Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 20:49   #21
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ok
Daar heb ik alle respect voor en ik hoop dat je me gelooft hierin.

In de bouw is er toch veel veranderd gedurende de jaren.
Het sjouwen met zware lasten is toch voorbij niet?
Mensen die met een plank op hun schouders 20 bakstenen via een ladder
naar boven moesten dragen bijv.

Kassei leggen is een andere zaak he.
Ik ken zo een een koppel broers die elk zo 30 �* 40 meter greppels leggen op een dag. (kromme rug, pijnlijke knieën enz.)
Ik dolde maar met jou hoor. Ik verricht geen zware arbeid (ben bediende). Ik bewonder mensen die dat wel doen, dag in dag uit.

Ik vind het zelfs zielig voor al die mensen die zware arbeid moeten verrichten en tijdens de winter buiten moeten zwoegen.
Oud 19 januari 2011, 20:51   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar gaat 't niet over:
het gaat erover dat het patronaat de verbetering vh arbeiderstatuut doet betalen door de bedienden ipv het zélf te betalen.
Zou eerder zeggen door de kaderleden, en wel met goedkeuring van de syndikaten. Het zoveelste monsterverbond.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 20:52   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik dolde maar met jou hoor. Ik verricht geen zware arbeid (ben bediende). Ik bewonder mensen die dat wel doen, dag in dag uit.

Ik vind het zelfs zielig voor al die mensen die zware arbeid moeten verrichten en tijdens de winter buiten moeten zwoegen.
En breng je hun dan eens een warme koffie als je zoveel compassie met die mensen hebt?

Of blijft het bij dagdromen?
Oud 19 januari 2011, 20:56   #24
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En breng je hun dan eens een warme koffie als je zoveel compassie met die mensen hebt?

Of blijft het bij dagdromen?
Ik kan moeilijk uit mn auto stappen en mn boterhammen afgeven hé. Maar ik help af en toe de kuisvrouwen op school.
Oud 19 januari 2011, 21:01   #25
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk uit mn auto stappen en mn boterhammen afgeven hé. Maar ik help af en toe de kuisvrouwen op school.
Het feit dat je respect toont voor arbeiders zal voor de mensen in kwestie al een hart onder de riem zijn.
In de meeste gevallen wordt er neergekeken op medemensen die handenarbeid verrichten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:02   #26
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat 't niet over:
het gaat erover dat het patronaat de verbetering vh arbeiderstatuut doet betalen door de bedienden ipv het zélf te betalen.

Idd ... mij lijkt het dus een gepast moment om te strijden . Beter nu dan achteraf te gaan bleiten .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:03   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja de kuisvrouwen die worden vaak graag geholpen dat is me al opgevallen. Maar de werkmannen die buiten bezig staan, ook op scholen zie je dat wel eens natuurlijk...eens een warme koffie aanbieden als het zo wat minnetjes nul graden is....dat lukt meestal niemand.
Ja zo van achter hun venster tegen de radiator leunend eens kijken en het zielig vinden, dat wel.

't is nochtans ergens wet dat bij koud weer warm drinken beschikbaar moet gesteld worden en bij warm weer koud drinken ...voor de werkmannen hé.
En ik bedoel geen automaat die 5 km verder staat waar je eerst anderhalve euro moet insteken.

Maar ja...verder vinden ze het best wel zielig hoor al die mensen die zo in de kou voor hun staan te werken. Echt zielig.
Oud 19 januari 2011, 21:05   #28
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd ... mij lijkt het dus een gepast moment om te strijden . Beter nu dan achteraf te gaan bleiten .
Ik vrees dat het daar nu niet het moment voor is.
Net zoals het voor mijn baas ook altijd net 'slecht' gaat als het over loonsverhoging gaat.
Oud 19 januari 2011, 21:10   #29
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik vrees dat het daar nu niet het moment voor is.
Net zoals het voor mijn baas ook altijd net 'slecht' gaat als het over loonsverhoging gaat.

Dat is nu net wat we eerder aanhaalden met dom belgisch gedrag , klagen en zagen ...maar zelf actie ondernemen en je laten horen ? .... Njet . Het zal wel bleiten worden .
Oud 19 januari 2011, 21:16   #30
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Mja de kuisvrouwen die worden vaak graag geholpen dat is me al opgevallen. Maar de werkmannen die buiten bezig staan, ook op scholen zie je dat wel eens natuurlijk...eens een warme koffie aanbieden als het zo wat minnetjes nul graden is....dat lukt meestal niemand.
Ja zo van achter hun venster tegen de radiator leunend eens kijken en het zielig vinden, dat wel.

't is nochtans ergens wet dat bij koud weer warm drinken beschikbaar moet gesteld worden en bij warm weer koud drinken ...voor de werkmannen hé.
En ik bedoel geen automaat die 5 km verder staat waar je eerst anderhalve euro moet insteken.

Maar ja...verder vinden ze het best wel zielig hoor al die mensen die zo in de kou voor hun staan te werken. Echt zielig.
Doorgaans weten de werkmannen dat ze altijd eens een koffie mogen drinken in de leraarskamer. Deze mannen komen dan ook vaak eens af. Ook zadel ik de afwassers in de keuken niet op met mijn vaat. Ik en nog enkele goede collega's wassen onze eigen spullen af, drogen af en plaatsen alles mooi terug op zn plaats.
Oud 19 januari 2011, 21:19   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat maar eens uit aan blokse bazenpoepers.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:22   #32
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is nu net wat we eerder aanhaalden met dom belgisch gedrag , klagen en zagen ...maar zelf actie ondernemen en je laten horen ? .... Njet . Het zal wel bleiten worden .
Ik weet het wel. Maar ik zie me bij m'n werkgever (KMO) nog niet echt staken.
Weer zo'n voordeel om bij een kleine zelfstandige te werken
Oud 19 januari 2011, 21:23   #33
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg dat maar eens uit aan blokse bazenpoepers.

Nogal moeilijk praten met hen , hun koppen zitten in de bazen hun reet .
Oud 19 januari 2011, 21:23   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zou eerder zeggen door de kaderleden, en wel met goedkeuring van de syndikaten. Het zoveelste monsterverbond.
Salamitaktiek: men begon met het middenkader, dan het lager kader en nu de gewone bedienden . En de patroon, die betaalde natuurlijk niets: 't is crisis, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:25   #35
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het wel. Maar ik zie me bij m'n werkgever (KMO) nog niet echt staken.
Weer zo'n voordeel om bij een kleine zelfstandige te werken

Het hoeft niet meteen staken te zijn ... eerst de andere pistes . Staken is de laatste stap . Maar ik denk eerde dat we dezer dagen een 2de vakbond nodig hebben om de grote vakbonden hun werk naar behoren te laten doen .
Oud 19 januari 2011, 21:30   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onze werkmannen bevinden zich over 't algemeen dichter bij 't koffiemachien dan wij.
De laatste keer dat ik een werkman (wegarbeider) "een koffietje of iets anders?" aanbood kreeg ik te horen "dat dat niet mag van de chef". Da's ook maar zielig eh.
Oud 19 januari 2011, 21:32   #37
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het hoeft niet meteen staken te zijn ... eerst de andere pistes . Staken is de laatste stap . Maar ik denk eerde dat we dezer dagen een 2de vakbond nodig hebben om de grote vakbonden hun werk naar behoren te laten doen .
Daar wringt inderdaad het schoentje.
Ik vrees dat de huidige vakbonden hun tanden verloren hebben.
Hun goede verstandhouding met het patronaat zal daar niet vreemd aan zijn.
Oud 19 januari 2011, 21:35   #38
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het werd stilaan tijd dat deze discriminatie aangepakt werd.
Waarom zou iemand aan een buroke meer voordelen moeten hebben dan mensen die écht werken ?
Waarom is iemand die het toetsenbord van een CNC-machine bedient een arbeider, en iemand die het toetsenbord van een PC gebruikt een bediende?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:44   #39
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja, bedienden met een hoog inkomen moeten een deel van hun voordelen opgeven volgens dit akkoord. Ik dus ook. Nu is het nooit leuk om iets af te geven, maar eerlijk gezegd, als mijn baas mij zou buitensmijten moet hij me nog twee jaar doorbetalen (maar spijtig genoeg doet hij dat niet). Leuk voor mij, maar dat kan je toch met de beste wil niet meer redelijk noemen?

Maar ik heb eigenlijk het gevoel dat dit akkoord vooral door de belastingbetaler betaald zal worden. Zowel voor het luik gezondheidszorg als voor ontslagpremies rekenen de 'sociale partners' op een forse inbreng van de overheid 'om het allemaal betaalbaar te houden'.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:46   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Denk trouwens dat de eerste stap naar éénheid is dat arbeiders en bedienden eens stoppen met op elkaar af te geven. Als het statuut verandert doen we immers nog steeds dezelfde job, gaat er dan ook zo op elkaar afgeven worden?
Er zijn arbeiders met een zware job, er zijn bedienden met een zware job. Er zijn arbeiders die zich niet echt moeten inspannen, er zijn bedienden die zich niet echt moeten inspannen. En dan is er de hoop daartussen.
Niet alle bedienden zitten de hele tijd op een bureau en niet alle arbeiders lopen de hele tijd te zeulen met stukken van 140 kg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be