Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 00:42   #641
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uit je posts maak ik op dat je iemand bent die een paar dagen terug ontspannen en terloops zijn entree maakte op het forum om eens uit te leggen wat gematigde moslims zijn en die nu paniekerig vraagt om ondemocratisch optreden tegen de fundamentalistische islam in Europa en om terugtrekking van de NAVO uit Afghanistan.

Geen spoor van paniek, beste Piero.
Maar de fundamentalistische islam heeft de radicale islam in het leven geroepen. De gematigde islam komt door het gedoogbeleid in de verdrukking.
Wie zegt vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid hoog in het vaandel te dragen moet dan niet doen of zijn neus bloedt.
Ik ben er van overtuigd dat België en Nederland niks in Afghanistan te zoeken hebben, moslim of geen moslim.
Wij zijn geen schoothondjes van de Amerikanen die uit revanche misschien bij ons hun bedrijven sluiten. Wie niet met ons is, is tegen ons.

Erg prematuur allemaal nmm. Heb nog een jaar of tien twintig geduld. Wacht eerst het proces met Wilders af, de burgeroorlogen in Iran, Irak, Pakistan, nog andere landen in het Midden-Oosten, Turkije eventueel, de Balkan, de rebellie in een 10-tal Afrikaanse moslimlanden en de honger, ziekten en genocides die daar het gevolg van zullen zijn. Dat overleven we in Europa op onze sloffen. Daarna zullen onze Europese moslims ofwel als vrijwilligers in die oorlogen ver weg zijn omgekomen, ofwel kiezen zij eieren voor hun geld en assimileren ze volkomen. Ze zullen dan wel begrijpen dat God niet hun getuige is.
Ho maar als het zo zit, ben ik helemaal gerust gesteld. Inshallah!
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 14:42   #642
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Er wonen wat gematigde moslims in de buurt met wie ik goed opschiet.
Mag je, in geval van wederzijds behagen, met hun dochter trouwen, of mag je zoon of broer dat?

Zoniet, schiet je niet goed met hen op. Dan word je voorzichtigheidshalve vriendelijk behandeld zolang zij niet in de meerderheid zijn.

Slaapwandel in dat geval maar verder, maar jij hebt je keuze gemaakt.
Oud 11 januari 2011, 14:55   #643
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch.

Gij moogt uw mening verkondigen, ik mag dat ook, en de mensen die zo kinderachtig 'haatbaarden' genoemd worden ook.

Zolang ze geen strafbare feiten plegen door bijvoorbeeld op te roepen tot terroristische aanslagen zijn ze net zoals gij beschermd door het recht op vrije meningsuiting.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet met hen akkoord.
Geldt dat ook voor Vermeersch?

Etienne Vermeersch bedreigd door islamisten

Ingezonden door LVB op 2009-11-02 11:00
etienne vermeersch
De bekende Vlaamse intellectueel Etienne Vermeersch kreeg in 2006 politiebescherming omdat hij doodsbedreigingen had ontvangen van islamisten. Ook nu wordt hij nog onder druk gezet door islamitische organisaties om zijn kritiek op de islam voor zich te houden.

"Geachte zwijn. Ik zweer het u dat we op zoek zijn naar jou, en owee wanneer we je vinden, België is namelijk klein. Ik raad u aan om voortaan goed om je heen te kijken want ik heb op de Koran gezworen dat je darmen in de Gentse straten te rapen zullen zijn." Dat kreeg Vermeersch toegestuurd na zijn kritiek op de felle reactie van de moslimwereld op de Mohammedcartoons in 2006.

Ook nu nog wordt Vermeersch onder druk gezet om geen kritiek te uiten op de islam. "Ik heb het christendom vroeger hard aangepakt, maar kreeg nooit bedreigingen. 'We gaan voor u bidden', kreeg ik toen te horen", lacht Vermeersch. "De islam is daar veel dreigender in. Ik krijg nu mails van islamistische bewegingen uit het buitenland om toch maar te zwijgen over de moslims. Maar er wordt niet langer met de dood gedreigd."

De Morgen, 2 november 2009
Oud 11 januari 2011, 15:11   #644
tomcruse
Burger

Standaard

Geldt het ook voor de Marokkaanse koning?

Koning Miep de zesde (je bent de naam Mohammed niet waard), mocht je deze brief ooit onder je ogen krijgen, weet dat je met je beleid een grens bent overschreden door onze geleerden, broeders en zusters gevangen te nemen en hen in je kerkers te werpen. Weet, dat de du'as (gebeden) van deze nobele onschuldige zielen, die slechts worden gemarteld omdat zij slechts zeggen dat Allah hun Heer is; en niet Amerika of de zichzelf bekroonde Amir Al Moeminien, door Allah uiteindelijk (insha'Allah) verhoord zullen worden. Weet, Miep de zesde, dat het mijn grootse wens is om te zien hoe jouw borstkas wordt opengescheurd en te zien hoe jouw rouwe kloppende hart uit je lichaam wordt gerukt en dan vervolgens te zien hoe de dood naar je rotte ziel grijpt om het onder je geschreeuw en tegenstribbeling naar de kerkers van de Hel te slepen. Weet, dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de aarde je macht en koninkrijk opslokt.

Deel van een brief geschreven door Mohammed B, nu in de Nederlandse gevangenis en voorbeeld voor shariah4belgium en sharia4holland.
Abu imran zei onlangs nog dat een tweede Van Gogh mogelijk is.
Mohammed B die Van Gogh vermoordde wordt haast aanbeden en zijn voorbeeld is inspiratie voor vele zieke harten.
Oud 11 januari 2011, 16:43   #645
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Tomcruse
Wat is het verschil met dit bericht? Is dit een oude traditie in de islam?

Citaat:
De Sultan van Deli
Met goedkeuring van de Nederlandse koloniale autoriteiten oefenden de sultans de macht uit over miljoenen onderdanen. De sultans deelden mee in de opbrengsten van de Deli-maatschappij, zodat de Nederlanders verzekerd waren van een trouw bondgenoot. In 1945 kreeg de sultan van Deli hiervoor de rekening gepresenteerd. In dat jaar werd niet alleen hij maar ook de andere sultans van Sumatra, die door het volk als collaborateurs met de Nederlanders werden beschouwd, afgezet, waarbij een groot aantal familieleden werd vermoord.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:10   #646
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ge stelt voor die rechten af te schaffen om ze te beschermen?

Gebuisd voor het vak Logica ?
Wat zit jij hier weer te verdraaien??? Ik schreef dat sommige moslims de pest hebben aan de rechten van de mens, enkel die van allah tellen. Wanneer ze die rechten van de mens aanhalen in de landen war ze binnenvallen denken ze daarmee een middeltje te hebben om hun zin te kunnen doen! Rechten van de mens? Ze staan er echt voor bekend in hun eigen landen nietwaar! Hoor juist één en ander uit Marokko en Tunesië: daar kunnen de inwoners hun lol weer niet op met de "rechten van de mens" nietwaar? Alleen moeten ze het in hun eigen land proberen goed te krijgen en niet in ons land ambras komen verkopen,het ocmw plunderen en de pretentie hebben om ons te leren wat de rechten van de mens zijn!
Niet afschaffen die rechten, maar niet laten misbruiken door hypocrieten!

Laatst gewijzigd door andev : 11 januari 2011 om 19:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 19:19   #647
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pak nu nog 100 jaar.

Geef ze wat tijd en informatie ipv ze gelijk te geven.
Dat was toch de bedoeling dacht ik maar na drie generaties... krijgen we juist het omgekeerde resultaat. Het begint slechter te gaan ipv beter: ze beginnen met genoeg aanwezig te zijn om zich als invallers te gedragen!Ze hebben ondertussen wel genoeg kunnen leren en ervaren hoe het er hier aan toe gaat. In de plaats van zich daar in te passen en mee te doen met de autochtone bevolking proberen ze hun eigen gewoontes en hun islam = middeleeuwen aan ons op te dringen! Indien ze niet akkoord gaan met onze levenswijze is dat hun goed recht, maar dan moeten ze ophoepelen of wachten tot ze buitengegooid worden.
Wat voor politieke onnozelaars hebben dat zo ver laten komen? Er er lopen er zelfs nu nog rond die menen dat we er nog meer moeten binnen laten, als "verrijking".... In de loop van de geschiedenis zijn er al zoveel stommiteiten en rampen gebeurd, nu is het bijna weer zover!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:00   #648
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Niet afschaffen die rechten, maar niet laten misbruiken door hypocrieten!
Ah, dus de rechten afschaffen voor de mensen die uw mening niet delen.
Oud 11 januari 2011, 21:01   #649
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Geldt dat ook voor Vermeersch?
Doodsbedreigingen moeten onderzocht worden en de daders (indien gevonden) gestraft. Dat is evident.
Oud 11 januari 2011, 22:18   #650
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Ah, dus de rechten afschaffen voor de mensen die uw mening niet delen.
Nee Alboreto, de rechten geven aan mensen wiens rechten geschonden worden.
Je wil absoluut de verworven rechten beschermen wat een goede zaak is maar ze ook nog toepassen is beter.
Je kan wel zeggen dat een doodsbedreiging moet onderzocht worden maar waar is het resultaat?
De bedreigingen die ik heb gekregen moeten vlotjes op te sporen zijn maar sinds mei vorig jaar heb ik nog niets gehoord terwijl de bedreigingen gewoon verder gaan.
Men is meer begaan met het in kaart brengen dan met daadwerkelijk in te grijpen, denk ik. Misschien laten ze ook alles op zijn beloop tot het echt uit de hand loopt en er een precedent is om zwaar in te grijpen.
Maar niks is niks en je kan dus alleen hopen dat ze niet slapen her en der.
Oud 11 januari 2011, 23:01   #651
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nee Alboreto, de rechten geven aan mensen wiens rechten geschonden worden.
Ge moet die rechten niet geven, iedereen heeft die namelijk
En indien die rechten geschonden worden dan moet daar tegen opgetreden worden, ook dat is evident.

Citaat:
Je wil absoluut de verworven rechten beschermen wat een goede zaak is maar ze ook nog toepassen is beter.
Heb ik ooit het tegendeel beweerd?

Citaat:
Je kan wel zeggen dat een doodsbedreiging moet onderzocht worden maar waar is het resultaat?
Een ander recht van iedereen is een eerlijk proces.
Het systeem is niet perfect, maar het is het beste wat we hebben.

Citaat:
De bedreigingen die ik heb gekregen moeten vlotjes op te sporen zijn maar sinds mei vorig jaar heb ik nog niets gehoord terwijl de bedreigingen gewoon verder gaan.
Ik ben nog niet overtuigd van de waarheid van uw beweringen.
Ik weet nog niet waarom.
Maar in het geval ge toch de waarheid spreekt, dan wens ik u veel sterkte in uw strijd en ik hoop dat ge resultaat hebt.

Citaat:
Men is meer begaan met het in kaart brengen dan met daadwerkelijk in te grijpen, denk ik. Misschien laten ze ook alles op zijn beloop tot het echt uit de hand loopt en er een precedent is om zwaar in te grijpen.
Hebt ge al eens gevraagd hoe het onderzoek vordert?
Oud 11 januari 2011, 23:45   #652
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:

Ik ben nog niet overtuigd van de waarheid van uw beweringen.

Dat is uw zaak, ik kan je niet verplichten.
Maar de bewijzen zijn wel geleverd.

In mei 2005 is mijn auto voor mijn deur gestolen.
Ik heb aangifte gedaan, het werd genoteerd en internationaal geseind.
Men ging er van uit dat de bestemming Oekraïne was.
Eind mei 2005 werd mijn auto door de Franse politie gevonden en werd de Belgische politie ervan op de hoogte gebracht.
Vorige week heeft mijn verzekering mij daar toevallig van op de hoogte gebracht omdat de garage waar hij staat het beu werd.
Ik weet ook niet waarom ik niet verwittigd ben ondanks herhaalde verzoeken tot informatie.

Ik weet nog niet waarom.
Maar in het geval ge toch de waarheid spreekt, dan wens ik u veel sterkte in uw strijd en ik hoop dat ge resultaat hebt.
Mijn strijd is niet tevergeefs, de reacties spreken boekdelen.

Hebt ge al eens gevraagd hoe het onderzoek vordert?
Na een half jaar reeds resultaat verwachten? Nee ik ben nog niet gaan informeren.
Vind je niet dat ze zelf contact mogen nemen?
Oud 12 januari 2011, 07:12   #653
Alboreto

Standaard

Tom,

stop eens met je antwoorden in de quotes van anderen te schrijven.

1) Het komt over alsof ik die geschreven heb
2) Je maakt het moeilijk voor mensen om er op te antwoorden (quote werkt niet).

Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 januari 2011 om 07:12.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 09:34   #654
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

@Alboreto
Misschien is dat ook wel de bedoeling.
Oud 12 januari 2011, 14:01   #655
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Tom,

stop eens met je antwoorden in de quotes van anderen te schrijven.

1) Het komt over alsof ik die geschreven heb
2) Je maakt het moeilijk voor mensen om er op te antwoorden (quote werkt niet).
Ik denk niet dat er twijfel over kan bestaan.
Groen ben ik, maar dat had je wel gezien natuurlijk.

Oud 12 januari 2011, 15:06   #656
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

@tomcruse
Groen en off-topic. Mijn vorige auto was trouwens ook een keer gestolen. Drie dagen later zag ik hem achter een supermarkt staan, heb de politie geïnformeerd en hem weer meegenomen. Deurslot en stuurslot laten vervangen.

Off-topic natuurlijk; ik zit ook zonder tekst. Mijn cel-commando laat het weer eens afweten.
Oud 12 januari 2011, 15:17   #657
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
@tomcruse
Groen en off-topic. Mijn vorige auto was trouwens ook een keer gestolen. Drie dagen later zag ik hem achter een supermarkt staan, heb de politie geïnformeerd en hem weer meegenomen. Deurslot en stuurslot laten vervangen.

Off-topic natuurlijk; ik zit ook zonder tekst. Mijn cel-commando laat het weer eens afweten.
Ik vond het een leuke anekdote, als je auto 4,5 jaar op je staat te roesten net over de grens terwijl er niemand moeite doet om je te verwittigen.

Moet je er dan vertrouwen in hebben dat men je klacht over een doodsbedreiging ernstig neemt? Wie ben ik?

Ondertussen is mijn thee koud, dus zal ik slecht slapen vannacht.
Oud 13 januari 2011, 18:03   #658
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...hellevuur.aspx

geen commentaar
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 18:45   #659
beepbeepikbeneenjeep
Burger

beepbeepikbeneenjeep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stoer...

Een vrouw die ten dode is opgeschreven nog een paar trappen nageven, echte moslimkrijgers...
beepbeepikbeneenjeep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 19:08   #660
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nog een met justice immanente.
Walgelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be