![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik denk dat je het wel onder Islamofobie kan kwalificeren, omdat ze als enige motief voor de bestraffing, het Islamitisch geloof geeft zonder te kijken naar de inhoud ervan. Het is dus geen inhoudelijk aanval tegen de Islam maar een veralgemenende aanval. En dus eerder emotioneel en irrationeel, twee zaken waaruit maar zelden rechtvaardige democratische beslissingen voortkomen. Maar ik nuanceerde de uitspraak omdat ik denk dat je zo'n voorstel wel op een rationele manier kan onderbouwen en de uitspraak met wat meer toelichting misschien geen Islamofobe uitspraak zou kunnen zijn. Ik kan niet zeggen wat Wilders dacht wanneer hij dit schreef, maar voor zo ver ik kan opmaken uit de interviews die hij geeft is hij in zijn kritiek op de Islam vaak heel inhoudelijk en zou het dus wel eens kunnen dat deze uitspraak eerder het gevolg is van een analyse die even te kort door de bocht ging dan van een overtuigde Islamofobie. Het bovenstaande en ook het filmpje (al dan niet fake) haal ik ook aan om aan te tonen dat deze uitspraak van wilders niet zomaar naar zijn kies publiek kunnen worden geëxtrapoleerd. Jij startte dit topic om de groeiende Islamofobie aan te klagen. Wel ik denk dat deze ene, nuanceerbare Islamofobe uitspraak daar geen sluitend bewijs van levert.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 6 februari 2011 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag al worden vreemdelingen die misdaden plegen na hun straf uitgewezen. Daar is op zich niets mis mee. Met autochtone kan je dat niet doen, om evidente redenen, ze hebben geen land van herkomst waar je ze naar kan terug sturen. Hetzelfde geldt trouwens voor Marokkanen zonder Marokkaans paspoort. Die zullen nooit kunnen worden teruggestuurd. Dus zeggen dat die dat land niet kennen is complete bullshit. Als ze het land niet meer kennen waarom behouden ze dan de nationaliteit? Je kan niet tegelijk de nationaliteit behouden en toch zeggen dat je het land waarvan je staatsburger bent niet kent.
![]() |
![]() |
#444 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat de meeste hardcores hier geen onderscheid maken wat pasport de persoon heeft, gezien ze bij misdaad zelfs de hele familie zouden deporteren. Dat een misdadiger zonder belgische papieren bij misdaad uitgewezen wordt lijkt me zelfs geen discussiepunt. Zoals ge zegt is dat nu al standaard protocol. Waar de discussie wel om gaan is allochtonen die wel een verblijfsrecht hebben dat recht te ontnemen. En dan is de vraag wel degelijk terecht:'op welke basis gaat ge uitwijzen', en 'hoe lang is iemand allochtoon?' 2e generatie? 3e 10e? 100e?
![]() |
![]() |
#445 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is eigen keuze. Als je dan criminele feiten pleegt in dit land, lijkt het me normaal dat het dubbele paspoort waar ze o zo graag mee blijven rondlopen kan gebruikt worden en is er geen nood meer aan dat belgische vodje, vermits je de wetten van het land zelfs niet accepteert. wat is daar zo moeilijk te begrijpen aan? Zelfs die pedopater die zijn belgische paspoort had moeten laten vallen (ja voordat de kolonisatie begon kon een belg slechts één nationaliteit hebben) is van Canada terug naar het heimweeland getrokken omdat hij ginder criminele feiten had gepleegd. Van mij mogen ze dat allemaal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 februari 2011 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt he,... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel dan moet je de personen die hier het terugsturen van 'allochtonen' geen rekening houdend met het paspoort maar gaan vertellen dat ze belachelijk zijn. Voor mij is dat namelijk ook belachelijk . Je hebt het nu weer over het individuele terugsturen, ik had het over het terugsturen van hele famillies omwille van een feit. Dus ik zal men vraag anders formuleren, ga je omwille van een crimineel feit van 1 gezinslid ook de hele famillie straffen bij het zogezegde 'eigen volk'.? Neen zeggen dat ze het land niet kennen is geen bull shit, er zijn genoeg vreemdelingen die daar of zelfs hier geboren zijn hier opgegroeid en alsnog dubbele nationaliteit hebben. Dat ontkennen is bull shit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marokkanen kunnen van hun nationaliteit nooit afstand doen. 750ste generatie marokkaanse "belgen" zijn echter niet verplicht hun kinderen voor de 751ste generatie als marokkaan te laten inschrijven, maar ze hebben dat toch zo graag, dus blijven ze het doen. De Belgische wet werd voor hen al aangepast zodat "belgen" in het vervolg twee nationaliteiten mochten hebben. Tot voor een paar jaar mochten echte Belgen dat niet, enkel snel-belgen mochten het wel! TERUGSTUREN dus! ook de 751ste generatie! Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank u zwijntje een mooi voorbeeld van deze gedachtengang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is voor zover ik kan zien geen verschil tussen Al Qaida en VS wanneer het gaat om het opblazen van onschuldige mensen. Het enige verschil is dat de "fragrat" van de VS op dit moment dicht bij het miljoen burgers zit terwijl die van Al Qaida een aantal 10 000.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() maar allez nidstang! toch die amerikanen zeker! met een replica van Columbia of Challenger en een huifkar eraan vastgebonden zodat het niet zichtbaar is voor de rader en dan kunnen ze zelfs vanuit 6000000000 km hoogte schieten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tikfout: Ik bedoelde van 20 000 km ver (halve omtrek vd aarde)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Intercontinentale raketten met bommen van 500 pond? Op een bruiloftsfeest gegooid?
![]() |
#456 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lang geleden dat ik u nog op een dubbelnick heb mogen betrappen. ![]() Ik ben de helft van je dubbelnicks al bijna vergeten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 februari 2011 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grappig dat je meteen weet waarover het gaat.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 februari 2011 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |