![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij HSP? | |||
| Ik ben HSP |
|
5 | 45,45% |
| ik ben geen HSP |
|
1 | 9,09% |
| Ik ben een grensgeval |
|
3 | 27,27% |
| ik ben niet sensitief |
|
2 | 18,18% |
| Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Ben jij HSP?
Hoog Sensitieve Persoon? Beantwoord onderstaande vragen al naar gelang je gevoel je ingeeft. Antwoord met " ja" als het in ieder geval enigszins voor je opgaat. Antwoord met " nee" als het niet speciaal of helemaal niet voor jou geldt. Beantwoord je meer dan 14 vragen met ja , dan kan je wel stellen dat je hoogsensitief bent. ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving ik word beïnvloed door stemmingen van anderen ik ben nogal gevoelig voor pijn tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer of een andere plek waar ik ongestoord alleen kan zijn ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne ik raak makkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde signalen ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden ik kan diep ontroerd raken door kunst of muziek ik ben consciëntieus ik schrik gemakkelijk ik voel me opgejaagd als ik veel moet doen in korte tijd als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen ( door bijvoorbeeld het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen) ik raak geïrriteerd als mensen proberen om me te veel dingen tegelijk te laten doen ik doe erg mijn best te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurd als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratievermogen of humeur veranderingen in mijn leven brengen mij van stuk ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten heeft bij mij een hoge prioriteit als ik met iemand moet wedijveren of op de vingers gekeken word , word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden Deze test komt uit : Hoog sensitieve personen, hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigt van Elaine N. Aron. Mijn persoonlijke score is 19 Ik ben wel niet consciëntieus. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2011 om 10:44. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
|
17
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Noteer eens een paar kwaliteiten die je als hoog sensitieve persoon in jezelf onbetwijfelbaar meent waar te nemen.
bv ik heb een groot rechtvaardigheidsgevoel, dat zich niet laat onderdrukken in confrontatie met de onrechtvaardigheden in de wereld. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
Misschien later, ok?
|
|
|
#5 |
|
Minister
|
Ja. Zonder twijfel. Er zijn trouwens meerdere testen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
En welke maatschappelijk waardevolle prestaties leveren die HSP's die anderen niet zo veel, niet zo goed kunnen leveren?
Willen de dames en heren HSP's daar uit hun persoonlijke leven enige voorbeelden uit geven? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving
Hoe moet dit geïnterpreteerd worden? ik word beïnvloed door stemmingen van anderen Soms ik ben nogal gevoelig voor pijn Ja tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer of een andere plek waar ik ongestoord alleen kan zijn Ja ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne Ik heb nog nooit koffie gedronken, maar van thee heb ik geen last ik raak makkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde signalen Soms ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld Hoe moet dit geïnterpreteerd worden? ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden Ja ik kan diep ontroerd raken door kunst of muziek Ja ik ben consciëntieus Ja, afhankelijk van de betekenis ik schrik gemakkelijk Ja ik voel me opgejaagd als ik veel moet doen in korte tijd Ja als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen ( door bijvoorbeeld het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen) Nee ik raak geïrriteerd als mensen proberen om me te veel dingen tegelijk te laten doen Ja ik doe erg mijn best te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet Ja, wie niet? ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows Nee ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurd Niets van opgemerkt als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratievermogen of humeur Niets van opgemerkt veranderingen in mijn leven brengen mij van stuk Ja, maar hangt ervan af in welke zin. ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan Hoe moet dit geïnterpreteerd worden? het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten heeft bij mij een hoge prioriteit Ja als ik met iemand moet wedijveren of op de vingers gekeken word , word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk Ja als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden Ja Ik vind dit nog wel redelijk algemene stellingen, waar velen zich in kunnen vinden. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Gevoeligheid leidt tot kunst.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2011 om 09:52. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vreemdeling
|
16
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
5
|
|
|
|
#14 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
19
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb er meerdere gedaan (of mss beter ondergaan), die mij precies een iets duidelijkere 'diagnose' stellen dan enkel dit kleine vragenlijstje. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Minister
|
Ik wist het in ieder geval al zeker nog voor ik zo'n internet-test deed.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanzelfsprekend.
Ik had je testje - waarop ik overigens meer dan dertig punten scoorde - niet nodig om dat te weten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 februari 2011 om 10:56. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben een grensgeval en zal het altijd zijn!!!
|
|
|
|
#20 |
|
Vreemdeling
|
Momenteel ben ik laatstejaarsstudent aan de Universiteit van Gent. In het kader van mijn thesis had ik graag de perceptie van de Vlamingen onderzocht met betrekking tot het concept hooggevoeligheid. Dit wil ik doen aan de hand van een vragenlijst. De vragenlijst zal slechts 15 minuten van uw tijd innemen.
Veel plezier met het invullen en alvast bedankt. http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=92153 |
|
|
|