Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 januari 2011, 00:02   #161
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het opzet van de betoging was inderdaad a-politiek, maar er ontstond een spontaan hoera België gevoel bij de demonstranten. Dat waren gewoon emoties die loskwamen
Die Belgische vlaggen zijn ook uit het niets in alle spontaniteit ontstaan, net als de slogans en opschriften.
Oud 25 januari 2011, 00:03   #162
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht

Tjsakka !
Oh, klarekijk was ook op de betoging.
Oud 25 januari 2011, 00:25   #163
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Groot drama. Probeer eens een Belgische vlag te tonen als TAK langskomt.
Ia ik kan er in komen dat je dat zo stelt,mss zouden ze langs beide zijden beter af zijn zonder die taalextremisten.
Maar wat deze betoging aangaat vrees ik dat ze politiek gerecupereert zal worden.
Men maakt het erger dan voordien door mensen tegen elkaar op te zetten,het was niet altijd mooi wat men van elkaar dacht maar de mensen bleven daar vrij passief om,maar net door dit soort initiatieven zullen sommigen zich winaar of verliezer wanen.
Ik krijg zo een wee gevoel in mijn maag als ik denk aan al diegenen die deze betoging gebruiken om anderstaligen als boeren te beschouwen.
Een gevoel van onmacht besluipt mij als ik denk aan hoe franstaligen over vlamingen denken en hoe vlamingen over franstaligen denken.
Dit alles zou niks te maken mogen hebben met taal of afkomst,maar alles met het verbeteren van het leven in Belgie.
De broodnodige hervormingen moeten ten goede komen van alle belgen en er zou geen stop mogen staan op politieke eerlijkheid van de regeringspartijen.
Natuurlijk tellen stemmen,maar hoe kan men een akkoord maken dat tegemoet komt aan de eerlijkheid tegenover alle kiezers als men steeds neen zegt op elke vraag die ons verder zou kunnen brengen dan deze patstelling.
Men heeft 80% franstalige demonstranten en 20% vlaamse,maar de betoging gaat wel door in brussel!
Wat als ze was doorgegaan in antwerpen of gent? ik weet niet hoor maar ieder van ons zal wel kant kiezen waarschijnlijk gezien zijn afkomst of woonst of politieke verbondenheid,maar een betoging houden over een mening
houd men niet in een bijna uitsluitend franstalige stad,weerom moeten vlamingen buigen voor franstaligen,en dat niet alleen inzake politieke eisen maar ook op menselijk vlak,ik ben een sociaal iemand,en niet direct gelinkt aan rechtse politiek,maar ik ben ook een vlaming en ik voel me helemaal niet goed bij zulke initatieven,daar komt nog meer ambras en gezever van.
Mss had men beter nooit 1 brussel,i wallonie of 1 vlaanderen gehad,dan hadden de extremen het in elk gebied nu niet voor het zeggen gehad hebben.
Men gaat zolang doorgaan tot haat tegenover mekaar zal toenemen.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 25 januari 2011 om 00:30.
BitterSweet is offline  
Oud 25 januari 2011, 00:33   #164
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

En maar hoog van de toren blazen over de eenheid van België maar als ze een vlag zien van een gewest van dat land gaan ze over de rooie.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 25 januari 2011, 02:53   #165
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Oh, klarekijk was ook op de betoging.
hehehe,ik dacht eerder aan de spellingchecker...
Svennies is offline  
Oud 25 januari 2011, 03:05   #166
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een degelijk succes,dat was de betoging. En u weet het maar al te best. Noch vriend noch vijand had zich aan zo'n massale opkomst verwacht. Zeker niet omdat ze wat amateuristisch werd opgezet in zeer korte tijd. Ja en dat stoort u. Nogmaals, u zult er toch mee moeten leven. En dan kunt u wel met primitieve enquêtes komen aandraven waaruit dit en waaruit dat blijkt. Ik geloof er allemaal niets van.
U bent nogal rap tevreden mijn beste....

Tja,belgicist zijn is in deze tijd niet wat het ooit eens is geweest nietwaar...

Waar zaten die andere Vlaamstalige belgicisten mijn beste,met zijn allen naar de cross op de tv aan het kijken soms....

300.000 betogers op de witte mars maakten uiteindelijk géén enkele moer uit wat de besluitvorming op politiek vlak over justitie betrof mijn beste,aangezien het sindsdien nog érger is geworden...

En nu denkt u dat die 34.000 betogerkes van wie amper een kleine 6.000 Vlamingen waren enige indruk gaan maken op de politieke wereld....

Man,man,man,dat is minder dan een dooie mus...hoogstens een pluim uit zijn staart...

Maar tja,als u zich daar gelukkig mee voelt, wie ben ik dan om u tegen te spreken,tenslotte hebt u er alleen zichzelf mee liggen...
Doe zo voort mijn beste,de koning rekent op u...

Wie weet houdt u er nog een lintje of een laag-adelijke titel aan over...
Ridder System,daarvoor stroopt u toch graag uw broek voor naar beneden..
Svennies is offline  
Oud 25 januari 2011, 05:59   #167
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En nu denkt u dat die 34.000 betogerkes van wie amper een kleine 6.000 Vlamingen waren enige indruk gaan maken op de politieke wereld....
7.140 om precies te zijn.

Het komt niet op een paar duizend meer of minder aan. Punt is dat Franstaligen die tegen de N-VA betogen geen enkele invloed uitoefenen op het politiek bestel: niks normaler dan dat toch?

Uitsluitend het percentage Vlamingen in de betoging kon invloed uitoefenen: hoeveel Vlamingen zijn bereid op straat te komen om "de N-VA tot redelijkheid aan te manen"? En dat dat percentage zoals te verwachten was, lamentabel laag lag (20, 25 of 30 pct, ik wil het kwijt zijn), staat vast.

Een pro-België betoging zal pas au serieux genomen worden als ze voor 60 pct uit Vlamingen bestaat.
Oud 25 januari 2011, 08:05   #168
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
7.140 om precies te zijn.

Het komt niet op een paar duizend meer of minder aan. Punt is dat Franstaligen die tegen de N-VA betogen geen enkele invloed uitoefenen op het politiek bestel: niks normaler dan dat toch?

Uitsluitend het percentage Vlamingen in de betoging kon invloed uitoefenen: hoeveel Vlamingen zijn bereid op straat te komen om "de N-VA tot redelijkheid aan te manen"? En dat dat percentage zoals te verwachten was, lamentabel laag lag (20, 25 of 30 pct, ik wil het kwijt zijn), staat vast.

Een pro-België betoging zal pas au serieux genomen worden als ze voor 60 pct uit Vlamingen bestaat.
Hebt u ze één voor één geteld?

U baseert zich op een staal van een 1000 ondervraagden. En dan nog omdat het in uw politieke kraam past. Want moest de Soir gezegd hebben dat er 20.000 Vlamingen aanwezig zouden geweest zijn, dan zou die krant als Vlaamsvijandige krant volgens u weer de waarheid verdraaien.

Ik zal u zeggen waarom nog altijd zit te zaniken over die betoging: het pikt en het blijft pikken bij u dat deze betoging uitgroeide tot een waar succes. Succes waar niemand zich aan verwacht had. Noch ik, noch u. En daar nijpt het schoentje. Nogmaals, leer er maar mee leven. Want deze betoging zal geboekstaafd blijven als één der grootste politieke betogingen in België. Helaas voor u.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 08:14.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:12   #169
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het was verbluffend te zien wat voor een ijverige en vaardige vendelzwaaiers de francofoontjes zijn.
Op het filmpje van EUX.TV overgens gelet op de vlag van het Brussels Gewest die zo prominent in beeld komt?
Zwartengeel is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:22   #170
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u ze één voor één geteld?
Heb nog eens de naweeën in de media bekeken. Ondermeer Christophe De Borsu in Reyers Laat haalt de betoging op een schitterende manier onderuit. Prachtig toch hoe een krant als Le Soir erin geslaagd is met een piepklein prikje heel die valse fraseologie van de Belgicisten te doorprikken.
Oud 25 januari 2011, 08:23   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb nog eens de naweeën in de media bekeken. Ondermeer Christophe De Borsu in Reyers Laat haalt de betoging op een schitterende manier onderuit. Prachtig toch hoe een krant als Le Soir erin geslaagd is met een piepklein prikje heel die valse fraseologie van de Belgicisten te doorprikken.
U ziet nog steeds groen van nijd. Toch maar wat afkoelen zou ik zo zeggen. Ga eens met de hond wandelen in de bossen van Limburg. Dat doet goed.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 08:24.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:25   #172
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En, voor zover het nog nodig was, hebben de betogers zelf hun boodschap de doodsteek gegeven door deze racistische mevrouw in hun midden te dulden:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2011-01-23 marre des revendications flamandes.jpg‎
Bekeken: 82
Grootte:  69,8 KB
ID: 77624  

Oud 25 januari 2011, 08:31   #173
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En, voor zover het nog nodig was, hebben de betogers zelf hun boodschap de doodsteek gegeven door deze racistische mevrouw in hun midden te dulden:
U bent weer de mensen om de tuin aan het leiden.

Op de 34.000 �* 38.000 betogers pikt u dan enkele mensen eruit met een twijfelachtige slogan die u dan ten tonele voert als de spreekbuis van gans de betoging.

Maw u speelt een leugenachtig spel. Vermoedelijk met het inzicht: blijf maar liegen en maar blijf de leugen maar herhalen. Misschien gelooft het iemand op de duur wel.

Maar goed, zo kennen we u wel.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 08:32.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:36   #174
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent weer de mensen om de tuin aan het leiden.
Ik hoef dat niet te doen, de betogers doen dat wel zelf.

Van de 50.000 betogers heeft er immers niet één deze mevrouw terechtgewezen, terwijl een aantal het wel nodig vonden om een betoger met een Vlaamse vlag met geweld te verwijderen.

Citaat:
Op de 34.000 �* 38.000 betogers pikt u dan enkele mensen eruit met een twijfelachtige slogan die u dan ten tonele voert als de spreekbuis van gans de betoging.
Geen twijfelachtige slogan: een slogan van een ongekende eerlijkheid! Deze mevrouw zegt openlijk wat het gros van de Belgicisten denkt.

Citaat:
Maw u speelt een leugenachtig spel. Vermoedelijk met het inzicht: blijf maar liegen en maar blijf de leugen maar herhalen. Misschien gelooft het iemand op de duur wel.
Het moet gezegd dat jullie ons steeds weer opnieuw van prachtig propagandamateriaal voorzien, en dat geheel gratis.

U gelooft mij niet, maar ik had graag zo'n betoging gehad een weekje voor de volgende verkiezingen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 januari 2011 om 08:38.
E. Gidius is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:46   #175
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef dat niet te doen, de betogers doen dat wel zelf.

Van de 50.000 betogers heeft er immers niet één deze mevrouw terechtgewezen, terwijl een aantal het wel nodig vonden om een betoger met een Vlaamse vlag met geweld te verwijderen.
Geen twijfelachtige slogan: een slogan van een ongekende eerlijkheid! Deze mevrouw zegt openlijk wat het gros van de Belgicisten denkt.

Het moet gezegd dat jullie ons steeds weer opnieuw van prachtig propagandamateriaal voorzien, en dat geheel gratis.

U gelooft mij niet, maar ik had graag zo'n betoging gehad een weekje voor de volgende verkiezingen.
Als ge elke dwaas, of lunatieker , of tegendraadse die in een betoging van 38.000 mensen meestapt, moet gaan terechtwijzen, dan wens ik u veel succes. De organisatoren van zulke betogingen mogen al tevreden zijn dat zo'n massa zich zonder al te veel incidenten naar de eindbestemming loodsen.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 08:47.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:48   #176
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge elke gek of lunatieker , of tegendraadse
Fout: het is de kern van het Belgicisme, en het enige gekke is dat die mevrouw dat openlijk zegt. Dat was tot nu toe enkel gereserveerd voor de salons.

Citaat:
die in een betoging van 38.000 mensen meestapt, moet gaan terechtwijzen, dan wens ik u veel succes. De organisatoren van zulke betogingen mogen al tevreden zijn dat zo'n massa zich zonder al te veel incidenten naar de eindbestemming loodsen.
Als het over een leeuwenvlag gaat, kunnen ze plots wel terechtwijzen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 januari 2011 om 08:49.
E. Gidius is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:53   #177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Fout: het is de kern van het Belgicisme, en het enige gekke is dat die mevrouw dat openlijk zegt. Dat was tot nu toe enkel gereserveerd voor de salons.

Als het over een leeuwenvlag gaat, kunnen ze plots wel terechtwijzen.
Dat zijn die dwazen waarover ik het heb. Er zijn altijd fanatiekers in een betoging. Dat weet u toch ook. U vergroot dit uit om uw politiek voordeel te halen op een slinkse manier.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 08:58   #178
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn die dwazen waarover ik het heb. Er zijn altijd fanatiekers in een betoging. Dat weet u toch ook. U vergroot dit uit om uw politiek voordeel te halen op een slinkse manier.
Goed, we zijn erin geslaagd om de betoging te herleiden tot drie krachtige beelden:
- 21 pct Vlamingen (met dank aan Le Soir);
- een leeuwenvlag met geweld verwijderd;
- en een racistische slogan die de wereld rondgaat.

Met deze perceptie is de betoging nu wel genoeg vernietigd in de Vlaamse publieke opinie. Ik ga me weer met iets nuttiger bezighouden.
Oud 25 januari 2011, 09:09   #179
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
34.000 fanatiekelingen naar het schijnt. De beelden vertelden genoeg. De massa werd gewoon hysterisch toen ze een Vlaamse Leeuw zagen.
En voor de rest, hopen provocateurs met anti-N-VA en Bart de Wever slogans, verblind door de demoniseringscampagne in de pers die de betoging vooraf ging.
fonne is offline  
Oud 25 januari 2011, 09:09   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het hem om gaat, en dat wil je niet zien, is dat:

- het dragen van een Vlaamse vlag OP ZICH niks schokkends zou mogen hebben, maar wel is AFGESTRAFT door de "medebetogers". De Vlaamse Vlag is geen belediging voor niemand. Het is geen haat symbool. Het is een officieel symbool in Belgie van het noordelijke deel van het land en de meerderheid van de bevolking van het land.

- het dragen van een haatdragende slogan die publiek de inferioriteit uitroept van de meerderheid van de bewoners van dit land wordt gezellig gedoogd door diezelfde "medebetogers". Het fascistoide van deze slogan die de unter-cultuur van de meerderheid van de bevolking uitschreeuwt, is bijgevolg in grotere resonantie met het gedachtengeod van deze betogers dan het fiere officiele symbool van diezelfde meerderheid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2011 om 09:09.
patrickve is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be