Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 12:16   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat we zelf doen, doen we beter. Of toch niet? Die geplande weg loopt immers dwars door beschermd gebied...

Lees meer
Belgicist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 13:00   #22
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaat het natuurgebied verloren als de weg breder wordt en beter aangepast wordt aan de huidige verkeersstromen?
Vroeger werden er her en der wegen aangelegd, zonder ook maar enige strategie of zonder rekening te houden met andere factoren. Dat heeft ertoe geleid dat er nu wegen liggen die er beter niet zouden liggen. Ik ken de situatie daar niet, maar wel een analoog voorbeeld in onze gemeente waarbij eveneens een weg dwars door een natuur gebied loopt. Die weg werd door zowat heel het dorp gebruikt omdat het gewoon de kortste weg was. Enkele jaren geleden hebben ze dan eindelijk de knoop doorgehakt en paaltjes geplaatst zodat enkel fietsers ed de weg nog kunnen gebruiken. Ze hadden ook de weg kunnen verbreden om het verkeer beter op te vangen, maar dat hebben ze dus niet gedaan en dit is de juiste keuze gebleken.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 19:17   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik in het vet heb gezet, is niet relevant. Waarom zou ik tegen Vlaanderen zijn? Omdat ik kritiek heb op die plannen? Amai mijn voeten...

Wat ik verder uit jouw reactie opmaak: het kan jou gewoon geen zak schelen. Wat de Vlaamse overheid doet, is blijkbaar heilig. Voor de bredere belangen... Is het behoud van dat natuurgebied dan ook geen breder belang? neeeeeeee
Als jij schrijft, letterlijk, in je openingspost dat "wat we zelf doen, doen we beter ...", dan formuleer je een argument op communautaire basis, waarbij je ons laat verstaan dat het beter zou zijn met een ander beslissingsniveau dan Vlaanderen.

Voor de rest kunnen mij die dingen wel een zak schelen, een heel grote zak zelfs.

Maar pak nu een verbreding van een bestaande weg, de fietspaden achter de bomenrij geplaatst, veilige plaatsen voor linksafslaand verkeer ... aangevuld met een paar hulpmiddelen zoals oversteekplaatsen met bruggen of tunneltjes voor wild ...
dan lijkt mij dat stukken beter dan de mensen van Baarle-Hertog in de shit te laten zitten op de reeds bestaande smalle tweevaksbaan van voor den oorlog, of de keuze laten om 15 km om te rijden om naar hun centrumstad Turnhout te gaan.

Maar als ge 't echt wilt weten: ja, Vlaanderen beslist beter in zulke dinges. En dat is niet mijn milieu-overtuiging, maar wel mijn politieke overtuiging.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 februari 2011 om 19:18.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 20:54   #24
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
dan lijkt mij dat stukken beter dan de mensen van Baarle-Hertog in de shit te laten zitten op de reeds bestaande smalle tweevaksbaan van voor den oorlog, of de keuze laten om 15 km om te rijden om naar hun centrumstad Turnhout te gaan.
Amai, een omweg van 10-12 minuten. Dat kun je die mensen toch niet aandoen.

Weg met dat bos! Meer asfalt!
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 21:05   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gaat het natuurgebied verloren als de weg breder wordt en beter aangepast wordt aan de huidige verkeersstromen?
Natuurlijk dat, vroeg of laat. En het zal veel eerder vroeg dan laat zijn
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 21:06   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht

't Is toch gedoemd van in asfalt te veranderen.Wil je natuurgebied, moet ge naar Wallonië verhuizen, of Oostenrijk of Italië, eventueel Zwitserland. Vlaanderen is binnen de kortste tijd een grote stad.

Dat krijg je als je iedereen hier welkom moet heten hé, die iedereen moet hier ook wonen en kweekt als konijnen. Nog enkele jaartjes en we zitten hier met het drievoudige van het huidige bevolkingaantal.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 februari 2011 om 21:11.
Oud 2 februari 2011, 21:08   #27
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Is toch gedoemd van in asfalt te veranderen.
Leg ineens overal asfalt. Altijd lollig als je dan later wenende mensen op het journaal ziet omdat hun huisraad wegdrijft als het twee uur geregend heeft.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 21:15   #28
Steve_M

Standaard

Citaat:

Belangrijke stedelijke regio's verdienen snelle verbindingen met de rest van het land. De 2000 inwoners van Baarle-Hertog verdienen dat!
Oud 2 februari 2011, 21:51   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kwartier met de wagen is toch vrij lang? Kan iemand me eens de link via google maps geven waarover we het hier hebben. Waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 februari 2011 om 21:52.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 21:57   #30
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een kwartier met de wagen is toch vrij lang? Kan iemand me eens de link via google maps geven waarover we het hier hebben. Waarvoor dank.
Het gaat om een dorp op de Nederlandse grens, waar een paar Vlamingen wonen die ten allen tijde snel in Turnhout moeten geraken.

http://maps.google.be/maps?client=fi...l&hl=nl&tab=wl
Oud 3 februari 2011, 22:39   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Leg ineens overal asfalt. Altijd lollig als je dan later wenende mensen op het journaal ziet omdat hun huisraad wegdrijft als het twee uur geregend heeft.
Ik leg niets, ik stel vast.

Ge moet weten wat ge wilt hé, maar ge kunt niet het ene verdedigen en de gevolgen er van veroordelen.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 februari 2011 om 22:39.
Oud 3 februari 2011, 23:53   #32
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een kwartier met de wagen is toch vrij lang?
Een kwartier is een kwartier.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 08:34   #33
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat krijg je als je iedereen hier welkom moet heten hé, die iedereen moet hier ook wonen en kweekt als konijnen. Nog enkele jaartjes en we zitten hier met het drievoudige van het huidige bevolkingaantal.
geeeeeeeuw
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 08:36   #34
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
dikke 2

Als ze nu al eens zouden beginnen met bedreigde zones af te bakenen en -minstens vanop Vlaams niveau!- verbieden om daar te bouwen. Maar nee, het is gemeentelijke bevoegdheid en dat is uiteraard om problemen vragen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 21:16   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Meer openbaar vervoer die kanten op,
Het Belz Lijntje terug activeren? Aiai, dat loopt toch wel dwars door het zogezegde natuurgebied zekers. Niks meer openbaar vervoer dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
nieuwe wegen, ... de Vlaamse ruit zal ook Limburg gaan omvatten. Gewoon het land verneuken zoals we al decennia lang bezig zijn. Slechts een extremistische eenling vindt dat het al lang tijd is om het beleid ruimtelijke ordening met harde hand radicaal om te gooien en tegen de wensen van de burger in te gaan.
Als je elk jaar 100.000 mensen importeert moet je de gevolgen maar dragen. Zolang de groenen die massa-import promoten hebben ze voor mij geen recht om te klagen over het verdwijnen van de vrije ruimte in Vlaanderen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 21:18   #36
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welk bos? Het is toch Vennengebied? Oh ja, er staan een paar zonevreemde eiken langs de huidige weg en die moeten gekapt worden als de weg een metertje breder wordt. Pfff. Dit is echt wel NIMBY gedrag van de Turnhoutenaars hoor. Die van Poppel moeten het verkeer maar slikken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 21:43   #37
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Welk bos? Het is toch Vennengebied? Oh ja, er staan een paar zonevreemde eiken langs de huidige weg en die moeten gekapt worden als de weg een metertje breder wordt. Pfff. Dit is echt wel NIMBY gedrag van de Turnhoutenaars hoor. Die van Poppel moeten het verkeer maar slikken.
Hoeveel volk woont daar misschien? Tien Nederlanders, twee boertjes en 37 koeien.
Oud 4 februari 2011, 21:46   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
geeeeeeeuw
Ik heb compassie hoor. Echt waar. Lijden aan nona, encefalitis lethargica, is niet niets. Veel beterschap alleszins.
Oud 4 februari 2011, 21:51   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kunnen ze daarnaast een kanaal trekken. Is goed voor het transport en dat voert dan meteen het overtollige water, waar sommige hier zo voor vrezen, af.

Binnen enkele jaartjes staat dat toch allemaal volgebouwd.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 februari 2011 om 21:52.
Oud 5 februari 2011, 01:48   #40
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik in het vet heb gezet, is niet relevant. Waarom zou ik tegen Vlaanderen zijn? Omdat ik kritiek heb op die plannen? Amai mijn voeten...

Wat ik verder uit jouw reactie opmaak: het kan jou gewoon geen zak schelen. Wat de Vlaamse overheid doet, is blijkbaar heilig. Voor de bredere belangen... Is het behoud van dat natuurgebied dan ook geen breder belang? neeeeeeee
Beginnen met de quote "Wat we zelf doen, doen we beter." laat al veel duidelijkheid over de intentie van uw draad.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 februari 2011 om 01:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be