![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
Neen, ik wil er niet van weten. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
![]() ![]() ![]() |
29 | 46,77% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een numeriek klavier waar ik de cijfers en het punt gebruik. De dubbele punt kan gebruikt worden zonder shift-toets.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik leefde eigenlijk tot deze thread in de overtuiging dat we hier weer lastig deden omdat we de Fransen moesten volgen ; 't vergt echt niet veel zoekwerk om te vinden dat het azerty gedoe eigenlijk toch makkelijker ligt (ook al is't nie veel en moet je al belachelijk goed kunnen typen); en daar ligt het gewoon toch je moet al heel goed kunnen typen alvorens het een verschil maakt op welk toetsenbord je typt (in mijn geval bijv. maakt het geen kouwe kleren uit waarop getypt wordt). Mijn bedenking nu is waarom kan niet gewoon aanvaard worden dat er verschillende layouts zijn en zoals tot treurens toe in deze thread reeds herhaald laat elk kiezen wat hem of haar het best uitkomt.
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor telefoonnummers in te geven is het ook vrij handig, gezien de toetsen ervoor vaak / en . bevatten. Een voorbeeld: 04**/**.**.**. Shift moest hier voor elk teken ingedrukt gehouden worden.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 januari 2011 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor te programmeren is azerty ook echt een onhandig toetsenbord.
Het enige voordeel dat azerty heeft is dat wij ons makkelijk kunnen aanpassen aan franstaligen.
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel mensen programmeren?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn punten voor AZERTY : 1. Grotere ENTER toets, dit is bijzonder handig 2. Makkelijker toegang tot accenten voor Nederlands, Frans, Duits, Spaans... 3. Reeds jarenlang ingeburgerd in België |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn hier mensen die de keuze van een toetsenbord als een deel van hun Vlaamse identiteit schijnen te beschouwen, maar daar toch maar het Franse woord "clavier" voor gebruiken. Pianisten soms?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() Ik ben voor azerty!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een van de beste grappen op dit forum.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn hier zelfs mensen die azerty als een deel van hun belgitude beschouwen en zich druk maken als er aangetoond wordt dat azerty voor het Frans is ontworpen en daardoor minder geschikt is voor het Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klopt natuurlijk ook en is eigenlijk hetzelfde. Met dien verstande dat azerty een zeer oppervlakkige aanpassing aan het Frans vormt van een toetsenbord dat op geen enkele taal toegesneden was, maar op een technisch probleem (qwerty)
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is reeds jaren ingeburgerd, maar het is dus geen goede zaak voor Nederlandstaligen. Het zou beter zijn moest QWERTY als standaard geïntroduceerd worden in Vlaanderen. Maar ik lig daar ook niet wakker van, hoor. Ik kan persoonlijk vlotjes met beiden typen, dus het is niet voor mij dat ze het moeten doen. |
|
![]() |
![]() |