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 00:59   #1023
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik het nog eens herhalen?
Ik vind u een pervers persoon omdat u pedofilie goedpraat, zolang die kinderen maar " getrouwd zijn" en zelfs er geen graten in ziet om baby's uit te huwelijken, in uw perfecte islamitische samenleving, voor mij hoort iemand met een dergelijke gedachtengang thuis in een inrichting.
Oud 3 januari 2011, 00:59   #1024
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Nou goed, u mag me wel eens vertellen wat u denkt over het feit dat een moslimleider in een islamitische gemeenschap een leeftijd bepaalt waarop iemand mag trouwen. Maw een leeftijd waarop iemand de volwassenheid heeft bereikt.

Naar dat antwoord ben ik ook heel benieuwd.
Oud 3 januari 2011, 01:04   #1025
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Kijk, zuster.
Dat zou onlogisch zijn want verschil in ras en milieu bijvoorbeeld speelt een rol in beïnvloeden van lichamelijke groei en menstruatie.

Een paar voorbeelden:
Op welke leeftijd begint de menstruatie?
De leeftijd waarop meisjes voor het eerst menstrueren ligt tussen 10 en 17jaar. Verschillen in ras spelen daarbij een rol. De meeste meisjes beginnen te menstrueren rond hun 13de. Als je rond je 16de nog niet menstrueert, is het verstandig om er eens met je huisarts over te praten. (cm.be of invaliditeit.be)

Op welke leeftijd werd je voor het eerst ongesteld?
Ik was 9. Op moederdag, in de caravan ergens op een camping in Nederland. (vrouwenpower.nl forum)

Een jong meisje is geslachtsrijp wanneer ze voor het eerst menstrueert (de menarche). Ze is dan meestal 11 �* 14 jaar, soms jonger en soms iets ouder. (larousse gezondheids encyclopedie)

At what age does menstruation typically begin?
Girls start menstruating at the average age of 12. However, girls can begin menstruating as early as 8 years of age or as late as 16 years of age. (womens-health.health-cares.net)

Ja kan geslachtsrijp zijn ook al menstrueer jij nog niet want sommige meisjes menstrueren wel laattijdig.

9) Kun je zwanger worden als je nog niet ongesteld bent geweest?
Ja, dat kan. De menstruatie vindt plaats aan het einde van de cyclus. Of je eerste cyclus begonnen is, weet je niet. Je kunt dus al geslachtsrijp zijn zonder dat je het weet. Trouwens: ook als je seks hebt tijdens je menstruatie kun je zwanger worden. (dokterdokter.nl)
Een meisje moet geslachtsrijp zijn om een huwelijk met haar te mogen consumeren. Voor het huwelijk is er geen maximum of minimum leeftijd. Een vader mag zijn dochter uithuwelijken ook al is ze 0 jaar oud; de leeftijd speelt geen rol, het belang van de dochter wel, vrijheid van het gezin en maatschappij ook enz.

Als vader kies je veel voor het kind, je kiest om haar te maken, haar naam, haar scholing, haar woonplaats .. enz. De staat (regering, parlement, shura ..) kiest ook veel dingen voor ons .. De vader mag het wel, maar een voogd mag het meisje niet uithuwelijken, ze moet eerst volwassen worden en in staat zijn om zelf te kiezen. De vader mag zijn dochter ook niet uithuwelijken indien ze volwassen is en in staat is om een keuze te maken, hierbij is haar instemming noodzakelijk. In de sharia maakt men een onderscheid tussen vader en voogd (broer, oom, grootvader, staat ..). In sharia mag de vader zijn dochter (indien ze nog niet volwassen is) wel uithuwelijken, maar een voogd mag dat NIET. (er zijn meningsverschillen: ligt aan kennis, diversiteit tussen volkeren, tijd en plaats).

Indien de vader slecht en niet vroom is en dat hij met het uithuwelijken van zijn dochter geen belang van de dochter nastreeft, dan mag hij het niet doen. In de sharia zijn twee rechtvaardige getuigen noodzakelijk voor het maken van huwelijkscontract, en deze getuigen moeten deze vader wel goed kennen, anders mogen ze niet hun getuigenis afleggen, indien ze het wel doen dan riskeren ze een gerechtelijke vervolging wegens het afleggen van een valse getuigenis.

Dat is een inleiding, wat betreft jouw vraag: mag de leider van een (echte) islamitische gemeenschap een leeftijd voor volwassenheid bepalen?

Er zijn drie antwoorden op deze vraag: 1) welke rechtsschool? 2) schade? 3) evolutie van de maatschappij?

1)
Ja, indien ze de Hanafi rechtsschool volgen. De meeste landen vandaag in de wereld volgen hierin (minimumleeftijd/volwassenheid bepalen) de Fiqh van Hanafi school (18 jaar voor een jonge en 17 jaar voor een meisje).

2)
Ja, indien het vroege huwelijk 'misbruikt' wordt wanneer bijvoorbeeld de moslims minder goed bezig zijn, wanneer ze de islam niet goed en begrijpend praktiseren of wanneer er uit een onderzoek blijkt dat het vroege huwelijk schade veroorzaakt.

3)
Ja, op basis van masalih mursala (public interest) want de wereld vandaag is veranderd en die is een klein dorpje geworden. Om vandaag te kunnen functioneren heb je voldoende opleiding nodig zowel instrumenteel (omgaan met instrumenten) als sociologisch (sociale netwerken is verzwakt en die is verder aan het verzwakken dankzij de demografische ontwikkelingen en toename van politieke en culturele diversiteit).

Mogen de moslimlanden vandaag de minimumleeftijd bepalen?
Wie sharia goed begrijpt, zal inzien dat het niet alleen mag, maar het moet (en dit is trouwens de fatwa/mening van een van de grootste geleerden, de laatste decennia, in 'strenge Hanbali' SA Muhammad ibn al Uthaymeen).

In de praktijk gaan ze het niet kunnen realiseren want er zijn normen die het vaak bepalen, en de armoede speelt ook een grote rol (zie kinderhuwelijk in India). Volgens het wetboek van Egypte (ze volgen Hanafi madhab) bijvoorbeeld moet het kind minimum 18 jaar worden om te mogen trouwen, maar in de praktijk neemt jeugdrechtbank de verantwoordelijkheid op zich, en trouwen daar veel meisjes rond hun 15de.

Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 01:07.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 01:18   #1026
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moet ik het nog eens herhalen?
Ik vind u een pervers persoon omdat u pedofilie goedpraat, zolang die kinderen maar " getrouwd zijn" en zelfs er geen graten in ziet om baby's uit te huwelijken, in uw perfecte islamitische samenleving, voor mij hoort iemand met een dergelijke gedachtengang thuis in een inrichting.
Dat is een mening mevrouw alice.
Ik wil bewijzen, argumentatie en rechtvaardiging. Geen woordjes en zomaar een mening uitwerpen.
Oud 3 januari 2011, 01:21   #1027
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dank je voor de uitleg Porpo.

Dus Suqar_7loe, je bent een gelukkige jongedame.

Om het duidelijk te maken, Porpo, je bent dus duidelijk een niet prakiserende volgeling van Van Gheluwe (hoop ik).

Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2011 om 01:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 01:27   #1028
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een mening mevrouw alice.
Ik wil bewijzen, argumentatie en rechtvaardiging. Geen woordjes en zomaar een mening uitwerpen.
De mogelijke gevolgen van seks op jonge leeftijd.(is dit genoeg voor u, porpo?):
Citaat:
Gevolgen
Op korte termijn
Deze kunnen langdurig blijven bestaan.

drang tot zelfvernietiging of zelfbeschadiging
gevoel in een bodemloze put te belanden
regressie: bijvoorbeeld duimzuigen, opnieuw bedplassen
concentratiestoornissen
slechtere schoolprestaties
schuldgevoel
schaamtegevoel
afkeer van het eigen lichaam
gevoel van machteloosheid
onzeker zijn
zich niet veilig voelen
angst voor ongeloof, onbegrip, bestraffing voor het misbruik
angstig zijn
dissociatie
moeite met grenzen stellen, niet kunnen opkomen voor eigenbelang
voortdurend voor anderen zorgen
agitatie (geprikkeld zijn)
psychosomatische klachten: bijvoorbeeld hoofdpijn, buikpijn
Op lange termijnlage eigenwaarde (zichzelf niets waard vinden)
weinig zelfrespect
onderdrukking van eigen emoties en gevoelens: bijvoorbeeld zichzelf niet voelen, gevoel van aanhankelijkheid onderdrukken
onderdrukking van eigen seksualiteit: bijvoorbeeld lichamelijke gevoelens onderdrukken
seksualiteit loskoppelen van genegenheid en respect, waardoor men in de prostitutie kan vluchten
afkeer van seksualiteit
problemen met seksuele relaties
neiging tot pedofilie bij incestrelatie van een kind
herbelevingen, posttraumatische stressstoornis
depressiviteit
eenzaamheid
het gevoel geïsoleerd te zijn of zichzelf isoleren
risico om opnieuw slachtoffer te worden van seksueel misbruik, seksueel agressieve partners aantrekken
risico van dadergedrag/ zelf dader te worden
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 01:32   #1029
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als ik het nog eens herhaal krijg ik weer onder mijn voeten van maddox.
Vast niet, leg maar eens uit of een ( kind) huwelijk gelijkstaat aan het ritueel van communie en ook wat je dan bedoelt met " niet capabel zijn van sommige meerderjarigen om een huwelijkspartner uit te kiezen!

Laatst gewijzigd door alice : 3 januari 2011 om 01:33.
Oud 3 januari 2011, 01:32   #1030
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De mogelijke gevolgen van seks op jonge leeftijd.(is dit genoeg voor u, porpo?):
OK, breng mij nu een bewijs dat die gevolgen in pakweg India plaats vinden. Graag percentages, objectieve medische onderzoeken en betrouwbare bronnen.

Gewoon beweren dat het mogelijk is, zegt mij niets. Dat kan ook met 32-jarige vrouwen gebeuren. Indien het geen norm is, dan kan het inderdaad een effect hebben op de kinderen want de omgeving en acceptatie van jouw handeling door ouders en gemeenschap spelen een rol in de psychische reacties.

Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 01:34.
Oud 3 januari 2011, 01:35   #1031
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Goede opsomming maar voor onze huismoslim niets aan de hand he?
Oud 3 januari 2011, 01:35   #1032
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vast niet, leg maar eens uit of een ( kind) huwelijk gelijkstaat aan het ritueel van communie en ook wat je dan bedoelt met " niet capabel zijn van sommige meerderjarigen om een huwelijkspartner uit te kiezen!
Ja, alice.
Denk je dat alle 18 en 25 jarige meisjes capabel zijn om een juiste beslissing te nemen?? Graag een bewijs aan de hand van wat de statistieken vertellen over huiselijk geweld, welzijn en scheidingen.

Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 01:36.
Oud 3 januari 2011, 01:38   #1033
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, breng mij nu een bewijs dat die gevolgen in pakweg India plaats vinden. Graag percentages, objectieve medische onderzoeken en betrouwbare bronnen.

Gewoon beweren dat het mogelijk is, zegt mij niets. Dat kan ook met 32-jarige vrouwen gebeuren. Indien het geen norm is, dan kan het inderdaad een effect hebben op de kinderen want de omgeving en acceptatie van jouw handeling door ouders en gemeenschap spelen een rol in de psychische reacties.
Ja hoor, een verkrachting van een kind doet vast minder pijn wanneer pa haar met de beste bedoelingen heeft uitgehuwelijkt en de samenleving dat goed vind!
Maar wanneer een 32 jarige seks heeft zonder getrouwd te zijn is dat " ontucht"!
Kunt u geen kotszakjes leveren bij uw beweringen?
Oud 3 januari 2011, 01:39   #1034
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, alice.
Denk je dat alle 18 en 25 jarige meisjes capabel zijn om een juiste beslissing te nemen?? Graag een bewijs aan de hand van wat de statistieken vertellen over huiselijk geweld, welzijn en scheidingen.
Ga eens kijken in vluchthuizen die uitpuilen van je " zusters"!
Oud 3 januari 2011, 01:42   #1035
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zou zwijgen , als ik zo weinig te vertellen had als jij.
Dat is niet meer dan mijn persoonlijke mening hé Filosoof.
idd, méér is dat niet.
Opinions are like assholes: everybody has one.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2011 om 01:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 01:42   #1036
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus Suqar_7loe, je bent een gelukkige jongedame.
Zeker en vast, Maddox
Oud 3 januari 2011, 01:42   #1037
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

'Propo' heeft blijkbaar ook nog nooit gehoord over de onherstelbare lichamelijke schade bij die kleine meisjes!

Eigenlijk is 't tè smerig voor woorden...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 01:50   #1038
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, een verkrachting van een kind doet vast minder pijn wanneer pa haar met de beste bedoelingen heeft uitgehuwelijkt en de samenleving dat goed vind!
Maar wanneer een 32 jarige seks heeft zonder getrouwd te zijn is dat " ontucht"!
Kunt u geen kotszakjes leveren bij uw beweringen?
Deze reactie heeft niets van doen met mijn vraag daar.

Mijn vraag is: neem India als voorbeeld en kom met bewijzen.
Gevolgen Op korte termijn

drang tot zelfvernietiging of zelfbeschadiging: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

gevoel in een bodemloze put te belanden: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

regressie: bijvoorbeeld duimzuigen, opnieuw bedplassen :x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

concentratiestoornissen: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

slechtere schoolprestaties: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

en zo verder met al die beweringen.

Duidelijk?
Oud 3 januari 2011, 01:52   #1039
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens kijken in vluchthuizen die uitpuilen van je " zusters"!
Weer hetzelfde. Deze reactie heeft niets te maken met mijn commentaar.

Opnieuw?

Ja, alice.

Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 01:53.
Oud 3 januari 2011, 01:56   #1040
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze reactie heeft niets van doen met mijn vraag daar.

Mijn vraag is: neem India als voorbeeld en kom met bewijzen.
Gevolgen Op korte termijn

drang tot zelfvernietiging of zelfbeschadiging: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

gevoel in een bodemloze put te belanden: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

regressie: bijvoorbeeld duimzuigen, opnieuw bedplassen :x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

concentratiestoornissen: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

slechtere schoolprestaties: x% , objectieve medische onderzoek en betrouwbare bron.

en zo verder met al die beweringen.

Duidelijk?
IK denk dat u zelf maar eerst eens iets moet opsteken over de ontwikkeling van kinderen, ik hoef u geen zaken bij te brengen die algemeen aanvaard en erkend zijn, waarop dan ook wettelijk bescherming geboden wordt aan meisjes tegenover perverse opvattingen zoals deze van u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be