![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens is voortdurend in wording. Het is eigen aan zijn aard dat hij wordende is. Zowel voor als na de geboorte blijft hij zich verder ontwikkelen zowel lichamelijk als geestelijk. Nooit komt je op een punt dat hij volmaakt is. Zoniet mag je mij die volmaakte mens eens duiden. Eéntje maar en ik geef me gewonnen. Deal? Tot zolang blijft een mens een wordend wezen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks arbitrair. Het is een wetenschappelijk bewezen feit dat vrijwel elke mens begint als bevruchte eicel.
Dat staat al even vast als dat de wereld rond is en water nat en dat weet je best. Iemand pas als mens gaan beschouwen nadat hij geboren is omdat er vanaf dan een naam gegeven wordt en het kind ingeschreven wordt in de bevolkingsregisters.... ... dat is pas arbitrair! Het is bovendien nog onjuist ook. Er bestonden en bestaan volwaardige mensen die nooit in één of ander bevolkingsregister terecht kwamen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Paulus. Vanaf dat hij geboren is, is hij niet langer een mens in wording; dan is hij een mens.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In nauwelijks zeven jaar tijd, blijft er niks van zijn lichaam over en zijn alle cellen vervangen door andere; (met uitzondering van de dode vinger- en teennagels en haar, mocht men deze niet knippen). De mens in wording, pas als volwaardig beschouwen na de geboorte is louter arbitrair ergens een grens trekken, zonder enige wetenschappelijke basis. Een grens die er in werkelijkheid niet is, maar die voorstanders van abortus nodig hebben omwille van hun geweten. Een mens is nu eenmaal een blijvend veranderend wezen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Bovendien zijn sommige prematuren verder ontwikkeld dan andere laatgeborenen. De geboorte op zich staat absoluut niet garant voor een bepaalde fase in de menselijke ontwikkeling, noch voor het al dan niet menselijk zijn. Daar kun je nu eenmaal niet van tussen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Banneling
|
![]() Wat een kronkelzever wordt hier toch ten tonele gebracht om maar aan te tonen dat enkele tientallen cellen wel al kunnen beschouwd worden als een mens puur omdat de potentie bestaat om uit te groeien tot een volwaardig mens.
Uit te groeien tot impliceert toekomst, wat dus wilt zeggen dat nu het nog geen mens is, maar een hoopje cellen, gevormd uit de deling van een eicel. Weten jullie gelovigen dat de toekomst niet vast staat en onderhevig is aan acties van mens en natuur ? Als jij beslist als koppel, om geen kinderen te krijgen, dan beinvloed jij de toekomst op dezelfde manier: potentiele kinderen komen er niet. Maar dat is evenmin een misdaad. We spreken pas van een misdaad vanaf het moment dat we een mens doden, en niet cellen die de mogelijkheid hebben om uit te groeien tot. Dan zou iedere stamcel doden een misdaad zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer nog een keer zou ik zeggen. Door te reageren op wat ik wél zeg misschien. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat men pas mens wordt na de geboorte zoals jij beweert. Dit is een zuivere arbitraire beslissing van uwentwege zonder enige basis. Waarschijnlijk om het geweten te sussen. Je mag gerust een andere en juistere reden opgeven waarom je dat doet, mocht ik mij vergissen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kun je me eens zeggen vanaf welk moment een bevruchte eicel een mens wordt in jou ogen + waarom vanaf dat moment? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 februari 2011 om 13:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En mensen die slechts tijdelijk in zo'n situatie zijn,... ... en waarvan men vrijwel zeker weet dat het weer goed komt,... ...verdienen zij niet onze beste zorg ipv hen hun bestaansrecht te ontnemen op louter fysische potentie? Wat jij zegt en wat jij als arbitraire grens neemt voor het al dan niet" mens-zijn"... ... dat zou ik niet gezegd willen hebben. Ik hoop voor jou dat er nooit iemand van jouw famillie in coma raakt of zo... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 februari 2011 om 14:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie van jouw drogredenering is dat je "verandering" gelijkstelt aan "wording". Dat is natuurlijk fout. Als een mens voortdurend "in wording" zou zijn, Paulus, dan zou hij nooit een "mens" zijn. Er moet een punt zijn waarop die "mens in wording" ophoudt te "worden" en begint te "zijn". De meest voor de hand liggende aanname is dat dat moment samenvalt met de geboorte. Vanaf dan begint die mens in wording immers zelfstandig te leven, daar waar hij vóór dat moment in leven wordt gehouden door de moeder.
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkelijk? Geef eens een voorbeeld...
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een hoopje cellen heeft dat niet. En dat is het enigste verschil dat telt. Niet of ze nog groeien of veranderen in de tijd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het draait over het aanwezig zijn van een zelfbewustzijn, van pijn te kunnen voelen, van na te kunnen denken, van te redeneren....er zijn veel dingen die daarin beperkt zijn tot het menselijk ras (zoals zelfbewustzijn) en daarom dus ook zo bepalend in het definieren van wie of wat een volwaardig persoon is. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mij is dat toch een belangrijk verschil. Citaat:
Direct na de bevruchting smelten de kern van de zaadcel en eicel smelten samen en de 23 chromosomen van de morder hechten zich aan de 23 chromosomen van de vader en maken op deze manier de allereerste cel die de kenmerken bevat van het nieuwe individu. Vanaf nu ligt vast of het toekomstige kindje bruine of blauwe ogen zal hebben en of hij wel of geen aanleg zal hebben voor een bepaalde ziekte. Ook het geslacht is al bepaald, hoe intelligent het kind zal zijn enz... Dat is niet niks en dat kun je zeker niet van elk 'hoopje cellen' zeggen waartoe jij een bevruchte eicel reduceert in deze discussie. Mijn vraag naar 'welke kenmerken' komt niet zomaar uit de lucht vallen zoals je ziet. Jou hoopje cellen echter wel, vind ik. Citaat:
Denk dan toch eens na?! Paulus. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1121 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1125 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik leer hier elke dag bij. Blijkbaar is intelligentie erfelijk bepaald
O, en Paulus, tijdens de eerste celdelingen speelt het paternale dna geen rol.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit vat heel de draad mooi samen !!
![]() |
#1140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |