Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2011, 00:44   #181
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Waarom bestaat er een woord als Islamofobie? En waarom hebben we het niet over communistofobie of kapitalistofobie? Islam is een systeem. Daartegen zijn is niet een irrationele angst maar een rationele politieke mening die je moet kunnen ventileren in een democratische samenleving. We discussiëren toch ook niet over de vraag waarom mensen bang zijn van communisme. Nee, we bediscussiëren wat de voor en nadelen zijn van communisme en waarom je er voor of tegen zou moeten zijn. Hetzelfde geldt voor de Islam. De vraag moet niet zijn "waarom zijn mensen bang van de Islam?" Dat is een emotionele vraag, en daar gaat het niet om. De vraag moet zijn "waarom zijn mensen tegen islam?"

En uiteraard hebben de aanslagen een invloed op de publieke opinie. De goelag had ook een invloed op de publieke opinie over communisme. En dat is niet meer dan logisch. Je moet een systeem toch steeds vanuit op een pragmatische en feitelijke manier benaderen en niet op een hypothetische idealistische manier. De vraag is niet zou een systeem in die hypothese goed zijn. De vraag moet zijn is het systeem in de feiten goed. En als een systeem aanzet tot zelfmoordaanslagen is dat uiteraard iets dat in rekening moet worden gebracht ook al zou er een ideaal versie van het systeem bestaan. Kapitalisme zou idealiter ook niet tot uitbuiting mogen leiden volgens sommige maar daarom moeten we toch niet naar die hun utopieën gaan kijken, we moeten onderzoeken wat kapitalisme en vrije markt in de realiteit veroorzaakt.
Oud 30 januari 2011, 07:36   #182
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
als men ze in drie shiften laten werken, sporten en slapen, dan kan de gevangeniscapaciteit nog verdriedubbeld worden.

Je hebt alvast mijn stem voor "idee van de maand"! Maak daar maar 'het jaar' van!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 07:39   #183
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Waarom bestaat er een woord als Islamofobie? En waarom hebben we het niet over communistofobie of kapitalistofobie? Islam is een systeem. Daartegen zijn is niet een irrationele angst maar een rationele politieke mening die je moet kunnen ventileren in een democratische samenleving. We discussiëren toch ook niet over de vraag waarom mensen bang zijn van communisme. Nee, we bediscussiëren wat de voor en nadelen zijn van communisme en waarom je er voor of tegen zou moeten zijn. Hetzelfde geldt voor de Islam. De vraag moet niet zijn "waarom zijn mensen bang van de Islam?" Dat is een emotionele vraag, en daar gaat het niet om. De vraag moet zijn "waarom zijn mensen tegen islam?"

En uiteraard hebben de aanslagen een invloed op de publieke opinie. De goelag had ook een invloed op de publieke opinie over communisme. En dat is niet meer dan logisch. Je moet een systeem toch steeds vanuit op een pragmatische en feitelijke manier benaderen en niet op een hypothetische idealistische manier. De vraag is niet zou een systeem in die hypothese goed zijn. De vraag moet zijn is het systeem in de feiten goed. En als een systeem aanzet tot zelfmoordaanslagen is dat uiteraard iets dat in rekening moet worden gebracht ook al zou er een ideaal versie van het systeem bestaan. Kapitalisme zou idealiter ook niet tot uitbuiting mogen leiden volgens sommige maar daarom moeten we toch niet naar die hun utopieën gaan kijken, we moeten onderzoeken wat kapitalisme en vrije markt in de realiteit veroorzaakt.

Goed.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 08:25   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom kopieer je die citaten niet mee?
laïciseren = onttrekken aan het beheer van de geestelijken, de geestelijken door leken vervangen.
Het dragen van een hoofddoek doet daar geen afbreuk aan.
Onze samenleving erkent tevens een vrije godsdienstkeuze en een vrije meningsuiting. Degenen die dit niet zint, kunnen misschien ook beter andere oorden opzoeken.
en
Ja.

Er is geen wetgeving die stelt dat je geen hoofddoek mag dragen.
Jij kan ook niet aantonen dat een dame die een hoofddoek dit steeds en overal omwille van een ongelijkheid man en vrouw doet.

Waar praat ik onderdrukking van de vrouw goed? Of de onderdrukking van vrouwenrechten.
Ik ben dit nu toch stinkend beu, je eeuwige leugens.
Geef een citaat met link waar ik de onderdrukking van vrouwen(rechten) goed praat.
Dit is dus volgens jou het verdedigen van het onderdrukken van vrouwen(rechten).
Als ik nog eens iets schrijf, waarmee jij niet akkoord gaat, citeer dan die post en schrijf je bevindingen daar dan onder met de reden en argumentatie voor je bevindingen.
Geen "gevolgtrekkingsvragen" a.u.b. zoals "Dus ........?"

Wat betekent "wollig kleppen" eigenlijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U hoeft me niet te vertellen hoe ik mijn zinnen moet samenstellen, dat doe ik zelf wel!
Wollig kleppen betekent een stelling nemen zonder deze te kunnen toelichten, en zelfs wanneer u dit gevraagd wordt ontwijken, zelfs weigeren te antwoorden , terwijl je de focus houdt op wat niet er zake doet; u dus ten voeten uit in discussies!
Het is je ondertussen duidelijk dat ik niet het onderdrukken van de vrouwen(rechten) verdedig, hoop ik.
Stop je nu met je leugens?
Want anders ga ik daar inderdaad over daar.
Je denkt toch niet dat ik jou nog iets wil toelichten, zolang jij leugens schrijft, andermans woorden verdraait.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 09:30   #185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je toch met die poppen? En gelukkig heb ik van u niets te leren zeg!
Neen, wat betreft stropoppen bovenhalen heb je van niemand iets te leren. Dat doe je als de beste.
Citaat:
Arti heeft tot heden de vragen nog niet beantwoord; niet wat voor haar vrouwenrechten zijn, niet waar volgens haar hoofddoeken voor staan, en dus kunt u niet beoordelen of ik gelijk heb.
Hoezo? Ik heb daar niets over gezegd; maar jij weet wel wat mijn mening is!
Nu nog straffer.
Citaat:
Wel zegt ze " voeling" te hebben met de hoofddoek, nog steeds geen antwoord op wat ze hiermee bedoelt!
Neen, Alice! Ik heb niet gezegd dat ik voeling heb met hoofddoeken.
Jij doelt op
"Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is."
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=25
Oud 30 januari 2011, 09:30   #186
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge gebruikt dat woordje graag precies.
Niet echt.
Maar ik noem de dingen graag bij naam.
Dus als ge het woordje niet graat ziet staan, spreek er alice dan over aan en stop ook zelf met die tactiek.
Oud 30 januari 2011, 09:33   #187
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je toch met die poppen? En gelukkig heb ik van u niets te leren zeg!
Nee, stropoppen maken kunt ge als de beste, daar kan ik u inderdaad niets over leren.
Maar ik heb het al heel dikwijls uitgelegd wat ik daarmee bedoel.

Ge schrijft een mening toe aan iemand die niet de zijne of hare is.
En als die persoon dat ontkent, dan noemt ge die nog eens een leugenaar en houdt ge vol dat die andere die mening heeft.

Dat is een stropopargument.
En het wordt op het internet afgedaan als een teken dat iemand geen degelijke argumenten heeft.

Dus doe uzelf en ons een plezier en stop daarmee.

Citaat:
Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet de werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.

Men interpreteert de standpunt van de tegenstander zodanig dat deze gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat de werkelijke standpunt van de tegenstander is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 januari 2011 om 09:34.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 10:49   #188
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Waarom bestaat er een woord als Islamofobie? Islam is een systeem. Daartegen zijn is niet een irrationele angst maar een rationele politieke mening die je moet kunnen ventileren in een democratische samenleving. We discussiëren toch ook niet over de vraag waarom mensen bang zijn van communisme. Nee, we bediscussiëren wat de voor en nadelen zijn van communisme en waarom je er voor of tegen zou moeten zijn. Hetzelfde geldt voor de Islam. De vraag moet niet zijn "waarom zijn mensen bang van de Islam?" Dat is een emotionele vraag, en daar gaat het niet om. De vraag moet zijn "waarom zijn mensen tegen islam?"

En uiteraard hebben de aanslagen een invloed op de publieke opinie. En dat is niet meer dan logisch. Je moet een systeem toch steeds vanuit op een pragmatische en feitelijke manier benaderen en niet op een hypothetische idealistische manier. De vraag is niet zou een systeem in die hypothese goed zijn. De vraag moet zijn is het systeem in de feiten goed. En als een systeem aanzet tot zelfmoordaanslagen is dat uiteraard iets dat in rekening moet worden gebracht ook al zou er een ideaal versie van het systeem bestaan. Kapitalisme zou idealiter ook niet tot uitbuiting mogen leiden volgens sommige maar daarom moeten we toch niet naar die hun utopieën gaan kijken, we moeten onderzoeken wat kapitalisme en vrije markt in de realiteit veroorzaakt.

Waarom bestaat islamofobie idd, waarom gebruiken we dit woord ...., wel moest dit woord niet bestaan onder welk woord zou je de mening plaatsen van mensen die die andere mensen omwille van hun geloof(Islam) en bijhorende cultuur willen deporteren ?

De Islam heeft veel verschillende strekkingen net zoals het christendom het zomaar botweg een systeem gaan noemen lijkt me dus eigenlijk erg dom.

Tegen een godsdienstzijn is evengoed dom, kritiek hebben en grappen enz....allemaal goed, heb ik zelf ook , maar het gaan verbieden en demoniseren enz is fucked up..., ze gaan nog verder ..,tot zelfs oproepen om deze mensen het land uit te zetten ????

Dus een vraag zoals jij daar stelde, 'waarom zijn mensen tegen Islam' doe ik niet omdat er in weze niemand tegen een welbepaalde godsdienst kan zijn zonder hem echt te kennen .... en dan heb je natuurlijk nog een enorme kloof tussen het geloof en de gelovige . Een gelovige is en blijft nog steeds een individu die elk afzonderlijk uniek zijn en geen gelijkdenkende groep.

Het kapitalisme is nu net mede voor een groot deel verantwoordelijk voor de wantoestanden die er in deze moslimlanden zijn.... vergeet niet dat deze regeringen steun krijgen van het westerse kapitalisme . En zodoende het systeem waar je over begon mee de huidige vorm hebben gegeven .

Laatst gewijzigd door Wisord : 30 januari 2011 om 10:59.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 11:05   #189
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
.

Het kapitalisme is nu net mede voor een groot deel verantwoordelijk voor de wantoestanden die er in deze moslimlanden zijn.... vergeet niet dat deze regeringen steun krijgen van het westerse kapitalisme . En zodoende het systeem waar je over begon mee de huidige vorm hebben gegeven .
Dus het kapitalisme zwaait al 1400 jaar de plak in de islamitische paradijzen zodat ze allemaal (buiten een kleine superrijke elite) het niveau van een derdewereldland hebben? allemaal al 1400 jaar de schuld van het kapitalisme?

al eens gelezen wat 1400 jaar inteelt voor gevolgen heeft?

Muslim Inbreeding: Impacts on intelligence, sanity, health and society

Het is de achterlijke ideologie die voor zulke inteelttoestanden zorgt, generatie na generatie na generatie.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 12:25   #190
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het kapitalisme zwaait al 1400 jaar de plak in de islamitische paradijzen zodat ze allemaal (buiten een kleine superrijke elite) het niveau van een derdewereldland hebben? allemaal al 1400 jaar de schuld van het kapitalisme?

al eens gelezen wat 1400 jaar inteelt voor gevolgen heeft?

Muslim Inbreeding: Impacts on intelligence, sanity, health and society

Het is de achterlijke ideologie die voor zulke inteelttoestanden zorgt, generatie na generatie na generatie.

Al eens gelezen hoe heel de wereld er de afgelopen 1400 jaar uitzag? Natuurlijk niet he miljarden mensen leven generatie na generatie om te werken op in verhouding tegenover de bezittende klasse lage lonen. Dit om anderen gelukkig te maken, of om dingen te produceren die mensen al dan niet nodig hebben om wat vreugde te brengen in hun leven, inhoudloze rommel die hun leven geen betekenis geeft. De bezittende klasse zijn dezelfde personen, en niet de moeite waard om te verdedigen , het is het afval op onze aarde de schimmel die onze planeet kaalvreet, dat is wat de rijke en machtige doen. Wij werken met zen allen hard .... waarom, de welvaart gaat duidelijk niet naar ons we hebben geen doel, het doel wat we hebben is enkel hopen dat onze kinderen het beter gaan hebben . Die op hun beurt weer het slaafje mogen spelen voor de bezittende klasse...., die enkel uit zijn op het verkrijgen van meer welvaart voor zichzelf, de buit die ze binnenrijven gaat ten koste van mensenlevens, ons millieu , onze gezondheid en onze vrijheid.

Laatst gewijzigd door Wisord : 30 januari 2011 om 12:38.
Oud 30 januari 2011, 12:30   #191
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Alice! Ik heb niet gezegd dat ik voeling heb met hoofddoeken.
Jij doelt op
"Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is."
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=25
Over welke gewoonte heb je het dan? (ik heb dat al eens gevraagd precies).

Citaat:
Daar had ik het over het woordgebruik i.v.m. de hoofddoek.
Nu duidelijk?
juist: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=632

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 30 januari 2011 om 12:34.
Oud 30 januari 2011, 12:35   #192
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Al eens gelezen hoe heel de wereld er de afgelopen 1400 jaar uitzag?
in één lesuur geschiedenis bedoel je?
Oud 30 januari 2011, 12:40   #193
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is je ondertussen duidelijk dat ik niet het onderdrukken van de vrouwen(rechten) verdedig, hoop ik.
Stop je nu met je leugens?
Want anders ga ik daar inderdaad over daar.
Je denkt toch niet dat ik jou nog iets wil toelichten, zolang jij leugens schrijft, andermans woorden verdraait.
Het is me duidelijk dat u niet in staat bent uit te leggen hoe je vrouwenrechten combineert met voeling hebben, of het begrijpen van het gedachtengoed waar hoofddoeken voor staan, uitspraken die u trouwens weigert toe te lichten; omdat u zelf wel aanvoelt dat u daarmee gegarandeerd compleet de mist in gaat en mijn gelijk zult moeten toegeven.
Maar draai nog een beetje!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 12:44   #194
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Al eens gelezen hoe heel de wereld er de afgelopen 1400 jaar uitzag? Natuurlijk niet he miljarden mensen leven generatie na generatie om te werken op in verhouding tegenover de bezittende klasse lage lonen. Dit om anderen gelukkig te maken, of om dingen te produceren die mensen al dan niet nodig hebben om wat vreugde te brengen in hun leven, inhoudloze rommel die hun leven geen betekenis geeft. De bezittende klasse zijn dezelfde personen, en niet de moeite waard om te verdedigen , het is het afval op onze aarde de schimmel die onze planeet kaalvreet, dat is wat de rijke en machtige doen. Wij werken met zen allen hard .... waarom, de welvaart gaat duidelijk niet naar ons we hebben geen doel, het doel wat we hebben is enkel hopen dat onze kinderen het beter gaan hebben . Die op hun beurt weer het slaafje mogen spelen voor de bezittende klasse...., die enkel uit zijn op het verkrijgen van meer welvaart voor zichzelf, de buit die ze binnenrijven gaat ten koste van mensenlevens, ons millieu , onze gezondheid en onze vrijheid.

De waarheid is dat het kapitalisme maar een glimp is in de geschiedenis van de mensheid. Door bijna heel de geschiedenis en prehistorie leefde de mens in gemeenschappelijke regelingen waar de groep, of stam of clan werkte aan een gezamenlijk doel om te overleven. Er waren leiders die naar de top stegen door verdiensten, die was vrij eenvoudig vast te stellen: de leider was of slimmer, of sterker, of had meer vrienden en bondgenoten dan de rest. Maar de leider zijn belangrijkste beroepskwalificatie was dat hij of zij in stond om het voortbestaan van de hele groep te bevorderen en te beschermen .
Oud 30 januari 2011, 12:45   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom bestaat islamofobie idd, waarom gebruiken we dit woord ...., wel moest dit woord niet bestaan onder welk woord zou je de mening plaatsen van mensen die die andere mensen omwille van hun geloof(Islam) en bijhorende cultuur willen deporteren ?

De Islam heeft veel verschillende strekkingen net zoals het christendom het zomaar botweg een systeem gaan noemen lijkt me dus eigenlijk erg dom.

Tegen een godsdienstzijn is evengoed dom, kritiek hebben en grappen enz....allemaal goed, heb ik zelf ook , maar het gaan verbieden en demoniseren enz is fucked up..., ze gaan nog verder ..,tot zelfs oproepen om deze mensen het land uit te zetten ????

Dus een vraag zoals jij daar stelde, 'waarom zijn mensen tegen Islam' doe ik niet omdat er in weze niemand tegen een welbepaalde godsdienst kan zijn zonder hem echt te kennen .... en dan heb je natuurlijk nog een enorme kloof tussen het geloof en de gelovige . Een gelovige is en blijft nog steeds een individu die elk afzonderlijk uniek zijn en geen gelijkdenkende groep.

Het kapitalisme is nu net mede voor een groot deel verantwoordelijk voor de wantoestanden die er io deze moslimlanden zijn.... vergeet niet dat deze regeringen steun krijgen van het westerse kapitalisme . En zodoende het systeem waar je over begon mee de huidige vorm hebben gegeven .
Ik zou dit moslim-haat noemen. Of religisme naar analogie met racisme.

Zo lang de kleine kapitalistjes denken dat ze ook rijk kunnen worden, zullen ze denken dat het kapitalisme een goed systeem is.
Oud 30 januari 2011, 12:48   #196
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Zo lang de kleine kapitalistjes denken dat ze ook rijk kunnen worden, zullen ze denken dat het kapitalisme een goed systeem is.

Vooral uw laatste zinnetje is de nagel op de kop .
Oud 30 januari 2011, 12:49   #197
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog een wollige klepper! Ongeacht de verschillende stromingen is er maar één koran waar alle stromingen zich op baseren.
Iedereen die het verlichtingsdenken omarmt kan niet tezelfdertijd islam als ideologie goedpraten, omdat je vanuit dat verlichtingsdenken wel kritisch moet zijn, de term islamfobie is een nieuwe vorm van fascisme, gedoeld om kritisch denken aan banden te leggen.
En hier stond uw antwoord, komt er nog wat van uw argumentatie?

Laatst gewijzigd door alice : 30 januari 2011 om 13:03.
Oud 30 januari 2011, 12:51   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Over welke gewoonte heb je het dan? (ik heb dat al eens gevraagd precies).
In die post slaat gewoonte op de gewoonte om een hoofddoek te draden (Ik heb daar precies al eens op geantwoord)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=637
Oud 30 januari 2011, 12:51   #199
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, de ongeletterden in moslimlanden zijn veel beter af hoor!
Dit heeft geen bal met haat te maken; hoe kun je in vredesnaam een ideologie goedpraten die mensen onderwerpt aan de waandenkbeelden van een woestijnrover uit de zevende eeuw!
In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme, als lid van de vereniging van wollige kleppers!
Oud 30 januari 2011, 12:52   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die post slaat gewoonte op de gewoonte om een hoofddoek te draden (Ik heb daar precies al eens op geantwoord)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=637
Dat heeft u dus niet, leg eens uit waarom je daar begrip voor hebt en wat je " voeling" ermee is waardoor je dat begrip kunt opbrengen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be