![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste Marokkanen die wij hebben zijn Berbers uit de lage klasse, uit Rifbergdorpen. Zelf komende uit een arbeidersfamilie, sommigen zelfs vrij vulgair van aard, geloof ik echter ook in volksverheffing.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2011 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het daarnet opgevangen in villa politica.
Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor. Dit is een walgelijke vorm van geldverspilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben we het hier over Vlamingen? Want in dat geval is dit wel de grootste zever die ik hier vandaag al mocht lezen. De Vlaming is vooral kruiperig en heimelijk en durft helemaal niet eerlijk communiceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() tegen een marokkaan ben ik even onderkruiperig als zijzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederlanders en Duitsers zijn dan wel luidruchtiger, maar in elk geval is hun gescheld vaak onpersoonlijk en daarom minder kwetsend. Vlamingen zeggen dingen waarmee men mensen kan raken. Vlamingen zijn bot, niet openhartig.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 februari 2011 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar jouw antwoord is geen antwoord op mijn vraag wie ben jij dan wel om te bepalen dat standpunten van anderen hier geen waarde hebben?
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mag ik geen vraag stellen op een discussieforum of zo? Of moet ik eerst nederig om jouw toestemming vragen? En wie ben jij dan wel om te bepalen of ik veel noten op mijn zang heb?
![]() |
#52 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waar heb jij leren lezen?
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik legde uit waarom hier in de discussie eenzelfde standpunt van een ander geen waarde heeft. Je antwoordde niet : Als iemand een standpunt aanneemt, en anderen vindt met eenzelfde standpunt, heeft die dan plots meer gelijk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een vraag die je hierboven wel beantwoordt door te zeggen dat je dat niet aan mijn neus zult hangen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wordt ook niet benoemd wat je moet verstaan onder democratische attitudes. Of wat de leeftijd is van de groepen die dan bevraagd werden, een definitie van wat onderzocht zou zijn ontbreekt dus. Bovendien wordt ervan uit gegaan dat blijkbaar die Vlaamse kinderen moeten leren om te gaan met andere culturen. Is er ook onderzocht in welke mate niet Vlaamse kinderen kunnen omgaan met de democratische waarden binnen de Vlaamse cultuur? Wat denkt die groep over de gelijkheid man en vrouw, holebirechten, scheiding kerk en staat? Die cijfers tonen mogelijk aan dat er juist werk aan de winkel is in omgekeerde richting, blijkbaar heeft die " internationale studie" die vraag niet eens gesteld aan de groep niet Vlaamse kinderen! Er wordt dus vanuit gegaan wat wanneer er onder kinderen een probleem zou zijn met democratische waarden, dit een Vlaams probleem is,het omgekeerde werd niet eens onderzocht! Nochtans lijkt me voor het samenleven vooral belangrijk dat ALLE kinderen minstens democratische waarden zoals gelijkheid man en vrouw en holebirechten, scheiding kerk en staat zouden begrijpen en daarmee akkoord zouden gaan, ongeacht herkomst of religie. Begrip is een wederzijds gegeven..wanneer dit de doelstelling zou zijn hoef je echt niet met de klas naar Marokko! Je kunt dan evengoed een uitwisseling doen binnen de klas, laat een Marokkaans kind eens een week in een Vlaams gezin verblijven en omgekeerd..veel goedkoper en efficienter, bovendien werk je dan aan het begrip van ALLE kinderen. Zo krijg je ook meer samenhang, ouders leren mekaar kennen, en kinderen leren iets over het millieu waar de ander in opgroeit! Zou meneer de Smet daar niet zelf op kunnen komen? Dan zie je pas echt waar de ander vandaan komt! Het is helemaal niet de taak van de school Marokkaanse kinderen een breder beeld te geven over hun vakantieland.De meesten zijn hier geboren en worstelen vooral met het niet kennen en begrijpen van de Vlaamse cultuur! Het zou iets kunnen veranderen aan HET WEDERZIJDSE HOKJESDENKEN, wat toch de doelstelling zou zijn..meneer de Smet mist totaal de bal, en zou beter zelf eens uit zijn ivoren toren kruipen en een maand gaan logeren bij een traditioneel Marokkaans gezin, zou veel inzicht kunnen geven over waar die Marokkaanse leerlingen dan " vandaan" komen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...-de-klas.dhtml http://www.pvda.be/nieuws/artikel/on...-kavadias.html Citaat:
Een beetje last van hokjesdenken? Citaat:
‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst. Ze denken bijvoorbeeld dat alle vrouwen er een hoofddoek dragen. Dat komt omdat in bepaalde gemeenschappen in België het dragen van de hoofddoek strikt wordt geïnterpreteerd. Maar in Tafersit was dat lang niet altijd het geval. Sommige meisjes dragen er zelfs bewust een minirokje', zegt Letens.en We kunnen leren van elkaars pedagogische inzichten', zegt Smet. ‘Marokko heeft een heel jonge bevolking. Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.' |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom wordt dat project dus nodig geacht en dan vraagt u " waar lees je dat toch allemaal..om vervolgens te beweren dat " er in hokjes gedacht wordt"..Artilogica? U weerlegt trouwens niet mijn stelling, er zijn andere, meer efficiente manieren die wel tot wederzijds begrip leiden en veel minder kosten. Kunt u eens inhoudelijk reageren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar lees je dat toch allemaal? Toch niet in dat artikel.Kwam toch niet uit het artikel. Onderbouw eerst eens je stelling, anders is er niets om te weerleggen. Je stelling was puur hokjesdenken. |
|
![]() |
![]() |