![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of is 'one man one vote' daar ook het juiste principe? Indien wel, dan blijven er weinig democratische landen over hé? Ik vind uw redenering nogal raar omdat ge enerzijds vindt dat een democratie 'one man one vote' moet zijn, maar tegelijkertijd juist toegeeft dat het niet altijd het geval moet zijn. Voornamelijk wanneer het aankomt op de vertegenwoordiging van de deelstaten veronderstel ik. Dat is een heel dubbelzinnige houding. Ge zegt eigenlijk dat blokkering moet kunnen tot zolang het vanuit een Senaat komt :s Laatst gewijzigd door captain jack : 30 januari 2011 om 01:53. |
||
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar een democratie, zoals ik eerder al zei moet naast billijk zijn ook functioneren of het heeft geen zin. En ge moet mij niet geloven als ge niet wilt, maar ik garandeer uw dat als de franstaligen niet beginnen af te stappen van hun privileges en blokkeringsstrategie, dat het land onvermijdelijk zal splitsen. En ipv een bruistablet dat over 30 weg is zal het een pijnlijke bedoening zijn voor iedereen, maar in de eerste plaats voor de FRs. EDIT: En als de regering niet meer paritaire moet samengesteld worden, en alle toeters en alarmbellen worden opgedoekt, en in de kamer one man one vote geldt, dan wil ik gerust een paritaire senaat. Maar dat is een gesprek over het geslacht der engelen, want de FRs zullen nooit akkoord gaan (tot het te laat is toch).
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 januari 2011 om 03:00. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind bolivia democratischer dan België maar dat land komt in de eerste dertig niet eens voor. Je hebt hier bv. een extra niveau van directe democratie via buurtcommitees waarbij heel de bevolking kan betrokken zijn zonder langs politieke partijen te moeten. daar kan belgië nog een puntje aan zuigen.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iets? |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan de PVV nog deelnemen aan het beleid en hebben ze een regering. Ongeveer conform wat de kiezer wou.
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkiezingen, referenda... die wel. En zeker als de resultaten nog eens worden gerespecteerd. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vindt er iemand een toegankelijke tekst aangaande de methodologie?
Want dat strookt toch met de meeste bevindingen inzake Belgische democratie. Meestal wordt Zwitserland bijvoorbeeld als meest democratische land gesteld en nu is dat ineens 14de? Raar.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zulke denkpatronen mag je waar dan ook ter wereld gaan wonen, misschien zelfs op eender welke planeet... het zal toch niet goed of niet democratisch zijn... De cijfers zijn er en je kunt er niet naast kijken nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Proficiat ! |
|
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
Euh, neen? dat is wat 15,4% van de opgedaagde kiezers wilden. Meer niet. |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heden en het verleden van de wereldgeschiedenis toont ontegensprekelijk aan dat ook "Republieken" niet altijd en overal zuiver op de graat zijn. Het is niet dat U ons Koningshuis niet ziet zitten dat het systeem op zich slecht is. Sommige vlaamsnationalisten hebben er totaal geen probleem mee ons Koningshuis in te ruilen tegen dat van de Hollanders, over dat Koningshuis is nochthans ook t'één en t'ander te vertellen nietwaar. Wat illustreert dat ? De vlomsnationalisten zijn onderling verdeeld en de kloof tussen hen is groter dan de Sant-Andreasbreuklijn in Californië. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In deze studie komt België er veel slechter uit, en zo kan je ook nog andere studies vinden die weer andere resultaten hebben. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je nu vlaming, waal, Brusselaar of Ethiopiër bent doet niet terzake. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duitsland is een goed land om in te leven. Frankrijk is een goed land om in te leven (kan ik beamen ![]() Dat heeft redelijk weinig te maken met de precieze organisatie van het bestuur. Ik zou zeggen dat hoe minder bemoeienissen men van het "bestuur" heeft, hoe beter men het gewoonlijk heeft... |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het staatshoofd meer politieke macht heeft dan de politici die regeren en waar een koning zelfs verkozen volksvertegenwoordigers buiten de bestuurdorganen kan houden, een politieke minderheid elke besluitvorming kan blokkeren, omdat ze zich niet wil verantwoorden tegenover haar kiezers en noch de grondwet, noch de Europese wetten, noch de internationale rechten van de mens wil respecteren, dat reeds meerdere malen veroordeelt is omdat het de gelijkheidsregels niet naleeft, waar de ene helft moet opdraaien voor de kosten van de andere helft zonder enig toezicht of controle te mogen en kunnen uitvoeren, dat een met twee verschillende eindnormen voor een diploma, dat een land waar een bevolkingsgroep zelfs niet vertegenwoordigd is in de regering, dat een land waar een asielzoeker meer rechten heeft dan een autochtone inwoner, dat een land waar de meerderheid bestuurd word door een minderheid, dat een land waar men slechts op de helft van de bestuursleden kan stemmen, als 2de meest democratisch land word beschouwd. Hieruitkan ik enkel besluiten dat de onderzoekers totaal geen kennis hebben over de politieke situaties en wetten in de landen die ze op de lijst hebben gezet of het begrip democratie niet kennen. |
|
![]() |