![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, hoe kun je nu zo naief zijn en zo weinig van politiek begrippen?! Uiteraard zijn dat opportunisten, die bovendien nog dom zijn want te laat komen. De slimme opportunisten zijn zoals Bracke net voor de verkiezingen binnen te komen, om de schijn nog een beetje op te houden...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amaaai, iemand die nu lid wordt van een partij een opportunist noemen. Akkoord, destijds was het nodig om een partijkaart te kopen van je burgemeester, om aan een jobke in de gemeente te geraken, maar nu ... en bij de nva ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom lieg je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja dezelfde reden waarom Steve Stunt, Verhofstadt en Leterme op een bepaald ogenblik zo goed scoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het ogenblik dat den Bracke officieel overkwam, was er al een periode van twee weken 'snuffelen' voorafgegaan;
maar dat is niet het belangrijkste: op het ogenblik dat Bracke overkwam, was het credo nog steeds: "geen enkele peiling is er ooit op geweest. Eer het omgekeerde." Aanvaard de waarheid of ga voor een ander hol gaan keffen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer eens opnieuw, en liefst wat duidelijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een regering zal er zeker komen, alleen niet het soort regering wat jullie willen. Zelfs met een houten been, het zal nooit genoeg zijn en dat is de angst van het Weverke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfs dat zal dan beter zijn dan voorheen, toen de nva niet met zo massaal veel parlementairen aanwezig was in de kamer.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Een grote stijging in het aantal aanhangers van een idee/partij kan je verklaren vanuit de veronderstelling dat mensen niet zeldzaam meelopers zijn en 'erbij willen horen'.
Mensen die goed nagedacht hebben en daardoor goed weten wat ze willen, springen niet zomaar van het ene naar het andere. Van mening veranderen of beseffen dat je al lange tijd op de verkeerden stemt, kan gebeuren bij iemand die goed nagedacht heeft, maar dat zijn dikwijls processen van lange duur en dat gebeurt niet zomaar 'toevallig' bij alle 'verstandige' mensen tegelijkertijd. Jonge mensen, die gemiddeld veel minder over politiek nagedacht hebben, waren de grootste overlopers, vermoed ik. Dit onder andere omdat zij een grotere afkeer hebben van traditionele dingen, meer vernieuwing nastreven en dus nieuwe partijen erbij willen, ook omdat zij gevoeliger zijn voor hypes, voor meelopen en voor erbij willen horen. Zelf jong zijnde kom ik veel onder jonge mensen, wat me met die indruk opgescheept heeft. Kleine nuance, in mijn omgeving werd er ook wel meer dan gemiddeld op N-VA gestemd. Dat mensen naar de N-VA gestroomd zijn omdat ze verstandiger geworden zijn, is in mijn ogen in ieder geval een foute bewering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het doet nog pijn he? dat is goed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De grote 'redders' van de NVA zullen het eens komen zeggen. De NVA is een partij die als zweeppartij zijn dienst heeft gedaan maar net als alle andere partijtjes die opeens groot geworden zijn botst tegen de essentie van de politiek: niet iedereen is akkoord met de standpunten van de NVA, meer nog: 70% van de Vlamingen is niet akkoord met het standpunt van de NVA, om maar te zwijgen van de Walen. Ik maak me er echt geen zorgen over, er is niets zo dom als het kiesvee, als dat nog lang aansleept dan verdwijnt de NVA terug naar waar het vandaan komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Het is niet omdat je niet voor een partij stemt, dat je niet akkoord bent met minstens een deel van hun standpunten. Omgekeerd is het niet omdat je voor een partij stemt, dat je het met alles van die partij eens bent. Indien ik me niet vergis, is uit polls in 2010 gebleken dat zeker 60% van de Vlamingen of zelfs meer zich kon inbeelden op N-VA te stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het NV-A is immers het zoveelste eindstation waarop de Vlaamsnationalisten hun hoop hebben gesteld. Tijdens W.O. II dweepten de echte Vlamingen (lees vlaamsnationalisten) met het onbetwistbare superras dat de hele wereld in brand had gestoken. Massaal sloten de vlaamsnationalisten zich aan bij de Nazi's. Het hield niet op met het rondparaderen in bruine kostuumpjes. Het ging veel verder.... -Mensen bespioneren. -Mensen veklikken. -Schrikbewind van de Nazi's helpen verwezelijken. -Helpen bepaalde bevolkingsgroepen op transport zetten naar vernietiginskampen. -Aan het Oostfront Hitler gaan helpen tegen de Russen. -Enz.... Na de oorlog hebben er natuurlijk represailles plaatsgevonden. Er zijn toen een aantal collaborateurs tegen de muur gezet. Na de oorlog kwamen er weer andere rechtse partijen. De V.U., het V.B. enz.... Allemaal eindstations, want de vlaamsnationalisten kwamen niet aan hun trekken. De Wever met zijn NV-A is gewoon de laatste "remise" en de zoveelste halte waar de vlaamsnationalisten al hun hoop op gevestigd hebben. Er zijn er ook een aantal die in het achterste van de Nederlanders willen kruipen. Janken en jammeren dat ze onderdrukt worden in België door een Franstalige minderheid.... en dan willen ze iets in de pap gaan te brokken hebben als minderheid bij de Hollanders.... Het zal zoals gewoonlijk niets worden...... Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 januari 2011 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het wordt dringend tijd dat je in het heden begint te leven. |
|
![]() |
![]() |