Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 14:10   #5161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik neem dikwijls de bus, maar zie niet in wat een goede reden zou kunnen zijn.
Kan je de goede reden geven?
Dan moet u eens naar Antwerpen komen, waar regelmatig via media wordt gewezen op agressie op het openbaar vervoer, of bent u Guido de Moor vergeten en later die politieman die toen hij tussenbeide wilde komen gemolesteerd werd door jongeren in groep?
Waarom denkt u dat op sommige lijnen lijnwachters meerijden in Antwerpen?
De beeldvorming die ontstaat wanneer jmensen zichzelf agressief gedragen op het openbaar vervoer draagt bij tot een negatieve beeldvorming tegenover anderen die tot dezelfde groep behoren en eveneens door gedrag ergernis opwekken, evengoed doet sharia 4 dit,de negatieve beeldvorming waar ze voor staan zorgt voor wantrouwen tegenover mensen die eveneens in hun uiterlijk en gedrag het behoren tot die groep gelovigen extra in de verf zetten, en dus zijn beiden meer dan relevant in deze discussie die juist over negatieve beeldvorming gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 14:26   #5162
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan moet u eens naar Antwerpen komen, waar regelmatig via media wordt gewezen op agressie op het openbaar vervoer, of bent u Guido de Moor vergeten en later die politieman die toen hij tussenbeide wilde komen gemolesteerd werd door jongeren in groep?
De beeldvorming die ontstaat wanneer jmensen zichzelf agressief gedragen op het openbaar vervoer draagt bij tot een negatieve beeldvorming tegenover anderen die tot dezelfde groep behoren en eveneens door gedrag ergernis opwekken, evengoed doet sharia 4 dit,de negatieve beeldvorming waar ze voor staan zorgt voor wantrouwen tegenover mensen die eveneens in hun uiterlijk en gedrag het behoren tot die groep gelovigen extra in de verf zetten, en dus zijn beiden meer dan relevant in deze discussie die juist over negatieve beeldvorming gaat.
1 Antwerpen is niet heel Vlaanderen. Ik weet wel dat dit voor sommige Antwerpenaren moeilijk te vatten is, maar dit is wel zo.
2 Neen, ik ben Guido de Moor niet vergeten, ook niet hoe eenzijdig deze feiten steeds weer worden voorgesteld.
3 Beeldvorming. Daar zeg je het zelf. En de projectie op een volledige groep die er hetzelfde uitzien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 14:33   #5163
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die in het Antwerpse regelmatig bus of tram neemt, weet hoe het er aan toe gaat. De chauffeurs die al eens bedreigd werden, zijn niet te tellen. Ik heb lange tijd met een vrouwelijke chauffeur meegereden waar ik nogal eens een klapje mee deed, het mens moest iedere dag een paar keer over de Turnhoutse baan en ze werd daar bedreigd en is zo bang geworden dat ze uit zichzelf een minder betaalde en bovendien nog saaie job heeft aangevraagd in een depot. Het is erg dat zo'n toestanden bestaan. Die chauffeurs staan in voor het veilig vervoeren van hun passagiers en dat is niet evident als ze zo onder druk worden gezet!
Het valt ook op hoeveel chauffeurs tegenwoordig zelf allochtonen zijn, duidelijk een tactiek om problemen met allochtone passagiers op te vangen.
Oud 22 januari 2011, 14:35   #5164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Antwerpen is niet heel Vlaanderen. Ik weet wel dat dit voor sommige Antwerpenaren moeilijk te vatten is, maar dit is wel zo.
2 Neen, ik ben Guido de Moor niet vergeten, ook niet hoe eenzijdig deze feiten steeds weer worden voorgesteld.
3 Beeldvorming. Daar zeg je het zelf. En de projectie op een volledige groep die er hetzelfde uitzien.
Waar staat ergens dat ik stel dat Antwerpen heel Vlaanderen is?
En wanneer iemand overlijdt aan verwondingen opgelopen op een bus, wat is daar "eenzijdig" aan?
Inderdaad, het gedrag van leden uit die groep draagt ertoe bij dat anderen; wanneer die groep agressief gedrag vertoont negatief gaan denken,niet zoals u graag beweert over de gehele groep maar wel over vooral mannelijke leden hiervan die vaak in groep, die door hun gedrag daar ook alle reden toe geven, dat minimaliseren en de schuld bij anderen leggen getuigt van een wereldvreemdheid die beangstigend is, maar wel uw zaak natuurlijk.
Oud 22 januari 2011, 14:37   #5165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Iedereen die in het Antwerpse regelmatig bus of tram neemt, weet hoe het er aan toe gaat. De chauffeurs die al eens bedreigd werden, zijn niet te tellen. Ik heb lange tijd met een vrouwelijke chauffeur meegereden waar ik nogal eens een klapje mee deed, het mens moest iedere dag een paar keer over de Turnhoutse baan en ze werd daar bedreigd en is zo bang geworden dat ze uit zichzelf een minder betaalde en bovendien nog saaie job heeft aangevraagd in een depot. Het is erg dat zo'n toestanden bestaan. Die chauffeurs staan in voor het veilig vervoeren van hun passagiers en dat is niet evident als ze zo onder druk worden gezet!
Het valt ook op hoeveel chauffeurs tegenwoordig zelf allochtonen zijn, duidelijk een tactiek om problemen met allochtone passagiers op te vangen.
Wat negatief is in die zin dat gezag hoort aanvaard te worden ongeacht de groep waar iemand toe behoort, hopelijk komt de Lijn daar nog eens achter!
Voor de werkgelegenheid onder die mensen is het dan weer wel een goede zaak.
Oud 22 januari 2011, 14:45   #5166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat negatief is in die zin dat gezag hoort aanvaard te worden ongeacht de groep waar iemand toe behoort, hopelijk komt de Lijn daar nog eens achter!
Voor de werkgelegenheid onder die mensen is het dan weer wel een goede zaak.
Voor hun werkgelegenheid, inderdaad, ze zijn even goed of slecht als de autochtone chauffeurs en mij maakt het niets uit of ik een witte, gele of zwarte chauffeur heb, als hij maar goed rijdt!
Maar dat mensen zo bang gemaakt worden dat ze hun job eraan geven of nog erger dat ze werkelijk fysiek geweld meemaken, dat loopt de spuigaten uit. En het is heel duidelijk dat de agressie van één bepaalde groep op een andere bepaalde groep gericht is (dus eerder racistisch getint). Tot hiertoe heb ik nog niet gehoord dat de allochtone chauffeurs bedreigd werden, ik hoop voor hen dat het zo blijft maar het is toch wel weer een bewijs dat aan de anderen onrecht is gedaan.
Oud 22 januari 2011, 14:50   #5167
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor hun werkgelegenheid, inderdaad, ze zijn even goed of slecht als de autochtone chauffeurs en mij maakt het niets uit of ik een witte, gele of zwarte chauffeur heb, als hij maar goed rijdt!
Maar dat mensen zo bang gemaakt worden dat ze hun job eraan geven of nog erger dat ze werkelijk fysiek geweld meemaken, dat loopt de spuigaten uit. En het is heel duidelijk dat de agressie van één bepaalde groep op een andere bepaalde groep gericht is (dus eerder racistisch getint). Tot hiertoe heb ik nog niet gehoord dat de allochtone chauffeurs bedreigd werden, ik hoop voor hen dat het zo blijft maar het is toch wel weer een bewijs dat aan de anderen onrecht is gedaan.
Mij maakt de kleur van de chauffeur ook niet uit Marie maar wel het gegeven dat allochtone jongeren gezag uit eigen groep wel en anders niet aanvaarden, en al zeker niet van vrouwen, dat is discriminatie en moet ook zo erkend en benoemd worden, anders kun je er nooit iets aan doen.

Laatst gewijzigd door alice : 22 januari 2011 om 14:50.
Oud 22 januari 2011, 15:08   #5168
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij maakt de kleur van de chauffeur ook niet uit Marie maar wel het gegeven dat allochtone jongeren gezag uit eigen groep wel en anders niet aanvaarden, en al zeker niet van vrouwen, dat is discriminatie en moet ook zo erkend en benoemd worden, anders kun je er nooit iets aan doen.
2
Oud 22 januari 2011, 15:51   #5169
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Antwerpen is niet heel Vlaanderen. .

Antwaarpe is de metropool a de rest is parking .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 16:45   #5170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een zeer goede maat van mij is buschauffeur bij de lijn in Antwerpen. Hij rijdt zeer dikwijls op de beruchte lijn.
Hij werd nog nooit bedreigd.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven.

Citaat:
De lijn heeft streefquote en wil van alle groepen (vrouwen, allochtonen, mindervaliden) mensen aanwerven zodat ze representatief zijn voor de maatschappij.
Oud 22 januari 2011, 16:50   #5171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Antwaarpe is de metropool a de rest is parking .
Onnozeltje!

Laatst gewijzigd door alice : 22 januari 2011 om 16:50.
Oud 22 januari 2011, 16:58   #5172
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
WTF .... . Een trauma opgelopen ratje ?
Ik niet, ik zwijg niet voor een paar achterlijke vreemdelingen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:01   #5173
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik neem dikwijls de bus, maar zie niet in wat een goede reden zou kunnen zijn.
Kan je de goede reden geven?
Allochtone passagiers, hun gedrag is alleen al is genoeg om iets tegen hun te hebben.

De laatse keer had dat gespuis niet verwacht dat iemand het durfde opnemen voor een autochtone blanke meisje.
Oud 22 januari 2011, 17:08   #5174
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer goede maat van mij is buschauffeur bij de lijn in Antwerpen. Hij rijdt zeer dikwijls op de beruchte lijn.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven.

De lijn heeft streefquote en wil van alle groepen (vrouwen, allochtonen, mindervaliden) mensen aanwerven zodat ze representatief zijn voor de maatschappij.
De vele stakingen omwille van onveiligheid zijn ook overdreven zeker?
Oud 22 januari 2011, 17:09   #5175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Allochtone passagiers, hun gedrag is alleen al is genoeg om iets tegen hun te hebben.

De laatse keer had dat gespuis niet verwacht dat iemand het durfde opnemen voor een autochtone blanke meisje.
Welk "hun gedrag".
Ik neem dikwijls de bus, samen met o.a. allochtone passagiers en zie nog altijd niet wat die goede reden is.
Oud 22 januari 2011, 17:12   #5176
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk "hun gedrag".
Ik neem dikwijls de bus, samen met o.a. allochtone passagiers en zie nog altijd niet wat die goede reden is.
Ik neem zelden de bus, maar vind zaken als handtastelijkheden en blijven aandringen om mee te gaan naar hun thuis toch wel vervelend.
Ook heel erg lawaaierig doen en mensen woorden naar het hoofd smijten in een taal die enkel zij begrijpen om dan allemaal hard te beginnen lachen vind ik eigenlijk niet zo hoffelijk. Geweld heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Oud 22 januari 2011, 17:16   #5177
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welk "hun gedrag".
Misschien is je bril afzetten.
Oud 22 januari 2011, 17:17   #5178
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik neem zelden de bus, maar vind zaken als handtastelijkheden en blijven aandringen om mee te gaan naar hun thuis toch wel vervelend.
Ook heel erg lawaaierig doen en mensen woorden naar het hoofd smijten in een taal die enkel zij begrijpen om dan allemaal hard te beginnen lachen vind ik eigenlijk niet zo hoffelijk. Geweld heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
Volgens Artisjok gebeuren deze zaken niet. Ik betwijfel wel dat ie de bus neemt.
Oud 22 januari 2011, 17:24   #5179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind dit ook vervelend. Evengoed van autochtonen. Of wil je me wijsmaken dat die dat nooit doen?

Op de trein van Rijsel naar Moeskroen zitten er iedere schooldag gastjes uit Frankrijk die in Moeskroen school lopen.
Vroeger was er altijd boel. Er werd gerookt, men ambeteerde de treinbegeleider, de gratis krant werd verscheurd en rondgesmeten,...
Tot men die jongeren (van allochtone en autochtone afkomst) op hun school eens goed de les gespeld heeft. Zich misdragen is geen toegang maar tot de trein; en eventueel de school. Nu zijn er geen problemen meer.

Waarom heeft men op de lijn die overlastboetes uitgevonden, als die toch niet toegepast worden. Men treedt amper op tegen zo'n wangedrag. Het is dan niet verwonderlijk dat het zich uitbreidt.
In Kortrijk moet je het niet riskeren om je voeten op de bank voor je te zetten, of muziek af te spelen op de bus.
Oud 22 januari 2011, 17:35   #5180
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus omdat uw goede maat geen negatieve ervaringen heeft op een door u niet nader benoemde " beruchte lijn" ( mogen we vragen van welke origine uw maat is?)overdrijven anderen?
Is dat niet wat betuttelend, degerererend, zelfs arrogant naar anderen die iedere dag op bus en tram in Antwerpen zitten?
Want daarmee zegt u toch weer" het valt allemaal best mee en eigenlijk is er geen probleem' dat wordt overdreven?
Of hoe moeten we deze uitlating nu eigenlijk interpreteren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be