Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2011, 22:49   #1301
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Die vier of vijf moslims die hier ronddwalen hebben allemaal een andere boekje gelezen blijkbaar...een zeer duidelijke en consistente religie me dunkt..idioterie op het niveau van supportersclubs..
Ik heb de beleefdheid gehad om op je eerder bericht te reageren op hetzelfde niveau.
Ik neem nu de vrijheid om niet meer op je onzin in te gaan.

Vrijheid van mening is tot nader order nog steeds mogelijk.
Het recht om te zwijgen staat ook nog niet onder druk.

Het gaat u verder goed.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 22:55   #1302
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Ik heb de beleefdheid gehad om op je eerder bericht te reageren op hetzelfde niveau.

Het gaat u verder goed.
Inshallah, alhamdulillah, er is nog altijd een negeerlijst, collega.
Wat is jouw geloof/overtuiging als ik dit mag vragen?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 23:08   #1303
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ok, ik doe hier niet aan da'wa of zo; ik heb mijn eigen denken en ik verdedig het. Ik zeg polygamie is geen enkel probleem, absoluut niet, en dit allemaal los van feit of het nu echt een recht is binnen de islam, of een recht is in eigen ijtihad/theorie (mening/fatwa) binnen een bepaalde Fiqh school.

Is het duidelijk zo?

Ik reageer op sommige punten niet omdat ik daar geen aanleiding voor zie. Je mag natuurlijk denken wat je wilt, maar ik heb mijn eigen denken en je mag het proberen tegenspreken, op voorwaarde dat je niet met een mening komt of een interpretatie van islam/islamitisch denken/islamitische jurisprudentie.

Gewoon logisch, er is geen enkel probleem met uithuwelijking of polygamie.
Beste porpo ,

Er is een groot probleem met uithuwelijken want het is de zaak van de ouders niet om een huwelijk te regelen.
Het is on-islamitisch, tegen de sunna van de Profeet in.

Een man zoekt een vrouw en vraagt om de hand van iemands dochter.
Als zij akkoord gaat kunnen de ouders daarin toestemmen en haar belangen verdedigen.
Of ze kunnen tegenwerken indien de ouders denken dat de kandidaat niet aan de vereiste voorwaarden voldoet om hun dochter haar volle rechten te geven.

Uit welke streek ben jij afkomstig, dat je er nog zulke ouderwetse tradities op nahoudt? Benieuwd.

Polygamie was een gewoonte in vroegere tijden omdat alleenstaande vrouwen destijds als loslopend wild aanzien werden waarop iedereen zijn lusten kon botvieren.
Het huwelijk boodt bescherming want voor een man was zijn vrouw en dochters zijn hoogste goed dat hij tot de dood zou verdedigen.

Ik moet nu even aanzitten bij een zelfgebakken taart. Sorry.
Tot weerzien.
Oud 5 januari 2011, 23:20   #1304
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gaat u verder goed.
Dit is geen islamforum voor alle duidelijkheid
Als je enkel wil debatteren met gelijkgezinden ga dan elders..ik blijf..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 januari 2011 om 23:23.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 23:21   #1305
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Inshallah, alhamdulillah, er is nog altijd een negeerlijst, collega.
Wat is jouw geloof/overtuiging als ik dit mag vragen?
Ga maar lopen..een echt diep debat over zin/onzin van religies kan je toch niet aan..
Oud 5 januari 2011, 23:25   #1306
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste porpo ,

Er is een groot probleem met uithuwelijken want het is de zaak van de ouders niet om een huwelijk te regelen.
Het is on-islamitisch, tegen de sunna van de Profeet in.

Een man zoekt een vrouw en vraagt om de hand van iemands dochter.
Als zij akkoord gaat kunnen de ouders daarin toestemmen en haar belangen verdedigen.
Of ze kunnen tegenwerken indien de ouders denken dat de kandidaat niet aan de vereiste voorwaarden voldoet om hun dochter haar volle rechten te geven.

Uit welke streek ben jij afkomstig, dat je er nog zulke ouderwetse tradities op nahoudt? Benieuwd.

Polygamie was een gewoonte in vroegere tijden omdat alleenstaande vrouwen destijds als loslopend wild aanzien werden waarop iedereen zijn lusten kon botvieren.
Het huwelijk boodt bescherming want voor een man was zijn vrouw en dochters zijn hoogste goed dat hij tot de dood zou verdedigen.

Ik moet nu even aanzitten bij een zelfgebakken taart. Sorry.
Tot weerzien.

Ik lach u niet uit, ik lach u toe!

Waarom kom jij eigenlijk met een interpretatie van Sunnah van de Profeet af?
Wie heeft gezegd dat polygamie ouderwets is? Het gebeurt nu vandaag op dit uur in mijn buurt nu nu nu .. MAAR (dit een grote maar) ILLEGAAL.

Waarom zouden we het niet mogen legaliseren indien het geen schade teweegbrengt voor persoon in kwestie?

Wat schade kan veroorzaken, is het ongewenst; dit weten we gewoon uit onze dagelijkse ervaringen, en een verbod op schade is een fundamenteel principe in de sharia.

Indien je 3 vrouwen hebt en je wilt een vierde, maar er is een kans dat je niet rechtvaardig zou handelen, of dat je de eerste drie vrouwen schade zou toebrengen: fysiek of psychisch, maakt niet uit, dan mag je het natuurlijk niet.

Bon, wat is het probleem met uithuwelijken of polygamie?
Oud 5 januari 2011, 23:27   #1307
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie heeft gezegd dat polygamie ouderwets is? Het gebeurt nu vandaag op dit uur in mijn buurt nu nu nu .. MAAR (dit een grote maar) ILLEGAAL.

Waarom zouden we het niet mogen legaliseren indien het geen schade teweegbrengt voor persoon in kwestie?

Wat schade kan veroorzaken, is het ongewenst; dit weten we gewoon uit onze dagelijkse ervaringen, en een verbod op schade is een fundamenteel principe in de sharia.

Indien je 3 vrouwen hebt en je wilt een vierde, maar er is een kans dat je niet rechtvaardig zou handelen, of dat je de eerste drie vrouwen schade zou toebrengen: fysiek of psychisch, maakt niet uit, dan mag je het natuurlijk niet.

En wat als een vrouw meerdere mannen wil ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 23:33   #1308
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Goeie vraag...helaas lonkt zijn negeerlijst..
Oud 5 januari 2011, 23:44   #1309
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Dan moest je misschien naar de Amazones, maar die zijn uitgestorven want de geboortecijfers in verhouding tot de sterftecijfers waren omgekeerd evenredig.

Er zijn nog culturen die een matriarchaat voorstaan maar ze zijn minder talrijk.
Belangrijk is wie de verantwoordelijkheid moet dragen voor de gevolgen van het gezellig samenzijn.
En de productiviteit ligt hoger bij polyginie, niet?

In ieder geval is een vrouw die van meerdere partners wil genieten niet op haar plaats binnen de islam.
Oud 5 januari 2011, 23:52   #1310
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moest je misschien naar de Amazones, maar die zijn uitgestorven want de geboortecijfers in verhouding tot de sterftecijfers waren omgekeerd evenredig.

Er zijn nog culturen die een matriarchaat voorstaan maar ze zijn minder talrijk.
Belangrijk is wie de verantwoordelijkheid moet dragen voor de gevolgen van het gezellig samenzijn.
En de productiviteit ligt hoger bij polyginie, niet?

In ieder geval is een vrouw die van meerdere partners wil genieten niet op haar plaats binnen de islam.

Niet dat ik daar voorstander van was ... het was de vraag of het toelaatbaar zou zijn daar mannen blijkbaar zich het recht kunnen toezeggen om meer dan een vrouw te huwen .

Ivm productiviteit ben ik eerder voorstander om wat minder productief te zijn daar er al genoeg mensen op onze aardbol rondlopen .

Blijkbaar heeft een vrouw die meerdere partners wil geen andere keuze dan te buigen en onderdanig te zijn , je kan namelijk niet kiezen om naar een ander geloof over te stappen of niet gelovig te zijn , of wel ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 00:24   #1311
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:

Kijk, het grote voordeel van polyginie ten opzichte van vrije en onbeperkte seks is de stabiliteit van de relatie en de bredere zin waartoe ze dient of kan dienen.

Maar ook mannen die vier vrouwen huwen kunnen hun oog laten vallen op een mooie vijfde wat dan weer voor onrechtvaardigheid en overtreding zou zorgen.

Alles hangt af van de instelling van een persoon en aan welke zaken hij of zij de voorkeur geeft.

Binnen de godsdienst bestaat geen dwang.
Iemand wordt naar het geloof geleid of niet.

Niemand heeft het recht om iemand te dwingen een bepaalde norm te volgen zolang die niet schadelijk is voor de gemeenschap.

Wil je gelovig zijn en volg je een bepaalde godsdienst dan beperk je jezelf op vrijwillige basis. Je aanvaardt de regels door God opgelegd zoals je die begrijpt.

In het geval van polyginie binnen de islam zijn de verzen 4/3 en 4/129 van toepassing.
Lees ze en geen zinnig mens kan dit als een vrijgeleide zien om met meerdere vrouwen te huwen. Er is namelijk een voorwaarde aan verbonden.

Wie onduidelijke verzen van een "ware" betekenis wil voorzien heeft een ziekte in het hart.
Wat moet je dan denken van hen die duidelijke verzen uit hun context halen en in hun voordeel veranderen.
Dat werd vroeger al eens gedaan en van ons wordt verwacht dat we daar lering uit trekken en niet in dezelfde val lopen.

Maar de man is zwak... en dus wordt er "aangepast".
Wat niet wegneemt dat het niet verboden is en de mogelijkheid dus bestaat.
Je kan dus aan goede werken doen.

Het mag geen reden zijn om je lusten te bevredigen die je binnen je eerste huwelijk niet zou kunnen bevredigen. En daar wringt het schoentje meestal.

Je moet ook je ogen neerslaan enz. Moeilijk soms, maar moeilijk kan ook als je niet hypocriet wil zijn en jezelf niet wil bedriegen.

Het Westen als pervers zien is afgezaagd en enkel een voorwendsel van de orthodoxie om haatgevoelens aan te wakkeren en integratie te bemoeilijken.

Dezelfde perversiteit bestaat in moslimlanden, zo niet erger, want daar mag het niet en gebeurt het achter de schermen.

Zo, even laten bezinken.
Oud 6 januari 2011, 00:25   #1312
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhmm..
Mannen hebben in het algemeen meer behoefte aan seks.

Dat een vrouw legaal meerdere mannen trouwt komt niet voor, terwijl het tegendeel wel.

Een ruzie tussen vrouwen valt in geen enkel opzicht te vergelijken met een ruzie tussen mannen (ik spreek n 't algemeen, geen uitzonderingen). Politie en ziekenwagens hebben wat beter te doen.

Man heeft seks nodig en die kan hij vinden bij verschillende vrouwen, een vrouw heeft meer emotionele seks (liefde) nodig en deze vindt ze (vaak) bij één man.

Vrouw wordt zwanger, de man niet.

Veel vrouwen hebben tijdens de menstruatie minder zin in seks, en voelen zich niet lekker, jouw handen eraf of je krijgt wat je niet te horen wilt krijgen; laat haar met rust of breng haar wat cadeautjes, lekker chocolade, mooie citroentjes .. En ze krijgt buikpijn en soms ook rugpijn, dus seks met haar is schade willen.

De vrouw wilt een kind van man 1, en andere mannen willen ook een kind. De man 3 wilt dat oudste kind, zijn kind wordt. De mannen 2 en 3 en 4 willen geen seks met een condoom.

Overspel wordt steeds meer en meer als echtscheidingsgrond, en vrouwen vragen meestal scheiding; dit terwijl man-vrouw is, laat staan als het vrouw-mannen mag worden.

Mannen plegen vaak overspel als ze een gebrek aan verbondenheid, spanning en liefde in hun relatie ervaren (*); dit terwijl man-vrouw, laat staan als vrouw-mannen wordt.

Jaloezie kan voor mannen en vrouwen verschillend zijn, soms niet, maar uitingen en reactie zijn veel verschillend. De man verliest zelfbeheersing wanneer de vrouw raar seksueel met zichzelf omgaat, laat staan als hij haar met andere mannen mag delen. Jaloezie van de vrouw is emotioneel, terwijl de jaloezie van een man emotioneel en fysiek wordt.

Mannen voelen zich vaak niet schuldig als ze vreemdgaan, met een andere in bed gaan, terwijl dit bij de vrouw anders ligt.

Een kind heeft altijd nood aan moederliefde, maar deze moeder is bezig met meerdere mannen, ze heeft kinderen met meerderen mannen. Man 1 eist iets, terwijl de andere mannen ook hun eisen hebben, en soms moet het komen tot iets waarover geen akkoord kan ontstaan.

Als kind zou je het natuurlijk mooi vinden als je mama meerdere mannen heeft, of weten dat je de zoon van je vader bent na een betaalde dna test. (sarcastisch)

Ik kan hier een lijst opstellen, maar eigenlijk is één reden voldoende: ruzie van mannen is geen ruzie van vrouwen, en begrijpen wie begrijpen wil.

Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 00:26.
Oud 6 januari 2011, 00:40   #1313
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, het grote voordeel van polyginie ten opzichte van vrije en onbeperkte seks is de stabiliteit van de relatie en de bredere zin waartoe ze dient of kan dienen.
Sorry, maar ik zie in deze reactie geen argument om te (mogen) beweren dat polygamie een probleem is. Stabiliteit is een wens, en vervulling van deze wens moet niet noodzakelijk door monogamie gebeuren; integendeel, polygamie moet voor stabiliteit zorgen, stabiliteit van het individu, gezin en maatschappij of anders mag het niet want in dat geval zou het schadelijk zijn en wat schade teweegbrengt, is haram.
Oud 6 januari 2011, 00:42   #1314
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Niet dat ik daar voorstander van was ... het was de vraag of het toelaatbaar zou zijn daar mannen blijkbaar zich het recht kunnen toezeggen om meer dan een vrouw te huwen .

Ivm productiviteit ben ik eerder voorstander om wat minder productief te zijn daar er al genoeg mensen op onze aardbol rondlopen .

Blijkbaar heeft een vrouw die meerdere partners wil geen andere keuze dan te buigen en onderdanig te zijn , je kan namelijk niet kiezen om naar een ander geloof over te stappen of niet gelovig te zijn , of wel ?
Ben jij de vrouw op de trike of zou je ze willen zijn of ben je een man die zo'n vrouw wel ziet zitten?
Sorry voor mijn onbescheidenheid, ik ben nog een vreemdeling op dit forum. (ben je een man of een vrouw?, niet dat het verschil zou maken.)

Ja het Westen is minder productief dan het Zuiden of het Oosten en je ziet de problemen komen. Herpakken zou ik zeggen.

De gemiddelde leeftijd in Marokko bedraagt 23 jaar. Kan je je daar iets bij voorstellen? Er zal iets drastisch moeten veranderen.

Zijn er zoveel vrouwen die meerdere partners zouden willen?
Ik dacht het niet wegens de typisch vrouwelijke kenmerken van voorzichtigheid, verantwoordelijkheid , geborgenheid, moedergevoelens.

Binnen de islam kan je als vrouw beter je kuisheid bewaren. Zowel binnen als buiten het huwelijk.

Als je echt gelovig bent dan wil je niet overstappen of eruit stappen.
Als je niet gelovig bent dan doe je wat je wil. Op sommige plaatsen wil je echter niet ongelovig worden tenzij je je leven beu bent.
Oud 6 januari 2011, 00:46   #1315
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

@@tomcruse
Wat is jouw geloof/overtuiging als ik vragen mag?
Oud 6 januari 2011, 00:47   #1316
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Alice,

Je kan niet echt tussen mijn regels lezen of ik ben te onduidelijk geweest.
Mijn ogen zijn al jaren geleden open gegaan.
Ze zijn zelfs nooit gesloten geweest behalve als ik slaap of nies.
Je kan je niet inbeelden wat ik allemaal heb gelezen en
hoeveel jaren ik de vrouwenrechten binnen de Islam al verdedig.
Maar sommige vrouwen vragen er soms zelf om!
En scholing waar meisjes gretig gebruik van maken leidt tot ongewild zijn bij de mogelijke huwelijkskandidaat.
En het ontbreken van een gelijkwaardige geestelijke ontwikkeling bij de jongens, wiens eitje toch al gebakken is vanaf hun geboorte, zorgt ook voor een hindernis bij het groeien van iets moois.
Je kan landelijk Marokko of Turkije niet vergelijken met Europa.

Polygamie is geen plicht in de Islam, het is zelfs geen recht, het is een mogelijkheid die door God werd gegeven om in uitzonderlijke gevallen onrechtvaardigheid tegen te gaan bij weesmeisjes. Iedereen kan dat lezen die zijn ogen open doet en zijn oren niet laat hangen naar zijn lusten.

Van 100 vrouwen/man voor de Islam naar 4/man is een hele stap en de uiteindelijke bedoeling is 1/man. Dit is waar we nu staan.
Als er veel mannen sneuvelen in oorlogen en er veel weeskinderen en weduwen overblijven zou dit weer kunnen oplopen.

Dan is de meerderheid van de moslims dus volgens u slecht, want polygamie komt wel degelijk voor in moslimlanden en die vrouwen zijn alles behalve weesjes of weduwen. Wanneer u opkomt voor rechten van vrouwen zou u dat toch moeten weten.
En indien het geen recht was van mannen had de Marokkaanse familiewetgeving, gebaseerd op de sharia niet enkele jaren geleden hervormd moeten worden om vrouwen tegen te overduidelijk misbruik te beschermen.
Ook nu zijn er Europese moslims, ook in Vlaanderen die in Marokko een tweede mevrouw hebben, het onderhoud is handig geregeld, eenmaal kinderen is er recht op kinderbijslag vanuit Belgie en dat bedrag is meer dan een half dorp bij mekaar verdient..
" We" staan dus helemaal niet zover dat het een 1 verhouding is, lees eens de strijdsers voor Allah over de hofstadtgroep, ook daar werk getrouwd in Nederland met meerdere vrouwen waar ook Suqar al op wees.
Oorlog en weeskinderen hebben dus bitter weinig met polygamie te maken.

Wanneer scholing bij meisjes als resultaat heeft dat zij niet gewild zijn als huwelijkspartner zegt dit iets over de leer en moslimmannen, ook voor hem zou scholing kunnen helpen om de rede een plaats te geven binnen hun leer.
het ongewild zijn bedoeld u hopelijk niet als argument, toch is scholing het middel om mensen macht te geven over hun eigen bestaan wat zeker voor vrouwen gezien hun "kwetsbare"positie tegenover hun broeders absoluut noodzakelijk is.
Wie kan lezen en schrijven kan zichzelf informeren en communiceren, zeker voor vrouwen wordt dit niet aangemoedigd, integendeel; als een bedreiging ervaren,door mannen die bovendien vinden dat een vrouw niets mag kunnen wat ze zelf niet voor mekaar krijgen.Voorbeelden genoeg gezien daarvan, waaronder een heel intelligente moslima die zichzelf Nederlands had geleerd via de TV wanneer meneer niet thuis was, in zijn gezelschap mocht ze de domme spelen om zijn " eer" niet te kwetsen.

Want een groot gedeelte buiten Europa is analfabeet, man én vrouw!
Ik ben benieuwd wat u bedoeld met vrouwen die erom vragen, erg vrouwvriendelijk klinkt die opmerking alvast niet, kunt u even toelichten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 00:51   #1317
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Meerdere mannen: Oh ja, 1e Marokkaan en 1 Vlaming.. Ik eet het liefst van 2 walletjes.
Oud 6 januari 2011, 00:55   #1318
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij de vrouw op de trike of zou je ze willen zijn of ben je een man die zo'n vrouw wel ziet zitten?
Sorry voor mijn onbescheidenheid, ik ben nog een vreemdeling op dit forum. (ben je een man of een vrouw?, niet dat het verschil zou maken.)

Ja het Westen is minder productief dan het Zuiden of het Oosten en je ziet de problemen komen. Herpakken zou ik zeggen.

De gemiddelde leeftijd in Marokko bedraagt 23 jaar. Kan je je daar iets bij voorstellen? Er zal iets drastisch moeten veranderen.

Zijn er zoveel vrouwen die meerdere partners zouden willen?
Ik dacht het niet wegens de typisch vrouwelijke kenmerken van voorzichtigheid, verantwoordelijkheid , geborgenheid, moedergevoelens.

Binnen de islam kan je als vrouw beter je kuisheid bewaren. Zowel binnen als buiten het huwelijk.

Als je echt gelovig bent dan wil je niet overstappen of eruit stappen.
Als je niet gelovig bent dan doe je wat je wil. Op sommige plaatsen wil je echter niet ongelovig worden tenzij je je leven beu bent.
En nu bent u even het noorden kwijt denk ik.
Iedere gelovige kan tot andere inzichten komen, van geloof veranderen of geen geloof meer aanhangen wat natuurlijk makkelijker gaat wanneer je niet om die reden met de dood bedreigd kan worden, verstoten of vernederd.

Uw pleidooi voor meer kinderen en op jongere leeftijd vind ik een visie op vrouwen die thuishoort in Jurassicpark, vrouwen hebben behalve het moederschap en huwelijk vaak ook nog andere ambities.
En hoe zit het met mannen en kuisheid? Daar lijkt me eerder werk aan de winkel, gezien het anatal wat Vlaamse meisjes opvrijt om uiteindelijk toch te trouwen met Fatima uit een of ander dorp, vaak nog famillie ook.
Opvallend veel moslims houden er trouwens buiten hun huwelijk een relatie op na, het begrip kuisheid is blijkbaar niet erg ingeburgerd.

Wanneer er minder vrouwen zouden zijn die meerdere partners willen komt dit vooral omdat vrouwen niet met hun geslachtsdelen denken, een probleem wat blijkbaar mannen nogal eens overkomt.
Oud 6 januari 2011, 00:56   #1319
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Meerdere mannen: Oh ja, 1e Marokkaan en 1 Vlaming.. Ik eet het liefst van 2 walletjes.
Oud 6 januari 2011, 00:57   #1320
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uhmm..
Mannen hebben in het algemeen meer behoefte aan seks.

Dat een vrouw legaal meerdere mannen trouwt komt niet voor, terwijl het tegendeel wel.

Een ruzie tussen vrouwen valt in geen enkel opzicht te vergelijken met een ruzie tussen mannen (ik spreek n 't algemeen, geen uitzonderingen). Politie en ziekenwagens hebben wat beter te doen.

Man heeft seks nodig en die kan hij vinden bij verschillende vrouwen, een vrouw heeft meer emotionele seks (liefde) nodig en deze vindt ze (vaak) bij één man.

Vrouw wordt zwanger, de man niet.

Veel vrouwen hebben tijdens de menstruatie minder zin in seks, en voelen zich niet lekker, jouw handen eraf of je krijgt wat je niet te horen wilt krijgen; laat haar met rust of breng haar wat cadeautjes, lekker chocolade, mooie citroentjes .. En ze krijgt buikpijn en soms ook rugpijn, dus seks met haar is schade willen.

De vrouw wilt een kind van man 1, en andere mannen willen ook een kind. De man 3 wilt dat oudste kind, zijn kind wordt. De mannen 2 en 3 en 4 willen geen seks met een condoom.

Overspel wordt steeds meer en meer als echtscheidingsgrond, en vrouwen vragen meestal scheiding; dit terwijl man-vrouw is, laat staan als het vrouw-mannen mag worden.

Mannen plegen vaak overspel als ze een gebrek aan verbondenheid, spanning en liefde in hun relatie ervaren (*); dit terwijl man-vrouw, laat staan als vrouw-mannen wordt.

Jaloezie kan voor mannen en vrouwen verschillend zijn, soms niet, maar uitingen en reactie zijn veel verschillend. De man verliest zelfbeheersing wanneer de vrouw raar seksueel met zichzelf omgaat, laat staan als hij haar met andere mannen mag delen. Jaloezie van de vrouw is emotioneel, terwijl de jaloezie van een man emotioneel en fysiek wordt.

Mannen voelen zich vaak niet schuldig als ze vreemdgaan, met een andere in bed gaan, terwijl dit bij de vrouw anders ligt.

Een kind heeft altijd nood aan moederliefde, maar deze moeder is bezig met meerdere mannen, ze heeft kinderen met meerderen mannen. Man 1 eist iets, terwijl de andere mannen ook hun eisen hebben, en soms moet het komen tot iets waarover geen akkoord kan ontstaan.

Als kind zou je het natuurlijk mooi vinden als je mama meerdere mannen heeft, of weten dat je de zoon van je vader bent na een betaalde dna test. (sarcastisch)

Ik kan hier een lijst opstellen, maar eigenlijk is één reden voldoende: ruzie van mannen is geen ruzie van vrouwen, en begrijpen wie begrijpen wil.
Wanneer u denkt dat mannen meer behoefte hebben aan seks bent u gewoon een barslechte minnaar!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be