Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 13:16   #961
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ge vergeet wel dat een foetus een deel is van het vrouwenlichaam,....
Het is helemaal geen deel van een vrouwenlichaam.

Citaat:
...teert op het vrouwenlichaam, en zonder het vrouwenlichaam geen kans maakt om het te overleven. Je associatie trekt dus op niks.
Dat is iets anders. Dat zijn levensnoodzakelijke omstandigheden. Die heeft elke mens nodig. Niemand kan op zichzelf leven. De omstandigheden moeten het ook toelaten.

Citaat:
even verschillend als een zygoot, een embryo, een foetus, baby, puber, volwassene, senior en lijk, de andere stadia van de mens in wording
En je punt is?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 13:16.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 13:18   #962
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het speelt geen rol wat er al of niet sterft. Jij hebt er geen zaken mee, net als zij geen zaken hebt of ik trouw of samenwoon, in een lat relatie zit of scheidt; als een vrouw goesting heeft om een kind te pogen te baren, dan doet ze dat, heeft ze er geen zin meer in dat stopt ze.
Dat is toch prietpraat als je het mij vraagt. Je kan net zo goed zeggen dat wij er geen zaken mee hebben wat men de joden aandeed ten tijde van WO2 vind ik.

Paulus.
Oud 26 januari 2011, 13:25   #963
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik prefereer toch een overheid, die per consensus werkt, dan dogmatici die zich baseren op "wetenschap" wanneer het hen uitkomt
Ik ook.

Citaat:
wie zegt dat ik wel wil volgen. En ja, ik heb soms moeite om "de logica" van sommige discussiepartners te volgen
Genoteerd. Je wil niet en je kan niet.... zoals je zelf zegt....

Paulus.
Oud 26 januari 2011, 13:33   #964
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ook.
de consensus is er, veel geluk met die nog om te buigen.

Citaat:
Genoteerd. Je wil niet en je kan niet.... zoals je zelf zegt....

Paulus.
en beiden heb ik zelf in de hand. Want ik beslis zelf wanneer ik wel wil, en of het het wel waard is om de nodige moeite te investeren.

Wat is uw excuus?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 26 januari 2011 om 13:33.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 13:37   #965
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen die is er niet. Er is een kleine meerderheid bij stemming pro; maar dat is iets anders. De grote meerderheid heeft zich onthouden.

Citaat:
en beiden heb ik zelf in de hand. Want ik beslis zelf wanneer ik wel wil, en of het het wel waard is om de nodige moeite te investeren.
Dat hou ik dan in gedachten.

Citaat:
Wat is uw excuus?
Ik heb geen excuus nodig.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 13:40.
Oud 26 januari 2011, 13:48   #966
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch prietpraat als je het mij vraagt. Je kan net zo goed zeggen dat wij er geen zaken mee hebben wat men de joden aandeed ten tijde van WO2 vind ik.

Paulus.

je kan ook een mini cooper met een ferrari vergelijken en stellen dat het alletwee wagens zijn en dat ze dus maar even rap zullen rijden...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 14:00   #967
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kan ook een mini cooper met een ferrari vergelijken en stellen dat het alletwee wagens zijn en dat ze dus maar even rap zullen rijden...
Nee, dat kan je niet.

De vergelijking die ik maak naar de holocaust is een simpel doortrekken van uw redenering. Het zijn mijn zaken niet zeg jij wat een vrouw doet met haar ongeboren kind. Zo zijn er ook heel wat mensen geweest die ook meenden dat het hun zaken niet waren wat men de joden aandeed. Niks mee te maken zeg maar.

Trouwens je hebt ongelijk. Het bestaansrecht van mensen moet niet overgeleverd worden aan de willekeur van vrouwen die het kind in zich dragen voor het geboren wordt. Het kind is niet verantwoordelijk voor de zwangerschap en alle gevolgen vandien, van en voor de vrouw. Dus moet het kind daar ook het slachtoffer niet van worden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 14:06.
Oud 26 januari 2011, 14:39   #968
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan je niet.

De vergelijking die ik maak naar de holocaust is een simpel doortrekken van uw redenering. Het zijn mijn zaken niet zeg jij wat een vrouw doet met haar ongeboren kind. Zo zijn er ook heel wat mensen geweest die ook meenden dat het hun zaken niet waren wat men de joden aandeed. Niks mee te maken zeg maar.

Trouwens je hebt ongelijk. Het bestaansrecht van mensen moet niet overgeleverd worden aan de willekeur van vrouwen die het kind in zich dragen voor het geboren wordt. Het kind is niet verantwoordelijk voor de zwangerschap en alle gevolgen vandien, van en voor de vrouw. Dus moet het kind daar ook het slachtoffer niet van worden.

Paulus.

de vrouw is verantwoordelijk voor de zwangerschap en zij mag die beëindigen als zij daar zin in heeft. Geen buitenstaander die daar iets over te zeggen heeft.
Ik weet wel dat er nu eenmaal mensen zijn die graag lijden en denken dat dit hoort omdat één of ander magisch figuurtje dat van hen verlangt, doch echt gezond voor de mens is dit niet.

Laatst gewijzigd door the_dude : 26 januari 2011 om 14:41.
Oud 26 januari 2011, 15:02   #969
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de vrouw is verantwoordelijk voor de zwangerschap .....
Meestal is dat zo, ja.

Citaat:
....en zij mag die beëindigen als zij daar zin in heeft. Geen buitenstaander die daar iets over te zeggen heeft.
Dat is inderdaad wat de huidige toestand is en waartegen ik me verzet.

Mensen moeten niet naar willekeur kunnen beslissen over het bestaansrecht van iemand anders, vind ik. Zeker niet wanneer het gaat om iemand die zich niet kan verdedigen.

Dat lijkt me een mooi humanitair principe. Ik vind pesoonlijk dat de tijd dat mensen, mensen indeelden in categoriën van gewensten en ongewensten of boven- en ondermensen al lang voorbij zou moeten zijn.

Enfin. Het is dus niet mijn keuze en niet mijn principe. En dat zal het ook nooit zijn, alle verwijten aan mijn adres ten spijt.

Citaat:
Ik weet wel dat er nu eenmaal mensen zijn die graag lijden en denken dat dit hoort omdat één of ander magisch figuurtje dat van hen verlangt, doch echt gezond voor de mens is dit niet.
Zwak en niet relevant. Tenzij je het onnodig lijden van het ongeboren kind bedoelt. Maar het zou me verwonderen dat jij ook daar een moment zou bij stil staan, eerlijk gezegd. Het kind is nochtans de hoofdrolspeler in gans het abortusverhaal.

Het is niet ik die zeg: "Negeren die troep"...

...zonder enig, voor het kind, acceptabel argument dan nog,...

Paulus.
Oud 26 januari 2011, 15:30   #970
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meestal is dat zo, ja.

Dat is inderdaad wat de huidige toestand is en waartegen ik me verzet.

Mensen moeten niet naar willekeur kunnen beslissen over het bestaansrecht van iemand anders, vind ik. Zeker niet wanneer het gaat om iemand die zich niet kan verdedigen.

Dat lijkt me een mooi humanitair principe. Ik vind pesoonlijk dat de tijd dat mensen, mensen indeelden in categoriën van gewensten en ongewensten of boven- en ondermensen al lang voorbij zou moeten zijn.

Enfin. Het is dus niet mijn keuze en niet mijn principe. En dat zal het ook nooit zijn, alle verwijten aan mijn adres ten spijt.

Zwak en niet relevant. Tenzij je het onnodig lijden van het ongeboren kind bedoelt. Maar het zou me verwonderen dat jij ook daar een moment zou bij stil staan, eerlijk gezegd. Het kind is nochtans de hoofdrolspeler in gans het abortusverhaal.

Het is niet ik die zeg: "Negeren die troep"...

...zonder enig, voor het kind, acceptabel argument dan nog,...

Paulus.
u zit in die problemen omdat u een organisme, in naam van uw mythisch wezen, als mens wilt bekijken, niet beseffende dat u hierdoor afbreuk doet aan de mens als levend wezen.
Levende organismen kunnen nu eenmaal ander leven voortbrengen en jij hebt daar geen zaken mee.
Stel dat er een cultuur is waar er tweelingen niet toegelaten zijn en telkens er zo ene geboren wordt mogen de ouders kiezen welke ze willen opvoeden en de ander gaat de pot in; jij hebt daar geen zaken mee.

Laatst gewijzigd door the_dude : 26 januari 2011 om 15:31.
Oud 26 januari 2011, 18:37   #971
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u zit in die problemen omdat u een organisme, in naam van uw mythisch wezen, als mens wilt bekijken, niet beseffende dat u hierdoor afbreuk doet aan de mens als levend wezen.
Ik ben agnosticus en gebruik aldusdanig nooit religieuze argumentatie in een discussie. Gelieve niet te doen alsof dat anders zou zijn.

Bovendien zit ik helemaal niet in de problemen. Ik aanschouw mensen als wezens in voortdurende verandering vanaf de bevruchting tot de laatste ademsnik. Degenen die in problemen zitten zijn zij die ergens een grens willen trekken voor het mens-zijn. Idioot natuurlijk. Want zo krijg je situaties zoals twee vrouwen die evenlang zwanger zijn, waarbij de ene het heeft over haar lief kindje dat in haar buik groeit, terwijl de ander het heeft over een hoopje cellen als van een kankergezwel.

Je kan daar veel van zeggen, maar niet dat de grenzen (er is geen consensus over waar de grens dan wel juist zou moeten liggen) wetenschappelijk onderbouwd zouden vastliggen.

Of laten we gewoon open kaart spelen: Voor wie abortus wil plegen gaat het om het hoopje cellen; voor wie een kindje wil gaat het om een mens die gekoesterd, beschermd, gevoed en gesoigneerd moet worden...

Erg wetenschappelijk (!)

En dat is inderdaad een ethisch probleem.

Niet de mijne weliswaar, maar de uwe.

Citaat:
Levende organismen kunnen nu eenmaal ander leven voortbrengen en jij hebt daar geen zaken mee.
Stel dat er een cultuur is waar er tweelingen niet toegelaten zijn en telkens er zo ene geboren wordt mogen de ouders kiezen welke ze willen opvoeden en de ander gaat de pot in; jij hebt daar geen zaken mee.
Daar heb ik al op gereageerd. Miljoenen mensen werden nog niet zo heel lang geleden vermoord ondermeer omdat anderen zeiden dat het hun zaken niet waren.

Dat lijkt me een mooi humanitair principe. Ik vind persoonlijk dat de tijd dat mensen, mensen indeelden in categoriën van gewensten en ongewensten of boven- en ondermensen al lang voorbij zou moeten zijn.

Omdat ik zelf ook mens ben, zijn het mijn zaken wel. Zeker als man, wiens rechten als mogelijhke vader totaal genegeerd worden in de huidige wetgeving.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 18:39.
Oud 26 januari 2011, 21:36   #972
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vrouw is verantwoordelijk voor de zwangerschap en zij mag die beëindigen als zij daar zin in heeft. Geen buitenstaander die daar iets over te zeggen heeft.Ik weet wel dat er nu eenmaal mensen zijn die graag lijden en denken dat dit hoort omdat één of ander magisch figuurtje dat van hen verlangt, doch echt gezond voor de mens is dit niet.
voil�* !! meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 21:59   #973
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude
de vrouw is verantwoordelijk voor de zwangerschap en zij mag die beëindigen als zij daar zin in heeft. Geen buitenstaander die daar iets over te zeggen heeft.
voil�* !! meer moet dat niet zijn.
OK. Geen allimentatiegelden meer aan vrouwen met kinderen. Per slot van rekening zijn zij en alleen zij verantwoordelijk voor hun zwangerschap en zijn gevolgen?

Of: hoe kortzichtig kan men zijn?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 22:05.
Oud 26 januari 2011, 22:17   #974
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan je niet.

Paulus.
Neen, het is appelen vergelijken met peren, mensen met klompen cellen.

Een embryo voelt en denkt niets en heeft geen hartslag. Ik weet dat sommige mensen denken dat Joden ook zo zijn, maar we weten beter.
Oud 26 januari 2011, 22:18   #975
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
OK. Geen allimentatiegelden meer aan vrouwen met kinderen. Per slot van rekening zijn zij en alleen zij verantwoordelijk voor hun zwangerschap en zijn gevolgen?

Of: hoe kortzichtig kan men zijn?

Paulus.
Of: hoe voeg ik extra zever toe aan een zin.

Dat vetgedrukte stuk is door niemand gezegd.
Oud 26 januari 2011, 23:07   #976
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Of: hoe voeg ik extra zever toe aan een zin.

Dat vetgedrukte stuk is door niemand gezegd.
Dat hoeft ook niet. Dat is de logica zelve.

Je kunt niet verantwoordelijk zijn, slechts voor een daad op zich, en niet voor de gevolgen er van.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 januari 2011 om 23:10.
Oud 26 januari 2011, 23:13   #977
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whatever, hier in deze contereien is uw discours voorbijgestreefd, over and out.
Het moet niet gemakkelijk zijn daarmee te leven, dat kan ik me wel voorstellen.
Ons "discours" is nooit voorbijgestreefd, want het gaat nu eenmaal over de waarheid, ongeacht of de wereld daar mee instemt of afwijst. Met die gedachte leven is geruststellend, zalvend voor de ziel en het intellect en tegelijkertijd hoopvol. U schat ons, gelovigen, dus wel volledig verkeerd in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 23:16   #978
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hanteert dus het principe dat de vrouw volledig beschikkingsrecht heeft. Dus, eventjes los van welke wetgeving dan ook, u moet dan ook logischerwijze concluderen dat een vrouw op ieder moment van haar zwangerschap mag overgaan tot het vernietigen van 'haar vrucht'. Ja?

En volgens u heeft geen enkele buitenstaander daar iets mee te zeggen. Dus ook niet de wetgever?
Oud 26 januari 2011, 23:18   #979
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke consensus? Er is blijkbaar niet echt een consensus, want de wetgeving verschilt van land tot land, waarbij er verschillen zijn tot wanneer en onder welke voorwaarden, omstandigheden... er tot een abortus mag worden overgegaan. Daarenboven zijn er ook mensen die de huidige wetgeving in België bijvoorbeeld te beperkt vinden.
Oud 26 januari 2011, 23:19   #980
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hoeft ook niet. Dat is de logica zelve.

Je kunt niet verantwoordelijk zijn, slechts voor een daad op zich, en niet voor de gevolgen er van.
Paulus.
Indien ik (mede)verantwoordelijk zou zijn voor een ongewenste zwangerschap, betaal ik wel de helft vd abortuskosten.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be