Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 10:55   #5281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit schreef u!!99 procent van de realiteit( ik neem aan dat de media geen sprokkjesboek is, en de realitie weergeeft, gevolg volgens JOU redenering is dus dat voor 99 procent dan ook geen nieuwswaarde gebracht wordt!) heeft geen nieuwswaarde, wees eens consequent in je beweringen!
Dit schreef ik inderdaad, en dus niet :
Dus het nieuws wordt volgens jou voor 99procent geselecteerd op wat geen nieuwswaarde heeft
En heel de reutemeut van jouw beweringen en gevolgtrekkingen.
Citaat:
Kun je dan laten weten waarover de media volgens jou WEL zou moeten berichten?
Aansalg in Rusland bijvoorbeeld; geen nieuwswaarde?
Vrouwen die van hun man de deur niet uitmogen; geen nieuwswaarde?
Vorderingen of het ontbreken hieraan van de regeringsvorming; geen nieuwswaarde?
Klimaatveranderingen; geen nieuwswaarde?
Sharia 4 belgium; geen nieuwswaarde
Ik noem maar iets van die realiteit waarover de media bericht, allemaal geen nieuwswaarde volgens jou dus?
Ik schrijf nergens dat dat geen nieuwswaarde heeft.

Citaat:
Prbeer eens na te denken voor je weer wat beweert en leg nu maar uit waarom je iets beweert, zoals waarover de media volgens jou zou moeten schrijven!
Probeer eens te lezen wat iemand wel schrijft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 10:59   #5282
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Verkoopwaarde is het belangrijkste criterium.
99% van de realiteit heeft sowieso al geen nieuwswaarde. Te alledaags.
Van die 1% selecteert men de items die de mensen zal aantrekken. Liefst met mooie beelden bij.
Dat is jouw mening...graag aantonen dat dit zo is voor iedereen.

Dit is jouw realiteit, niet de realiteit.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 11:28   #5283
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

99% van de realiteit is :
Op mijn werk zijn er werknemers van verschillende origine en religie en er zijn geen problemen.
Mijn hond zit achter de katten, die niet de onze zijn.
De chiro speelt op het braakliggend terrein naast de villawijk, en ze krijgen onder hun voeten van een bewoner.
Er is vandaag geen overstroming in Kortrijk.
.....
Allemaal dagelijkse realiteit; zonder nieuwswaarde.
Oud 26 januari 2011, 11:40   #5284
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze hebben daar een woordje voor dat veel bewijst ... namelijk tabloidisering .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 12:38   #5285
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op mijn werk zijn er werknemers van verschillende origine en religie en er zijn geen problemen.
De chiro speelt op het braakliggend terrein naast de villawijk, en ze krijgen onder hun voeten van een bewoner.
.....
Neenee, ik vroeg om aan te tonen dat de dingen welke nu te vinden zijn in de nieuwsberichten, dat mensen vinden dat er geen nieuwswaarde aanhangt zoals jij beweerd.

Dit zijn dingen uit jouw prive leven en is jouw realiteit. Deze dingen staan niet tussen de nieuwsberichten.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 januari 2011 om 12:39.
Oud 26 januari 2011, 12:40   #5286
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ze hebben daar een woordje voor dat veel bewijst ... namelijk tabloidisering .
Maar een woordje maakt het nog niet zo. Er bestaat een woordje "travestiet", maar dat maakt nog niet van iedereen een travestiet.

Toon aan dat de meeste mensen het onzin vinden wat er nu in het nieuws te vinden is.
Onze vriend hier zegt nm niet dat "hij" er geen nieuwswaarde aan geeft. Hij zegt gewoon dat het geen nieuwswaarde heeft alsof dat bij iedereen zo is. Groot verschil.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 januari 2011 om 12:42.
Oud 26 januari 2011, 13:04   #5287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neenee, ik vroeg om aan te tonen dat de dingen welke nu te vinden zijn in de nieuwsberichten, dat mensen vinden dat er geen nieuwswaarde aanhangt zoals jij beweerd.
Waar beweer ik dit?
Alice draait en kronkelt en probeert er zoiets van te maken.
Maar ik heb nooit beweerd dat de dingen die in de nieuwsberichten te vinden zijn geen nieuwswaarde hebben.

Citaat:
Dit zijn dingen uit jouw prive leven en is jouw realiteit. Deze dingen staan niet tussen de nieuwsberichten.
Wat er op mijn werk gebeurd, reken ik niet direct tot mijn privéleven. Idem de chiro op openbaar domein.
Sowieso allemaal deel van de realiteit.
Oud 26 januari 2011, 13:09   #5288
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar een woordje maakt het nog niet zo. Er bestaat een woordje "travestiet", maar dat maakt nog niet van iedereen een travestiet.

Toon aan dat de meeste mensen het onzin vinden wat er nu in het nieuws te vinden is.
Onze vriend hier zegt nm niet dat "hij" er geen nieuwswaarde aan geeft. Hij zegt gewoon dat het geen nieuwswaarde heeft alsof dat bij iedereen zo is. Groot verschil.

Het aantonen waar jij naar ijvert kan ik niet , wat ik wel kan is stellen dat de huidige media zoals Arti stelt niet in staat is de volledige waarheid naar buiten te brengen maar doelbewust sellectief te werk gaat .

Lees mss dit eens , het is erg van toepassing op dit thema en zet een mens aan tot nadenken over wat men leest en hoort .

http://mediatingeconomics.wordpress....l-wat-het-wil/

citaat uit deze tekst

Citaat:
Kwaliteitsjournalistiek lijkt ten dode opgeschreven, tenzij ze haar boodschap aanpast om toch nog de aandacht van onze primitieve breinen te kunnen vangen.
Oud 26 januari 2011, 14:36   #5289
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar beweer ik dit?
Alice draait en kronkelt en probeert er zoiets van te maken.
Maar ik heb nooit beweerd dat de dingen die in de nieuwsberichten te vinden zijn geen nieuwswaarde hebben.

Wat er op mijn werk gebeurd, reken ik niet direct tot mijn privéleven. Idem de chiro op openbaar domein.
Sowieso allemaal deel van de realiteit.
Ok dan.

Ik bedoel hier gewoon met jouw leven dan. Berichten in de media hebben meestal invloed op wat meer mensen dan enkel degene die bij het onderwerp aanwezig waren.
Oud 26 januari 2011, 14:41   #5290
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het aantonen waar jij naar ijvert kan ik niet , wat ik wel kan is stellen dat de huidige media zoals Arti stelt niet in staat is de volledige waarheid naar buiten te brengen maar doelbewust sellectief te werk gaat .

Lees mss dit eens , het is erg van toepassing op dit thema en zet een mens aan tot nadenken over wat men leest en hoort .

http://mediatingeconomics.wordpress....l-wat-het-wil/

citaat uit deze tekst
Een krant of de media is er ook niet om "de" realiteit te scheppen. Als dat hun doel is moet je elke dag een krant uitbrengen met miljoenen pagina`s vol artikelen. De media en kranten nemen nu eenmaal de belangrijkste gebeurtenissen eruit. De realiteit schep je zelf door wat je meemaakt en die is voor iedereen hetzelfde.

Maar idd, de media moet keuzes maken...heb ik geen probleem mee...de conclusies welke je daaruit trekt is dan weer wel belangrijk.
Je kan bv in deze topic niet adhv de berichten welke ik plaats afleiden dat teveel allochtonen criminele feiten plegen. Nee, maar adhv criminaliteitscijfers kun je dat wel. Het enige wat ik wil aantonen is dat dit feiten zijn welke gepleegd worden door allochtonen en waar iedereen het schijt van krijgt en waar de politiek niets aan doet...kortom waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Oud 26 januari 2011, 15:26   #5291
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit schreef ik inderdaad, en dus niet :
Dus het nieuws wordt volgens jou voor 99procent geselecteerd op wat geen nieuwswaarde heeft
En heel de reutemeut van jouw beweringen en gevolgtrekkingen.

Ik schrijf nergens dat dat geen nieuwswaarde heeft.

Probeer eens te lezen wat iemand wel schrijft.
Man, man , man wat een kontdraaiierij!
99 procent van de realiteit( waar de media dus over bericht, tenzij in Kortrijk spraakjes in de krant staan!heeft dus volgens u geen nieuwswaarde; krijgen we nog te lezen waarover de kranten wel zouden moeten schrijven, welke realiteit voor u in Kortrijk dan wel nieuwswaarde zou hebben?
Waarover moet volgens u de media wel belichten, wat heeft voor u wel nieuwswaarde?
Ge staat met uw mond vol tanden Arti, je slogans toelichten is blijkbaar andere koek!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 15:34   #5292
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.....
kijk, daarom wordt daar dan ook niet over geschreven behalve in lokale kranten onder regionaal nieuws, maar buiten lokale realiteit is de wereld nog wat groter, u vertelt dus onzin met uw bewering over realiteit en nieuwswaarde.
Oud 26 januari 2011, 15:51   #5293
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
99 procent van de realiteit( waar de media dus over bericht, tenzij in Kortrijk spraakjes in de krant staan!heeft dus volgens u geen nieuwswaarde; krijgen we nog te lezen waarover de kranten wel zouden moeten schrijven, welke realiteit voor u in Kortrijk dan wel nieuwswaarde zou hebben?
Waarover moet volgens u de media wel belichten, wat heeft voor u wel nieuwswaarde?
Ge staat met uw mond vol tanden Arti, je slogans toelichten is blijkbaar andere koek!
Nee, hij wil gewoon zeggen dat alledaagse dingen welke gebeuren voor 99% geen nieuwswaarde hebben. Bv, mijn kinderen zitten in de zetel tv te kijken.

T`is vergezocht om een punt te maken maar het klopt wel.
Maar de discussie over "een" "de" realiteit doen hier niet eens ter zake en veranderd niets aan de feiten welke dagdagelijks gebeuren.
Oud 26 januari 2011, 16:14   #5294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok dan.

Ik bedoel hier gewoon met jouw leven dan.
Niet alleen met mijn leven.
Ik ben niet de enige werknemer op mijn werk, en ik ben zelfs niet bij de chiro en woon niet in een vilawijk.
Citaat:
Berichten in de media hebben meestal invloed op wat meer mensen dan enkel degene die bij het onderwerp aanwezig waren.
Het is niet zozeer een kwestie van invloed.
Welke invloed heeft de overstroming in Australië op de gemiddelde Belg?
Hoeveel meer invloed dan de modderstromen in Brazilië?
Oud 26 januari 2011, 16:18   #5295
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
99 procent van de realiteit( waar de media dus over bericht, tenzij in Kortrijk spraakjes in de krant staan!heeft dus volgens u geen nieuwswaarde;
Neen.
99% van de realiteit. Niet van de realiteit waar de media over bericht.

Citaat:
krijgen we nog te lezen waarover de kranten wel zouden moeten schrijven, welke realiteit voor u in Kortrijk dan wel nieuwswaarde zou hebben?
Je verwacht toch niet dat ik slogans ga toelichten die jij uitvindt.
Oud 26 januari 2011, 16:25   #5296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, hij wil gewoon zeggen dat alledaagse dingen welke gebeuren voor 99% geen nieuwswaarde hebben. Bv, mijn kinderen zitten in de zetel tv te kijken.

Maar de discussie over "een" "de" realiteit doen hier niet eens ter zake en veranderd niets aan de feiten welke dagdagelijks gebeuren.
Dank je illwill, dat je het ook nog eens probeert uit te leggen.

Neen, dat veranderd niets aan de feiten die we dagdagelijks in de krant lezen.
Maar je moet wel beseffen, dat de overgrote meerderheid geen feiten plegen die in de krant komen. De overgrote meerderheid, die meedraait in onze maatschappij; die geen problemen veroorzaken, die komen niet in de krant.
Oud 26 januari 2011, 17:05   #5297
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je illwill, dat je het ook nog eens probeert uit te leggen.

Neen, dat veranderd niets aan de feiten die we dagdagelijks in de krant lezen.
Maar je moet wel beseffen, dat de overgrote meerderheid geen feiten plegen die in de krant komen. De overgrote meerderheid, die meedraait in onze maatschappij; die geen problemen veroorzaken, die komen niet in de krant.
Dat beseft ook iedereen, is er al iemand geweest die het tegendeel beweerd?

Waarom moet dit enkel gezegd worden wanneer het om allochtonen gaat?

Als een priester weer eens iets op zijn kerfstokje heeft gehad komen er ook geen reacties als...jama er zijn ook goede priesters.

Als een Belg iets mispeuterd komen er ook geen reacties zoals "de overgrote meerderheid zijn goede Belgen".

Waarom niet? Het gaat nooit om degene welke het goed doen...in geen enkel ras, maar waarom hier elke keer opnieuw moeten zeggen dat er ook goeie zijn tussen de allochtonen is mij een raadsel indien nog nooit iemand heeft gezegt dat het allemaal criminelen zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 januari 2011 om 17:06.
Oud 26 januari 2011, 18:21   #5298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat beseft ook iedereen, is er al iemand geweest die het tegendeel beweerd?
Toch iets in die richting.

Citaat:
Waarom moet dit enkel gezegd worden wanneer het om allochtonen gaat?
Dat moet natuurlijk niet enkel gezegd worden als het om allochtonen gaat.
Ik gebruikte het woord allochtoon zelfs niet in mijn vorige post. Dat heb jij erbij gedacht.

Citaat:
Als een priester weer eens iets op zijn kerfstokje heeft gehad komen er ook geen reacties als...jama er zijn ook goede priesters.
Dat wordt dan toch ook gezegd.

Citaat:
Als een Belg iets mispeuterd komen er ook geen reacties zoals "de overgrote meerderheid zijn goede Belgen".
Als een Belg iets mispeuterd worden er geen draden opgestart in de aard van "'t Is alweer een Belg, typisch. 't Is hun opvoeding, religie, cultuur,...."
Citaat:
Waarom niet? Het gaat nooit om degene welke het goed doen...in geen enkel ras, maar waarom hier elke keer opnieuw moeten zeggen dat er ook goeie zijn tussen de allochtonen is mij een raadsel indien nog nooit iemand heeft gezegt dat het allemaal criminelen zijn.
Er worden hier voortdurend zaken in die richting geschreven.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 januari 2011 om 18:22.
Oud 26 januari 2011, 19:34   #5299
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat punt werd nu juist niet gemaakt, de realiteit is wat anders dan alledaagse dingen(oorlog, honger, conflicten, criminaliteit, nieuws over wetenschap,armoede, terrorisme zijn realiteit) uw kat op schoot is een alledaags iets waar uiteraard de media niet over bericht!
Oud 26 januari 2011, 19:39   #5300
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een krant of de media is er ook niet om "de" realiteit te scheppen. Als dat hun doel is moet je elke dag een krant uitbrengen met miljoenen pagina`s vol artikelen. De media en kranten nemen nu eenmaal de belangrijkste gebeurtenissen eruit. De realiteit schep je zelf door wat je meemaakt en die is voor iedereen hetzelfde.

Maar idd, de media moet keuzes maken...heb ik geen probleem mee...de conclusies welke je daaruit trekt is dan weer wel belangrijk.
Je kan bv in deze topic niet adhv de berichten welke ik plaats afleiden dat teveel allochtonen criminele feiten plegen. Nee, maar adhv criminaliteitscijfers kun je dat wel. Het enige wat ik wil aantonen is dat dit feiten zijn welke gepleegd worden door allochtonen en waar iedereen het schijt van krijgt en waar de politiek niets aan doet...kortom waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.

En die keuze maken ze door te kijken naar hun verkoopcijfers maw niet kijkend naar de nieuwswaarde . Sensatie is daar dus de sleutel in en die zal alleen maar groter worden zoals de personen in mijn link aantoonden .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be