Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 17:36   #5181
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dit ook vervelend. Evengoed van autochtonen. Of wil je me wijsmaken dat die dat nooit doen?

Op de trein van Rijsel naar Moeskroen zitten er iedere schooldag gastjes uit Frankrijk die in Moeskroen school lopen.
Vroeger was er altijd boel. Er werd gerookt, men ambeteerde de treinbegeleider, de gratis krant werd verscheurd en rondgesmeten,...
Tot men die jongeren (van allochtone en autochtone afkomst) op hun school eens goed de les gespeld heeft. Zich misdragen is geen toegang maar tot de trein; en eventueel de school. Nu zijn er geen problemen meer.

Waarom heeft men op de lijn die overlastboetes uitgevonden, als die toch niet toegepast worden. Men treedt amper op tegen zo'n wangedrag. Het is dan niet verwonderlijk dat het zich uitbreidt.
In Kortrijk moet je het niet riskeren om je voeten op de bank voor je te zetten, of muziek af te spelen op de bus.

Ze mogen ook eens iets aan doen aan oude mensen en overdreven gebruik van parfum ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:49   #5182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit ook vervelend. Evengoed van autochtonen. Of wil je me wijsmaken dat die dat nooit doen?

Op de trein van Rijsel naar Moeskroen zitten er iedere schooldag gastjes uit Frankrijk die in Moeskroen school lopen.
Vroeger was er altijd boel. Er werd gerookt, men ambeteerde de treinbegeleider, de gratis krant werd verscheurd en rondgesmeten,...
Tot men die jongeren (van allochtone en autochtone afkomst) op hun school eens goed de les gespeld heeft. Zich misdragen is geen toegang maar tot de trein; en eventueel de school. Nu zijn er geen problemen meer.

Waarom heeft men op de lijn die overlastboetes uitgevonden, als die toch niet toegepast worden. Men treedt amper op tegen zo'n wangedrag. Het is dan niet verwonderlijk dat het zich uitbreidt.
In Kortrijk moet je het niet riskeren om je voeten op de bank voor je te zetten, of muziek af te spelen op de bus.
Het gekende patroon, anderen doen het ook..wie heeft beweert dat er nooit autochtonen zijn met storend gedrag?
Gaat deze discussie daarover of over de reden waarom mensen een hekel krijgen aan allochtonen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 17:55   #5183
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gekende patroon, anderen doen het ook..wie heeft beweert dat er nooit autochtonen zijn met storend gedrag?

De draadstarter blijkbaar daar de pijlen in de eerste post al gericht waren tegen enkel de allochtonen ....
Oud 22 januari 2011, 17:59   #5184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus omdat uw goede maat geen negatieve ervaringen heeft op een door u niet nader benoemde " beruchte lijn" ( mogen we vragen van welke origine uw maat is?)overdrijven anderen?
Wat voor zin is dit?
Je begint met "Dus" en eindigt met een vraagteken.
Die "dus" wijst op een gevolgtrekking; dat vraagteken op een vraag.
Als je een vraag wil stellen, waarom maak je dan geen zin in vragende wijs?
bijvoorbeeld "Begrijp ik je goed.." of "Bedoel je daar dan mee....."
(Hij is van Belgische origine)

Citaat:
Is dat niet wat betuttelend, degerererend, zelfs arrogant naar anderen die iedere dag op bus en tram in Antwerpen zitten?
Want daarmee zegt u toch weer" het valt allemaal best mee en eigenlijk is er geen probleem' dat wordt overdreven?
Neen ik zeg niet "het valt best mee" of "er is geen probleem".
Hoe komt het toch dat jij steevast dingen leest die er niet staan.
Citaat:
Of hoe moeten we deze uitlating nu eigenlijk interpreteren?
Ik schreef expliciet :
Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven.
Ik weet niet op hoeveel manier jij dat kan interpreteren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 18:18   #5185
geert1002
Burger

Standaard

Laat een handvol mensen met uiteenlopende visie discussieren over een onderwerp dat zo oud is als de straat en ze kunnen er 260 pagina's over doorgaan zonder tot een consensus te komen. Dan vraagt men zich af waarom we nog geen regering hebben.
sorry, ik kon het niet laten.

Laatst gewijzigd door geert1002 : 22 januari 2011 om 18:18.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 18:29   #5186
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert1002 Bekijk bericht
Laat een handvol mensen met uiteenlopende visie discussieren over een onderwerp dat zo oud is als de straat en ze kunnen er 260 pagina's over doorgaan zonder tot een consensus te komen. Dan vraagt men zich af waarom we nog geen regering hebben.
sorry, ik kon het niet laten.

Eigenlijk moest deze draad noemen "waarom er meer mensen iets krijgen tegen de sociaal zwakkeren " .
Oud 22 januari 2011, 18:58   #5187
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer goede maat van mij is buschauffeur bij de lijn in Antwerpen. Hij rijdt zeer dikwijls op de beruchte lijn.
Hij werd nog nooit bedreigd.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wat je vertelt niet waar is, of dat agressie niet voorkomt. Maar je moet ook niet overdrijven.

De lijn heeft streefquote en wil van alle groepen (vrouwen, allochtonen, mindervaliden) mensen aanwerven zodat ze representatief zijn voor de maatschappij.
Ik overdrijf niks. Die vrouw was een goede, bekwame chauffeur. Zij werd bedreigd door allochtone mannen en werd doodsbang. Zo gauw zij hoorde van een vacature in het depot heeft ze daarop gesolliciteerd. Zij deed voor al die moeilijkheden met allochtone jongeren begonnen haar job graag, nu verplaatst ze de hele dag bussen van de éne kant van het depot naar de andere.
Fantastisch hé?
Om het topic even aan te passen : waarom sommige buschauffeurs iets krijgen tegen allochtonen? Uw vriend is een man, die worden al wat minder bedreigd dan vrouwen omdat ze - zoals Alice zegt - meer autoriteit kunnen uitoefenen over die jonge pestertjes dan vrouwen. Vrouwen zijn in hun ogen minderwaardig en naar hen hoeft een man niet te luisteren. Dat wil niet zeggen dat mannelijke chauffeurs nooit last hebben, integendeel.
U kent één buschauffeur, ik ken er vele, ik rijd al sinds mijn 12de haast dagelijks met de bussen en soms met de trams in het Antwerpse. Ik heb met veel chauffeurs gepraat in mijn leven.
Nu ik werkloos ben, rijd ik natuurlijk minder dikwijls en daar ben ik verdraaid blij om! Ik herinner me maar al te goed de laatste maanden dat ik ging werken, enerzijds een beetje depressief omdat ik wist dat ik mijn werk zou verliezen, anderzijds opgelucht dat ik spoedig niet meer zoveel op de bus hoefde.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 januari 2011 om 19:05.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 18:59   #5188
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Antwaarpe is de metropool a de rest is parking .
't Is begot nog woar oek!
Oud 22 januari 2011, 19:06   #5189
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik overdrijf niks. Die vrouw was een goede, bekwame chauffeur. Zij werd bedreigd door allochtone mannen en werd doodsbang. Zo gauw zij hoorde van een vacature in het depot heeft ze daarop gesolliciteerd. Zij deed voor al die moeilijkheden met allochtone jongeren begonnen haar job graag, nu verplaatst de hele dag bussen van de éne kant van het depot naar de andere.
Fantastisch hé?
Om het topic even aan te passen : waarom sommige buschauffeurs iets krijgen tegen allochtonen? Uw vriend is een man, die worden al wat minder bedreigd dan vrouwen omdat ze - zoals Alice zegt - meer autoriteit kunnen uitoefenen over die jonge pestertjes dan vrouwen. Vrouwen zijn in hun ogen minderwaardig en naar hen hoeft een man niet te luisteren. Dat wil niet zeggen dat mannelijke chauffeurs nooit last hebben, integendeel.
U kent één buschauffeur, ik ken er vele, ik rijd al sinds mijn 12de haast dagelijks met de bussen en soms met de trams in het Antwerpse. Ik heb met veel chauffeurs gepraat in mijn leven.
Nu ik werkloos ben, rijd ik natuurlijk minder dikwijls en daar ben ik verdraaid blij om! Ik herinner me maar al te goed de laatste maanden dat ik ging werken, enerzijds een beetje depressief omdat ik wist dat ik mijn werk zou verliezen, anderzijds opgelucht dat ik spoedig niet meer zoveel op de bus hoefde.

Zij had veel beter een klacht ingedient enz... , aan zulk gedrag moet je niet toegeven . Ik betwijfel het dan ook sterk of dit de hoofdoorzaak was .... er zijn nog genoeg vrouwelijke buschauffeurs .De mannen klagen evengoed over het opkomend geweld en dit is niet enkel op de bus zo .... verkeer enz evengoed . Mijn overbuur heeft overlaatst bijna slaag gekregen omdat hij de weg vroeg ?? .... Ons landje is gewoon doordrongen van agressie en niet alleen ons land .
Oud 22 januari 2011, 19:09   #5190
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is begot nog woar oek!

Ik woon wel in het buitenland nu ... limboland .

Oud 22 januari 2011, 19:10   #5191
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik overdrijf niks. Die vrouw was een goede, bekwame chauffeur. Zij werd bedreigd door allochtone mannen en werd doodsbang. Zo gauw zij hoorde van een vacature in het depot heeft ze daarop gesolliciteerd. Zij deed voor al die moeilijkheden met allochtone jongeren begonnen haar job graag, nu verplaatst ze de hele dag bussen van de éne kant van het depot naar de andere.
Fantastisch hé?
Blijkbaar heb jij met dezelfde zin als Alice problemen.
Ik schreef expliciet :
Oud 22 januari 2011, 19:12   #5192
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Der heeft nog nooit een autochtoon op de bus mijn tetten vastgegrepen, en ook niet blijven zagen om te neuken en van die dingen. Er zijn ook bitter weinig autochtonen die me beginnen naroepen in 't berbers of whatever het ook mag zijn.
Oud 22 januari 2011, 19:18   #5193
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Der heeft nog nooit een autochtoon op de bus mijn tetten vastgegrepen, en ook niet blijven zagen om te neuken en van die dingen. Er zijn ook bitter weinig autochtonen die me beginnen naroepen in 't berbers of whatever het ook mag zijn.

Ik zou zeggen trommel eens wat vrienden op en geef die tettennijpers een pak slaag . Naroepen enz ... who gives a fuck . Roep terug in het russisch of wathever komt even debiel over .
Oud 22 januari 2011, 19:19   #5194
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij had veel beter een klacht ingedient enz... , aan zulk gedrag moet je niet toegeven . Ik betwijfel het dan ook sterk of dit de hoofdoorzaak was .... er zijn nog genoeg vrouwelijke buschauffeurs .De mannen klagen evengoed over het opkomend geweld en dit is niet enkel op de bus zo .... verkeer enz evengoed . Mijn overbuur heeft overlaatst bijna slaag gekregen omdat hij de weg vroeg ?? .... Ons landje is gewoon doordrongen van agressie en niet alleen ons land .
Haar collega's en haar oversten wisten van de situatie. Waarom denkt u dat ze zo gemakkelijk die baan in het depot kreeg? Dat mens stond op het punt van een inzinking. Klacht indienen? Dat kon die niet meer aan. Trouwens tegen wie? Ze zeggen hun naam niet hoor en er zijn er veel te veel! En als zij de naam van de klager te pakken krijgen, is die persoon helemaal niet veilig meer.
Beseft u wel wat dat betekent dagelijks uitgescholden worden en horen hoe die gastjes net voor het op- of afstappen eens goed hard tegen de bus stampen terwijl die bus op het drukste moment in één van de drukste straten rijdt?
En natuurlijk zou ze dan de kans lopen dat er door mensen als u en Artisjok kleinerend gereageerd zou worden zo van : zo erg is het niet, dien een klacht in en 't is voorbij. Want medevoelen doen mensen zoals u beiden duidelijk alleen met de arme allochtonen.
Weet u waar ik nu aan moet denken? In het journaal van gisteren of eergisteren werd er gesproken over dat toneelstuk van Tsjechov "Kinderen van de zon". Daarin discussiëren kunstenaars en (would-be)intellectuelen over de problemen en merken niet eens dat om hen heen de maatschappij verandert en het gewone volk het niet meer ziet zitten omdat hun stem niet wordt gehoord.
D?*t is wat in België momenteel ook gebeurt : de stem van het gewone, ja het eigen volk wordt niet meer gehoord. De zogenaamde progressievelingen vertellen ons wat we moeten doen om in een mooie nette maatschappij vol regeltjes te mogen leven maar zien niet dat de maatschappij op ditzelfde moment aan het rotten is!
Oud 22 januari 2011, 19:29   #5195
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Haar collega's en haar oversten wisten van de situatie. Waarom denkt u dat ze zo gemakkelijk die baan in het depot kreeg? Dat mens stond op het punt van een inzinking. Klacht indienen? Dat kon die niet meer aan. Trouwens tegen wie? Ze zeggen hun naam niet hoor en er zijn er veel te veel! En als zij de naam van de klager te pakken krijgen, is die persoon helemaal niet veilig meer.
Beseft u wel wat dat betekent dagelijks uitgescholden worden en horen hoe die gastjes net voor het op- of afstappen eens goed hard tegen de bus stampen terwijl die bus op het drukste moment in één van de drukste straten rijdt?
En natuurlijk zou ze dan de kans lopen dat er door mensen als u en Artisjok kleinerend gereageerd zou worden zo van : zo erg is het niet, dien een klacht in en 't is voorbij. Want medevoelen doen mensen zoals u beiden duidelijk alleen met de arme allochtonen.
Weet u waar ik nu aan moet denken? In het journaal van gisteren of eergisteren werd er gesproken over dat toneelstuk van Tsjechov "Kinderen van de zon". Daarin discussiëren kunstenaars en (would-be)intellectuelen over de problemen en merken niet eens dat om hen heen de maatschappij verandert en het gewone volk het niet meer ziet zitten omdat hun stem niet wordt gehoord.
D?*t is wat in België momenteel ook gebeurt : de stem van het gewone, ja het eigen volk wordt niet meer gehoord. De zogenaamde progressievelingen vertellen ons wat we moeten doen om in een mooie nette maatschappij vol regeltjes te mogen leven maar zien niet dat de maatschappij op ditzelfde moment aan het rotten is!

Kijk u kent mij niet dus ik zou het sterk waarderen dat u mij geen woorden in de mond legt . Uw verhaal is idd erg voor deze persoon en nog erger is het dat ze geen steun kreeg ... niet van collega's , niet van het eigen volk , niet van zij die dit steeds aanhalen om een hele grop te bestempelen als krapuul .

U geeft zelf toe dat er evengoed problemen zijn met het eigen volk ; daar dat ik schreef waarom krijgen er meer mensen iets tegen de sociaal zwakkeren eerder in deze draad .

Moest dit bvb mijn vrouw , vriendin , zus of zo zijn .... geloof me dat ik die kereltjes zou te pakken krijgen en nee niet alleen . Ik ben in zulke buurten opgegroeid en ik ken dat wereldje heel goed . Bepaalde personen kennen maar 1 taal spijtig genoeg . En daar staat geen kleurtje op Marieke , dat zijn evengoed die van uw eigen volk .
Oud 22 januari 2011, 19:31   #5196
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen trommel eens wat vrienden op en geef die tettennijpers een pak slaag . Naroepen enz ... who gives a fuck . Roep terug in het russisch of wathever komt even debiel over .
'k weet nie goe zenne, maar als ik op de bus zit heb ik toevallig nie echt m'n maten in de buurt eh. En ik ben tegen al dat geweld - laat mensen gewoon met rust. Ik heb zelf ook geen zin trouwens om door van die rotmormels in elkaar geslaan te worden of neergestoken te worden.
Mij kan het idd niet veel schelen of ik nageroepen wordt, maar ne keer dat het volwassen mensen zijn die zoiets roepen tegen ouwe besjes die de bus nemen vraag ik me af waar dat naartoe gaat.

Nog een observatie deze maand: jonge allochtonen die schop-bewegingen maken naar een blindegeleidehond. Echt, gr?*ppig hoor. Ik heb zoiets eigenlijk NOOIT gezien vroeger. Wij waren ook lawaaierig, niet altijd even hoffelijk, maar sommige dingen respecteer je gewoon.
Oud 22 januari 2011, 19:37   #5197
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk u kent mij niet dus ik zou het sterk waarderen dat u mij geen woorden in de mond legt . Uw verhaal is idd erg voor deze persoon en nog erger is het dat ze geen steun kreeg ... niet van collega's , niet van het eigen volk , niet van zij die dit steeds aanhalen om een hele grop te bestempelen als krapuul .

U geeft zelf toe dat er evengoed problemen zijn met het eigen volk ; daar dat ik schreef waarom krijgen er meer mensen iets tegen de sociaal zwakkeren eerder in deze draad .

Moest dit bvb mijn vrouw , vriendin , zus of zo zijn .... geloof me dat ik die kereltjes zou te pakken krijgen en nee niet alleen . Ik ben in zulke buurten opgegroeid en ik ken dat wereldje heel goed . Bepaalde personen kennen maar 1 taal spijtig genoeg . En daar staat geen kleurtje op Marieke , dat zijn evengoed die van uw eigen volk .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
'k weet nie goe zenne, maar als ik op de bus zit heb ik toevallig nie echt m'n maten in de buurt eh. En ik ben tegen al dat geweld - laat mensen gewoon met rust. Ik heb zelf ook geen zin trouwens om door van die rotmormels in elkaar geslaan te worden of neergestoken te worden.
Mij kan het idd niet veel schelen of ik nageroepen wordt, maar ne keer dat het volwassen mensen zijn die zoiets roepen tegen ouwe besjes die de bus nemen vraag ik me af waar dat naartoe gaat.

Nog een observatie deze maand: jonge allochtonen die schop-bewegingen maken naar een blindegeleidehond. Echt, gr?*ppig hoor. Ik heb zoiets eigenlijk NOOIT gezien vroeger. Wij waren ook lawaaierig, niet altijd even hoffelijk, maar sommige dingen respecteer je gewoon.
Als ik de antwoorden lees die u aan mij en aan Nynorsk geeft, dan besluit ik dat u tegengeweld als enige oplossing ziet.
Dus als het ons niet aanstaat mogen we er ook op kloppen? Binnen de kortste keren hebben we hier een burgeroorlog.

Met mijn excuses aan Artisjok want ik heb hier het woordje "dus" en een vraagteken in één zin gebruikt en daarstraks zei Arti aan Alice dat dat niet mag.
Oud 22 januari 2011, 19:37   #5198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Haar collega's en haar oversten wisten van de situatie. Waarom denkt u dat ze zo gemakkelijk die baan in het depot kreeg? Dat mens stond op het punt van een inzinking. Klacht indienen? Dat kon die niet meer aan. Trouwens tegen wie? Ze zeggen hun naam niet hoor en er zijn er veel te veel!
Onze bussen van de lijn hangen nu toch vol met camera's. Die hangen er toch niet als kerstversiering!
Men zou nog denken dat men de problemen en probleemgasten niet wil aanpakken.

Citaat:
En als zij de naam van de klager te pakken krijgen, is die persoon helemaal niet veilig meer.
Woon jij in Sicilië of zo?

Laatst gewijzigd door artisjok : 22 januari 2011 om 19:38.
Oud 22 januari 2011, 19:41   #5199
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze bussen van de lijn hangen nu toch vol met camera's. Die hangen er toch niet als kerstversiering!
Men zou nog denken dat men de problemen en probleemgasten niet wil aanpakken.

Woon jij in Sicilië of zo?
Ah ja, die gasten die buiten tegen de bus stampen, worden ook gefilmd zeker... Hoeveel camera's hangen er op de bus, denkt u. En die gastjes weten beter dan u en ik waar die precies hangen, hoor. Overigens - 't is u waarschijnlijk nog niet opgevallen daar in Kortrijk - die mannekes hebben een voorliefde voor zo'n vesten met kappen.
Ik woon in het Antwerpse en u woont precies ergens op een vredig eiland waar nooit iets gebeurt!
Oud 22 januari 2011, 19:42   #5200
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik de antwoorden lees die u aan mij en aan Nynorsk geeft, dan besluit ik dat u tegengeweld als enige oplossing ziet.
Dus als het ons niet aanstaat mogen we er ook op kloppen? Binnen de kortste keren hebben we hier een burgeroorlog.

Denk jij dat ? Dus omdat iemand zich verdedigt gaat er een burgeroorlog uitbreken ??..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be