Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 16:08   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Het tegendeel van "afgeven op de auto":

Om maar met het duurdere segment te beginnen, de auto-industrie heeft zeker niet onder (gestegen) fileverkeer te lijden, of gestegen brandstofprijzen, of andere ontmoedigingen voor "de automobilist".

bvb. Rolls-Royce (concern BMW) heeft de recordverkoop 2008 van zijn luxewagens in 2010 eventjes meer als verdubbeld. Andere merken die relatief dure limousines of sportief-dure modelllen (Lamborghini) verkopen hoor ik zeker ook niet klagen.
(vooral bij de bevolking waar geld weinig rol speelt..., die klagen niet denk ik zo...)

Citaat:
Rolls-Royce ziet zijn verkopen meer dan verdubbelen
Gepost op 10-01-2011

Dat krijg je met al die student-slopers. link naar Video: Boze studenten vallen Rolls-Royce prins Charles aan

Maar serieus, niet alleen Lamborghini noteerde in 2010 een enorme verkoopstijging (officiële cijfers volgen), ook Rolls-Royce wist maar liefst 171 procent meer peperdure wagens te slijten, en heeft hiermee zijn eigen doelstelling ruimschoots overtroffen. Het merk heeft dit overigens grotendeels aan de Ghost te danken, die het afgelopen jaar voor het eerst in de verkoop ging. De drie-en-een-halve ton kostende ‘kleine’ Roller valt nogal in de smaak op de mondiale automarkt. Om het een verkooptopper te laten blijven heeft het concern grootse plannen voor meerdere Ghost-varianten.
Volgens mij is het in deze huidige tijden geen slechte baan om aan het hoofd te staan van een puissant duur automerk. Terwijl jij je rustig achter je bureau door de secretaresse laat vermaken blijven de orders gewoon binnenstromen, ideaal! Wereldwijd werden er 2,711 Rollsen afgezet, ten opzichte van 1.002 in 2009. In het voormalige topjaar 2008 leverde Rolls-Royce overigens 1.212 auto’s af.

De gemiddelde Ghostkoper is 10 jaar jonger dan het heerschap dat zich een Phantom aanschaft, en voor maar liefst 80% van de klanten is de aankoop hun eerste introductie met het merk.

Wat meer statistieken: de meest belangrijke markt blijft de VS, op de voet gevolgd door China.

De top-5 wordt voltooid door respectievelijk het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, en Japan.

De Phantom bleef goed verkopen, en de ‘Bespoke-divisie‘ boekte een recordaandeel. Ook voor 2011 wordt verwacht dat de Bespoke-divisie verder groeit.

Bovenstaande cijfers zijn alle reden voor CEO Torsten Müller-Ötvös om in een jubelstemming te verkeren. Laten we zien of Rolls-Royce ook dit jaar weer een goed resultaat neer kan zetten.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/...an-verdubbelen
Ook de globale autoverkoop in B breekt alle records in 2010:
http://www.auto55.be/nieuws/15553-au...bsoluut-record

Dus ´de auto´ is wslk nooit kapot te krijgen, ook als men alles zodanig duur maakt rond de auto (brandstof, taksen, inschrijving enz... zie bepaalde andere niet EU-landen) de "rijkere mensen" gaan nog meer plezier aan de auto beleven, want de wegen kunnen dan enkel maar rustiger worden...

Deze post # 3 citeer ik ook even in de context
http://forum.politics.be/showpost.ph...04&postcount=3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Tja ... er rijden meer en meer auto's rond ( tegenwoordig is één auto per gezinslid al normaal ) en mensen blijken ook meer en meer verplaatsingen te maken met hun auto ( dus niet alleen voor het werk ). Misschien moet men ook eens trachten aan de mentaliteit van “verplaatsen = auto gebruiken ” iets gaan doen en het autorijden zelf duurder maken ( de variabele gebruiksafhankelijk kost zoals vb door brandstof duurder te maken ). Je ziet waartoe de huidige goedkoop rijden politiek leidt; nl enkel tot meer en meer autogebruik met alle negatieve gevolgen van dien.
(...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
Onze overheid doet al tientallen jaren niets anders dan het autorijden duurder maken om "de mentaliteit te wijzigen". Het autorijden is heel duur, het is veruit de duurste vorm van mobiliteit. Toch heeft dat blijkbaar geen invloed op de ontwikkeling van de automobiliteit.
Misschien wordt het eens tijd dat onze overheid het geweer van schouder verandert en onder het motto "if you can't beat them, join them", aanvaardt dat het dat is wat de bevolking wil.

N.B. in de Euro/€-zone en de EU-landen worden de verschillen steeds minder, het invoeren van auto´s uit het EU-buitenland wordt alsmaar eenvoudiger.
Hier de prijsverschillen:
http://ec.europa.eu/competition/sect...es/report.html

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2011 om 16:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:21   #2
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Het autobezit is niet hetgeen zozeer een rol speelt of problemen veroorzaakt, wel het ondoordacht of dwaas GEBRUIK van de auto. Om een voorbeeldje te geven; bij afstanden van 0 tot 5 km woon-werk neemt thans 65 % de auto. Er is vooral een mentaliteitsprobleem waarbij men hoegenaamd niet meer stilstaat bij de gevolgen van het autogebruik. Het autorijden is met de paplepel ingegeven, het wordt beschouwd als een deel van het leven en er worden dan ook geen vragen bij gesteld ... tenzij de mensen er zelf persoonlijk last van ondervinden natuurlijk.
Vandaar dat ik, zoals u reeds citeert, pleit om de nadruk te leggen op de variabele - gebruiksafhankelijke - kost van het autorijden. In het ideale geval wordt dus de verkeersbelasting, BIV, … afgeschaft en wordt alles aan de pomp verrekend.

Ik stel overigens vast dat er meer en meer “groene auto’s “ verkocht worden, dus dit toont dat fiscaliteit blijkbaar wel een belangrijke rol kan spelen.

Wat de verkoop van die dure bakken betreft, tja … de nieuwe opkomenden economieën zorgen natuurlijk voor vele nieuwe rijken en dus nieuw cliënteel.
Wat de verkoop van die dure bakken betreft, tja … de nieuwe opkomenden economieën zorgen natuurlijk voor vele nieuwe rijken en dus nieuw cliënteel.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 januari 2011 om 20:23.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 22:26   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vandaar dat ik, zoals u reeds citeert, pleit om de nadruk te leggen op de variabele - gebruiksafhankelijke - kost van het autorijden. In het ideale geval wordt dus de verkeersbelasting, BIV, … afgeschaft en wordt alles aan de pomp verrekend.
Denk je ?
Dan moet men uiteraard weten hoeveel kms er voor vrije tijd gereden worden en voor het werk...

Ik zal mijn ongewoonlijk vb eens nemen, ik betaal 544 € verkeerstaks per jaar (13 CV fisc.) voor een 2e auto waarmee ik weinig mee rij (4000 km vorig jaar, zeker 70 % ervan voor "het plezier")

Moest die taks nu volledig op de benzineprijs komen aan de pomp...
mmh... met 544 € verkeerstaks kan ik al veel meer meerkilometers doen voor dat geld, het zou me eerder ertoe aanzetten *meer autokilometers te rijden* voor hetzelfde geld.

Ruwweg gerekend, 30 cent extra brandstofprijs:
de gemiddelde Belg rijdt ca. 15.000 km/jaar aan pakweg 10 l/100 km zou dat 1500 liter x 30 cent extra = 450 € per personenwagen moeten opbrengen, een 11 CV fisc. brengt ca. 370 € verkeerstaks voor de staat op, nemen we aan dat dat de gemiddelde fiscale verkeerstaks is; dus 30 cent verhoging aan de pomp is voldoende.

Mijn auto verbruikt pakweg 10 liter/100 km, vorig jaar heb ik 4000 km/100 x 10= 400 liter verbruikt aan huidige 1,5 €/l super = 400 x 1,5 = 600 € + verkeerstaks 544 € = 1144 Euro /jaar.

Neem aan dat de verkeerstaks nu afgeschaft wordt en de superbenzine 30 cent meer aan de pomp kost... zou dat = 400 x 1,8 = 720 € kosten + 0 € verkeerstaks/jaar.

Ik spaar dus 1144 - 720 = 424 € per jaar.

Daarmee kan ik 424 : 1,8 € /l = 235,6 liter tanken en daarmee kan ik 2356 km meer rijden of * 6356 km * ipv 4000 km/jaar.

Maar ik kan die gespaarde 424 € ook aan wat anders uitgeven, uiteraard aan iets waarvoor zeker ook extra CO2 de lucht ingeblazen wordt, en zeker ook andere emissies..., en hoe is dan ´de rekening´ ?

De BIV (nieuw/occasie) ook nog eens op de brandstofprijs leggen is me zeer onwaarschijnlijk, want ik woon op 10 km van de grens... dus dat zou zeker europees moeten gebeuren...

Citaat:
Ik stel overigens vast dat er meer en meer “groene auto’s “ verkocht worden, dus dit toont dat fiscaliteit blijkbaar wel een belangrijke rol kan spelen.
Tja dat zijn enkel CO2-premies, en heeft zéér weinig met "groen" te doen.
ca. 90 % van die Euro-4 norm-diesels auto´s zijn "vervuilender" (alle emissies) als de doorsnee Euro 4-benzine of -LPG die geen recht heeft op die premie.

Milieubewuste landen pakken dat verschil in diesel- en benzine-emissies heel anders aan, daar betaalt een diesel een tot driedubbele milieucompenserende verkeerstaks als een benzine, gelijke euronorm.

Dus verkeersbelasting blijft toch een ´milieu-instrument ?´
En dus niet op de brandstofprijs verleggen ?

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2011 om 22:51.
Oud 10 januari 2011, 22:50   #4
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ja maar natuurlijk is het niet de bedoeling veelrijden aan te moedigen hé. Dat moet in uw rekenvoorbeeld eenvoudigweg gecompenseerd worden door een hogere brandstofprijs (niet de verwaarloosbare 30 cent extra ). Weinig rijden belonen is net de bedoeling ervan.
Oud 10 januari 2011, 22:56   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ja maar natuurlijk is het niet de bedoeling veelrijden aan te moedigen hé. Dat moet in uw rekenvoorbeeld eenvoudigweg gecompenseerd worden door een hogere brandstofprijs (niet de verwaarloosbare 30 cent extra ). Weinig rijden belonen is net de bedoeling ervan.
Dus dat kan alleen Europees geregeld worden, want ik woon 10 km van de grens.

Voor bvb 50 cent meerprijs per liter of 27,5 € per tankvulling heb ik wel 20 minuten over.

Nu rijden al veel mensen extra kilometers de grenzen over omdat veel dingen in Be te duur geworden zijn... als daar ook nog eens een extra bonus goedkopere brandstof erbovenop komt, tja...

topic van september 2007 zal zeker zijn geldigheid nog hebben:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=94974

Belg koopt almaar meer in buitenlandse shoppingcentra
De omzet van de winkelende Belgen in het buitenland is in vier jaar tijd met 38 procent gestegen tot 500 miljoen euro. Volgens de Vlaamse Confederatie Bouw heeft Vlaanderen snel meer shoppingcentra nodig.
....]
(Bron - ombudsdienst hln.be )
http://www.hln.be/hln/nl/943/Ombudsm...ngcentra.dhtml

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2011 om 23:12.
Oud 11 januari 2011, 10:38   #6
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Inderdaad, vandaar dat ik zeg “in het ideale geval”. Er bestaan reeds plannen om dit in Europees verband in te voeren. Het zou de eenvoudigste en gemakkelijkste vorm van rekeningrijden zijn.
Oud 15 januari 2011, 14:26   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.tijd.be/opinie/commentaar...-620.art?ckc=1

een mild-ironische blik op het gooien met subsidies voor auto-aankoop de laatste paar jaar...

Ja,de automerken zijn hierdoor gered,maar nu is de markt in Europa alweer verzadigd met nieuw tuig ,werkend op aardoliederivaten.....

en nu?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2011, 23:19   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denk je ?
Dan moet men uiteraard weten hoeveel kms er voor vrije tijd gereden worden en voor het werk...

Ik zal mijn ongewoonlijk vb eens nemen, ik betaal 544 € verkeerstaks per jaar (13 CV fisc.) voor een 2e auto waarmee ik weinig mee rij (4000 km vorig jaar, zeker 70 % ervan voor "het plezier")
En wat geeft diezelfde berekenig voor uw eerste auto?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 00:15   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En wat geeft diezelfde berekenig voor uw eerste auto?
Daar is die 30 cent meer aan de pomp een financieel nadeel, hoe meer kms/jaar hoe meer nadeel. (ook al valt de verkeerstaks van 370 € weg)

Maar aangezien er in onze streek geen leefbaar openbaar vervoer rijdt (de fiets is veel sneller), en er ook geen treinen zijn, ga ik er geen luttele km minder voor rijden, met de ´eerste´ auto worden enkel onontbeerlijke kilimeters mee afgelegd.
(korte afstanden doen we al járen zoveel mogelijk met de fiets of te voet)
Oud 16 januari 2011, 00:24   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is die 30 cent meer aan de pomp een financieel nadeel, hoe meer kms/jaar hoe meer nadeel. (ook al valt de verkeerstaks van 370 € weg)

Maar aangezien er in onze streek geen leefbaar openbaar vervoer rijdt (de fiets is veel sneller), en er ook geen treinen zijn, ga ik er geen luttele km minder voor rijden, met de ´eerste´ auto worden enkel onontbeerlijke kilimeters mee afgelegd.
(korte afstanden doen we al járen zoveel mogelijk met de fiets of te voet)
Waarom dan nog een tweede auto? Voor de weinige kilometers die je ermee doet, lijkt het me een grote uitgavepost.
Oud 16 januari 2011, 00:31   #11
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom dan nog een tweede auto? Voor de weinige kilometers die je ermee doet, lijkt het me een grote uitgavepost.
De meeste van die km zijn blijkbaar voor het plezier. Er zijn wel meerdere mensen die er een fun-mobiel op na houden, dat is blijkbaar ook zo voor Micele.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2011, 01:28   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt zo, maar is het niet, er zijn ook andere redenen die ik niet helemaal uit de doekjes doe.

Eentje kan ik al zeggen, die 2e auto is zelfs in marktwaarde gestegen met de jaren. (beperkte quasi handgemaakte serie...)

Mss denk je dan al in een andere bepaalde richting.
Oud 16 januari 2011, 01:31   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De meeste van die km zijn blijkbaar voor het plezier. Er zijn wel meerdere mensen die er een fun-mobiel op na houden, dat is blijkbaar ook zo voor Micele.
Logisch geraden. En nog om meer redenen.

daarbij 2 volwassenen in een huishouden die 2 auto´s hebben is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

Ideaal natuurlijk als de 2e auto ook nog geen waardevermindering heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2011 om 01:36.
Oud 16 januari 2011, 01:35   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt zo, maar is het niet, er zijn ook andere redenen die ik niet helemaal uit de doekjes doe.

Eentje kan ik al zeggen, die 2e auto is zelfs in marktwaarde gestegen met de jaren. (beperkte quasi handgemaakte serie...)

Mss denk je dan al in een andere bepaalde richting.
Ja, er komen enkele merken voor in aanmerking. Om te beginnen met de Trabant...
Oud 16 januari 2011, 01:38   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, er komen enkele merken voor in aanmerking. Om te beginnen met de Trabant...
Die werd aan de band gemaakt en heeft eerder schrotwaarde...

Ge zit héél veraf.
Oud 16 januari 2011, 01:42   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die werd aan de band gemaakt en heeft eerder schrotwaarde...

Ge zit héél veraf.
Ja, wel aan de band maar toch met de hand. Schrootwaarde... Hmmm, een gerestaureerde Trabant gaat tegenwoordig aan prijzen die men in de DDR niet voor mogelijk zou geacht hebben.

Ieder zijn heug en meug natuurlijk, maar ik zou het nooit kunnen opbrengen om jaarlijks zoveel geld neer te tellen voor een auto, ongeacht in welke prijs- en klassecategorie die ook moge zitten. Ik beschouw het blik op vier wielen louter als een gebruiksvoorwerp op dezelfde hoogte als bestek bijvoorbeeld.
Oud 16 januari 2011, 17:21   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wel aan de band maar toch met de hand. Schrootwaarde... Hmmm, een gerestaureerde Trabant gaat tegenwoordig aan prijzen die men in de DDR niet voor mogelijk zou geacht hebben.
Tja, als ge het zo ziet heb je natuurlijk gelijk.

Ge moet de gemiddelde vraagprijs nemen van een (goed gerestaureerde, of in zeer goede originele staat) Trabant 601.
Zowat rond de 4000- 5000 €, dat is ca. 5000 DM inflatiebereinigd teruggerekend toen de euro ingevoerd werd in 2002.

Zeer speciale modellen vd Trabant kunnen ook de 15.000 € halen (vraagprijs hé), maar de meeste degelijke - nog vlot door de keurig geraakte - Trabbi´s heb je ook onder de 1000 €.
Awel dat is minder als de recyclagepremie als ik mijn bijna versleten andere wagen inruil + xx.000 € voor een nieuwe.

(maar de uitzonderingen bevestigen de regel )

De laatste Trabants 601 kostte ca. 13.000 Ostmark (1:1 DM)
De laatste Trabant 1.1 (viertakt) kostte 18.900 DM herfst 1989...
http://de.wikipedia.org/wiki/Trabant...601_.28P601.29
vraagprijzen: http://www.mobile.de/home/index.html

Citaat:
Ieder zijn heug en meug natuurlijk, maar ik zou het nooit kunnen opbrengen om jaarlijks zoveel geld neer te tellen voor een auto, ongeacht in welke prijs- en klassecategorie die ook moge zitten.
Idd,

Maar dat laatste zie je verkeerd, mijn auto kost me jaarlijks minder als de goedkoopste kleinwagen, en omdat de waarde niet verminderd maar eerder lichtjes stijgt (van de oorspronkelijke x.000 gemaakte productielimiet zijn er altijd minder na 22 jaar in het verkeer) brengt de auto - hypothetisch - meer op als een spaarboekje na inflatie.

Citaat:
Ik beschouw het blik op vier wielen louter als een gebruiksvoorwerp op dezelfde hoogte als bestek bijvoorbeeld.
Tja, maar die ene auto is nu eenmaal helemaal niet van blik gemaakt.
(de andere -dagelijkse- auto wel, dat is een eerder een kostelijk ´gebruiksvoorwerp´)

En qua aanschaffingsprijs zelfs (relatief) niet duur geweest.
En dat is enkel de aanschaffingsprijs.

Maar men moet wel iets van auto´s kennen en op het goede moment durven bestellen en dan de nodige x-jaren wachten op de levering.

En dan moet men nog wat geluk hebben (met zijn glazen bol) want niet alle zulke auto´s houden hun marktprijs navenant zo hoog.

Tegenwoordig maakt men zulke nieuwe auto´s - van beperkte serie - niet meer in de nog betaalbare klasse.

Er zijn wel wagens ´van de band´ die ook een gevraagde klassieker kunnen worden, toch als de digitale motorelectronica zeer duurzaam is, en ze quasi niet kunnen roesten. Maar dat is een andere categorie "klassieke auto".

Enkel in het ´miljonairssegment´ of op de relatief dure occasiemarkt kan men deze speciale klassieke auto´s nog kopen.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 januari 2011 om 17:49.
Oud 16 januari 2011, 23:54   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat laatste zie je verkeerd, mijn auto kost me jaarlijks minder als de goedkoopste kleinwagen, en omdat de waarde niet verminderd maar eerder lichtjes stijgt (van de oorspronkelijke x.000 gemaakte productielimiet zijn er altijd minder na 22 jaar in het verkeer) brengt de auto - hypothetisch - meer op als een spaarboekje na inflatie.

Tja, maar die ene auto is nu eenmaal helemaal niet van blik gemaakt.
(de andere -dagelijkse- auto wel, dat is een eerder een kostelijk ´gebruiksvoorwerp´)

En qua aanschaffingsprijs zelfs (relatief) niet duur geweest.
En dat is enkel de aanschaffingsprijs.

Maar men moet wel iets van auto´s kennen en op het goede moment durven bestellen en dan de nodige x-jaren wachten op de levering.

En dan moet men nog wat geluk hebben (met zijn glazen bol) want niet alle zulke auto´s houden hun marktprijs navenant zo hoog.

Tegenwoordig maakt men zulke nieuwe auto´s - van beperkte serie - niet meer in de nog betaalbare klasse.

Er zijn wel wagens ´van de band´ die ook een gevraagde klassieker kunnen worden, toch als de digitale motorelectronica zeer duurzaam is, en ze quasi niet kunnen roesten. Maar dat is een andere categorie "klassieke auto".

Enkel in het ´miljonairssegment´ of op de relatief dure occasiemarkt kan men deze speciale klassieke auto´s nog kopen.
Mijn mening is vrij simpel wat wagens betreft: ik vind dat 'ding' op vier wielen slechts een noodzakelijk kwaad. Omdat we landelijk wonen en een groot gezin zijn, kunnen we echter niet zonder een wagen. We zorgen er wel voor dat de wagen beperkt gebruikt wordt (drie tot vier dagen per week staat de wagen sowieso stil). Als we die dan van stal halen, zorgen we er meestal voor dat we bepaalde bezoeken combineren.
Oud 17 januari 2011, 13:06   #19
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Eigelijk zou men voor alle afstanden < 10 km sowieso de fiets moeten nemen. Alle factoren in acht genomen is dat de beste keuze ( lawaai, vervuiling, tijd, gezondheid, energie-efficiënte enz ). De mentaliteit is echter enorm verandert de laatste decennia. Mijn grootmoeder reed vroeger probleemloos 60 km met een fiets met 1 versnelling. Als ik nu vertel dat ik dagelijks meer dan 10 km met de fiets naar het werk rij, staan de mensen op apegapen. Echt waar 10km man? Echt zover? En dan ook nog eens terug?
Oud 17 januari 2011, 13:32   #20
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Cash For Clunkers of bij ons de ecopremie en de recyclagepremie...

De hamvraag is: moesten die maatregelen er niet gekomen zijn, zouden er dan ook zoveel wagens verkocht zijn. Let wel: ik heb het hier enkel over het "normale" marktsegment, niet over Rolls Royce en Lamborghini.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be