Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 15:35   #5521
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
inderdaad!
Het grappigste vond ik daarbij Hans Jansen, de arabist. Die had dit ridicule verschijnsel dat er blijkbaar geen onbepaald meervoud bestaat als het over allochtonen gaat als volgt opgelost! ik vond het grandioos.

"Vele, niet alle, allochtonen zijn (vul in) "....

daar hebben ze natuurlijk een koekje van eigen deeg mee!
Wat verkies je als Hollander?

"hollanders zijn gierig" of "vele, niet alle, hollanders zijn gierig"
Het onbepaald meervoud betekent dan "vele, niet alle"

Dat is toch niet correct dat vele Hollanders gierig zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:36   #5522
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
gelezen en genegeerd.

Paulus
Keihard geklaard dus.

Eberhard.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:36   #5523
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, als iemand zegt "Hollanders zijn gierig" bedoelt men dat "gierig zijn" typisch is voor Hollanders.
We zeggen toch ook niet "Belgen zijn gierig" wanneer we bedoelen "er zijn gierige Belgen".
je doet het erom! ik heb het eindelijk door !
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:38   #5524
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

lieveke, in deze zinnetjes gaat het écht niet over gierig zijn. Het gaat over het onbepaald meervoud itt het bepaald meervoud.

het verschil tussen

"hollanders" en "de hollanders"
in het eerste geval is het ONbepaald, het kan dus over alle hollanders gaan, over vele hollanders, of sommige hollanders of weinig hollanders: ON-bepaald

in het tweede geval is het BEPAALD: DE hollanders, allemaal dus.

heb je het nu begrepen? of moet het nog eens met andere woordjes worden uitgelegd?
Oud 5 februari 2011, 15:43   #5525
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hollanders zijn niet gierig. Hollanders zijn zuinig. Vraag het ze maar!
Oud 5 februari 2011, 15:48   #5526
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Keihard geklaard dus.

Eberhard.
Eberhardje, u moet leren verder kijken dan uw neus lang is of hier : verder dan internet. Neem bv de top 20 van sterren.nl
1. Jan Smit
2. Sieneke
3. Lange Frans en Thé Lau
4. Helemaal Hollands
5. BZB & Friends
6. Jelle Amersfoort
enzovoort
Oud 5 februari 2011, 15:56   #5527
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hollanders zijn niet gierig. Hollanders zijn zuinig. Vraag het ze maar!
Bedoel je nu dat "zuinig zijn" typisch is voor Hollanders? Of bedoel je "al de" of "vele, niet alle" of "de meeste" of "sommige", of.....
Oud 5 februari 2011, 15:57   #5528
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eberhardje, u moet leren verder kijken dan uw neus lang is of hier : verder dan internet. Neem bv de top 20 van sterren.nl
1. Jan Smit
2. Sieneke
3. Lange Frans en Thé Lau
4. Helemaal Hollands
5. BZB & Friends
6. Jelle Amersfoort
enzovoort

Bij YouTube kan iedereen meedoen. En iedereen doet dat ook. Geeft uitstekende gewogen rankings.
Oud 5 februari 2011, 16:07   #5529
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij YouTube kan iedereen meedoen. En iedereen doet dat ook. Geeft uitstekende gewogen rankings.
Dat denk ik niet.

De muziek op youtube is vaak populair bij mensen die geen geld willen gebruiken of kunnen gebruiken om gewone cd's te kopen. Een bepaald soort publiek dus.
Veel beginnende artiesten brengen ook geen cd's uit maar zetten hun muziek direct op youtube. Vooral undergroundartiesten dan.
Youtube is net zo vertekend als de top-40 en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Oud 5 februari 2011, 16:08   #5530
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, als iemand zegt "Hollanders zijn gierig" bedoelt men dat "gierig zijn" typisch is voor Hollanders.
We zeggen toch ook niet "Belgen zijn gierig" wanneer we bedoelen "er zijn gierige Belgen".
Wanneer we dan toch aan zinsontleding doen, denk nog eens na over de titel van dit topic. Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Meer mensen : duidelijk toch? Steeds meer mensen, vandaag iets meer dan gisteren, gisteren meer dan eergisteren ...
Allochtonen : een onbepaalde groep mensen. Vreemdelingen in het algemeen gesproken.
Denk wat minder aan de juiste woordvorming en wat meer aan het waarom van deze draad. Vraag u af hoe het komt dat mensen deze vraag stellen.
Op amper 2 dagen tijd lees ik over 3 schokkende incidenten : het meisje van de foto, het meisje zonder hoofddoek, het meisje met de fiets in de sneeuw.
Als vrouw en moeder van meisjes ben ik geschokt. Is het tegenwoordig dan niet veilig meer voor een meisje om te doen wat ze wil? Moeten die allochtonen overal hun zeg in hebben en hun wil opleggen?
Het gaat trouwens nog verder, niet enkel meisjes zijn het slachtoffer. Om voorbeelden te geven, verwijs ik naar de lijst van Illwill. Schokkend als men erover nadenkt.
Toen ik in die andere draad over 020 Gaza las, ben ik dat even gaan opzoeken op internet en meteen lees ik een hoop feiten : Avond4daagse blijkt warzone in 020-Gaza waaruit ik citeer : "Kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina uit Zuid worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden.''
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...rdam_warz.html
Even verder hoe een handelaar wordt opgepakt omdat hij de foto van een naakt meisje in zijn etalage had liggen, iets waar zijn Marokkaanse buren problemen mee hadden. http://www.geenstijl.tv/2009/04/rutg...in_preuts.html
Vroeger was Nederland het land waar alles mocht, alles kon. Nu moeten de Nederlanders braaf zijn of ze worden meteen terechtgewezen door de goede moslim-inwijkelingen.
In België gaat het er al niet beter aan toe. Men spreekt over verzuring van de samenleving? 't Is verdraaid geen wonder!
Lachen mag niet meer. Men moet zich gedragen.
Lachen kan niet meer. Als ik lees hoe jonge meisjes tegenwoordig be(mis)handeld worden, ontgaat mij de lust om te lachen.
Oud 5 februari 2011, 16:22   #5531
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
De muziek op youtube is vaak populair bij mensen die geen geld willen gebruiken of kunnen gebruiken om gewone cd's te kopen. Een bepaald soort publiek dus.

http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4
Justin Bieber - Baby ft. Ludacris (454.000.000 hits)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Dat denk ik niet.

Veel beginnende artiesten brengen ook geen cd's uit maar zetten hun muziek direct op youtube. Vooral undergroundartiesten dan.
Idd, YouTube is voor iedereen.

Van underground tot Global brands (zie Justin)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 februari 2011 om 16:24.
Oud 5 februari 2011, 16:25   #5532
COCHINILLO
Banneling

Standaard

gelieve on topic te blijven.
Oud 5 februari 2011, 16:26   #5533
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna 700000 mensen vonden dit volgens jouw redenering behoorlijk kwaliteitsvolle muziek:
http://www.youtube.com/watch?v=4R0FyucySDQ

Hoe staat die in de ranking?
Oud 5 februari 2011, 16:35   #5534
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Bijna 700000 mensen vonden dit volgens jouw redenering behoorlijk kwaliteitsvolle muziek:

De ranking gaat over de populairste Nederlandstalige muziek.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783

Over kwaliteit ga je vooral zélf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Hoe staat die in de ranking?
Nog zes maanden te gaan tot de nieuwe lijst.
Waarschijnlijk minstens 900.000 views nodig voor een plaats bij de eerste 500.
Als we kijken naar de curve van Rinus' plaatje, schat ik hem tussen 480 en 580e plaats medio 2011.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 februari 2011 om 16:35.
Oud 5 februari 2011, 16:37   #5535
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer we dan toch aan zinsontleding doen, denk nog eens na over de titel van dit topic. Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Meer mensen : duidelijk toch? Steeds meer mensen, vandaag iets meer dan gisteren, gisteren meer dan eergisteren ...
Ik vraag niet om aan zinsontleding te doen.
Ik had zeer graag geweten wat je bedoelde met "Hollanders zijn zuinig".
"Hollanders" is een onbepaald meervoud. Je gaat me toch niet wijsmaken dat je niets bepaald bedoelde.
Citaat:
Allochtonen : een onbepaalde groep mensen. Vreemdelingen in het algemeen gesproken.
"Vreemdelingen in het algemeen" is niet een onbepaalde groep mensen. Je hebt net bepaald dat het "vreemdelingen in het algemeen" is.
Citaat:
Denk wat minder aan de juiste woordvorming en wat meer aan het waarom van deze draad. Vraag u af hoe het komt dat mensen deze vraag stellen.
Ik vind de juiste woordvorming toch belangrijk om te weten wat een ander juist bedoeld. Je kan toch niet discussiëren als je dat niet weet.

Citaat:
Op amper 2 dagen tijd lees ik over 3 schokkende incidenten : het meisje van de foto, het meisje zonder hoofddoek, het meisje met de fiets in de sneeuw.
Als vrouw en moeder van meisjes ben ik geschokt. Is het tegenwoordig dan niet veilig meer voor een meisje om te doen wat ze wil?
Dat is het nooit geweest. Ik mocht in mijn tijd niet alleen midden de nacht met de fiets van Kortrijk naar huis rijden. Mijn dochter mag dat ook niet.
Citaat:
Moeten die allochtonen overal hun zeg in hebben en hun wil opleggen?
Het gaat trouwens nog verder, niet enkel meisjes zijn het slachtoffer. Om voorbeelden te geven, verwijs ik naar de lijst van Illwill. Schokkend als men erover nadenkt.
Illwill's lijstje is geselecteerd op feiten gepleegd door allochtonen.
Citaat:
Toen ik in die andere draad over 020 Gaza las, ben ik dat even gaan opzoeken op internet en meteen lees ik een hoop feiten : Avond4daagse blijkt warzone in 020-Gaza waaruit ik citeer : "Kinderen van de Joodse basisschool Rosj Pina uit Zuid worden daar tijdens de vierdaagse belaagd en uitgescholden.''
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...rdam_warz.html
Even verder hoe een handelaar wordt opgepakt omdat hij de foto van een naakt meisje in zijn etalage had liggen, iets waar zijn Marokkaanse buren problemen mee hadden. http://www.geenstijl.tv/2009/04/rutg...in_preuts.html
Vroeger was Nederland het land waar alles mocht, alles kon. Nu moeten de Nederlanders braaf zijn of ze worden meteen terechtgewezen door de goede moslim-inwijkelingen.
In België gaat het er al niet beter aan toe. Men spreekt over verzuring van de samenleving? 't Is verdraaid geen wonder!
Lachen mag niet meer. Men moet zich gedragen.
Lachen kan niet meer. Als ik lees hoe jonge meisjes tegenwoordig be(mis)handeld worden, ontgaat mij de lust om te lachen.
Aangezien jij ook selectief opzoekt, moet je niet verwonderd zijn van het resultaat.
Oud 5 februari 2011, 16:42   #5536
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag niet om aan zinsontleding te doen.
Ik had zeer graag geweten wat je bedoelde met "Hollanders zijn zuinig".
"Hollanders" is een onbepaald meervoud. Je gaat me toch niet wijsmaken dat je niets bepaald bedoelde.

"Vreemdelingen in het algemeen" is niet een onbepaalde groep mensen. Je hebt net bepaald dat het "vreemdelingen in het algemeen" is.

Ik vind de juiste woordvorming toch belangrijk om te weten wat een ander juist bedoeld. Je kan toch niet discussiëren als je dat niet weet.
nu begint het wel wat zielig te worden vind ik.

Citaat:
Dat is het nooit geweest. Ik mocht in mijn tijd niet alleen midden de nacht met de fiets van Kortrijk naar huis rijden. Mijn dochter mag dat ook niet.
het fietsende meisje dat werd aangevallen en beroofd gebeurde op klaarlichte dag! ook hier heb je blijkbaar een probleem om de juiste context te bepalen
Oud 5 februari 2011, 17:09   #5537
Newby
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
nu begint het wel wat zielig te worden vind ik.

het fietsende meisje dat werd aangevallen en beroofd gebeurde op klaarlichte dag! ook hier heb je blijkbaar een probleem om de juiste context te bepalen
Ik vind het even weglopen met de fiets niet het ergste, wel de andere jonge klootzakjes welke het meisje constant aan het stampen waren.
Newby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 18:31   #5538
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat je, denk ik, vergeet aan mijn titel is het volgende.

Steeds meer en meer mensen krijgen iets tegen allochtonen, omdat ze machteloos staan tov de straffeloosheid welke door de politiek in Belgie word toegepast. De enige manier om zich nog te beschermen hierdoor is door te argwanen/vooroordelen te hebben/discrimineren/... tov van alle allochtonen.
Niet omdat ze denken dat ze allemaal slecht zijn, nee omdat ze geen andere keuze hebben.

Ik kan mezelf als vb geven. Ik neem geen allochtonen meer aan (en dan vooral door moslims) omwille van de slechte ervaringen door hun voorgangers. Niet omdat ik denk dat ze allemaal slecht zijn, nee omdat het verleden ervoor gezorgt heeft dat ik geen ander middel heb om mezelf te beschermen.
Je beschermt jezelf toch niet door "argwanen/vooroordelen te hebben/discrimineren/".
Wat ga je doen als je slechte ervaringen hebt met niet-moslims en/of autochtonen?

Ik heb goede ervaringen met allochtonen/moslims. Zowel op het werk als in mijn privé-leven.
Vergeef me dat ik geen goesting heb om "te argwanen/vooroordelen te hebben/discrimineren/... tov van alle allochtonen."
Oud 5 februari 2011, 18:47   #5539
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb goede ervaringen met allochtonen/moslims. Zowel op het werk als in mijn privé-leven.
Vergeef me dat ik geen goesting heb om "te argwanen/vooroordelen te hebben/discrimineren/... tov van alle allochtonen."
goed zo! koop dan vanaf nu geen kranten (doe je toch niet zeker), ga zeker en vast niet werken in een gevangenis of kliniek (ja ze zijn nogal dominant in de ziekenhuizen, én dominant aanwezig, én dominant tegenover het kafferpersoneel, je bent gewoon aan slavernij of niet hé) en alles is ok!

De negerkes die ik ken zijn allemaal weldoorvoed, dus ik geef nooit iets aan al die hongerdinges ! die zever is allemaal niet waar, degenen die ik ken zijn zelfs te corpulent naar mijn goesting.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 5 februari 2011 om 18:48.
Oud 5 februari 2011, 23:27   #5540
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
goed zo! koop dan vanaf nu geen kranten (doe je toch niet zeker), ga zeker en vast niet werken in een gevangenis of kliniek (ja ze zijn nogal dominant in de ziekenhuizen, én dominant aanwezig, én dominant tegenover het kafferpersoneel, je bent gewoon aan slavernij of niet hé) en alles is ok!

De negerkes die ik ken zijn allemaal weldoorvoed, dus ik geef nooit iets aan al die hongerdinges ! die zever is allemaal niet waar, degenen die ik ken zijn zelfs te corpulent naar mijn goesting.
??? Wat een haattaal, volgens mij heb jij een erg probleem.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be