![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#961 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 13:16. |
|||
|
|
|
|
|
#962 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#963 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#964 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
de consensus is er, veel geluk met die nog om te buigen.
Citaat:
Wat is uw excuus?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 26 januari 2011 om 13:33. |
|
|
|
|
|
|
#965 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 13:40. |
|||
|
|
|
|
|
#966 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
je kan ook een mini cooper met een ferrari vergelijken en stellen dat het alletwee wagens zijn en dat ze dus maar even rap zullen rijden...
|
|
|
|
#967 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vergelijking die ik maak naar de holocaust is een simpel doortrekken van uw redenering. Het zijn mijn zaken niet zeg jij wat een vrouw doet met haar ongeboren kind. Zo zijn er ook heel wat mensen geweest die ook meenden dat het hun zaken niet waren wat men de joden aandeed. Niks mee te maken zeg maar. Trouwens je hebt ongelijk. Het bestaansrecht van mensen moet niet overgeleverd worden aan de willekeur van vrouwen die het kind in zich dragen voor het geboren wordt. Het kind is niet verantwoordelijk voor de zwangerschap en alle gevolgen vandien, van en voor de vrouw. Dus moet het kind daar ook het slachtoffer niet van worden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 14:06. |
|
|
|
|
|
|
#968 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
de vrouw is verantwoordelijk voor de zwangerschap en zij mag die beëindigen als zij daar zin in heeft. Geen buitenstaander die daar iets over te zeggen heeft. Ik weet wel dat er nu eenmaal mensen zijn die graag lijden en denken dat dit hoort omdat één of ander magisch figuurtje dat van hen verlangt, doch echt gezond voor de mens is dit niet.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 januari 2011 om 14:41. |
|
|
|
|
|
|
#969 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Mensen moeten niet naar willekeur kunnen beslissen over het bestaansrecht van iemand anders, vind ik. Zeker niet wanneer het gaat om iemand die zich niet kan verdedigen. Dat lijkt me een mooi humanitair principe. Ik vind pesoonlijk dat de tijd dat mensen, mensen indeelden in categoriën van gewensten en ongewensten of boven- en ondermensen al lang voorbij zou moeten zijn. Enfin. Het is dus niet mijn keuze en niet mijn principe. En dat zal het ook nooit zijn, alle verwijten aan mijn adres ten spijt. Citaat:
Het is niet ik die zeg: "Negeren die troep"... ...zonder enig, voor het kind, acceptabel argument dan nog,... Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#970 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Levende organismen kunnen nu eenmaal ander leven voortbrengen en jij hebt daar geen zaken mee. Stel dat er een cultuur is waar er tweelingen niet toegelaten zijn en telkens er zo ene geboren wordt mogen de ouders kiezen welke ze willen opvoeden en de ander gaat de pot in; jij hebt daar geen zaken mee.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 26 januari 2011 om 15:31. |
|
|
|
|
|
|
#971 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien zit ik helemaal niet in de problemen. Ik aanschouw mensen als wezens in voortdurende verandering vanaf de bevruchting tot de laatste ademsnik. Degenen die in problemen zitten zijn zij die ergens een grens willen trekken voor het mens-zijn. Idioot natuurlijk. Want zo krijg je situaties zoals twee vrouwen die evenlang zwanger zijn, waarbij de ene het heeft over haar lief kindje dat in haar buik groeit, terwijl de ander het heeft over een hoopje cellen als van een kankergezwel. Je kan daar veel van zeggen, maar niet dat de grenzen (er is geen consensus over waar de grens dan wel juist zou moeten liggen) wetenschappelijk onderbouwd zouden vastliggen. Of laten we gewoon open kaart spelen: Voor wie abortus wil plegen gaat het om het hoopje cellen; voor wie een kindje wil gaat het om een mens die gekoesterd, beschermd, gevoed en gesoigneerd moet worden... Erg wetenschappelijk (!) En dat is inderdaad een ethisch probleem. Niet de mijne weliswaar, maar de uwe. Citaat:
Mensen moeten niet naar willekeur kunnen beslissen over het bestaansrecht van iemand anders, vind ik. Zeker niet wanneer het gaat om iemand die zich niet kan verdedigen. Dat lijkt me een mooi humanitair principe. Ik vind persoonlijk dat de tijd dat mensen, mensen indeelden in categoriën van gewensten en ongewensten of boven- en ondermensen al lang voorbij zou moeten zijn. Enfin. Het is dus niet mijn keuze en niet mijn principe. En dat zal het ook nooit zijn, alle verwijten aan mijn adres ten spijt. Omdat ik zelf ook mens ben, zijn het mijn zaken wel. Zeker als man, wiens rechten als mogelijhke vader totaal genegeerd worden in de huidige wetgeving. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 18:39. |
||
|
|
|
|
|
#972 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#973 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of: hoe kortzichtig kan men zijn? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 22:05. |
||
|
|
|
|
|
#974 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Een embryo voelt en denkt niets en heeft geen hartslag. Ik weet dat sommige mensen denken dat Joden ook zo zijn, maar we weten beter.
|
|
|
|
#975 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dat vetgedrukte stuk is door niemand gezegd.
|
|
|
|
#976 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kunt niet verantwoordelijk zijn, slechts voor een daad op zich, en niet voor de gevolgen er van. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 23:10. |
|
|
|
|
|
|
#977 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ons "discours" is nooit voorbijgestreefd, want het gaat nu eenmaal over de waarheid, ongeacht of de wereld daar mee instemt of afwijst. Met die gedachte leven is geruststellend, zalvend voor de ziel en het intellect en tegelijkertijd hoopvol. U schat ons, gelovigen, dus wel volledig verkeerd in.
|
|
|
|
|
|
#978 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En volgens u heeft geen enkele buitenstaander daar iets mee te zeggen. Dus ook niet de wetgever? |
|
|
|
|
|
|
#979 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke consensus? Er is blijkbaar niet echt een consensus, want de wetgeving verschilt van land tot land, waarbij er verschillen zijn tot wanneer en onder welke voorwaarden, omstandigheden... er tot een abortus mag worden overgegaan. Daarenboven zijn er ook mensen die de huidige wetgeving in België bijvoorbeeld te beperkt vinden.
|
|
|
|
|
|
#980 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Indien ik (mede)verantwoordelijk zou zijn voor een ongewenste zwangerschap, betaal ik wel de helft vd abortuskosten.
|