![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die foto was wat anders dan ons schattig duo knabbel en babbel hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 | |
Burger
|
![]() @ porpo
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind hun Berberse dialect wel meer formeel in de zin dat het dichtst bij de taal Tamazight ligt. Hun muziek vind ik echt graf man. (zeker Tinariwen enz.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Touaregs hebben volgens mij geen barst te maken met Berbers. het zijn Saharaoui. Ze spreken geen Berbers maar hun schrift wordt door de Berbers wel gebruikt om hun ongeschreven taal te noteren. Mag een moslim muziek appreciëren? Of was dat iets haraam? Correct me if i'm wrong. Laatst gewijzigd door tomcruse : 4 januari 2011 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je hebt uiteindelijk gelijk!! Ook in islamitische jurisprudentie maakt men een onderscheid tussen de methodologie en toepassing, de methodologie is puur theoretisch terwijl de toepassing meer praktisch is, en indien we een kijkje gaan nemen in de evolutie van de toepassing dan zullen we duidelijk inzien dat men altijd rekening hield met de omgeving en hoe die allemaal in elkaar zit, de normen van de mensen, diversiteit tussen volkeren en de evolutie van de maatschappij. Laatst gewijzigd door porpo : 4 januari 2011 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |
|
![]() Porpo heeft het licht gezien :zegriet:
![]() Ik heb altijd gelijk, vriend.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 januari 2011 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
|
![]() Oh dat is vriendelijk hoor. Maar ik zal u moeten teleurstellen, ik wil geen 2e vrouw zijn van u.
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er één ding is dat niet evolueert is het de Islam wel waar jij 's nachts van droomt.En met vrouwen houden de baardige oude mannen al helemaal gn rekening. Laatst gewijzigd door Caligula : 4 januari 2011 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus moslims moeten polygamie goedkeuren omdat het Islamitisch is maar ik de praktijk mag je dit afwijzen, behalve in een Islamitische maatschappij die nergens bestaat of kan bestaan?
Polygamie is het recht van de man, vrouwen hebben dat recht niet. Je kunt dan nog moeilijk beweren dat man en vrouw gelijkwaardig zijn,aangezien ze geen gelijke rechten hebben. Wanneer alle vrouwen recht zouden krijgen tot scholing en economische onafhankelijkheid, dus geen toestemming van anderen om wel of niet te werken denk ik dat de meesten reageren zoals Suqar en polygamie zouden afwijzen, waarom zou islam dan niet kunnen evolueren en het afschaffen? Kan islam tot het inzicht komen dat evolutie van regelgeving nodig en wenselijk is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het simpel te houden, "De Pedofeet" is geen forummer, maar een meer en meer gebruikte samentrekking van PEDofiel en PrOFEET.
De reden van die samentrekking is ook het uitgangspunt van dit hele topic. En neen, hier heb ik geen bron voor. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is Artisjok, want met alleen enkellettergrepige woorden kan ik het niet uitleggen.
![]() |
#1256 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als alleenstaande vrouw loop je gevaar. Dus kan een man met de nodige middelen en met de beste bedoelingen zich engageren om het leven van die vrouw en haar kinderen te verzachten door haar op te nemen in zijn gezin. Hij moet haar dan behandelen zoals zijn eigen vrouw en ook van dezelfde bruidsschat voorzien. Het is dus niet zo dat telkens wanneer zijn eerste vrouw ouder wordt ze kan kan vervangen worden door een jongere versie. Dit gebeurt helaas te vaak in mannenhoofden. Meer zelfs, als het maximale aantal van 4 bereikt is, dan zal er eentje plaats moeten maken om nieuw bloed toe te laten. Dat kan door drie maal te verstoten. Enz. enz. De bedoeling van God vs. de begeerten van de "zwakke" man. Kijk wat de Koran zegt: 4/2 En geeft de wezen hun bezittingen en verruilt het slechte niet voor het goede en eet niet van hun eigendommen samen met jullie eigendommen. Voorwaar dat is een grote zonde. 4/3 En indien jullie vrezen de vrouwelijke wezen niet rechtvaardig in hun rechten te zullen behandelen, trouwt dan met andere vrouwen die jullie aanstaan, twee drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen dan met één of wat jullie aan slavinnen bezitten. Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn. 4/129 En jullie zullen nooit in staat zijn om rechtvaardig te zijn voor de vrouwen hoezeer jullie ook willen. Geeft niet toe aan jullie neiging tot één bepaalde vrouw en laat een andere niet in het onzekere verkeren, en als jullie je beteren en Allah vrezen: Voorwaar Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig. Als de moslims nu eens konden lezen wat er staat en niet zouden lezen wat ze wensen dan is er hoop. Polygamie kan dus in uitzonderlijke gevallen, mits de juiste intentie en de juiste wijze voor die mannen die er toe in staat denken te zijn hoewel ze zichzelf daarbij bedriegen maar Allah zal het pardonneren in al Zijn Goedheid als ze zichzelf beteren. Nu nog proberen door de schedels van de mannen te geraken en zeggen dat er ook vrouwen staan te roepen om meer polygamie voor de man. Zo iets van : hoe meer zielen hoe meer vreugde ! Inshallah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha ja, daarom dat Mohammed er een twaalftal jonge deernen op nahield nadat hij die vakkundig tot weduwe had gedegradeerd door zèlf hun echtgenoten de keel over te snijden of te martelen tot de dood erop volgde?
Je legt het zo mooi uit, polygamie als een vorm van sociale zekerheid voor arme weduwen met kinnekes. Maar waarom moeten ze dan zonodig verplicht met die man copuleren? kan hij niet gewoon eten geven, geld geven, onderdak geven en kleding geven? Dat is toch de bedoeling? Waarom moet hij er dan persé sex voor terugkrijgen? Tenslotte had Mohammed ook 1(één) oude (slechts een paar jaar jonger dan hijzelf) vrouw die voor zijn kinderen zorgde (die zijn wel allemaal gestorven) en nadien ook voor de volgende vrouw van zes jaar zorgde. nadat Mohammed er nog een paar jonge "weduwen" bijnam wou hij van die oude trees scheiden! Maar zij was zo ootmoedig dat ze haar bed-plaats afstond als ze maar eten en onderdak en kleding bleef krijgen. Uit eerlijke schaamte heeft hij dat dan maar gedaan en mocht ze huishoudster zonder sex worden. Wat wil je als je nog een harem van 10 vrouwen hebt tussen 9 en 34?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook een 'moslim' misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Allah is groot, maar de ziekenkas?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | |
|
![]() Citaat:
Dat 'rekening houden met de omgeving' is dus helemaal geen argument dat bewijst dat er een evolutie is in de islam. Het is je zoveelste gelegenheidsargument, je zoveelste leugen. Het 'rekening houden' betekent niets meer dan zich schikken in de situatie als een minderheid, zich houden aan de wet van het land waarin je verblijft. Het is mij volkomen duidelijk dat jij een lid bent van een vijfde colonne porpo. |
|
![]() |
![]() |