Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: De Franse belgen willen al 3 jaar geen staatshervoming en splitsing BHV
ja 55 94,83%
nee 3 5,17%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 januari 2011, 15:58   #61
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die domme Vlamingen toch...
De rente van de stijgende staatsschuld (waar we nu deftig voor aan het zorgen zijn) zullen we er misschien mee kunnen afbetalen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 januari 2011 om 15:58.
Another Jack is offline  
Oud 20 januari 2011, 15:59   #62
Open & Bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is toch het meest aangehaalde argument van Franstaligen waarom Brussel meer geld moet krijgen van Vlaanderen hé

ga jij ons nu vertellen dat dat eigenlijk geld opbrengt ?

wel, veel jobs allezins
Open & Bloot is offline  
Oud 20 januari 2011, 15:59   #63
Open & Bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Steek Brussel in uw gat.
niveau!
Open & Bloot is offline  
Oud 20 januari 2011, 15:59   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De rente van de stijgende staatsschuld (waar we nu deftig voor aan het zorgen zijn) zullen we er misschien mee kunnen afbetalen.
Dat zullen we IN ELK GEVAL moeten doen, en hoe meer we gezamelijke staatschuld bijmaken vanwege een beetje kwistig aan de overkant, hoe zwaarder dat zal wegen.

Dus ja, misschien zal het inderdaad welkom geld zijn om ons deel van de staatschuld mee af te betalen.
Oud 20 januari 2011, 16:00   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Open & Bloot Bekijk bericht
wel, veel jobs allezins
Jobs die geld kosten, daar zijn we niks mee, he !
Oud 20 januari 2011, 16:00   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik neem dat bij een splitsing de Europese hoofdstad zal verhuizen naar bv. Luxemburg of Straatsburg.

Een land dat splitst is nu niet bepaald het voorbeeld voor EU! Ik denk dat ze daar niet mee kunnen lachen. Europa willen groeien, en wij doen het omgekeerde. Wat een signaal!
en waarom zou dat per definitie slecht moeten zijn?
Oud 20 januari 2011, 16:01   #67
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
niveau!
Steek Brussel in Uw gat, meneer.
Don Quichote is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:01   #68
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, ik neem dat bij een splitsing de Europese hoofdstad zal verhuizen naar bv. Luxemburg of Straatsburg.

Een land dat splitst is nu niet bepaald het voorbeeld voor EU! Ik denk dat ze daar niet mee kunnen lachen. Europa willen groeien, en wij doen het omgekeerde. Wat een signaal!
Dat is uiteraard onzin en dat weet je zelf ook. U wilt jaarlijks miljarden betalen (sinds we in de 21ste eeuw zijn al tussen de 70 en 120 miljard(!) euro) omdat Europa "groter" wordt, en wij dan niet "kleiner" mogen worden?
poekieJ is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:03   #69
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kan mij iemand uitleggen, hoe wij als Vlaming persoonlijk "rijker" zullen worden indien onafhankelijk?

In mijn opinie, is dit de belangrijkste reden waarom zoveel mensen NVA gestemd hebben, maar deze stelling is mij helaas niet duidelijk.

Thanks
Het gaat er hem niet om rijker te worden! je begrijpt het niet. Het gaat er over om aan de FR duidelijk te maken dat ze het roer moeten omgooien en besparen zodat het voor ons Vlamingen werkbaar blijft. Nergens beloofd N-VA dat de Vlaming rijker zal worden, ook wij zullen moeten besparen, maar indien de FR ook eindelijk hun duit in het zakje doen zullen we minder moeten besparen.
Oud 20 januari 2011, 16:05   #70
Open & Bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jobs die geld kosten, daar zijn we niks mee, he !
en de snackbar op de hoek van place luxembourg, de metro-bestuurder die naar schuman rijdt, de vuilnisman die er afval ophaalt, en de kuisvrouw die het europees parlement poets.

die jobs heeft u niet nodig?

proper...
Open & Bloot is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:06   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
Het gaat er hem niet om rijker te worden! je begrijpt het niet. Het gaat er over om aan de FR duidelijk te maken dat ze het roer moeten omgooien en besparen zodat het voor ons Vlamingen werkbaar blijft. Nergens beloofd N-VA dat de Vlaming rijker zal worden, ook wij zullen moeten besparen, maar indien de FR ook eindelijk hun duit in het zakje doen zullen we minder moeten besparen.
Hij begrijpt het maar al te goed. Hij wil Vlaanderen als Waals wingewest behouden.

Hij is alles waar Vlaanderen van walgt.
Oud 20 januari 2011, 16:07   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het punt is echter dat dat voor de Franstaligen totaal onaanvaardbaar is, want Belgie is voor hen de melkkoe die hen steeds heeft toegelaten boven hun stand te leven, en bovendien nog minachtend aan de Vlamingen te stellen dat ze moeten wijken voor de franstalige verzuchtingen op allerlei vlak. Eigen verantwoordelijkheid nemen en bijdragen tot het geheel, zelfs maar een klein beetje, zou een ontoelaatbaar precedent scheppen dat op den duur een einde zou kunnen maken aan die uitbuiting, en is dus niet denkbaar.
Vandaar dat ze geen millimeter breed mogen toegeven, want anders is het hek van de dam.

De Vlaming moet en zal betalen, de Vlaming moet en zal doen wat de Franstalige dikteert, en de Vlaming moet en zal in dit land blijven, land waarin hij hooguit mag verblijven, maar waarin hij niks te zeggen heeft, ook niet op zijn "eigen" deel ervan.
Oud 20 januari 2011, 16:07   #73
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tot dusver, volg ik. Maar hoeveel kost de splitsing?

=>banenverlies
=>administratie
=>imago-verlies

P.s. mocht België ooit splitsen, verlies ik mijn job. Ik ben geen ambtenaar, maar werk in de privé. Het Amerikaans bedrijf waarvoor ik werk, zal verhuizen indien het land splitst...
Zonder splitsing vertrekken ze niet?
Als er niet iets dringend gebeurt zullen ze nog sneller weg zijn.
Oud 20 januari 2011, 16:07   #74
Open & Bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij begrijpt het maar al te goed. Hij wil Vlaanderen als Waals wingewest behouden.

Hij is alles waar Vlaanderen van walgt.
Jij bent alles waar de Belg van wagt.

Het is niet fijn om over dezelfde kam gescheerd te worden. Het is niet omdat ik Vlaming ben, dat ik NVA'er ben. Graag een kleine nuance, dit is precies een NVA forum... Na hoeveel post, krijg je een "Draakske"?
Open & Bloot is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:09   #75
Open & Bloot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zonder splitsing vertrekken ze niet?
Als er niet iets dringend gebeurt zullen ze nog sneller weg zijn.
Dat kan ook natuurlijk. Er moet iets gebeuren, maar geen splitsing.
Open & Bloot is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:09   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies!

En net zoals bij u is dit een bewuste keuze.

En ik stop niet voordat Belgie helemaal kapot is.
Oud 20 januari 2011, 16:09   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en de snackbar op de hoek van place luxembourg, de metro-bestuurder die naar schuman rijdt, de vuilnisman die er afval ophaalt, en de kuisvrouw die het europees parlement poets.

die jobs heeft u niet nodig?

proper...
Kijk, zoals iemand anders stelde, als brussel EXTRA GELD vraagt voor die Europese aanwezigheid wil dat zeggen dat die netto kost. Anders zouden de opbrengsten ervan toch duidelijk niet alleen Brussel kunnen financieren, maar zou brussel nog eens een duit in het nationale zakje kunnen doen. Maar blijkbaar niet.

Als ik stel: ik heb extra geld nodig voor mijn stad want ik heb een aantal winstgevende bedrijven in mijn gemeente, dan ga jij mij toch voor gek uitmaken ?
Oud 20 januari 2011, 16:10   #78
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Het is niet fijn om over dezelfde kam gescheerd te worden. Het is niet omdat ik Vlaming ben, dat ik NVA'er ben. Graag een kleine nuance, dit is precies een NVA forum... Na hoeveel post, krijg je een "Draakske"?
Dat komt omdat hier veelal mensen zitten die in politiek geïnteresseerd zijn en zich geïnformeerd hebben. Bijgevolg weten ze hoe de vork in de steel zit.
Personen die hier nog Belgicistisch gezind zijn, zijn oftewel onwetend, dom of parasitair, ik hoop voor u dat u onwetend bent.

Bovendien negeert u al bijna 3 pagina's mijn argument over de tientallen miljarden euro's die we moeten betalen maar voor u van geen tel schijnt te zijn.
poekieJ is offline  
Oud 20 januari 2011, 16:11   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Let wel op, he. Als je N-VA, VB, LDD en CD&V samen neemt, heb je bijna een 2/3 meerderheid van vlamingen...

Zij die dus haaks op die standpunten staan, vormen nog maar een goed derde van de Vlamingen...
Oud 20 januari 2011, 16:11   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Bovendien negeert u al bijna 3 pagina's mijn argument over de tientallen miljarden euro's die we moeten betalen maar voor u van geen tel schijnt te zijn.
Joep. Twee a vier moderne kerncentrales per jaar, meneer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be