Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2011, 13:00   #1361
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of om van de straat te geraken.
En omdat ze zo lelijk zijn en beseffen dat allochtonen niet zo kieskeurig zijn vooral diegene die nog geen "papiertje" hebben

Ik zie gewoon de vrije markt aan het werk.

Laatst gewijzigd door Caligula : 6 januari 2011 om 13:01.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 13:36   #1362
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U kent duidelijk de Belgische wetgeving niet, kinderbijslag wordt betaald aan alle door de man erkende kinderen, dus ook buiten het huwelijk hier, vandaar de misbruiken.
Ik ben wel benieuwt of u nu polygamie wel of niet goedkeurt( indien het tot 2 beperkt blijft??)
Blijkbaar heb ik nog wat te leren. Iedereen kan bijleren tot hij/zij dood gaat.
Justitie heeft volgens mijn mening wel een stok achter de deur met Het Internationaal Privaat Recht. En ik denk dat daar ook zo lang mogelijk gebruik van gemaakt wordt.
Ik heb niet de indruk dat iedereen hier zomaar met open armen wordt ontvangen.

Wie ben ik om polygamie goed te keuren of af te keuren?
Als de wet het toelaat zoals in Marokko dan kan het.
Als de wet het niet toelaat zoals in België dan kan het niet.
Wat een individu of individuen doen is mijn zaak niet. Ik ben geen rechter.
Als mensen in een commune willen gaan leven en er een ongebonden levensstijl op na houden wie ben ik dan om daarover een mening te hebben.
Binnen de islam is polyginie mogelijk maar geen plicht. Overspel is er wel strafbaar.
Buiten de islam kan een Westerling doen wat hij/zij wil en is overspel niet strafbaar. Het zijn de partners die de regels bepalen. Tien vrouwen zijn dus best mogelijk als ze het van elkaar niet weten.

Ik heb 1 echtgenote en dat is meer dan voldoende.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 14:01   #1363
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie ben ik om polygamie goed te keuren of af te keuren?
Heeft U nooit geleerd om een gefundeerde PERSOONLIJKE mening te vormen?

Het is niet omdat polygamie al dan niet is toegestaan dat men er geen persoonlijk idee over mag hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 14:23   #1364
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft U nooit geleerd om een gefundeerde PERSOONLIJKE mening te vormen?

Het is niet omdat polygamie al dan niet is toegestaan dat men er geen persoonlijk idee over mag hebben.
Heeft u nooit geleerd dat je een mening kan hebben maar die niet openbaar hoeft te maken?
Horen zien en zwijgen is anders heel bekend.
Niemand kan niemand dwingen om een standpunt in te nemen tenzij onder dwang.

Het maakt iemand niet veel beter dan abu imran: Bent u voor of tegen de shariah?

Bent u voor de shariah in België en Nederland, goed zo, maar waarom doet u er dan niets voor? Strijd met ons!
Bent u tegen de invoering van de shariah in België en Nederland, dan bent u niet van ons, u behoort dan tot de Kufaar. Wij strijden dan ook tegen u!

U trapt in de val van het ongenuanceerd denken die voor u is open gezet.
U bent van Vlaams Belang?
U hoeft niet te antwoorden, ik respecteer niettemin uw mening.
Oud 6 januari 2011, 14:25   #1365
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Binnen de islam is polyginie mogelijk maar geen plicht. Overspel is er wel strafbaar.
Je bent goed op de hoogte zie ik. Ik heb eens gehoord dat overspel in de islam niet zozeer strafbaar is omdat het immoreel zou zijn t.o. van de wettige echtgenoten, dus omdat die bedrogen worden, maar het is verboden omdat vrouwen altijd iemands bezit zijn. Dus bij overspel zit een man met zijn dinges van het bezit van een andere man te genieten zonder te betalen. Het is als met de trein reizen zonder kaartje. Klopt dat?

Laatst gewijzigd door Piero : 6 januari 2011 om 14:26.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 14:29   #1366
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u nooit geleerd dat je een mening kan hebben maar die niet openbaar hoeft te maken?
Horen zien en zwijgen is anders heel bekend.
Niemand kan niemand dwingen om een standpunt in te nemen tenzij onder dwang.

Het maakt iemand niet veel beter dan abu imran: Bent u voor of tegen de shariah?

Bent u voor de shariah in België en Nederland, goed zo, maar waarom doet u er dan niets voor? Strijd met ons!
Bent u tegen de invoering van de shariah in België en Nederland, dan bent u niet van ons, u behoort dan tot de Kufaar. Wij strijden dan ook tegen u!

U trapt in de val van het ongenuanceerd denken die voor u is open gezet.
U bent van Vlaams Belang?
U hoeft niet te antwoorden, ik respecteer niettemin uw mening.
wat heeft mijn politieke overtuiging (neen, ik ben niet van het vlaams belang) te maken met een persoonlijke mening? Bent u zo gewoon aan totalitaire dictaturen dat zelfs een persoonlijke mening niet durft te worden uitgesproken op een discussieforum?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 januari 2011, 14:31   #1367
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je bent goed op de hoogte zie ik. Ik heb eens gehoord dat overspel in de islam niet zozeer strafbaar is omdat het immoreel zou zijn t.o. van de wettige echtgenoten, dus omdat die bedrogen worden, maar het is verboden omdat vrouwen altijd iemands bezit zijn. Dus bij overspel zit een man met zijn dinges van het bezit van een andere man te genieten zonder te betalen. Het is als met de trein reizen zonder kaartje. Klopt dat?
ze mogen altijd neuken met wat hun rechterhand bezit, daarvoor moeten ze ook niet getrouwd zijn.
en bovendien zijn het de VROUWEN die overspelig zijn (ook al zijn ze niet gehuwd), en ontspringen mannen gewoonlijk de dans.
Er moeten namelijk vier getuigen aanwezig zijn geweest op de floorshow willen ze de mannen kunnen beschuldigen van overspel. Maar natuurlijk, als de vrouw zwanger is.... in islam geloven ze niet in de heilige geest zie je!

Oud 6 januari 2011, 14:32   #1368
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Neen, het klopt niet.

Maar voor de details kan je beter bij circe zijn.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 6 januari 2011 om 14:34.
Oud 6 januari 2011, 14:41   #1369
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
wat heeft mijn politieke overtuiging (neen, ik ben niet van het vlaams belang) te maken met een persoonlijke mening? Bent u zo gewoon aan totalitaire dictaturen dat zelfs een persoonlijke mening niet durft te worden uitgesproken op een discussieforum?
Ik ben democratie gewend.
Ik verdedig De Winter en Wilders waar ze gelijk hebben.
In heb commentaar op moslims als ze nonsens verkondigen.
Mijn persoonlijke mening levert geen meerwaarde.
Ze is irrelevant.
Oud 6 januari 2011, 15:45   #1370
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze mogen altijd neuken met wat hun rechterhand bezit, daarvoor moeten ze ook niet getrouwd zijn.
en bovendien zijn het de VROUWEN die overspelig zijn (ook al zijn ze niet gehuwd), en ontspringen mannen gewoonlijk de dans.
Er moeten namelijk vier getuigen aanwezig zijn geweest op de floorshow willen ze de mannen kunnen beschuldigen van overspel. Maar natuurlijk, als de vrouw zwanger is.... in islam geloven ze niet in de heilige geest zie je!
De eerste opmerking is mij bekend en zo hoort de echtgenote eigenlijk bij de veestapel zegt men.

Dat ongehuwd overspelig zijn hoor ik wel vaker. Taalkundig is dat onjuist want overspel is ontrouw. Hoereren is iets beter maar een echt goed en neutraal woord ken ik niet. Er zit altijd iets van schuld in.

Ik dacht dat er vier vrouwelijke getuigen gelijk zijn aan twee man, omdat vrouwen minder verstand hebben en nog al veel praten en dan snel in de war zijn, zegt men.

Inderdaad, als de ongehuwde vrouw zwanger is, ook na een verkrachting, dan eist de gerechtigheid steniging.
Oud 6 januari 2011, 15:47   #1371
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze is irrelevant.
Dat is zeer schappelijk van jou. Zo kan je mooi irrelevante commentaren leveren op nonsens.
Oud 6 januari 2011, 15:54   #1372
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De eerste opmerking is mij bekend en zo hoort de echtgenote eigenlijk bij de veestapel zegt men.
Nu, de meeste "moslims" bekijken hun vrouw niet als een schaap of geit hoor. Dat het grote verzenboek wan't onzichtbaar vriendje dat wel doet-met andere woorden- vrouwen zijn als velden, die je regelmatig moet ploegen...

Citaat:
Dat ongehuwd overspelig zijn hoor ik wel vaker. Taalkundig is dat onjuist want overspel is ontrouw. Hoereren is iets beter maar een echt goed en neutraal woord ken ik niet. Er zit altijd iets van schuld in.
Wat denk je, er gewoon geen "slecht label" op te plakken en het gewoon sex noemen?

Citaat:
Ik dacht dat er vier vrouwelijke getuigen gelijk zijn aan twee man, omdat vrouwen minder verstand hebben en nog al veel praten en dan snel in de war zijn, zegt men.
Bof, het gaat verder dan dat, heel hoofdstuk, 4 An-Nisa, is gewijd aan die ongelijkheid.
Natuurlijk, een perverse geest is altijd plezier. Ik bedacht me net, de regeling in verband met getuigen. Ik hoop alleen dat een moslim die getrouwd is met 4 vrouwen de verdeel en heers techniek goed beheerst, anders kan het wel eens zijn dat ie zijn 4 ega's tegen hem heeft in de getuigenbank.

Citaat:
Inderdaad, als de ongehuwde vrouw zwanger is, ook na een verkrachting, dan eist de gerechtigheid steniging.
Jamaar, als die vrouw zich gehouden heeft aan de regelingen die in't grote verzenboek staan, dan kan ze niet verkracht worden. Ergo, een verkrachte vrouw heeft het altijd zelf uitgelokt.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 januari 2011 om 15:55.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 15:59   #1373
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is zeer schappelijk van jou. Zo kan je mooi irrelevante commentaren leveren op nonsens.
Ik merk met genoegen dat je het met me eens bent en dezelfde schappelijke methode hanteert.
Oud 6 januari 2011, 16:04   #1374
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nu, de meeste "moslims" bekijken hun vrouw niet als een schaap of geit hoor. Dat het grote verzenboek wan't onzichtbaar vriendje dat wel doet-met andere woorden- vrouwen zijn als velden, die je regelmatig moet ploegen...

Wat denk je, er gewoon geen "slecht label" op te plakken en het gewoon sex noemen?

Bof, het gaat verder dan dat, heel hoofdstuk, 4 An-Nisa, is gewijd aan die ongelijkheid.
Natuurlijk, een perverse geest is altijd plezier. Ik bedacht me net, de regeling in verband met getuigen. Ik hoop alleen dat een moslim die getrouwd is met 4 vrouwen de verdeel en heers techniek goed beheerst, anders kan het wel eens zijn dat ie zijn 4 ega's tegen hem heeft in de getuigenbank.

Jamaar, als die vrouw zich gehouden heeft aan de regelingen die in't grote verzenboek staan, dan kan ze niet verkracht worden. Ergo, een verkrachte vrouw heeft het altijd zelf uitgelokt.
Jullie mengen de grote verzenboeken door elkaar net zoals vele moslims.

Het staat in het grote verzenboek van de joodse vrienden en niet in het verzenboek van de moslims maar die kunnen dan weer niet lezen en blijven dus maar bij het oude.
Oud 6 januari 2011, 16:10   #1375
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze is irrelevant.
Mag ik nog steeds niet weten wat uw geloof/overtuiging is?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 16:17   #1376
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hierbij insinueert u nu voor de tweede keer dat vrouwen zelf verantwoordelijkheid dragen voor een verkrachting,na uw pleidooi om kinderen te verkrachten verbaast me niet niet echt, maar soit.
Vrouwen beste man, zijn nooit verantwoordelijk voor daden van mannen, dat zijn mannen namelijk zelf en daarom is het een misdrijf, ongeacht de kleding van het slachtoffer.
Evenmin is het hebben van seks tussen twee mensen die niet getrouwd zijn "illegaal", en uw uitleg over hoofddoeken misleidend, om toch maar niet tot de kern van deze discussie te komen, de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen binnen uw opvattingen over islam.
Nee, ik heb een juridische en een logische mening.
Juridisch zijn de verkrachters verantwoordelijk, en logisch deel ik de mening van de Britse vrouwen en zie de slachtoffers als medeverantwoordelijk.

Mijn mening is helemaal niet misleidend; ik zeg altijd en ik blijf dit herhalen dat het concept van hijab in de praktijk multiaspect is. Er zijn spirituele en religieuze redenen, maar ook culturele en psycho-sociale redenen ervoor.

Denk goed na over die mening van die Britse vrouwen, en denk goed na over de mening van deze Italiaanse progressieve politicus:
Politicus Giorgio Napolitano, van de linkse Democratici di Sinistra waarschuwde tegen het commerciële gebruik van vrouwen in de media.

Een op drie vrouwen Italië slachtoffer geweld

Oud 6 januari 2011, 16:19   #1377
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Als hij zijn avatar volgt mss deze ... http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology ??

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 januari 2011 om 16:19.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 16:21   #1378
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als hij zijn avatar volgt mss deze ... http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology ??

Cruise has campaigned for Scientology to be recognized as a religion in Europe (*)
Oud 6 januari 2011, 16:25   #1379
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jullie mengen de grote verzenboeken door elkaar net zoals vele moslims.
Escuseer, de verwijzing naar hoofdstuk 4 An-Nisa zou toch een belletje moeten laten rinkelen.
Da's het hoofdstuk over de rechten en plichten van vrouwen.

Citaat:
Het staat in het grote verzenboek van de joodse vrienden en niet in het verzenboek van de moslims maar die kunnen dan weer niet lezen en blijven dus maar bij het oude.
En dit is van belang voor? Mohammed heeft gewoon het laatste wetboek van Allah gedicteerd. Al de voorgaande zijn leuk en aardig, maar niet meer van toepassing.
Oud 6 januari 2011, 16:39   #1380
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Elhamdulillah ben ik moslim, broeder in de deen, mocht je het nog niet gezien hebben.
Daarom hoeven we het nog niet eens te zijn maar het is een goeie start.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be