Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 januari 2011, 21:38   #241
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit zit ergens in een kelder van MR opgesloten zodat'm de boel niet omzeep helpt
Een van zijn disciples heeft al gereageerd.
solidarnosc is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:38   #242
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Over de creatie van de zogenaamde "Brussels Metropolitan Region" heb ik alleen dit te vermelden: de kans is heel groot dat de BMR door de Franstaligen zal beschouwd worden als een de facto uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Alleen al daarom mag een BMR er nooit komen.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:41   #243
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Over de creatie van de zogenaamde "Brussels Metropolitan Region" heb ik alleen dit te vermelden: de kans is heel groot dat de BMR door de Franstaligen zal beschouwd worden als een de facto uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Alleen al daarom mag een BMR er nooit komen.
De BMR is er de facto al.
solidarnosc is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:42   #244
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Als dit niet kan, kan er niets en is het duidelijk dat sommige antagonisten niet liever zien dan dat ons land en zijn bevolking naar de verdommenis gaat. Waarvan akte bij de volgende verkiezingen.
Deze nota lijkt mij een aanvaardbaar compromis. Alleen is het afwachten of de franstaligen mee willen én zal N-VA nu kleur bekennen ? Gaan ze deze uitdaging aan of laten ze België barsten ?
We zullen het gauw weten !
Dit moet gewoon lukken! Als Vande Lanotte hiermee het vertrouwen en de wil kan verkrijgen om effectief tot de formatie te kunnen overgaan dan is het niet meer dan logisch om naar een regering Vande Lanotte 1 te gaan met als twee vice-premiers Di Rupo en Dewever, Di Rupo kan je gezien zijn taalgebrek onmogelijk premier laten zijn van een drietalig land en Dewever wil het niet…
Als het met deze nota moet.... laat het maar barsten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:43   #245
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aangezien Dewever heeft voorgenomen om dit jaar op zijn lijn te letten is een vette vis niet aan te raden.
We zijn eind 2011 eer we een belofte van eind 2010 kunnen beoordelen wat betreft het postuur van BDW. Wat we niet kunnen zeggen over de beloften van alle Vlaamse partijen pre-2007, behalve de vasthoudendheid van de N-VA wat betreft die zaken.

Woon je nu al in Brussel of moet je erin gejaagd worden?

En nogmaals... alle onzin afsluiten met een "" maakt het nog altijd niet minder onzin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:43   #246
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De BMR is er de facto al.
Verklaar u nader.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:45   #247
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar u nader.
Socio-economisch-cultureel bestaat die gewoon.
solidarnosc is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:47   #248
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Groen! zegt ja
schaduwpremier is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:47   #249
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Even advocaat van de duivel spelen...

Iedereen wil van N-VA af, maar niemand durft hen te dumpen. Vandelala "tagt" zijn nota's opdat hij weet wie er lekt. Vervolgens lekt hij zelf de nota, iedereen zegt van "zie je wel!!!!!" en N-VA krijgt de zwarte piet.

Realistisch? Totaal ondenkbaar?
Oud 4 januari 2011, 21:49   #250
Geert C

Standaard

Citaat:
Vreemd, ik heb tot op heden enkel Vlaams-nationalisten horen beweren dat de BMR een "de facto uitbreiding" van Brussel is.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:51   #251
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard, net zoals er een Antwerp Metropolitan Region en een Ghent Metropolitan Region. Het is nu eenmaal niet meer dan normaal dat er een wisselwerking bestaat tussen de randgemeenten en de stad zelf. Dat is het geval in zowat elke stad waar ook ter wereld.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:54   #252
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb er niets op tegen dat Grimbergen met het Brussels Gewest overlegt over een gemeenschappelijke problematiek. Dat is niet alleen logisch, het is ook noodzakelijk. Als je die ontmoetingsplaats tussen de gemeenten een dure naam wilt geven, mij niet gelaten.
Maar ik vrees dat het de bedoeling is om veel verder te gaan:
- een extra bestuursniveau met zijn eigen postjes - alsof we er nog niet genoeg hebben
- een bestuursniveau dat bevoegdheden gaat uitoefenen in plaats van de gemeenten
En dat zou ik niet kunnen goedkeuren.
gertc is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:56   #253
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Groen! zegt ja
Well d'uh, die willen een postje, die zouden nog ja zeggen moest de nota het opofferen van hun eigen moeders bevatten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:56   #254
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vreemd, ik heb tot op heden enkel Vlaams-nationalisten horen beweren dat de BMR een "de facto uitbreiding" van Brussel is.
Een francofoon die nu uitroept 'joepie, Brussel breidt uit' gooit zijn eigen ruiten in.
gertc is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:56   #255
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Even advocaat van de duivel spelen...

Iedereen wil van N-VA af, maar niemand durft hen te dumpen. Vandelala "tagt" zijn nota's opdat hij weet wie er lekt. Vervolgens lekt hij zelf de nota, iedereen zegt van "zie je wel!!!!!" en N-VA krijgt de zwarte piet.

Realistisch? Totaal ondenkbaar?
Is reeds vorige keer geprobeerd, toen beet het volk niet
Amon_Re is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:56   #256
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
gewoon gewoon?
born2bewild is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:57   #257
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Blijkbaar zijn ze toch nog zo dom niet, die Vlaams-nationalisten. Bij heel dat verhaal rond de BMR moet ik gewoon terugdenken aan de geschiedenis rond de faciliteiten.
Voor de Vlamingen waren ze uitdovend, voor de Franstaligen permanent.
Voor de Vlamingen moesten de faciliteiten beperkt worden geïnterpreteerd, voor de Franstaligen waren het de facto tweetalige gemeenten.

Hetzelfde dreigt te gebeuren met de BMR:
Voor de Vlamingen zal dit een overlegorgaan worden, de Franstaligen zullen dit beschouwen als een verruimd en uitgebreid Brussels gewest.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 21:58   #258
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een francofoon die nu uitroept 'joepie, Brussel breidt uit' gooit zijn eigen ruiten in.
Exact.
stropdrager is offline  
Oud 4 januari 2011, 22:01   #259
Geert C

Standaard

Citaat:
Niet enkel nu, maar sinds vier werkgeversorganisaties meer dan een jaar geleden met het idee op de proppen kwamen heb ik enkel Vlaams-nationalisten horen beweren dat de BMR neerkomt op een "de facto uitbreiding" van Brussel...

Jullie denken dat jullie tegen een draak aan het vechten zijn, maar in werkelijkheid is het gewoon een windmolen...
Citaat:
Ik heb er niets op tegen dat Grimbergen met het Brussels Gewest overlegt over een gemeenschappelijke problematiek. Dat is niet alleen logisch, het is ook noodzakelijk. Als je die ontmoetingsplaats tussen de gemeenten een dure naam wilt geven, mij niet gelaten.
Maar ik vrees dat het de bedoeling is om veel verder te gaan:
- een extra bestuursniveau met zijn eigen postjes - alsof we er nog niet genoeg hebben
- een bestuursniveau dat bevoegdheden gaat uitoefenen in plaats van de gemeenten
En dat zou ik niet kunnen goedkeuren.
Goh, daar zullen waarschijnlijk wel postjes aan verbonden zijn, maar niet meer dan bij de eerste de beste intercommunale.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 januari 2011 om 22:01.
Geert C is offline  
Oud 4 januari 2011, 22:01   #260
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Hoeveel zou Brussel nu eigenlijk krijgen? De ene bron spreekt over 300-en miljoen euro, de andere over 15% van de regionale belasting... Maar die regionale belasting gaat door diezelfde financieringswet met 15 miljard euro stijgen! 15% van de nieuwe regionale belasting is veel, veel meer dan 300,400 of 500 miljoen!
gertc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be