Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 14:13   #3461
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tis wat ver he, ... Nee ziet dat er daar gene Forum Serial Killer in zit die uit is op "onschuldige", "weerloze" vrouwen, ...
Ik ben veilig: OEF!
Arme buurvrouw weer...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 4 februari 2011, 14:14   #3462
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geroosterde Eekhoorn schijnt ook niet slecht te zijn,...
Ik heb nog enkele zusjes te koop.
Ratatosk is offline  
Oud 4 februari 2011, 14:24   #3463
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik ben veilig: OEF!
Arme buurvrouw weer...
Dat denkt ge, ...
Herr Flick is offline  
Oud 4 februari 2011, 14:25   #3464
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denkt ge, ...
Nee, ik maak het mezelf gewoon wijs.
Duupje is offline  
Oud 4 februari 2011, 14:31   #3465
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik maak het mezelf gewoon wijs.
Ha dan is t goe !
Herr Flick is offline  
Oud 5 februari 2011, 00:28   #3466
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
@ Groentje-18: je gaat die hele zaak toch weer niet beginnen boven halen tot in den treure toe...
Of is het net de bedoeling dat je het blijft aanhalen in de hoop dat iemand erop springt?
Indien ja, blijf ik al om te beginnen definitief weg. Ik heb het zowat gehad met dat gedoe hier.
Dat stoort je blijkbaar hé? Er kloeg nogal iemand over. Hij kent ook toevallig degene waarover ik spreek vrij goed.

Tja, dingen die mensen doen hebben nu eenmaal consequenties.
Wat had ze dan verwacht? Groentje is het allemaal vergeten en vergeven en alles wordt toegedekt met de mantel der liefde?

Ik heb zelfs niet eens op verontschuldigingen moeten rekenen, laat staan dat ik weet hoe ver x en trawanten zijn gegaan. Het minste wat ik kan doen, is anderen waarschuwen voor de terreur die sommigen hier durven zaaien en hoe ver men daarin durft gaan. Op je virtueel terrein komen, toont merkelijk schade aan. Volgens sommige onderzoeken heeft het een veel grotere impact dan andere vormen van pesten, zwart maken, ... Sowieso bereikt het een veel groter publiek hé. Plus we begeven ons in een grijs juridisch terrein, waar sommige mensen maar al te graag hun voordeel uit halen. Zeker als ze dan nog van een hand boven het hoofd genieten. Als ze dan nog eens verder gaan dan enkel het virtuele ...

Maar bon, dat soort mensen, psychopaten, 'fans' of hoe je het ook wil noemen, bestaat dus... Ik dacht dat ook jij daar alles over wist.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 februari 2011 om 00:39.
Groentje-18 is offline  
Oud 5 februari 2011, 00:56   #3467
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat stoort je blijkbaar hé? Er kloeg nogal iemand over. Hij kent ook toevallig degene waarover ik spreek vrij goed.

Wat had ze dan verwacht? Groentje is het allemaal vergeten en vergeven en alles wordt toegedekt met de mantel der liefde?

Ik heb zelfs niet eens op verontschuldigingen moeten rekenen, laat staan dat ik weet hoe ver x en trawanten zijn gegaan. Het minste wat ik kan doen, is anderen waarschuwen voor de terreur die sommigen hier durven zaaien en hoe ver men daarin durft gaan. Op je virtueel terrein komen, toont merkelijk schade aan. Volgens sommige onderzoeken heeft het een veel grotere impact dan andere vormen van pesten, zwart maken, ... Sowieso bereikt het een veel groter publiek hé. Plus we begeven ons in een grijs juridisch terrein, waar sommige mensen maar al te graag hun voordeel uit halen. Zeker als ze dan nog van een hand boven het hoofd genieten. Als ze dan nog eens verder gaan dan enkel het virtuele ...

Maar bon, dat soort mensen, psychopaten, 'fans' of hoe je het ook wil noemen, bestaat dus... Ik dacht dat ook jij daar alles over wist.
Ho, wacht eens even Groentje, ik heb het indertijd allemaal zien gebeuren maar er is wel wat meer over te vertellen en zelf heb je natuurlijk daar ook een rol in gespeeld. Het is dat je het nu zelf oprakelt...

Je hebt gelijk, er was op een gegeven moment een roedel wolven actief, maar ik heb je zien deelnemen aan minimaal twee discussies waarin je jezelf tot onderwerp had gemaakt en waarin je zelf maar steeds bleef doorgaan om je gelijk te halen, dwars door alle fora, subfora en willekeurige draden heen. Eén keer over je eigen ''fysieke gesteldheid'' en één keer over relationele perikelen waarin medeforummers zowel jou als een andere forummer herkenden.
Dat ''een groep'' zich op jou ''stortte'' is juist maar ik heb ook vaak gedacht - en je zelfs in een PB gezegd: ''Mens, hou er toch over op, als jij ermee stopt, stopt de rest ook.''
Hertog van Gelre is offline  
Oud 5 februari 2011, 06:10   #3468
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, het stoort mij.
Maar je zit er compleet naast met de reden waarom.
Ik heb geen zin in dat gedoe hier nog eens te moeten lezen heel de tijd.

En ja, ik weet veel over zo'n 'fans'. Genoeg om te weten dat ik ze zal blijven negeren en er niets over/tegen zal zeggen, ook niet in 'verdoken' vorm, dus zeker en vast niet uitdagen om de boel weer eens te laten escaleren. Ik krijg sterk de indruk dat je daar op uit bent.
Misschien wordt het toch tijd dat je eens je volwassen kant naar boven laat komen en die situatie ook negeert en loslaat.

Ik denk dat ik gerust er van kan uitgaan dat ik niet de enige ben die het beu is of zal worden.

Als jij de taak van forummoraalridder op jou wil nemen, so be it, maar val er gewoon dan al de andere forummers niet meer mee lastig die er compleet buiten staan. De 'anciens' hebben er allemaal een jaartje terug tot in den treure toe mogen van 'genieten'.

Verwittig voor mijn part heel het forum als je je echt niet kan inhouden. Maar doe het dan via pm bvb. Zo bereik je je doel ook.

Laatst gewijzigd door Duupje : 5 februari 2011 om 06:19.
Duupje is offline  
Oud 5 februari 2011, 06:30   #3469
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat rapporteer je toch bij de mods?
En wat als het een mod is?
Inno is offline  
Oud 5 februari 2011, 06:35   #3470
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Nee hoor Demper. Ik ken echt wel het verschil tussen een grapje (jij dus) en iemand die er zelfs niet voor terugdeinst om zijn eigen vrouw zwart te maken tegenover mij. Ocharme die vrouw: ik ken die zelfs niet! Eerlijk: dat doet ge toch ni?? En in een PB vlakaf zeggen dat ge sex wilt????
Zeker niet op u bedoeld hoor.
Is Demper een grapje?
Inno is offline  
Oud 5 februari 2011, 10:35   #3471
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het stoort mij.
Maar je zit er compleet naast met de reden waarom.
Ik heb geen zin in dat gedoe hier nog eens te moeten lezen heel de tijd.

En ja, ik weet veel over zo'n 'fans'. Genoeg om te weten dat ik ze zal blijven negeren en er niets over/tegen zal zeggen, ook niet in 'verdoken' vorm, dus zeker en vast niet uitdagen om de boel weer eens te laten escaleren. Ik krijg sterk de indruk dat je daar op uit bent.
Misschien wordt het toch tijd dat je eens je volwassen kant naar boven laat komen en die situatie ook negeert en loslaat.

Ik denk dat ik gerust er van kan uitgaan dat ik niet de enige ben die het beu is of zal worden.

Als jij de taak van forummoraalridder op jou wil nemen, so be it, maar val er gewoon dan al de andere forummers niet meer mee lastig die er compleet buiten staan. De 'anciens' hebben er allemaal een jaartje terug tot in den treure toe mogen van 'genieten'.

Verwittig voor mijn part heel het forum als je je echt niet kan inhouden. Maar doe het dan via pm bvb. Zo bereik je je doel ook.
Het is haar volste recht om over "dat gedoe" te willen praten en mogelijks anderen te verwittigen voor bepaalde onderhuidse machinaties, waarmee zij op dit forum geconfronteerd werd. Jij hebt echter niet te bepalen over wat er kan of mag geschreven worden op dit forum en door wie. Als jij geen zin hebt om over "dat gedoe" te lezen, dan lees je het gewoon niet. Anderen willen dat misschien wèl lezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:57   #3472
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier 4 dagen niet geweest, wie is intussen geband?
bgf324 is offline  
Oud 5 februari 2011, 21:56   #3473
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Is Demper een grapje?
Ja, wist ge dat niet? Demper: je bent mijn grapje!
Trixie is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:20   #3474
Wisord
Banneling

Standaard

Nadina
Banneling

http://forum.politics.be/member.php?u=18337
Wisord is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:24   #3475
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is haar volste recht om over "dat gedoe" te willen praten en mogelijks anderen te verwittigen voor bepaalde onderhuidse machinaties, waarmee zij op dit forum geconfronteerd werd. Jij hebt echter niet te bepalen over wat er kan of mag geschreven worden op dit forum en door wie. Als jij geen zin hebt om over "dat gedoe" te lezen, dan lees je het gewoon niet. Anderen willen dat misschien wèl lezen.
Ja, ikzelf ben "blij" dat ik niet de enige ben. Ik bedoel hiermee het volgende:
het is idd zeer vervelend als ge PB krijgt van bepaalde forummers die niet wegsteken bijbedoelingen te hebben. En die je uithoren om zoveel mogelijk over je privé-leven te weten te komen. Wat moet ge daar dan mee? Als ge dan daarenboven ontdekt dat er "kliekjes" gevormd worden waarbij ze duidelijk met elkaar afspraken maken? Als je persoon X min of meer afwimpelt, krijg je gegarandeerd een kwartiertje later een PB van persoon Y. Heel toevallig stelt die dan net dezelfde (indiscrete) vragen. Tenslotte komt persoon Z op de proppen om "zogezegd" X en Y in een kwaad daglicht te stellen. Z beweert dan dat X en Y te mijden personen zijn wegens "ook al moeilijkheden mee gehad". Toeval?? Kijk; ik vind het goed dat wij (de slachtoffers tenslotte) dit hier aan de kaak durven stellen. Ik roep dan ook iedereen op die hier last heeft van "stalking" want dat is het; niet meer en niet minder, vertel het hier. Tenslotte mag iedereen hier weten waartoe sommigen in staat zijn. Spijtig dat wij volgens sommige mensen hier komen "zagen" maar trop is teveel en teveel is trop. Ik treed Raf hier dan ook bij: iedereen heeft het recht om te posten wat hij/zij wil.
Trixie is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:36   #3476
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ikzelf ben "blij" dat ik niet de enige ben. Ik bedoel hiermee het volgende:
het is idd zeer vervelend als ge PB krijgt van bepaalde forummers die niet wegsteken bijbedoelingen te hebben. En die je uithoren om zoveel mogelijk over je privé-leven te weten te komen. Wat moet ge daar dan mee? Als ge dan daarenboven ontdekt dat er "kliekjes" gevormd worden waarbij ze duidelijk met elkaar afspraken maken? Als je persoon X min of meer afwimpelt, krijg je gegarandeerd een kwartiertje later een PB van persoon Y. Heel toevallig stelt die dan net dezelfde (indiscrete) vragen. Tenslotte komt persoon Z op de proppen om "zogezegd" X en Y in een kwaad daglicht te stellen. Z beweert dan dat X en Y te mijden personen zijn wegens "ook al moeilijkheden mee gehad". Toeval?? Kijk; ik vind het goed dat wij (de slachtoffers tenslotte) dit hier aan de kaak durven stellen. Ik roep dan ook iedereen op die hier last heeft van "stalking" want dat is het; niet meer en niet minder, vertel het hier. Tenslotte mag iedereen hier weten waartoe sommigen in staat zijn. Spijtig dat wij volgens sommige mensen hier komen "zagen" maar trop is teveel en teveel is trop. Ik treed Raf hier dan ook bij: iedereen heeft het recht om te posten wat hij/zij wil.
Daar heb ik op zich ook geen enkel probleem mee.
Feit is wel dat die toen bijna eindeloze ruzies van meer dan een jaar terug nu voorbij zijn. En dat dat niet steeds weer moet blijven opgerakeld blijven volgens mij. Wie dan ook in de fout mag gegaan zijn toen, speelt in feite geen rol meer nu. Elk mes snijdt immers aan 2 kanten.

Anders is die sfeer die hier nu terug eindelijk een beetje hersteld leek te zijn, binnen de kortste keren om zeep. Of is dat dan de hoofdbedoeling:
zo snel mogelijk terug virtuele zever krijgen. Dat kan toch niet waar zijn zeker?

Iedereen die zich op het internet begeeft, weet dat er mensen tussen zitten met goede en minder goede bedoelingen. Je gaat daar op in of je negeert dat. Meer valt daar echt niet aan te doen spijtig genoeg. Als sommige mensen (en ik viseer niemand persoonlijk, ik spreek wel degelijk algemeen omdat het een algemeen wereldwijd verspreid probleem is dat cyberpesten) daar niet mee om kunnen gaan, dat ze dan van internet (hiermee bedoel ik de sites waar ze gepest worden) wegblijven om hun eigen bestwil en gemoedstoestand positief te houden. Al die onrustzoekers op internet weghouden is een onbegonnen zaak gewoon. Moest dat kunnen was daar allang een oplossing voor gevonden denk ik dan.

Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er iemand onderdoor gaat dmv cyberpestgedrag...
Duupje is offline  
Oud 5 februari 2011, 22:58   #3477
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar heb ik op zich ook geen enkel probleem mee.
Feit is wel dat die toen bijna eindeloze ruzies van meer dan een jaar terug nu voorbij zijn. En dat dat niet steeds weer moet blijven opgerakeld blijven volgens mij. Wie dan ook in de fout mag gegaan zijn toen, speelt in feite geen rol meer nu. Elk mes snijdt immers aan 2 kanten.

Anders is die sfeer die hier nu terug eindelijk een beetje hersteld leek te zijn, binnen de kortste keren om zeep. Of is dat dan de hoofdbedoeling:
zo snel mogelijk terug virtuele zever krijgen. Dat kan toch niet waar zijn zeker?

Iedereen die zich op het internet begeeft, weet dat er mensen tussen zitten met goede en minder goede bedoelingen. Je gaat daar op in of je negeert dat. Meer valt daar echt niet aan te doen spijtig genoeg. Als sommige mensen (en ik viseer niemand persoonlijk, ik spreek wel degelijk algemeen omdat het een algemeen wereldwijd verspreid probleem is dat cyberpesten) daar niet mee om kunnen gaan, dat ze dan van internet (hiermee bedoel ik de sites waar ze gepest worden) wegblijven om hun eigen bestwil en gemoedstoestand positief te houden. Al die onrustzoekers op internet weghouden is een onbegonnen zaak gewoon. Moest dat kunnen was daar allang een oplossing voor gevonden denk ik dan.

Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er iemand onderdoor gaat dmv cyberpestgedrag...
Beste Duupje: hetgeen zich meer dan een jaar terug afgespeeld heeft, daar kan ik niet over oordelen. Ik ben hier nog bijlange geen jaar (amai ). Vind het wel straf dat jij zegt dat ik dan maar van't internet moet blijven. Dus: de geviseerde(gepeste, gestalkte) moet hier weg en de pester/stalker mag rustig blijven. Vind jij dat normaal??Hoop dat ik hier reacties krijg van mede-gestalkten. Sorry hoor Duupje; even goede vrienden maar dit moest me even van mijne lever.
Trixie is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:18   #3478
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Duupje: hetgeen zich meer dan een jaar terug afgespeeld heeft, daar kan ik niet over oordelen. Ik ben hier nog bijlange geen jaar (amai ). Vind het wel straf dat jij zegt dat ik dan maar van't internet moet blijven. Dus: de geviseerde(gepeste, gestalkte) moet hier weg en de pester/stalker mag rustig blijven. Vind jij dat normaal??Hoop dat ik hier reacties krijg van mede-gestalkten. Sorry hoor Duupje; even goede vrienden maar dit moest me even van mijne lever.
Waar lees jij dat ik beweer dat jij persoonlijk van het net moet afblijven? Van mij 'moet' niemand van het net blijven. Ik zei dat mensen die beweren zo hard gepest te worden via het internet, voor zichzelf het makkelijker maken door het te negeren en eventueel weg te blijven van die bron van ergernis. Doen ze dat niet, so be it, hun vrije keuze uiteraard.
Ik ken toch leukere manieren om mij bezig te houden dan constant rotte dingen te moeten liggen lezen tav mijn virtueel persoontje.

Bovendien praat ik over de algemene gang van zaken rond cyberpesten en dat had ik er expliciet bijgezet voor de niet-verstaanders.

Het probleem stelt zich net doordat er nog geen manieren zijn gevonden om de ambetanteriken er af te houden. Ze nemen een andere nick, een ander ip en ze zijn weer vertrokken als ze geband worden, dat zien we hier vaak genoeg toch? Zo moeilijk is het dus om in te grijpen bij ernstige feiten.

Ik snap alleen niet goed hoe mensen die zo enorm gepest blijken te worden de moed nog blijven vinden om tegen de windmolens in te blijven gaan.

En gooi van uw lever wat eraf moet. Iemand die kwaad wil lezen, zal alle woorden die ik typ aannemen als ware het een persoonlijke aanval. Ik ben mij daar heel hard van bewust en trek mij dat al heel lang niet meer aan. Als jij de nood hebt om wat ik typ op uw eigen te willen betrekken, doe maar. Jij maakt er je blijkbaar druk in, ik niet, omdat ik weet dat het niet zo bedoeld is.

Trouwens; geef dan een seintje aan de moderatie als het echt zo de spuigaten uitloopt. Stuur hun die pm's door, als ze ze zelf niet kunnen lezen. Ze zullen toch wel ingrijpen zeker?

Laatst gewijzigd door Duupje : 5 februari 2011 om 23:20.
Duupje is offline  
Oud 5 februari 2011, 23:42   #3479
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat ik beweer dat jij persoonlijk van het net moet afblijven? Van mij 'moet' niemand van het net blijven. Ik zei dat mensen die beweren zo hard gepest te worden via het internet, voor zichzelf het makkelijker maken door het te negeren en eventueel weg te blijven van die bron van ergernis. Doen ze dat niet, so be it, hun vrije keuze uiteraard.
Ik ken toch leukere manieren om mij bezig te houden dan constant rotte dingen te moeten liggen lezen tav mijn virtueel persoontje.

Bovendien praat ik over de algemene gang van zaken rond cyberpesten en dat had ik er expliciet bijgezet voor de niet-verstaanders.

Het probleem stelt zich net doordat er nog geen manieren zijn gevonden om de ambetanteriken er af te houden. Ze nemen een andere nick, een ander ip en ze zijn weer vertrokken als ze geband worden, dat zien we hier vaak genoeg toch? Zo moeilijk is het dus om in te grijpen bij ernstige feiten.

Ik snap alleen niet goed hoe mensen die zo enorm gepest blijken te worden de moed nog blijven vinden om tegen de windmolens in te blijven gaan.

En gooi van uw lever wat eraf moet. Iemand die kwaad wil lezen, zal alle woorden die ik typ aannemen als ware het een persoonlijke aanval. Ik ben mij daar heel hard van bewust en trek mij dat al heel lang niet meer aan. Als jij de nood hebt om wat ik typ op uw eigen te willen betrekken, doe maar. Jij maakt er je blijkbaar druk in, ik niet, omdat ik weet dat het niet zo bedoeld is.

Trouwens; geef dan een seintje aan de moderatie als het echt zo de spuigaten uitloopt. Stuur hun die pm's door, als ze ze zelf niet kunnen lezen. Ze zullen toch wel ingrijpen zeker?
Kijk Duupje, natuurlijk beweer ik niet dat ik persoonlijk (Trixie) van 't net moet bijvenvan u. Ik ga u geen woorden in de mond leggen die jij niet gesproken hebt. Toch "raad" jij aan (in't algemeen) om indien je lastiggevallen wordt, je maar beter van 't net blijft. Vind je dat nu ook niet de omgekeerde wereld? Stel dat hier deze nacht een inbreker mijn spullen komt stelen, had ik maar beter mijn spullen uit mijn huis verwijderd? Is het dan mijn eigen schuld dat ik mijn bezittingen in mijn eigen huis bewaard heb? Nogmaals: ik neem jouw woorden zeker niet als een persoonlijke aanval. Zoals ik reeds zei: even goede vrienden. Ik wil hier alleen wel Raf gelijk geven: net zoals jij vindt dat ik hier niet moet komen zagen, ben jij ook niet verplicht om dit hier te komen lezen. Maar dat laatste is een vrije keuze van jou. Als jij hier vrijwillig de commentaren wil komen lezen-waartoe niemand u verplicht- mag ik hier ook mijn mening komen geven; evengoed.
Trixie is offline  
Oud 6 februari 2011, 00:54   #3480
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Heeft iemand jou aangevallen of zo ?
den dinges is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be