Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2011, 22:27   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Best wel een bekrompen reactie, niet te geloven.

Dus omdat er een paar moslims rondlopen die de wetten binnen het geloof niet serieus nemen, is heel het geloof hypocriet?
Een paar ? zeg maar dat 90% niet strikt leeft maar wel de ' interessante voordelen' wil ontvangen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 22:28   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een paar ? zeg maar dat 90% niet strikt leeft maar wel de ' interessante voordelen' wil ontvangen..
Bron?
Oud 8 januari 2011, 22:29   #43
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
De Mo' denkt er anders over.

Dat heb je met al die duidelijke citaten en helder geschreven versen eh ..
Ik zal mn geloof toch wel beter kennen dan jij hoor. Kom eens met een betere bron af. Alhoewel, laat het maar zitten. Discussiëren met u haalt niet veel uit.
Oud 8 januari 2011, 22:30   #44
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
Al de zelfverklaarde katholieken en jehova's die ik ooit heb gekend...
Zeggen dat de overgrote meerderheid van gelovigen 'zondenvrij' en strikt leeft is lachwekkend onrealistisch
Oud 8 januari 2011, 22:34   #45
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Al de zelfverklaarde katholieken en jehova's die ik ooit heb gekend...
Zeggen dat de overgrote meerderheid van gelovigen 'zondenvrij' en strikt leeft is lachwekkend onrealistisch
Ik vraag je niet naar wat zelfverklaarde katholieken en jehova's jou hebben toevertrouwd.

Ik vraag je naar een bron voor deze bewering "zeg maar dat 90% niet strikt leeft maar wel de ' interessante voordelen' wil ontvangen."

Wat snap je niet? Zo een moeilijke vraag stel ik jou toch ook weer niet hoor!
Oud 8 januari 2011, 22:39   #46
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is waar maar ga eens kijken in de Antwerpse hoerenbuurt, opvallend veel broeders en dat zijn echt niet allemaal sjiieten.
Ook gelovigen blijven mannen, en gezien het taboe op seks buiten het huwelijk zoeken velen hun heil bij betaalde seks, waar ik niets op tegen heb, liever dat dan een kind verkrachten of seks opdringen aan een vrouw die dit niet wil.
Ken je deze hoerenlopers persoonlijk? U weet precies ook welk geloof ze aanhangen en welke 3aqidah ze volgen..

U gaat me toch niet vertellen dat u in de illusie dwarrelt dat elke Hassan en Jamal volgens u moslims zijn. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat geen hypocriete moslims zijn die wel hoeren opzoeken.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 januari 2011 om 22:40.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 22:42   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag je niet naar wat zelfverklaarde katholieken en jehova's jou hebben toevertrouwd.

Ik vraag je naar een bron voor deze bewering "zeg maar dat 90% niet strikt leeft maar wel de ' interessante voordelen' wil ontvangen."

Wat snap je niet? Zo een moeilijke vraag stel ik jou toch ook weer niet hoor!
Alle gelovigen zijn op dat vlak hetzelfde, ik kan dus perfect refereren naar mijn eigen 'katholieke' en 'getuigen' ervaringen...
Het feit dat men in o.a. in gevangenissen rekening moet houden met 'halal' en andere islamitische regels is het toppunt van die hypocrisie..ik denk niet dat er 5 'christelijke' gevangenen een eredienst eisen op zondag..
Oud 8 januari 2011, 22:43   #48
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Alle gelovigen zijn op dat vlak hetzelfde, ik kan dus perfect refereren naar mijn eigen 'katholieke' en 'getuigen' ervaringen...
Het feit dat men in o.a. in gevangenissen rekening moet houden met 'halal' en andere islamitische regels is het toppunt van die hypocrisie..ik denk niet dat er 5 'christelijke' gevangenen een eredienst eisen op zondag..
Maw je hebt geen bron en lult zoals gewoonlijk uit je nek.
Oud 8 januari 2011, 22:49   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maw je hebt geen bron en lult zoals gewoonlijk uit je nek.
Ik ken al 50 jaar lang gelovigen..ik spreek dus uit ervaring en hoef geen boekje te volgen als een naieve snotaap om een eigen mening te hebben..

Het christendom kent de biecht en de islam het puntensysteem om het 'paradijs' realistisch haalbaar te maken..dat impliceert automatisch dat men zonden pleegt..

Zoveel te fanatieker het geloof beleefd wordt, zoveel te hypocrieter zijn de gelovigen..simpel..mensen zijn geen religieuze robotten..
Oud 8 januari 2011, 22:56   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken al 50 jaar lang gelovigen..ik spreek dus uit ervaring en hoef geen boekje te volgen als een naieve snotaap om een eigen mening te hebben..

Het christendom kent de biecht en de islam het puntensysteem om het 'paradijs' realistisch haalbaar te maken..dat impliceert automatisch dat men zonden pleegt..

Zoveel te fanatieker het geloof beleefd wordt, zoveel te hypocrieter zijn de gelovigen..simpel..mensen zijn geen religieuze robotten..
De biecht is een uitvinding van de katholieke kerk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biecht

Als je bedoeld dat 90% van de gelovigen al eens zondigt; dan mag je daar waarschijnlijk 100% van maken, want niemand is perfect.
Als je bedoeld dat 90% van de gelovigen er vierkant zijn voeten aan veegt, wanneer hij/zij daar goesting voor heeft, denk ik dat je toch een beetje overdrijft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 23:05   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken dat het verboden is seks te hebben met niet-moslim vrouwen, overdag & tijdens de ramadan. Maar tenzij iemand daar meer over kan vertellen, tenminste na zonsondergang is dat zeker toegelaten.

Immers niet-moslim vrouwen hebben geen noemenswaardige identiteit voor Allah waardoor het geen zonde meer is.
Oud 8 januari 2011, 23:34   #52
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De biecht is een uitvinding van de katholieke kerk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biecht

Als je bedoeld dat 90% van de gelovigen al eens zondigt; dan mag je daar waarschijnlijk 100% van maken, want niemand is perfect.
Als je bedoeld dat 90% van de gelovigen er vierkant zijn voeten aan veegt, wanneer hij/zij daar goesting voor heeft, denk ik dat je toch een beetje overdrijft.
Citaat:
In verschillende religies is een zonde een ernstige of minder ernstige handeling tegen de morele wetten van de godsdienst. De term impliceert ongehoorzaamheid aan God en wordt gebruikt in het jodendom, christendom en islam
Prachtige contradictie in uw betoog...
Zonde = (bewuste) ongehoorzaamheid
Oud 8 januari 2011, 23:46   #53
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat er 5 'christelijke' gevangenen een eredienst eisen op zondag..
Tuurlijk eisen ze die niet.
Ze hebben die gewoon.
Oud 8 januari 2011, 23:48   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Tuurlijk eisen ze die niet.
Ze hebben die gewoon.
Ze hebben daar geen behoefte aan..groot verschil..de autochtone criminelen zijn niet zo hypocriet om in de petoet de 'schijnheilige' gelovige uit te hangen
Oud 8 januari 2011, 23:54   #55
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Maw je heb geen bron. Zeg het dan toch gewoon hé dat ge gewoon uw eigen opinie gaf en ons probeerde wijs te maken dat 90% van de gelovige hypocrieten zijn.

Over welk puntensysteem heb je het?

Gisteren noemde u ons nog achterlijke idioten en vandaag zijn we blijkbaar naïeve snotapen geworden. Wie mensen als u serieus neemt, is gewoon een vijs verloren.. Man man, niet te geloven.
Oud 8 januari 2011, 23:58   #56
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Albrecht, je moet beseffen dat er nog altijd van die zielen rondlopen die denken dat elke Mohammed een diepgelovige moslim is. Of nog zo een goeie is dat iedereen die een arabische naam draagt per definitie een moslim is. Of dat alle Marokkanen moslims zijn. Allemaal kortzichtig vind ik.
Als alle hoerenlopers géén moslim zijn, valt het nog mee met de islam denk ik, dan zijn er minder gelovigen als wij denken, want de rosse buurten lopen altijd vol van die " mannen met noordafrikaans uiterlijk "...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:00   #57
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ze hebben daar geen behoefte aan..groot verschil..de autochtone criminelen zijn niet zo hypocriet om in de petoet de 'schijnheilige' gelovige uit te hangen
Deze reactie is gewoon lachwekkend. Dagelijks duiken er verhalen op van onze autochtone Priesters en Pastoors die hun begeerten en lusten groen licht gaven/geven en het leven van onschuldige kinderen verwoest hebben en dat nog steeds doen door deze zieke boel in de doofpot te stoppen. Maar autochtonen hypocriet? Autochtonen crimineel? Ho maar!

U moest zich schamen!
Oud 9 januari 2011, 00:01   #58
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Toch verklaart het de stijging niet, tijdens net de ramadam.

Och.. toch wel... Hun vrouwen zullen allemaal wel diep gelovig zijn en zich netjes aan de ramadam houden. De mannen daarentegen...
Typisch toch in heel die cultuur?
Die vrouwen moeten ze met ramadan met rust laten, die kunnen even uitblazen. Veel van die vrouwen zouden mischien wel willen dat het heel het jaar ramadan is...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:03   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als alle hoerenlopers géén moslim zijn, valt het nog mee met de islam denk ik, dan zijn er minder gelovigen als wij denken, want de rosse buurten lopen altijd vol van die " mannen met noordafrikaans uiterlijk "...
U kunt een Turk niet eens van een Marokkaan onderscheiden. Laat staan aanduiden tot welke religie een persoon behoort.
Oud 9 januari 2011, 00:04   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die vrouwen moeten ze met ramadan met rust laten, die kunnen even uitblazen. Veel van die vrouwen zouden mischien wel willen dat het heel het jaar ramadan is...
Onze kenner heeft gesproken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be