Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2011, 19:45   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat men in België afmoet van het idee dat wie ouder is, automatisch meer moet verdienen.

Daar staat dan wel tegenover dat men afmoet van het idee dat wie jonger is automatisch minder betaald moet worden.

Al die geitenwollen sokken met hun streven voor gelijkheid, zouden beter wat meer aandacht besteden aan discriminatie op basis van leeftijd.

Het is mij altijd een raadsel geweest waarom leeftijd een relevante factor is bij het bepalen van het loon.
Mij ook, temeer daar het argument ondervinding meestal nergens op slaat. Ondervinding is in veel gevallen een nadeel. Men wil absoluut de oude weg volgen, en is niet te vinden voor verandering.
Betaal de jongeren wat meer, en de ouderen wat minder.
Citaat:
De 50tiger waarvan ik in m'n vorige post sprak, wou gerust werken; desnoods in een totaal andere functie en aan het loon van een starter. Uitleg heeft hij genoeg gekregen, maar waar het op neerkomt is gewoon de bittere realiteit: het overgrote deel van de werkgevers neemt geen 50 plusser in dienst. En daar moet niet hypocriet over gedaan worden.
OK De vijftigers zijn in veel gevallen een last voor de werkgever (te hoog loon, vastgeroest, niet meer flexibel, dikwijls niet meer in staat om de moderne technologie/manier van werken te volgen...), die ze voor bepaalde jobs niet meer ziet zitten. En blijkbaar is er een monsterverbond tussen de werkgevers en de sociale partners gesloten, om deze mensen dan maar met een vergoeding die iets minder is dan hun loon, op nonactief te zetten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 19:52   #102
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Populistische prietpraat.
Uiteraard zijn de minimumlonen te laag. Maar ze zijn oa zo laag omdat de minimumloners zich blauw betalen aan belastingen/rsz, die dan dienen om de niet werkenden te betalen.
En wees er zeker van dat het systeem van bruggepensioneerden vol zit met mensen, die indien hun brugpensioen niet zo royaal moest zijn, en/of hun loon niet zo laag, wel aan het werken zouden zijn.
En btw, hoe verklaren we de massa knelpuntberoepen, ook voor laaggeschoolden, terwijl het systeem een miljoen uitkeringstrekkers telt.
Hoe zit dat met die lonen van die knelpuntberoepen Bob?

In die lijst staat zelfs het beroep van accountant, architect, Hotelmeester - maître d'hôtel, ingenieurs in alle takken enz. enz.
Je vindt er nog meer in deze categorie.

http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml

Dat begrijp ik dus inderdaad niet.
Als zo'n gasten niet beter willen of niet meer willen werken dat is idd. een schande.
Ook een schande naar hun ouders toe die toch zwaar geïnvesteerd hebben
in hun zoon of dochter.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:31   #103
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Wie écht WILT werken, vindt ook werk.

We zullen mekaar nog een spreken als u op uw 55ste wordt buitengegooid en de keuze krijgt tussen a) brugpensioen; b) WILLEN werken... als gast die als nieuwe uitdaging aan de ingang van een bedrijf de slagboom naar boven en beneden wil laten zakken aan 1.150 € netto per maand. En zelfs die job zal u worden geweigerd, want de werkgever zoekt "een dynamischer profiel".

"Linkse praatjes", my ass. Een vijftiger die wordt afgedankt en geen brugpensioen kan genieten, is heden ten dage een grote sukkelaar. Er moet een mentaliteitswijziging op vlak van arbeid komen in dit land, zoveel is zeker, maar die wijziging moet niet enkel bij de werknemers plaatsvinden.

Laatst gewijzigd door Sammael : 18 januari 2011 om 21:31.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:55   #104
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel geen probleem, dat is een sanering doordat je de structuur efficienter gemaakt hebt ? Dat is organiseren... geen werk uitvinden, maar minder werk maken, de mensen minder bezighouden, minder controleurs, minder papier, minder
En automatisch meer doppers,en dan?
En stop toch is met altijd af te geven op ambtenaren,ze werken en hebben een loon en betalen belasting al gaat dat rechtstreeks naar de staat het gaat wel af van hun inkomen,of hebt ge ze liever als werkloze zodat ge er nog wat meer kunt op afgeven?
Ik heb vorige week een docu gezien op tv over de huidige toestand in de VS ivm de werklozen,SCHRIJNEND!
Als ge naar zo een situatie heen wil waarom gaat ge er dan niet wonen?
Oud 18 januari 2011, 22:25   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
We zullen mekaar nog een spreken als u op uw 55ste wordt buitengegooid en de keuze krijgt tussen a) brugpensioen; b) WILLEN werken... als gast die als nieuwe uitdaging aan de ingang van een bedrijf de slagboom naar boven en beneden wil laten zakken aan 1.150 € netto per maand. En zelfs die job zal u worden geweigerd, want de werkgever zoekt "een dynamischer profiel".

"Linkse praatjes", my ass. Een vijftiger die wordt afgedankt en geen brugpensioen kan genieten, is heden ten dage een grote sukkelaar. Er moet een mentaliteitswijziging op vlak van arbeid komen in dit land, zoveel is zeker, maar die wijziging moet niet enkel bij de werknemers plaatsvinden.
allemaal goed en wel maar het is nog schrijnender dat de ééne 55+ wel op voortijdig pensioen mag en de andere gewoon ...pardon "moet" doppen.

Kunt u eens het verschil tussen de twee aanwijzen a.u.b.?
Ik bedoel het verschil in voorrang krijgen op een ander met een gunstvoorwaarde.
Aan wat moet je voldoen om de gunst van het vroegtijdig pensioen te genieten?
Of voldaan hebben.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2011 om 22:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 22:54   #106
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
allemaal goed en wel maar het is nog schrijnender dat de ééne 55+ wel op voortijdig pensioen mag en de andere gewoon ...pardon "moet" doppen.

Ik bedoel het verschil in voorrang krijgen op een ander met een gunstvoorwaarde.
Of voldaan hebben.
Mambo, op gelijk welke website van een vakbond vind je alle informatie.
Oud 18 januari 2011, 22:57   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Hoe zit dat met die lonen van die knelpuntberoepen Bob?

In die lijst staat zelfs het beroep van accountant, architect, Hotelmeester - maître d'hôtel, ingenieurs in alle takken enz. enz.
Je vindt er nog meer in deze categorie.

http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml

Dat begrijp ik dus inderdaad niet.
Als zo'n gasten niet beter willen of niet meer willen werken dat is idd. een schande.
Ook een schande naar hun ouders toe die toch zwaar geïnvesteerd hebben
in hun zoon of dochter.
De lijst met knelpuntberoepen schijnt mij nogal uitgebreid te zijn, blijkbaar voor elk wat wils.
Het zou wel kunnen dat de lonen er over het algemeen niet zo schitterend zijn, of toch lager dan medium. Weet het eigenlijk niet, maar kan het mij wel inbeelden.
Maar uiteindelijk bevestigt dit dan de theorie dat de spread tussen de sociale uitkeringen en de lonen te klein is.

Laatst gewijzigd door Bob : 18 januari 2011 om 23:02.
Oud 18 januari 2011, 23:03   #108
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of voldaan hebben.
In de juiste sector zitten.
Oud 18 januari 2011, 23:08   #109
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
En automatisch meer doppers,en dan?
En stop toch is met altijd af te geven op ambtenaren,ze werken en hebben een loon en betalen belasting al gaat dat rechtstreeks naar de staat het gaat wel af van hun inkomen,of hebt ge ze liever als werkloze zodat ge er nog wat meer kunt op afgeven?
Ik heb vorige week een docu gezien op tv over de huidige toestand in de VS ivm de werklozen,SCHRIJNEND!
Als ge naar zo een situatie heen wil waarom gaat ge er dan niet wonen?
Alhoewel de tienpuntenvraag is, hoe de vs er binnen 10 �* 20 jaar gaat uitzien, en hoe belgie er dan zal uitzien.
Trouwens het is eenvoudig. Belgie is een paradijs voor degenen die niet werken, en de vs zijn het dan weer voor degenen die werken.
Oud 19 januari 2011, 00:10   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, op gelijk welke website van een vakbond vind je alle informatie.
Daar ging de vraag niet over.
Oud 19 januari 2011, 00:23   #111
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel de tienpuntenvraag is, hoe de vs er binnen 10 �* 20 jaar gaat uitzien, en hoe belgie er dan zal uitzien.
Trouwens het is eenvoudig. Belgie is een paradijs voor degenen die niet werken, en de vs zijn het dan weer voor degenen die werken.
Voor diegenen die nog werk en een huis hebben zeker in de VS
Dat ze dan naar een goede middenoplossing zoeken zodat iedere partij tevreden kan zijn,zoals het aanmoedigen van zelfstandigheid met een gemakkelijk instap en uitstap systeem en niet zoals nu,waar men eerst zijn kapitaaltje moet investeren in een hele papierwinkel vooraleer men kan starten,en vooral de hoge belasting op de lonen en het aanwerven van een werknemer waar men zich blauw aan betaald.
Het is niet voor niks dat men zowat 8 a 9000 falingen per jaar heeft in Belgie.
Belgie is geen paradijs voor diegenen die niet werken,vermits men betaald voor een systeem dat iedereen ooit kan nodig hebben,dus niet iedereen over dezelfde kam scheren aub.
En over 20 jaar wil ik nog wel eens zien of het of met een egoistisch iksysteem of met een sociaal systeem beter zal gaan?
Waarom denk je dat het kapitalistische systeem voor een globalisering is?
Als 1 markt verzadigd is gaan we toch op een ander,wat trekken zij zich aan van ontslagen en de daaruit voortkpmende armoede,zolang ge u langs de juiste zijde bevind(die van het kapitaal)voelen ze zich goed,wel geef mijn part maar aan den hond.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 19 januari 2011 om 00:25.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 00:33   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze dan naar een goede middenoplossing zoeken zodat iedere partij tevreden kan zijn,zoals het aanmoedigen van zelfstandigheid met een gemakkelijk instap en uitstap systeem en niet zoals nu,waar men eerst zijn kapitaaltje moet investeren in een hele papierwinkel vooraleer men kan starten,en vooral de hoge belasting op de lonen en het aanwerven van een werknemer waar men zich blauw aan betaald.
Belgie is geen paradijs voor diegenen die niet werken,vermits men betaald voor een systeem dat iedereen ooit kan nodig hebben,dus niet iedereen over dezelfde kam scheren aub.
En over 20 jaar wil ik nog wel eens zien of het of met een egoistisch iksysteem of met een sociaal systeem beter zal gaan?
Als 1 markt verzadigd is gaan we toch op een ander,wat trekken zij zich aan van ontslagen en de daaruit voortkpmende armoede,zolang ge u langs de juiste zijde bevind(die van het kapitaal)voelen ze zich goed,wel geef mijn part maar aan den hond.
Een systeem van een levensverzekering zou ik meer toejuichen dan het sociaal systeem dat we nu kennen.
Jawel er zouden er meer onder de brug slapen, maar ondanks alles slapen er nu ook steeds meer onder een brug en het kost ons nog handenvol geld bovenop.
Dus wat mij betreft een lagere sociale verzekering meer op individuele maat gesneden en als men werkloos zal worden of zo, dat men die verzekering aanspreekt. Is het geld dan op, dan is het op.
Ze zouden zich wellicht reppen om terug te mogen gaan werken.
Het voordeel zou misschien kunnen zijn dat ze dan gans hun bedrag in 1 keer kunnen opvragen om ergens in te investeren, of maandelijks zolang het duurt naar keuze.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2011 om 00:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 01:22   #113
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar ging de vraag niet over.
"Aan wat moet je voldoen om de gunst van het vroegtijdig pensioen te genieten? "

Is ook geen gunst maar een recht Mambo

Nog een keertje: je kan er alles over lezen op de sites van de vakbonden
Oud 19 januari 2011, 01:34   #114
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goed geformuleerd.
En we gaan die kant op dankzij Europa... (liberaal en a-sociaal).
En al die dames en heren die er zetelen hebben niks tekort he.

Niet iedereen beseft (of wil het niet beseffen) dat de crisis de oorzaak van
alles is.
Wie wist nu voor de crisis hoe het sociale netwerk in bijv. in Griekenland werkte??
Zonder de crisis bleef er alles zoals het was.

In Ierland ging de immobiliën-markt tegen de vlakte.
Zie ook hier de crisis.

En wat is de oplossing?
Niet moeilijk he.
Oud 19 januari 2011, 01:46   #115
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een systeem van een levensverzekering zou ik meer toejuichen dan het sociaal systeem dat we nu kennen.
Jawel er zouden er meer onder de brug slapen, maar ondanks alles slapen er nu ook steeds meer onder een brug en het kost ons nog handenvol geld bovenop.
Dus wat mij betreft een lagere sociale verzekering meer op individuele maat gesneden en als men werkloos zal worden of zo, dat men die verzekering aanspreekt. Is het geld dan op, dan is het op.
Ze zouden zich wellicht reppen om terug te mogen gaan werken.
Het voordeel zou misschien kunnen zijn dat ze dan gans hun bedrag in 1 keer kunnen opvragen om ergens in te investeren, of maandelijks zolang het duurt naar keuze.
Onze Sociale Zekerheid is een verzekering Mambo.
En iedereen betaalt er aan mee.

Een verre buur is werkloos en loopt er soms rond met een dure camera...
Een echte schande. Waar haalt die de centen vandaan?
En ik kan maar betalen aan bijdragen en die doet niks.
Wel die verre buur heeft ook gewerkt he en bijgedragen.

Ken je één asielzoeker zonder gsm?
Niet vergeten dat die gsm de enige verbinding kan zijn met zijn familie.

Dat ze de wachttijden maar afschaffen voor pas afgestudeerden.
Ze mogen voor mijn part zo lang wachten als ze willen maar zonder mijn centen.
En doe ook zo maar voor het kindergeld: afschaffen.
Veel koppels die werken hebben geen kinderen en die krijgen niets.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 januari 2011 om 01:48.
Oud 19 januari 2011, 10:41   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, geloof niet teveel wat de gesubsidieerde media allemaal vertelt. Zij willen enkel hun groot gedachtengoed verdedigen.
Uiteindelijk is de levensverwachting in de vs evenhoog als in Belgie (ondanks hun zogezegd gebrek aan ziekteverzekering), is de productiviteit er hoger, en ook op het algemeen welvaartspeil scoort de vs hoger dan Belgie.
En dat men zich in Belgie blauw betaald aan belastingen, en dat men als werkloze kan geboren worden, en op pensioen gaan, is een feit.
En verder wil ik wel eens zien wel systeem het grootste iksysteem is. Arbeid wordt hier niet betaald (het zijn de hardste werkers die hier het minst verdienen), het verschil in pensioen tussen de verschillende systemen is hier hemelsbreed... kan dit moeilijk allemaal sociaal noemen.
Ook hier moet men zich aan de juiste zijde bevinden.

Laatst gewijzigd door Bob : 19 januari 2011 om 10:44.
Oud 19 januari 2011, 10:43   #117
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze Sociale Zekerheid is een verzekering Mambo.
En iedereen betaalt er aan mee.

Een verre buur is werkloos en loopt er soms rond met een dure camera...
Wel die verre buur heeft ook gewerkt he en bijgedragen.

Ken je één asielzoeker zonder gsm?
Niet vergeten dat die gsm de enige verbinding kan zijn met zijn familie.

Dat ze de wachttijden maar afschaffen voor pas afgestudeerden.
Ze mogen voor mijn part zo lang wachten als ze willen maar zonder mijn centen.
En doe ook zo maar voor het kindergeld: afschaffen.
Veel koppels die werken hebben geen kinderen en die krijgen niets.
Wel laat ons het eenvoudig houden, en iedereen de vrijheid geven om zich te verzekeren of niet. Iedereen gelukkig. Of toch niet ?
Oud 19 januari 2011, 12:14   #118
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel laat ons het eenvoudig houden, en iedereen de vrijheid geven om zich te verzekeren of niet. Iedereen gelukkig. Of toch niet ?
of je kan het ook eerlijk eenvoudig houden en een maximum inkomen vastleggen van 1500€ / maand en daar mag iedereen het mee doen.
Eenvoudig + Eerlijk!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 12:48   #119
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou goed zijn als de kwaliteit van die verzekeringen betrouwbaar was
Ik neem ineens ook maar de ziekteverzekering mee.
Als ik dan kijk naar onze buurlanden? Beschamend.
Oud 19 januari 2011, 12:50   #120
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
of je kan het ook eerlijk eenvoudig houden en een maximum inkomen vastleggen van 1500€ / maand en daar mag iedereen het mee doen.
Eenvoudig + Eerlijk!
De zelfstandigen gaan dit graag horen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be