Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2011, 21:43   #1241
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hou dat ranzig beest maar. Bah.
Hoe kan je een lief knabbelend eekhoorntje met die lange fluffy tail nu ranzig vinden?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 21:44   #1242
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Hoe kan je een lief knabbelend eekhoorntje met die lange fluffy tail nu ranzig vinden?
Die foto was wat anders dan ons schattig duo knabbel en babbel hé.
Oud 4 januari 2011, 21:49   #1243
tomcruse
Burger

Standaard

@ porpo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Sorry, voor wat? Er is geen sprake van aanmatigend of ontmoedigend toon, en ik reageerde twee keer op u. Eerste keer reageerde ik aandachtig en ik gaf u daar tijd in, hoe komt?
Ik had deze reactie "jammer" later gezien:
Nou, OK dan, maar je loopt wel achter en de toon sloeg op mezelf, beste, geen verwijt aan jou dus.

Anders was de eerste reactie ook een
Indien jij snapt wat ik bedoel natuurlijk.
Ik snap het helemaal. Zie mijn reactie op uw reactie.
En voor deze reactie ook:
Vrede zij met u, beste porpo
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 21:50   #1244
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met het touareg volk , bestaan die nog ?
Natuurlijk bestaan ze nog. Ik weet het niet, die zijn toch terug gedevolueerd of zo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Hoe staat porpo tegenover hun cultuur ?
Ik vind hun Berberse dialect wel meer formeel in de zin dat het dichtst bij de taal Tamazight ligt. Hun muziek vind ik echt graf man. (zeker Tinariwen enz.)
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 22:01   #1245
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaan ze nog. Ik weet het niet, die zijn toch terug gedevolueerd of zo?

Ik vind hun Berberse dialect wel meer formeel in de zin dat het dichtst bij de taal Tamazight ligt. Hun muziek vind ik echt graf man. (zeker Tinariwen enz.)
Wel het zegt genoeg.
Touaregs hebben volgens mij geen barst te maken met Berbers. het zijn Saharaoui. Ze spreken geen Berbers maar hun schrift wordt door de Berbers wel gebruikt om hun ongeschreven taal te noteren.
Mag een moslim muziek appreciëren? Of was dat iets haraam?

Correct me if i'm wrong.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 4 januari 2011 om 22:03.
Oud 4 januari 2011, 22:15   #1246
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Goed dat jij het beseft, daarom juist is polygamie een oplossing (in een goede islamitische gemeenschap)!!

Ze doen dat wel, dus indien ze het doen met iemand die je kent, en je weet dat die vrouw gezond is, geen aids dragend of een hoer is, dan is het toch veel beter, of niet?

Nee, er is hier geen sprake van rotkarakter, het is gewoon dat je het praktisch niet moet accepteren, maar theologisch moet je het wel accepteren, dus je moet wel geloven dat polygamie islamitisch is, maar je moet zelf in de praktijk de polygamie niet accepteren en zeker als het misbruikt wordt of jou schade toebrengt. Het moet niet, het is geen plicht, het is een recht van de man, geen plicht van de man, en geen plicht van de vrouw om te accepteren in de praktijk.

Ja, daarom gebeurt het ook zelden, niet iedereen kan het doen. Niet alle mannen kunnen het en niet alle vrouwen kunnen het accepteren.

Beluister hier de mening van Dr. Lisa Killinger
http://www.youtube.com/watch?v=5qZPSBAW9nY

Dat is waar, maar in de islam ben jij moslim, momin of mohsin. Indien jij in een islamitische gemeenschap beseft dat polygamie een oplossing is, jouw man is in staat om rechtvaardig te handelen, de polygamie schaadt jou mentaal, emotioneel en sociaal niet, en toch blijf jij egoistisch, dan is het wel moeilijk om van een goede mohsina te spreken. Een goede moslima kan en een goede momina kan, maar een goede mohsina?

Ja, daarom is het niet verplicht om te doen en accepteren, hé.

Jammer dat dit de waarheid is, ze hebben het recht om te verbieden, maar een totale verbod is ook niet goed. Er zijn altijd mannen die het kunnen en er zijn altijd vrouwen die het accepteren en zelfs beter vinden. Alle moslims over éen kam scheren, lijkt mij ook niet echt eerlijk.

In dit land voor de imam trouwen is niet islamitisch en dat weet jij zelf ook en voor de imam trouwen bestaat noch in dit land noch in een ander land noch in de islam. Dat is gewoon een achterlijke manier om "overspel" te omzeilen. Men zoekt altijd ergens een inspiratiebron om zich niet schuldig te voelen. (voor imam trouwen? ) Walgelijk!

Ik ga in het algemeen akkoord, maar in details niet. Je kan tweede vrouw nemen zonder dat je voor beide vrouwen moet zorgen en of dit compleet islamitisch is, is afhankelijk van je doel en motief. (bijvoorbeeld wanneer de tweede vrouw onafhankelijk is, en ze onderhoudt zichzelf en alles, maar ze wilt een man? Oplossing is wat vandaag in golfstaten populair is geworden: Zawaj al-Misyar)
Theorie boeit me niet zo zeer wat deze materie betreft. Neem de praktijk in acht en kom zelf eens tot een eerlijke conclusie.
Oud 4 januari 2011, 22:28   #1247
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Theorie boeit me niet zo zeer wat deze materie betreft. Neem de praktijk in acht en kom zelf eens tot een eerlijke conclusie.
Praktijk is iets anders.
Je hebt uiteindelijk gelijk!! Ook in islamitische jurisprudentie maakt men een onderscheid tussen de methodologie en toepassing, de methodologie is puur theoretisch terwijl de toepassing meer praktisch is, en indien we een kijkje gaan nemen in de evolutie van de toepassing dan zullen we duidelijk inzien dat men altijd rekening hield met de omgeving en hoe die allemaal in elkaar zit, de normen van de mensen, diversiteit tussen volkeren en de evolutie van de maatschappij.

Laatst gewijzigd door porpo : 4 januari 2011 om 22:32.
Oud 4 januari 2011, 22:34   #1248
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je hebt uiteindelijk gelijk!!
Porpo heeft het licht gezien :zegriet:

Ik heb altijd gelijk, vriend.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 januari 2011 om 22:35.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 22:47   #1249
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Porpo heeft het licht gezien :zegriet:

Ik heb altijd gelijk, vriend.
Ik bewonder uw doorzettingsvermogen. Ge geeft niet toe, niet aan moslim en ook niet aan een niet-moslim. LOL!
Oud 4 januari 2011, 22:50   #1250
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik bewonder uw doorzettingsvermogen. Ge geeft niet toe, niet aan moslim en ook niet aan een niet-moslim. LOL!
Oh dat is vriendelijk hoor. Maar ik zal u moeten teleurstellen, ik wil geen 2e vrouw zijn van u.
Oud 4 januari 2011, 22:51   #1251
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh dat is vriendelijk hoor. Maar ik zal u moeten teleurstellen, ik wil geen 2e vrouw zijn van u.
Oud 4 januari 2011, 22:52   #1252
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Praktijk is iets anders.
Je hebt uiteindelijk gelijk!! Ook in islamitische jurisprudentie maakt men een onderscheid tussen de methodologie en toepassing, de methodologie is puur theoretisch terwijl de toepassing meer praktisch is, en indien we een kijkje gaan nemen in de evolutie van de toepassing dan zullen we duidelijk inzien dat men altijd rekening hield met de omgeving en hoe die allemaal in elkaar zit, de normen van de mensen, diversiteit tussen volkeren en de evolutie van de maatschappij.
Dream on.
Als er één ding is dat niet evolueert is het de Islam wel waar jij 's nachts van droomt.En met vrouwen houden de baardige oude mannen al helemaal gn rekening.

Laatst gewijzigd door Caligula : 4 januari 2011 om 22:53.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 07:55   #1253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
De vraag is , waarom "jullie" er steeds op blijven reageren.
Don't feed the pedofeet.
Wie van de forumdeelnemers bedoel jij met pedofeet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 08:50   #1254
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus moslims moeten polygamie goedkeuren omdat het Islamitisch is maar ik de praktijk mag je dit afwijzen, behalve in een Islamitische maatschappij die nergens bestaat of kan bestaan?

Polygamie is het recht van de man, vrouwen hebben dat recht niet. Je kunt dan nog moeilijk beweren dat man en vrouw gelijkwaardig zijn,aangezien ze geen gelijke rechten hebben.

Wanneer alle vrouwen recht zouden krijgen tot scholing en economische onafhankelijkheid, dus geen toestemming van anderen om wel of niet te werken denk ik dat de meesten reageren zoals Suqar en polygamie zouden afwijzen, waarom zou islam dan niet kunnen evolueren en het afschaffen?
Kan islam tot het inzicht komen dat evolutie van regelgeving nodig en wenselijk is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 13:37   #1255
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie van de forumdeelnemers bedoel jij met pedofeet?
Om het simpel te houden, "De Pedofeet" is geen forummer, maar een meer en meer gebruikte samentrekking van PEDofiel en PrOFEET.

De reden van die samentrekking is ook het uitgangspunt van dit hele topic.

En neen, hier heb ik geen bron voor.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is Artisjok, want met alleen enkellettergrepige woorden kan ik het niet uitleggen.
Oud 5 januari 2011, 13:44   #1256
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus moslims moeten polygamie goedkeuren omdat het Islamitisch is maar ik de praktijk mag je dit afwijzen, behalve in een Islamitische maatschappij die nergens bestaat of kan bestaan?

Polygamie is het recht van de man, vrouwen hebben dat recht niet. Je kunt dan nog moeilijk beweren dat man en vrouw gelijkwaardig zijn,aangezien ze geen gelijke rechten hebben.

Wanneer alle vrouwen recht zouden krijgen tot scholing en economische onafhankelijkheid, dus geen toestemming van anderen om wel of niet te werken denk ik dat de meesten reageren zoals Suqar en polygamie zouden afwijzen, waarom zou islam dan niet kunnen evolueren en het afschaffen?
Kan islam tot het inzicht komen dat evolutie van regelgeving nodig en wenselijk is?
Nee, nee moslims moeten polygamie zien als een middel om groter onrecht te bestrijden zoals een vrouw die met kinderen alleen en zonder middelen van bestaan achterblijft na het overlijden van haar man.
Als alleenstaande vrouw loop je gevaar.
Dus kan een man met de nodige middelen en met de beste bedoelingen zich engageren om het leven van die vrouw en haar kinderen te verzachten door haar op te nemen in zijn gezin.
Hij moet haar dan behandelen zoals zijn eigen vrouw en ook van dezelfde bruidsschat voorzien.
Het is dus niet zo dat telkens wanneer zijn eerste vrouw ouder wordt ze kan kan vervangen worden door een jongere versie.
Dit gebeurt helaas te vaak in mannenhoofden.
Meer zelfs, als het maximale aantal van 4 bereikt is, dan zal er eentje plaats moeten maken om nieuw bloed toe te laten.
Dat kan door drie maal te verstoten.
Enz. enz. De bedoeling van God vs. de begeerten van de "zwakke" man.

Kijk wat de Koran zegt:

4/2 En geeft de wezen hun bezittingen en verruilt het slechte niet voor het goede en eet niet van hun eigendommen samen met jullie eigendommen.
Voorwaar dat is een grote zonde.
4/3 En indien jullie vrezen de vrouwelijke wezen niet rechtvaardig in hun rechten te zullen behandelen, trouwt dan met andere vrouwen die jullie aanstaan, twee drie of vier.
En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig te kunnen verzorgen dan met één of wat jullie aan slavinnen bezitten.
Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn.
4/129 En jullie zullen nooit in staat zijn om rechtvaardig te zijn voor de vrouwen hoezeer jullie ook willen. Geeft niet toe aan jullie neiging tot één bepaalde vrouw en laat een andere niet in het onzekere verkeren, en als jullie je beteren en Allah vrezen: Voorwaar Allah is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig.

Als de moslims nu eens konden lezen wat er staat en niet zouden lezen wat ze wensen dan is er hoop.
Polygamie kan dus in uitzonderlijke gevallen, mits de juiste intentie en de juiste wijze voor die mannen die er toe in staat denken te zijn hoewel ze zichzelf daarbij bedriegen maar Allah zal het pardonneren in al Zijn Goedheid als ze zichzelf beteren.

Nu nog proberen door de schedels van de mannen te geraken en zeggen dat er ook vrouwen staan te roepen om meer polygamie voor de man.
Zo iets van : hoe meer zielen hoe meer vreugde ! Inshallah.
Oud 5 januari 2011, 14:33   #1257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ha ja, daarom dat Mohammed er een twaalftal jonge deernen op nahield nadat hij die vakkundig tot weduwe had gedegradeerd door zèlf hun echtgenoten de keel over te snijden of te martelen tot de dood erop volgde?

Je legt het zo mooi uit, polygamie als een vorm van sociale zekerheid voor arme weduwen met kinnekes. Maar waarom moeten ze dan zonodig verplicht met die man copuleren? kan hij niet gewoon eten geven, geld geven, onderdak geven en kleding geven? Dat is toch de bedoeling? Waarom moet hij er dan persé sex voor terugkrijgen? Tenslotte had Mohammed ook 1(één) oude (slechts een paar jaar jonger dan hijzelf) vrouw die voor zijn kinderen zorgde (die zijn wel allemaal gestorven) en nadien ook voor de volgende vrouw van zes jaar zorgde. nadat Mohammed er nog een paar jonge "weduwen" bijnam wou hij van die oude trees scheiden! Maar zij was zo ootmoedig dat ze haar bed-plaats afstond als ze maar eten en onderdak en kleding bleef krijgen. Uit eerlijke schaamte heeft hij dat dan maar gedaan en mocht ze huishoudster zonder sex worden. Wat wil je als je nog een harem van 10 vrouwen hebt tussen 9 en 34?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 14:50   #1258
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je legt het zo mooi uit, polygamie als een vorm van sociale zekerheid voor arme weduwen met kinnekes. Maar waarom moeten ze dan zonodig verplicht met die man copuleren? kan hij niet gewoon eten geven, geld geven, onderdak geven en kleding geven? Dat is toch de bedoeling? Waarom moet hij er dan persé sex voor terugkrijgen? Tenslotte had Mohammed ook 1(één) oude (slechts een paar jaar jonger dan hijzelf) vrouw die voor zijn kinderen zorgde (die zijn wel allemaal gestorven) en nadien ook voor de volgende vrouw van zes jaar zorgde. nadat Mohammed er nog een paar jonge "weduwen" bijnam wou hij van die oude trees scheiden! Maar zij was zo ootmoedig dat ze haar bed-plaats afstond als ze maar eten en onderdak en kleding bleef krijgen. Uit eerlijke schaamte heeft hij dat dan maar gedaan en mocht ze huishoudster zonder sex worden. Wat wil je als je nog een harem van 10 vrouwen hebt tussen 9 en 34?
Dit is allemaal zoooo Berlusconi.

Ook een 'moslim' misschien?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 14:58   #1259
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de arme vlaming waarvan de voorouders pedo's waren en waarvan het vlaanderenland volloopt met vunzige, gefrustreerde, blanke kinderverkrachters..
Toch een gruwelijk land he waarin jij moet leven. Arme sukkelaar toch.

(Allah is groot, maar de ziekenkas?)
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 15:02   #1260
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praktijk is iets anders.
Je hebt uiteindelijk gelijk!! Ook in islamitische jurisprudentie maakt men een onderscheid tussen de methodologie en toepassing, de methodologie is puur theoretisch terwijl de toepassing meer praktisch is, en indien we een kijkje gaan nemen in de evolutie van de toepassing dan zullen we duidelijk inzien dat men altijd rekening hield met de omgeving en hoe die allemaal in elkaar zit, de normen van de mensen, diversiteit tussen volkeren en de evolutie van de maatschappij.[/b]
Interessant dat jij als fundamentalist voorstander bent van een evolutie in de islam. Nog niet zo lang geleden heb jij een moslima op dit forum gezegd: 'je hebt hier niets te zoeken', omdat ze als vrouw met vreemde mannen discussieerde en flirte. Je hebt toen haar berisping moeten slikken porpo, want je mocht haar van de islam niet in het openbaar terechtwijzen! Je hebt in deze draad nog wel ergere dingen normaal verklaard, over kinderhuwelijken. Je maakt je zelfs een voorstelling van een 'echte moslimgemeenschap' waarin dat een plaats zou moeten hebben.

Dat 'rekening houden met de omgeving' is dus helemaal geen argument dat bewijst dat er een evolutie is in de islam. Het is je zoveelste gelegenheidsargument, je zoveelste leugen. Het 'rekening houden' betekent niets meer dan zich schikken in de situatie als een minderheid, zich houden aan de wet van het land waarin je verblijft. Het is mij volkomen duidelijk dat jij een lid bent van een vijfde colonne porpo.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be