Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2011, 19:04   #121
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Verdorie, ik denk dat je de enige protestant bent die het vers zo interpreteert. Ik start E-sword ook even op, en zal je het vers in context tonen EN in jouw Statenvertaling.

Mat 23:2 Zeggende: De Schriftgeleerden en de Farizeen zijn gezeten op den stoel van Mozes;
Mat 23:3 Daarom, al wat zij u zeggen, dat gij houden zult, houdt dat en doet het; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het, en doen het niet.
Mat 23:4 Want zij binden lasten, die zwaar zijn en kwalijk om te dragen, en leggen ze op de schouderen der mensen; maar zij willen die met hun vinger niet verroeren.
Mat 23:5 En al hun werken doen zij, om van de mensen gezien te worden; want zij maken hun gedenkcedels breed, en maken de zomen van hun klederen groot.
Mat 23:6 En zij beminnen de vooraanzitting in de maaltijden, en de voorgestoelten in de synagogen;
Mat 23:7 Ook de begroetingen op de markten, en van de mensen genaamd te worden: Rabbi, Rabbi!
Mat 23:8 Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.
Mat 23:9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.
Mat 23:10 Noch zult gij meesters genoemd worden; want Een is uw Meester, namelijk Christus.

Dat eerste vers heeft betrekken op de schriftgeleerden, farizeeën en ook de bisschoppen en priesters van nu die ingaan tegen hetgeen ze preken. De verzen die jij aanhaalt zijn een verheerlijking van de Heer, niet een afstraffen van iedereen die vader, rabbi of meester genoemd wordt.
De tekst is nochtans heel duidelijk vind ik . Waarom zou Hij anders zeggen " want één is uw Vader, namelijk die in de hemelen is". De les is: je kunt niemand i.p.v. zetten van God. De Heilige Geest alleen vertegenwoordigt hier de Vader.
Oud 22 januari 2011, 19:07   #122
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Heilige vader, niet omdat hij heilig, maar zijn functie is het wel. Een nobel streven, een heilig werk.

En met noem enkel God uw vader, bedoelen ze natuurlijk dat God altijd op de eerste plaats moet komen. Het ziet er naar uit mijn beste farizeeer dat u letters op papier belangrijker vindt.
Schelden is geen argument. Als een functie heilig is moet de persoon die die functie bekleed ook heilig zijn.
Oud 22 januari 2011, 19:37   #123
Zantiax
Schepen

Standaard

Hm. Vind de link tussen laatste twee posts en het onderwerp vd discussie niet.

*gaap* Te lui om terug te bladeren.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 20:35   #124
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
De tekst is nochtans heel duidelijk vind ik . Waarom zou Hij anders zeggen " want één is uw Vader, namelijk die in de hemelen is". De les is: je kunt niemand i.p.v. zetten van God. De Heilige Geest alleen vertegenwoordigt hier de Vader.
En de relatie tussen dat en het feit dat velen hun geestelijken 'Vader' noemen is?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 22:50   #125
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schelden is geen argument. Als een functie heilig is moet de persoon die die functie bekleed ook heilig zijn.
Dat hoeft helemaal niet.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 11:01   #126
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
En de relatie tussen dat en het feit dat velen hun geestelijken 'Vader' noemen is?
Dat de Heilige Geest in gevestigde kerken, of dat nu de RKK, of vele andere protestantse kerken zoals de anglicaanse kerk, vervangen is door een hiërarchie. De Heilige Geest is de kracht Gods. Daardoor dat je in zo'n kerken geen gaven van de Heilige Geest vindt.
Oud 23 januari 2011, 12:09   #127
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de Heilige Geest in gevestigde kerken, of dat nu de RKK, of vele andere protestantse kerken zoals de anglicaanse kerk, vervangen is door een hiërarchie. De Heilige Geest is de kracht Gods. Daardoor dat je in zo'n kerken geen gaven van de Heilige Geest vindt.
Vervangen door een hiërarchie? Waar haal je dat vandaan?

Hoe zou nu in hemelsnaam de Heilige Geest kunnen vervangen worden door een hiërarchie?
Oud 24 januari 2011, 19:24   #128
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Vervangen door een hiërarchie? Waar haal je dat vandaan?

Hoe zou nu in hemelsnaam de Heilige Geest kunnen vervangen worden door een hiërarchie?
Omdat de Heilige Geest de mensen leidt en geen hiërarchie en Jezus Christus is de middelaar. I Tim. 2:5
Oud 24 januari 2011, 20:11   #129
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de Heilige Geest de mensen leidt en geen hiërarchie en Jezus Christus is de middelaar. I Tim. 2:5
En als ik zeg dat de H. Geest mij naar de H. Kerk leidt?
Oud 24 januari 2011, 20:17   #130
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Geloven, die hap. Wel grappig zeg, al die aanhalingen van uit 'den boek' ik voel me helemaal thuis, (vader=bij jehova).
Discussies dak al heb gehad, jeez.
Enkele goede: Laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen. Doet niet aan anderen wat ge zelf niet zou willen dat ze aan u doen. Wij zullen over de engelen oordelen, maar de heiligen zullen over de wereld oordelen. Zeg geen leugens over uw buur, en hoogmoed leid ten val. Joep. Ene, voor de fascho's of extremisten 'niet te letterlijk' pakken, hé. Das soms om over na te denken.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 24 januari 2011 om 20:25.
Chrisnach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 20:27   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
WTF .... dit kan me dan ook niet meer verbazen . Geloof is vergif .
Nochtans zijn het modernistische atheïstische regimes zoals die van Stalin, Pol Pot & Hitler die het meeste doden veroorzaken.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 20:35   #132
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nochtans zijn het modernistische atheïstische regimes zoals die van Stalin, Pol Pot & Hitler die het meeste doden veroorzaken.
Zeg eens, waar hebben die gezegd dat ze mensen vermoordden in de naam van atheïsme?
Oud 24 januari 2011, 20:41   #133
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Zeg eens, waar hebben die gezegd dat ze mensen vermoordden in de naam van atheïsme?
Hahaha, Dio, wacht ff, Hitler geloofde in 'god', hahahaha, eigen 'god' eerst zeker.
En uit naam van die 'god' die hun als 'eerste' volk zag moesten ze de rest uitmoorden, just, da wast. En die 'Joodse' ea "honden" moesten afgeslacht worden.

Laatst gewijzigd door Chrisnach : 24 januari 2011 om 20:47.
Oud 24 januari 2011, 20:43   #134
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach Bekijk bericht
Hahaha, Dio, wacht ff, Hitler geloofde in 'god', hahahaha, eigen 'god' eerst zeker.
Hitler gebruikte het Christendom vooral als propaganda, zeker het Lutheranisme.
Oud 24 januari 2011, 20:47   #135
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach Bekijk bericht
Neen Hitler had een eigen verheerlijkende filosofie, een persoonlijkheidscultus. Ik denk niet dat je ergens een passage zal vinden waar Hitler de reden voor zijn regime stelt als 'verspreiding van het atheïsme' of iets dergelijks.
Oud 24 januari 2011, 20:48   #136
Chrisnach
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Neen Hitler had een eigen verheerlijkende filosofie, een persoonlijkheidscultus. Ik denk niet dat je ergens een passage zal vinden waar Hitler de reden voor zijn regime stelt als 'verspreiding van het atheïsme' of iets dergelijks.
Cava, dude, ik vond ze wel ff grapig.
Oud 24 januari 2011, 21:18   #137
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
God leidt naar geen kerk, maar naar Hem.
Oud 24 januari 2011, 21:41   #138
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt alles hier lezen:

http://www.opendoors.nl/vervolgdechr...r-kye-uit-laos

Kye vertelt tijdens dat telefoongesprek wat hij heeft meegemaakt. “De politie bond onze handen en voeten vast aan de muur de eerste nacht na onze arrestatie. We konden niet zitten of liggen en dus ook niet naar het toilet. Ook konden we niet slapen. De volgende dag werden we naar een klein dorpje gebracht. De politie groef een grote kuil in de grond. Daar stopte ze ons in. We waren nog steeds geketend. Ze lieten ons een maand in de kuil zitten. Waarschijnlijk wilde de politie onze arrestatie geheim houden. Wat ik toen allemaal meemaakte, was erger dan de eerste tijd in de gevangenis.”

Uiteindelijk worden de mannen in 2010 vrijgelaten, omdat er geen bewijs is voor hun ‘misdaad’. Voor Kye een opluchting, maar er kan hem zo weer iets overkomen om zijn geloof. De vervolging in Laos gaat door. De overheid staat negatief tegenover christenen en houdt hen streng in de gaten. Regelmatig worden christenen gearresteerd en onder druk gezet om hun geloof op te geven.
Je gelooft de leugens van die neoconservatieve website toch niet?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 22:12   #139
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
God leidt naar geen kerk, maar naar Hem.
En aangezien iedereen hun eigen interpretatie heeft, zijn er nu duizenden Protestantse groeperingen.
Oud 24 januari 2011, 22:32   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar vindt u dan volgens u wel de "gaven van de Heilige Geest"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be