Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2011, 22:50   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard DVD-speler met blue ray?

ff naar de winkel geweest om DVD-spelertje te kopen (tegenwoordig verkopen ze da tegen €50 ). Nou zegt die verkoper dat het geen zin meer heeft om een speler te kopen die alleen maar DVD's kan tonen. Aangezien volgens hem in de toekomst alles blue ray zal zijn, is het volgens de man absoluut aangewezen van een speler te kopen die ook blue ray kan tonen. Maar dat ding kost in promotie nog €129!!

Wat denken jullie? Spreek die verkoper de waarheid, en zal alles in de toekomst blue ray worden, of is dit gewoon een verkoopstruc?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 januari 2011 om 22:50.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 22:56   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zo goed als waarschijnlijk.

Maar fysieke mediadragers zijn passé.

Koopt u ne speler met een harde schijf en parkeer alles gewoon daarop.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 31 januari 2011 om 22:56.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 23:01   #3
Xing Ho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Spreek die verkoper de waarheid, en zal alles in de toekomst blue ray worden, of is dit gewoon een verkoopstruc?
De toekomst is downloaden en/of streamen. Blue ray is een korte overgangsfase.

De verkoper zijn job is om u wat aan te smeren.
Xing Ho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 23:05   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Op mijn werk (met meer dan 200.000 CD'se enige 1000-en DVD's en een enige tientallen miljoenen uur TV en radio) zegt men dat alle beeld- en geluidsdragers zullen verdwijnen binnen 10 jaar.
Alles gaat online tegenwoordig en komt dan uit een draadje of een kabeltje.
Bedrijven zoals Spotify voor muziek is de toekomst, dat zal met film ook wel gebeuren.
Ik ga nog één CD kopen van een groep waarvan ik ook mijn eerste LP kocht: The Kinks.
En dan stop ik ermee (met kopen dan).
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 23:05   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ff naar de winkel geweest om DVD-spelertje te kopen (tegenwoordig verkopen ze da tegen €50 ). Nou zegt die verkoper dat het geen zin meer heeft om een speler te kopen die alleen maar DVD's kan tonen. Aangezien volgens hem in de toekomst alles blue ray zal zijn, is het volgens de man absoluut aangewezen van een speler te kopen die ook blue ray kan tonen. Maar dat ding kost in promotie nog €129!!

Wat denken jullie? Spreek die verkoper de waarheid, en zal alles in de toekomst blue ray worden, of is dit gewoon een verkoopstruc?
Ge kunt wel al uw dvd's afspelen eh
en wanneer zijn alle dvd's van de markt? Als uwen DVD-speler al 10 jaar kapot is?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 23:38   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ik heb mijn DVD-speler 4 jaar geleden voor 30 euro gekocht. Het ding doet wat het moet doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 00:18   #7
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb mijn DVD-speler 4 jaar geleden voor 30 euro gekocht. Het ding doet wat het moet doen.
Bij Jeroen hetzelfde.
Enige probleem is dat het ding niet meer de nieuwste bestanden kan afspelen (.mkv's enzo)
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 00:20   #8
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Bij Jeroen hetzelfde.
Enige probleem is dat het ding niet meer de nieuwste bestanden kan afspelen (.mkv's enzo)
Gij en Jeroen waren toch uit elkaar?
Oud 1 februari 2011, 00:23   #9
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Gij en Jeroen waren toch uit elkaar?
Da heeft 5 dagen geduurt ofzo
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 00:28   #10
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Da heeft 5 dagen geduurt ofzo
Toen begon de balzak weer te tintelen?
Oud 1 februari 2011, 00:48   #11
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Koop je Blue Ray?

Zo niet dan kan je zonder problemen een goedkope dvd-speler kopen. Tegen dat je misschien een blue ray-speler nodig hebt kosten ze misschien ook maar 50 euro.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 08:35   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wat het gaat worden, ze blijven alles nog altijd uitbrengen op DVD, ik twijfel al een half jaar of ik mij een Blue Ray speler zou aanschaffen of niet, ... (Playstation) want als ik nog iets nieuw koop wil ik er ook gelijk mee op internet kunnen .

Nu de moment dat Apple een mac mini zou uitbrengen met blu ray speler zou ik geneigd zijn die te kopen, maar ze houden ook nog altijd de boot af, dat wil zeggen dat ze het niet weten, anders had Jobs dat al lang gedaan, volgens mij wachten ze op iets anders, en ik vrees een beetje dat Blue Ray nooit meer gaat doorbreken, ...

En dat het inderdaad, streamen gaat worden over internet, video on demand en dat soort toestanden.

Dit weekend de nieuwe Apple TV gezien, en dat werkt op dat systeem, video kopen via de Apple store.

toestel past in de palm van uw hand, ge sluit het aan op uw HDMI poort, speelt alles van uw harddisk op uw computer, er zijn er ook al van Western Digital en andere merken.

Tussen de 100 en 250 euro , al dan niet met harde schijf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 09:45   #13
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xing Ho Bekijk bericht
De toekomst is downloaden en/of streamen. Blue ray is een korte overgangsfase.
De verkoper zijn job is om u wat aan te smeren.
2

Externe HD met afstandsbediening en HD kwaliteit downloaden is voldoende voor mij.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 09:49   #14
giserke
Banneling

Standaard

Als je een laptop hebt, zorg dat daar een BR in zit.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:08   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik weet niet wat het gaat worden, ze blijven alles nog altijd uitbrengen op DVD, ik twijfel al een half jaar of ik mij een Blue Ray speler zou aanschaffen of niet, ... (Playstation) want als ik nog iets nieuw koop wil ik er ook gelijk mee op internet kunnen .

Nu de moment dat Apple een mac mini zou uitbrengen met blu ray speler zou ik geneigd zijn die te kopen, maar ze houden ook nog altijd de boot af, dat wil zeggen dat ze het niet weten, anders had Jobs dat al lang gedaan, volgens mij wachten ze op iets anders, en ik vrees een beetje dat Blue Ray nooit meer gaat doorbreken, ...

En dat het inderdaad, streamen gaat worden over internet, video on demand en dat soort toestanden.

Dit weekend de nieuwe Apple TV gezien, en dat werkt op dat systeem, video kopen via de Apple store.

toestel past in de palm van uw hand, ge sluit het aan op uw HDMI poort, speelt alles van uw harddisk op uw computer, er zijn er ook al van Western Digital en andere merken.

Tussen de 100 en 250 euro , al dan niet met harde schijf.
En wat krijg je, 720p.

Momenteel is het streamen van een film met blue-ray kwaliteit nog niet aan de orde.

Als je zelf DVD en Bleu-ray's koopt deze gewoon op de harde schijf zetten en deze aansluiten met de TV via een mediacenter.
Oud 1 februari 2011, 11:16   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb een ps3 staan, en koop vanaf nu alles in Blu Ray.

Zeker in de meer recentere films is het verschil wel groot. Maar het is maar wat je zelf wilt natuurlijk....Ik zou persoonlijk ook geen 220 euro geven voor de speler alleen. Trouwens in de mediamarkt in duitsland ben ik al blu ray spelers tegengekomen voor 120 euro (philips).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:23   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
En wat krijg je, 720p.

Momenteel is het streamen van een film met blue-ray kwaliteit nog niet aan de orde.

Als je zelf DVD en Bleu-ray's koopt deze gewoon op de harde schijf zetten en deze aansluiten met de TV via een mediacenter.
Daarom dat ik ook een mac - mini zou kopen, ...

Als ik naast de versterker, de HDD recorder, de Sat Receiver , de DVD speler, en de video source switch en de mini laptop er ook nog eens een mediacenter aan ga hangen, dan krijgt mijn madame nen stroke, ... hmmm...

Ik wil dus echt iets met een HDMI aansluiting waar ik zo goed als alles mee kan afspelen. Van t weekend met zo een mediaplayer in mijn handen gestaan, ... maar dan realiseerde ik mij plots dat ik zowat 150 DVD`s moet gaan rippen (en dat is voorzichtig geschat, ... )

ik heb daar nu even geen goesting in, ...
Oud 1 februari 2011, 11:42   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik naast de versterker, de HDD recorder, de Sat Receiver , de DVD speler, en de video source switch en de mini laptop er ook nog eens een mediacenter aan ga hangen, dan krijgt mijn madame nen stroke, ... hmmm...

Ik wil dus echt iets met een HDMI aansluiting waar ik zo goed als alles mee kan afspelen. Van t weekend met zo een mediaplayer in mijn handen gestaan, ... maar dan realiseerde ik mij plots dat ik zowat 150 DVD`s moet gaan rippen (en dat is voorzichtig geschat, ... )

Ik heb mijn ps3 hiervoor. Ik heb een pc staan en via de wireless stream ik alles op de ps3. Die detecteert automatisch media centers, en hij speelt zowat alles af.

Of je kan ook alles kopieren naar de ps3. En ik koppel mijn afstandbediening via hdmi gewoon met de ps3. Geen extra afstandsbediening nodig dus.

Ik vind het tot nu toe de best besteede 300 euro
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 11:51   #19
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind de mac mini veel te duur als mediaspeler, persoonlijk vind ik de X-box 360 een veel betere en goedkopere keuze.

Citaat:
Bij de tv heb je alleen nog maar een versterker en mediaspeler nodig.

Citaat:
]Ik wil dus echt iets met een HDMI aansluiting waar ik zo goed als alles mee kan afspelen. Van t weekend met zo een mediaplayer in mijn handen gestaan, ... maar dan realiseerde ik mij plots dat ik zowat 150 DVD`s moet gaan rippen (en dat is voorzichtig geschat, ... )

Oud 1 februari 2011, 12:19   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb mijn ps3 hiervoor. Ik heb een pc staan en via de wireless stream ik alles op de ps3. Die detecteert automatisch media centers, en hij speelt zowat alles af.

Of je kan ook alles kopieren naar de ps3. En ik koppel mijn afstandbediening via hdmi gewoon met de ps3. Geen extra afstandsbediening nodig dus.

Ik vind het tot nu toe de best besteede 300 euro
Dan moet ik het misschien toch nog doen ... heb al wreed getwijfeld over die PS3, moest ik gamen, had ik er al lang een gekocht, maar daar hou ik mij niet mee bezig, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be