![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betaal de jongeren wat meer, en de ouderen wat minder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In die lijst staat zelfs het beroep van accountant, architect, Hotelmeester - maître d'hôtel, ingenieurs in alle takken enz. enz. Je vindt er nog meer in deze categorie. http://vdab.be/opleidingen/knelpuntberoepen.shtml Dat begrijp ik dus inderdaad niet. Als zo'n gasten niet beter willen of niet meer willen werken dat is idd. een schande. Ook een schande naar hun ouders toe die toch zwaar geïnvesteerd hebben in hun zoon of dochter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() We zullen mekaar nog een spreken als u op uw 55ste wordt buitengegooid en de keuze krijgt tussen a) brugpensioen; b) WILLEN werken... als gast die als nieuwe uitdaging aan de ingang van een bedrijf de slagboom naar boven en beneden wil laten zakken aan 1.150 € netto per maand. En zelfs die job zal u worden geweigerd, want de werkgever zoekt "een dynamischer profiel". "Linkse praatjes", my ass. Een vijftiger die wordt afgedankt en geen brugpensioen kan genieten, is heden ten dage een grote sukkelaar. Er moet een mentaliteitswijziging op vlak van arbeid komen in dit land, zoveel is zeker, maar die wijziging moet niet enkel bij de werknemers plaatsvinden. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 januari 2011 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En stop toch is met altijd af te geven op ambtenaren,ze werken en hebben een loon en betalen belasting al gaat dat rechtstreeks naar de staat het gaat wel af van hun inkomen,of hebt ge ze liever als werkloze zodat ge er nog wat meer kunt op afgeven? Ik heb vorige week een docu gezien op tv over de huidige toestand in de VS ivm de werklozen,SCHRIJNEND! Als ge naar zo een situatie heen wil waarom gaat ge er dan niet wonen?
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u eens het verschil tussen de twee aanwijzen a.u.b.? Ik bedoel het verschil in voorrang krijgen op een ander met een gunstvoorwaarde. Aan wat moet je voldoen om de gunst van het vroegtijdig pensioen te genieten? Of voldaan hebben.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2011 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou wel kunnen dat de lonen er over het algemeen niet zo schitterend zijn, of toch lager dan medium. Weet het eigenlijk niet, maar kan het mij wel inbeelden. Maar uiteindelijk bevestigt dit dan de theorie dat de spread tussen de sociale uitkeringen en de lonen te klein is. Laatst gewijzigd door Bob : 18 januari 2011 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het is eenvoudig. Belgie is een paradijs voor degenen die niet werken, en de vs zijn het dan weer voor degenen die werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ging de vraag niet over.
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ze dan naar een goede middenoplossing zoeken zodat iedere partij tevreden kan zijn,zoals het aanmoedigen van zelfstandigheid met een gemakkelijk instap en uitstap systeem en niet zoals nu,waar men eerst zijn kapitaaltje moet investeren in een hele papierwinkel vooraleer men kan starten,en vooral de hoge belasting op de lonen en het aanwerven van een werknemer waar men zich blauw aan betaald. Het is niet voor niks dat men zowat 8 a 9000 falingen per jaar heeft in Belgie. Belgie is geen paradijs voor diegenen die niet werken,vermits men betaald voor een systeem dat iedereen ooit kan nodig hebben,dus niet iedereen over dezelfde kam scheren aub. En over 20 jaar wil ik nog wel eens zien of het of met een egoistisch iksysteem of met een sociaal systeem beter zal gaan? Waarom denk je dat het kapitalistische systeem voor een globalisering is? Als 1 markt verzadigd is gaan we toch op een ander,wat trekken zij zich aan van ontslagen en de daaruit voortkpmende armoede,zolang ge u langs de juiste zijde bevind(die van het kapitaal)voelen ze zich goed,wel geef mijn part maar aan den hond.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 19 januari 2011 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jawel er zouden er meer onder de brug slapen, maar ondanks alles slapen er nu ook steeds meer onder een brug en het kost ons nog handenvol geld bovenop. Dus wat mij betreft een lagere sociale verzekering meer op individuele maat gesneden en als men werkloos zal worden of zo, dat men die verzekering aanspreekt. Is het geld dan op, dan is het op. Ze zouden zich wellicht reppen om terug te mogen gaan werken. Het voordeel zou misschien kunnen zijn dat ze dan gans hun bedrag in 1 keer kunnen opvragen om ergens in te investeren, of maandelijks zolang het duurt naar keuze.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2011 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En we gaan die kant op dankzij Europa... (liberaal en a-sociaal). En al die dames en heren die er zetelen hebben niks tekort he. Niet iedereen beseft (of wil het niet beseffen) dat de crisis de oorzaak van alles is. Wie wist nu voor de crisis hoe het sociale netwerk in bijv. in Griekenland werkte?? Zonder de crisis bleef er alles zoals het was. In Ierland ging de immobiliën-markt tegen de vlakte. Zie ook hier de crisis. En wat is de oplossing? Niet moeilijk he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En iedereen betaalt er aan mee. Een verre buur is werkloos en loopt er soms rond met een dure camera... Een echte schande. Waar haalt die de centen vandaan? En ik kan maar betalen aan bijdragen en die doet niks. Wel die verre buur heeft ook gewerkt he en bijgedragen. Ken je één asielzoeker zonder gsm? Een echte schande. Waar haalt die de centen vandaan? En ik kan maar betalen aan bijdragen en die doet niks. Niet vergeten dat die gsm de enige verbinding kan zijn met zijn familie. Dat ze de wachttijden maar afschaffen voor pas afgestudeerden. Ze mogen voor mijn part zo lang wachten als ze willen maar zonder mijn centen. En doe ook zo maar voor het kindergeld: afschaffen. Veel koppels die werken hebben geen kinderen en die krijgen niets. Laatst gewijzigd door Tejokus : 19 januari 2011 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is de levensverwachting in de vs evenhoog als in Belgie (ondanks hun zogezegd gebrek aan ziekteverzekering), is de productiviteit er hoger, en ook op het algemeen welvaartspeil scoort de vs hoger dan Belgie. En dat men zich in Belgie blauw betaald aan belastingen, en dat men als werkloze kan geboren worden, en op pensioen gaan, is een feit. En verder wil ik wel eens zien wel systeem het grootste iksysteem is. Arbeid wordt hier niet betaald (het zijn de hardste werkers die hier het minst verdienen), het verschil in pensioen tussen de verschillende systemen is hier hemelsbreed... kan dit moeilijk allemaal sociaal noemen. Ook hier moet men zich aan de juiste zijde bevinden. Laatst gewijzigd door Bob : 19 januari 2011 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eenvoudig + Eerlijk!
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik neem ineens ook maar de ziekteverzekering mee. Als ik dan kijk naar onze buurlanden? Beschamend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |