![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#1061 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1062 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1063 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen .... blijkbaar begrijp je het niet
Citaat:
Nogmaals : Ik laat me niet uit over wiens eigendom dat is...het doet er zelfs niet toe of je dat nu als eigen lichaam of niet beschouwd. De achtergelaten klem is ook geen eigendom van de patiënt .... doch de patiënt heeft perfect het recht dat onding te laten verwijderen |
|
|
|
|
|
|
#1064 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1065 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1066 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1067 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1068 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1069 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1070 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Buiten een vroegere opmerking van me ivm waardeschaal ( die een zeker piste opende maar die je naast je gelegd hebt ) heb ik me daar nog niet over uit gelaten. Het is dan ook weer behoorlijk straf te noemen dat bij absentie van genuanceerd beeld jij weer eens de behoefte voelde voor mij te beslissen. |
|
|
|
|
|
|
#1071 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1072 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan elk 'recht' komt een einde. Als een zelfbeschikkingsrecht zou inhouden dat een bepaalde ingreep zou betekenen dat een willekeurige plant ( jouw eerdere voorbeeld ) er het loodje bij zou laten valt dat best te overwegen.... al is die plant niet jouw eigendom. Betekent dat de dood van een primaat ( ongeacht de eigendom ) dan valt die overweging wel wat zwaarder uit. Zo is het dus in mijn ( niet alleen de mijne btw ) opvatting ook voor een foetus. Gaat dat over een celletje of 16 dan maakt het me niet eens uit of het zelfbeschikkingsrecht enkel zou handelen over het verwijderen van een rimpeltje meer of minder..... gaat dat over een doorsnee foetus dan zal je met wat straffers moeten aan komen zetten.... gaat dat over nakende borelingen dan is het maar zéér de vraag. Je ziet : Ik hanteer dus een zekere waardeschaal waar de grenzen niet 100% vast liggen maar dat wilt niet zeggen dat ze niet zouden zijn of eeuwig te verschuiven zouden zijn. Dat soort dichotomie is eerder de jouwe en ben je niet eens consequent in. |
|
|
|
|
|
|
#1073 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als die niet eeuwig is, stelt u dan dat dus (de waarde van) een mensenleven niet objectiveerbaar is? |
|
|
|
|
|
|
#1074 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1075 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het niet willen antwoorden op vragen in den trend van : 'U slaat U vrouw nog steeds ?' noemt je lelijk in de knoei zitten ? Antwoord er dan maar eens op, Jan. Ik wil best de discussie met je verder zetten als dat kan op een serene en volwassen manier, Jan. Dat wilt dus oa zeggen dat je geen zaken in mijn mond hoeft te leggen om er vervolgens weer op in te gaan pikken. |
|
|
|
|
|
|
#1076 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1077 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is een loutere vaststelling
Citaat:
Een stelling die ook maar alleen gelanceerd is als tegen propositie. Wat er relatief aan is .... weet ik zelfs niet ...ik krijg er tot op heden dan ook geen antwoord op van je. Ze lijkt me net erg absoluut In het gewisse gelaten het louter arbitrair karakter ervan.... maar dat heeft men steeds. Citaat:
Citaat:
Je spreekt over subjectief en objectief en over leven en dood als ware het vaste gegevens ... net zaken waar we over aan het palaver zijn. En je schijnt niet eens te beseffen dat jouw overtuiging net met hetzelfde probleem te kampen heeft. Het enige wat ik jouw visie kan nageven dat ze met een grotere zekerheid niet toelaat een einde te stellen aan dat nog nader te definiëren begrip van menselijk leven. Makkelijk zat natuurlijk... maar niets in vergelijking met een nog strengere benadering... dus zal je me toch eens moeten uitleggen waarom je zulke grote onzekerheid tolereert. |
|||
|
|
|
|
|
#1078 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|