![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geraken we ooit nog uit deze politieke crisis ? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 34,09% |
Ja, maar het zal nog tijd vragen |
![]() ![]() ![]() |
20 | 45,45% |
Ja, sneller dan gedacht |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,36% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is hier al veel over geschreven. Maar de belangrijkste vraag die ik mij stel is de volgende : geraken we ooit nog uit deze crisis?
Laatst gewijzigd door Antoon : 14 januari 2011 om 11:49. |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Uiteraard geraken we daar ooit uit. Hoe en wat de gevolgen ervan zijn, tja, dat kunnen we moeilijk inschatten. En of het resultaat naar ieders wens gaat zijn, valt te betwijfelen. Maar dat we eruit geraken, is zo evident als maar zijn kan.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mankeer een optie:
- misschien vlug, misschien niet vlug, maar het zal wel plots als een verrassing daar zijn, en dan ineens zeer vlug gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Optie 3 : Ja, sneller dan gedacht.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus geen constitutionele crisis.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Enkel wanneer het land gesplitst word. Direct het einde van communautair gekibbel. |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Herschik België zoals het moet en zorg voor een pacificatie. Even door de zure appel bijten. Wie zal het doen? |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, die "onaanvaardbare" en "revolutionaire" eisen van de N-VA zullen, denk ik, binnen een zekere tijd als evidente trivialiteiten beschouwd worden. Op dat ogenblik zullen we vooruit kunnen. Dan gaat de "tweede" oorlog beginnen: niet meer OF we moeten splitsen, en WAT we splitsen (de huidige 'strijd'), maar het touwtrekken om bij het splitsen der bevoegdheden zoveel mogelijk uit de brand te slepen en de andere op te schepen met de schulden en andere gebroken potten. Mijn totaal ongefundeerde schatting is dat dit een tiental jaar in beslag zal nemen, gedurende dewelke we in een quasi-permanente formatie-oorlog zullen zitten, iets wat eigenlijk begonnen is in 2007. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2011 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Ok, we zitten duidelijk niet op geheel dezelfde golflengte over het concept "politieke crisis". Ik begrijp daaronder de uitblijvende vorming van een federale regering. Al de rest beschouw ik niet als een onderdeel van de politieke crisis. U wel, heb ik de indruk. Klopt die indruk? Zo niet, kan u me dan even toelichten wat u er onder verstaat?
|
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Uit de crisis geraken we nooit, want een regering krijgen houdt niet in dat we uit de crisis zijn. Alleen wordt die enkele weken(maanden) doodgezwegen. Ik heb dus NEE geantwoord.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk stelsel stuit op zijn grenzen en verzandt in immobiliteit. De enige manier om daaruit te geraken is revolutie. Natuurlijk zal de revolutie ooit komen en gaan we daarna uit de crisis geraken, maar dan wel in een volledig andere constellatie. Maar het duurt wel even voor de gevolgen van de immobiliteit pijnlijk genoeg zijn voor een voldoende groot deel van de bevolking om de baathebbers bij het status-quo te overstemmen.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door een verregaande splitsing van de bevoegdheden, zodat er geen compromissen moeten gemaakt worden tussen franstaligen en vlamingen, tiens.
Hoe verregaand dat is (alles, of laten we nog wat onbenulligheden samen), en welke vorm dat precies moet nemen, dat is moeilijk te zeggen. Maar dat dat de enige uitweg is, is redelijk evident. Dat LIJKT nu een Vlaams-nationalistische eis, maar dat zal vroeg of laat een evidentie zijn voor iedereen. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De welvaart komt er meestal ONDANKS het bestuur. Ik overdrijf een heel klein beetje, maar niet veel. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 januari 2011 om 16:15. |
|
![]() |