Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 16:04   #21
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
De mijne ook plots, wat gebeurt er allemaal ?
Ze hebben hun bonus niet gehaald denk ik
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 16:13   #22
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ze hebben hun bonus niet gehaald denk ik
Niet zo erg, binnenkort krijgen ze een nieuw project in de bus, nog veel rendabeler.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 16:16   #23
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet zo erg, binnenkort krijgen ze een nieuw project in de bus, nog veel rendabeler.
LOL, ongetwijfeld.
Oud 13 januari 2011, 16:27   #24
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL, ongetwijfeld.
Denken het ook, we zijn echter nog niet zeker of ze ons zullen begrijpen maar volgens de grondwet moeten mensen in nood geholpen worden.
Oud 13 januari 2011, 17:21   #25
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Denken het ook, we zijn echter nog niet zeker of ze ons zullen begrijpen maar volgens de grondwet moeten mensen in nood geholpen worden.
Ik heb jaren in dat soort mallemolen gezeten en zelfs nu nog. Stel je hebt X resultaat geboekt rond november van het afgelopen jaar, dan komt je baas in januari van het jaar erop af dat je X + 10 % moet halen tegen het volgend jaar. Is toch gewoonweg absurd.

En als je dan antwoord : "Krijg ik dan ook mijn loon + 10 % ?" Ho maar, dan ben je een rebel.

Men zou eens moeten beseffen dat er geen enkele boom is die tot in de hemel groeit.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 13 januari 2011 om 17:22.
Oud 13 januari 2011, 17:23   #26
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb jaren in dat soort mallemolen gezeten en zelfs nu nog. Stel je hebt X resultaat geboekt rond november van het afgelopen jaar, dan komt je baas in januari van het jaar erop af dat je X + 10 % moet halen tegen het volgend jaar. Is toch gewoonweg absurd. En als je dan antwoord : "Krijg ik dan ook mijn loon + 10 % ?" Ho maar, dan ben je een rebel. Men zou eens moeten beseffen dat er geen enkele boom is die tot in de hemel groeit.
Wel, daar gaat het dan ook om, dit nieuwe project zal dan ook op veel bijval kunnen rekenen. De verschillenanalyse is bijna af, dan nog in een mooi plastiekje steken en aanbieden.
Oud 14 januari 2011, 01:57   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Mijn bankier heeft me gebeld om te spreken over beleggingen

--------------------------------------------------------------------------------
Dat heeft Fortis ook met mij gedaan , 1week voor de grote crash in 2009. Maar ik wou wat bedenktijd en ben aan de catastrofe ontsnapt. Ik heb met het hand op de borst een diepe zucht gelaten .
Bedankt voor de waarschuwing!
Oud 14 januari 2011, 06:39   #28
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik ben fan van de TRIODOS bank - aktief en nuttig benut geld in waardevolle investeringen...
Ik dacht dat ook tot ik hier las dat ze investeerden in homeopathie en zulke toestanden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 08:20   #29
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb jaren in dat soort mallemolen gezeten en zelfs nu nog. Stel je hebt X resultaat geboekt rond november van het afgelopen jaar, dan komt je baas in januari van het jaar erop af dat je X + 10 % moet halen tegen het volgend jaar. Is toch gewoonweg absurd.

En als je dan antwoord : "Krijg ik dan ook mijn loon + 10 % ?" Ho maar, dan ben je een rebel.

Men zou eens moeten beseffen dat er geen enkele boom is die tot in de hemel groeit.
Een paar jaar geleden kende ik bij ons een verkoper die een mega-deal binnenhaalde, en er niet blij mee was. Reden: hij kreeg dat jaar uiteraard een bonus omdat hij ver boven zijn 'quotum' zat, maar dat quotum werd het jaar daarop zodanig verhoogd dat het totaal onrealistisch was, met een loonsverlaging tot gevolg!
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 20:36   #30
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een paar jaar geleden kende ik bij ons een verkoper die een mega-deal binnenhaalde, en er niet blij mee was. Reden: hij kreeg dat jaar uiteraard een bonus omdat hij ver boven zijn 'quotum' zat, maar dat quotum werd het jaar daarop zodanig verhoogd dat het totaal onrealistisch was, met een loonsverlaging tot gevolg!
Als ze me dat moesten flikken waren ze me meteen kwijt. Heb deze jaar een gelijkaardig iets aan de hand, dus ben eens curieus.
Oud 14 januari 2011, 21:43   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die mensen bellen misschien om uw rekeningen eens aan te zuiveren?

Enfin ik weet dat ook niet hé.

't is een tijdje geleden dat ze mij daarvoor belden en toen ze me belden voorspelden ze me altijd minstens 500'000 bfr winst tegen de dag nadien.
Ben daar nooit op ingegaan, wel eens voor naar de politie gegaan en die hadden veel belangstelling moet ik zeggen.

Een familielid van mij heeft redelijk wat geld vast gezet voor verschillende jaren en heeft deze week het nieuws gekregen dat daar feitelijk niet veel meer van overschiet.
Details heeft ze nog niet gegeven over hoeveel er niet meer van overschiet, maar het zal toch een paar miljoen oude franken zijn naar ik versta.
Oud 14 januari 2011, 21:50   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk komt het over als een redelijke paniekreactie, ze krijgen het geld niet meer los bij hun klanten en hebben geen mogelijkheid om het zelf voor langere tijd te beleggen doordat het onmiddellijk opvraagbaar is. Het geld is daardoor ook niet of slechts beperkt beschikbaar voor de economie.
Heel veel geld op spaarboekjes is een natte droom voor iedere bank. Het is heel gemakkelijke geld waarvan de gebruikskosten heel laag liggen voor de bank en waarvan hij het naar grote willekeur kan investeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 22:23   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel veel geld op spaarboekjes is een natte droom voor iedere bank. Het is heel gemakkelijke geld waarvan de gebruikskosten heel laag liggen voor de bank en waarvan hij het naar grote willekeur kan investeren.
tuuuttttttt....fout antwoord.
mede wegens de Europese regelgeving die de banken geleidelijk aan zal verplichten om steeds meer procenten ECHT kapitaal te hebben,en mede wegens de wettelijke vrije beschikbaarheid van dit geld voor de klant zijn ze daar niet echt mega-superblij mee...

DE kleine "spaarrenteoorlog" die de banken voeren is vooral om KLANTEN binnen te trekken die ze dan,bij gelegenheid wel zullen proberen te overhalen naar beleggingsprodukten over te stappen.DAN kan het gewin echt aanvangen...

Maar dit verhaal pakt al een 3-tal jaar niet zo goed,en dus zwellen de spaarrekeningen maar aan .Het is ondertussen wel duidelijk dat onze maatschappij-organisatie groeiende defecten vertoont,er is blijkbaar weinig "echts" over dat de mensen nog aanmoedigd om hun centjes te investeren ,en er is eigenlijk weinig interessants te koop (allemaal Chinese spullen met een niet-Chinees label er op),en dus raakt alles opgepot voor steeds langere termijn op risico-arme rekeningen.... "dement" kapitaal werd het ooit wel eens genoemd.

En zo bestaat Dexia het om mij een vod papier toe te zenden waarin ze mij aanmoedigen om bij hen schulden aan te gaan om een AUTO godbetert,tegen afbetaling aan 4+%, aan te kopen.....(STOMSTE investeringsvoorstel van de laatste jaren,maar kom..ze doen ook hun best )

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2011 om 22:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 22:28   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tuuuttttttt....fout antwoord.
mede wegens de Europese regelgeving die de banken geleidelijk aan zal verplichten om steeds meer procenten ECHT kapitaal te hebben,en mede wegens de wettelijke vrije beschikbaarheid van dit geld voor de klant zijn ze daar niet echt mega-superblij mee...
Wat is "echt kapitaal" dan wel? Spaarboekjes? Meent u dat dit "echt kapitaal" is?
Oud 14 januari 2011, 22:34   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is "echt kapitaal" dan wel? Spaarboekjes? Meent u dat dit "echt kapitaal" is?
Echter zal niet kunnen bij een bank,een volgende stap is natuurlijk een hoop bakstenen en blokken goud en zo.Ik geef toe dat het immateriele van de spaarrekening ook wel eens angstwekkend kan overkomen....

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2011 om 22:34.
Oud 14 januari 2011, 22:34   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
echter zal niet kunnen,een volgende stap is natuurlijk een hoop bakstenen en blokken goud en zo.Ik geef toe dat het immateriele van de spaarrekening ook wel eens angstwekkend kan overkomen....
Waarin zit dan wel het "echte" bij een spaarrekening?
Oud 14 januari 2011, 22:36   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarin zit dan wel het "echte" bij een spaarrekening?
Wel,de wettelijke direkte beschikbaarheid van het geld,desnoods in specien(behoudens de tijd nodig om dat geld in specien voor U om te zetten), en.....het feit dat de staat dit garandeerd (voor 100.000€ dacht ik zo?)

"echter" kan niet.....

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2011 om 22:37.
Oud 14 januari 2011, 22:41   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel,de wettelijke direkte beschikbaarheid van het geld,desnoods in specien(behoudens de tijd nodig om dat geld in specien voor U om te zetten), en.....het feit dat de staat dit garandeerd (voor 100.000€ dacht ik zo?)

"echter" kan niet.....
En wat doet de bank ondertussen met dat geld, denkt u?
Oud 15 januari 2011, 12:07   #39
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die mensen bellen misschien om uw rekeningen eens aan te zuiveren?

Enfin ik weet dat ook niet hé.

't is een tijdje geleden dat ze mij daarvoor belden en toen ze me belden voorspelden ze me altijd minstens 500'000 bfr winst tegen de dag nadien.
Ben daar nooit op ingegaan, wel eens voor naar de politie gegaan en die hadden veel belangstelling moet ik zeggen.

Een familielid van mij heeft redelijk wat geld vast gezet voor verschillende jaren en heeft deze week het nieuws gekregen dat daar feitelijk niet veel meer van overschiet.
Details heeft ze nog niet gegeven over hoeveel er niet meer van overschiet, maar het zal toch een paar miljoen oude franken zijn naar ik versta.
Nope, ik heb geen schuld, zelfs niet meer voor mijn huis. Ik ben anti-schuld.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 15 januari 2011 om 12:07.
Oud 15 januari 2011, 12:24   #40
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, ik heb geen schuld, zelfs niet meer voor mijn huis. Ik ben anti-schuld.
U zal dan wel behoorlijk Uw boterham verdienen... voor de gemiddelde burger lijkt het me toch aangewezen een deel van zijn huis te betalen met schuld. al was het maar om het belastingscadeau te pakken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be