![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#661 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Da's wel heel diplomatisch verwoord... Passen jullie dan ook zoiets als kansberekening toe alvorens tot zulke behandeling over te gaan ? |
||
|
|
|
|
|
#662 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#663 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#664 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of het logisch is maakt niet veel uit... dat van jou is dat ook niet erg... zolang het maar consequent is, en dat is het Citaat:
Het menselijk leven, de mens, begint vanaf de geboorte dus als ik de start netjes bij de geboorte leg dan maak ik geen onderscheid in de verschillende stadia van het menselijk leven Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2011 om 23:13. |
||
|
|
|
|
|
#665 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet logisch en ook niet consequent, omdat er geen bepalend element is dat het menselijk leven voor of na de geboorte een andere waarde gegeven wordt.
|
|
|
|
|
|
#666 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#667 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#668 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier gaat het over minuten.... bij jou gaat het over een fractie van een seconde Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#669 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In uw redenering niet: de baby blijft objectief de baby, ongeacht of die nu een minuut voor de geboorte in de moederschoot en na de bevalling uit de moederschoot is. Er is niet inherent veranderd aan dat kind. Daarom ook is uw redenering totaal inconsequent en eigenlijk zelfs grote prietpraat zonder enige samenhang. |
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel dat een chemobehandeling voor de moeder een kans geeft op 99% dat er wat met die foetus misloopt.... dan kan je toch niet echt spreken dat het geen 'aanval' op dat ongeboren leven inhoudt als je die wetenschap hebt ? Bovendien.... ging het oorspronkelijk helemaal niet over chemo of wat dan ook maar over de mogelijkheid van een abortus als er gevaar ( om niet lullig te doen ... neem 99% risico op overlijden ) zou zijn voor de moeder die zwangerschap uit te zitten ... en dat door iemand als oorspronkelijke vraag aan jou gesteld in het geval het over jouw dochter zou gaan, dacht ik |
|
|
|
|
|
|
#672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wil je me dan eens het bepalend element geven voor of na de fertilisatie om een andere waarde ( geen geloofswaarde dus ) toe te kennen ? |
|
|
|
|
|
|
#673 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik nu zeg : net dezelfde ( één moment voor die geboorte ) Ik wil het ook in 100-sten geven, hoor Geef jij mij nu de waarde die je toekent aan een granula en een eicel |
|
|
|
|
|
|
#674 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je hoeft die niet eens... dat weet ge best Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2011 om 23:39. |
||
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw laatste alinea is een povere poging een inhoudelijk element te pareren met een nietszeggend rondje "ik-probeer-me-eruit-te-lullen". Immers, u gaat niet in wat aangebracht wordt. En dat is niet zo verwonderlijk, daar nu heel duidelijk blijkt dat er geen enkel objectief element is dat een deel vormt van een samenhangende redenering. Objectief gezien is er immers geen enkele verandering in het wezen van dat kind voor of na de geboorte. Er is dan ook geen enkel inheren element dat ook maar enigszins kan aangevoerd worden om een baby van negen maanden juist voor de geboorte niet als mens te aanzien, maar diezelfde baby eens geboren wel op die wijze benaderen. Juist dit is zo inconsequent als maar kan zijn. |
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Eenieder mag mooi zelf bepalen of abortus wel of niet gepleegd wordt, ook al doet ze het omdat de baby in de verkeerde maand geboren zou worden, of omdat het een jongetje zou zijn. Het is tot het de baarmoeder verlaat het volledig eigendom van de moeder. Die 'nieuwe levensvorm' die je daar beschrijft is dan eigenlijk alleen nog maar een klompje gedeelde cellen, een bolletje, niks anders, geen armen, benen, voeten, laat staan hersenen en een 'bewustzijn'.. |
|
|
|
|
|
|
#677 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als men medisch kan vaststellen dat de vrucht met zekerheid abnormaal is in hoge graad, of het risico te hoog is dan zou men helemaal niks meer zelf mogen beslissen.
Stel u eens voor dat ze beslissen dat te houden?
|
|
|
#678 |
|
Gouverneur
|
Dat zou heel erg dom en egoistisch zijn, maar om dan verplicht te laten aborteren? Da's een serieuze discussie die je dan begint..
Laatst gewijzigd door Coldwave : 12 januari 2011 om 19:51. |
|
|
|
|
|
#679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel discussie is daar trouwens niet voor nodig. Gewoon doen is voldoende.
|
|
|
|
#680 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't is maar dat mentaal gehandicapten meestal niet weten dat ze gehandicapt zijn, anders zou de één na de ander hun ouders voor de rechter trekken omdat ze hun niet geaborteerd hebben toen het nog kon.
|