![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#461 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
gelieve u te beperken tot de religieuze geïndoctrineerde en niet alle mensen even verwaand voor te stellen als zij die geïndoctrineerd zijn.
|
|
|
#463 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De plak vlees op uw bord is identiek hetzelfde soort materiaal als waar een mens uit gemaakt is hoor. Spier en vetweefsel. Het enigste fundamentele verschil tussen mens en dier is het feit dat wij over voldoende hersenkracht bezitten om zelfbewust te zijn en een hoge intelligentie bezitten. |
|
|
|
|
|
|
#464 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Objectiviteit of wetenschap leert ons niets dan de zinloosheid van het bestaan, en is bijgevolg geen basis voor ethische vraagstukken. Maar geloof gerust verder dat de wetenschap de wereld zal redden. |
|
|
|
|
|
|
#466 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Dat is het enige fundamentele verschil binnen de wetenschap. Dat klopt. De wetenschap echter, zwijgt beter over zaken waar ze niet bevoegd voor is, zoals ethiek. |
||
|
|
|
|
|
#467 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een onwaarschijnlijk arrogant, en naïef idee natuurlijk... Dat begrijpt u wel. |
|
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik zoek niet naar redding. Ik zoek naar begrip over het leven en het universum. De wetenschap zal stap voor stap mij de antwoorden aanrijken. Niet alles, maar veel. Geduld mijn beste. Geloof is voor de zwakken en ongeduldigen, voor de mensen met een inherente angst voor het onbekende. Ik ben niet meer dan een wandelende chemische fabriek, en ik neem daar vrede mee. |
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat als jouw buurman een andere kijk op de ethiek heeft als jou en beslist die te volgen. Ga jij dan met je leger katholieke zeloten jouw buurman vervolgen ? De wetenschap geeft feiten weer, ontegensprekelijke feiten. Daarom is ze rechtvaardig. Gelijk voor iedereen. En daarom is ze een goede basis voor beslissingen. |
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Banneling
|
Het is arrogant om te denken dat je jouw geloof kunt generaliseren voor de hele wereld.
|
|
|
|
|
|
#471 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
God is namelijk niet iemand die mij goede examens zal opleveren, Hij zal mij geen goede job geven, Hij zal ons niet verlossen van armoede en honger,... Hij heeft wel de mogelijkheid geboden om dat voor onszelf te organiseren. Geloven is durven. Geloven is het goede doen. Geloven is dus allerminst voor de zwakken, en al helemaal niet voor de ongeduldigen. |
|||
|
|
|
|
|
#472 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#473 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ze is GEEN basis omdat het slechts een beschrijving is van een verzameling zinloze en nutteloze dingen, namelijk de fysische werkelijkheid. Laatst gewijzigd door xrc : 5 januari 2011 om 15:26. |
||
|
|
|
|
|
#474 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat doe jij ook met vrouwenbesnijdenissen, verkrachtingen in Oost-Congo, en dergelijke meer. Nochtans geen enkel wetenschappelijk criterium dat stelt dat vrouwenbesnijdenissen slecht zouden zijn. |
|
|
|
|
|
|
#476 | ||
|
Banneling
|
Hedonistic Utilitarianism bvb. Google maar. Er zijn er nog genoeg hoor.
Citaat:
Citaat:
Er is ook geen bewijs om te stellen dat we iets anders zijn als een wandelende chemische fabriek. Derhalve neem ik ook niets anders aan. U ontvlucht de realiteit gewoon. Durf los te laten, durf de feiten onder ogen te zien. Geniet van het leven zonder de imaginaire kettingen van een geloof. |
||
|
|
|
|
|
#477 |
|
Banneling
|
De onvrijwillige pijn die er bij gepaard gaat misschien ?
Laatst gewijzigd door Tavek : 5 januari 2011 om 15:31. |
|
|
|
|
|
#478 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Er is dan ook geen enkele basis vanuit die weg om ons op te baseren, wat ethiek betreft. De moment dat je dat doorhebt, zijn we al een eind onderweg. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Nu zegt de wetenschap dat er pijn is, door afferente sensibele neuronen, maar zegt de wetenschap ons ook dat dit slecht is? Pijn komt namelijk ook voor bij vrijwillige geboorte, bij het weglopen van een roofdier,... Nochtans leveren die situaties ons iets goed op? Of faalt de natuur hier even? |
|
|
|
|
|
|
#480 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Zonder kettingen van geloof leven impliceert geen losbandigheid of komplete anarchie. De evolutie heeft er voor gezorgd dat dat ook niet echt gebeurt. |
||
|
|
|