![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat "worden" en "veranderen" niet hetzelfde zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1582 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het enige wat verschilt voor het kind, voor en na de geboorte, is dat externe factoren nodig om te leven, niet meer worden toegediend door de navelstreng, maar door het spijsverterings- en ademhalingsstelsel dat zich intussen wist te vormen een paar weken voor het einde van de dracht. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ben je weldegelijk van gedacht verandert want eerst zei je weldegelijk dat de geboorte altijd en voor iedereen hetzelfde is, nl het moment dat men uit de baarmoeder komt.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1013 Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach?
Je maakt er gewoon een woordspelletje van.... Je bent weet "sterk" bezig Raf. Het hoeft ook niet hetzelfde te betekenen in mijn stelling. Iets wat "wordt" verandert en iets wat verandert "wordt". En dat is wat de mens doet vanaf de bevruchting tot zijn dood. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is niet de mijne. Het is er eentje van uw hand; eentje die u me met alle geweld wil toedichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#1587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....38#post5280538
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 februari 2011 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een spermacel en een eicel zijn nog geen mens. Maar na de verbinding wel. Om naar je brood terug te keren.... ... zal geen enkele bakker zeggen dat zijn meel, water, gist en zout nog geen brood waren als de oven uitvalt. Hij zal zeggen dat zijn brood naar de vaantjes is. Bedankt voor het voorbeeld. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 februari 2011 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad verander je ook als je dood bent. Maar het is een anders soort van veranderen. Dan wodrt je een scelet met wat stof en as... Dat is niet door een actie van de cellen maar juist door een non-actie van de cellen. Trouwens. Dode mensen zijn ook mensen. Ze zijn alleen niet meer zo waardevol omdat ze niet meer leven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 februari 2011 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene keer zeg je dat een kind geboren wordt als het uit de baarmoeder komt, maar bij abortus noem je het geen kind maar een vrucht. Dan is "geboren worden" geen ijkpunt voor het mens-zijn. Want allebei verlaten ze de baarmoeder en toch geef je ze een ander statuut. Je hebt dus geen grond voor je mening. En ik wel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 februari 2011 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag me terecht af hoe zulke typjes de dood dan wel definiëren. In dezelfde lijn van redenering is het ook maar een volgende stapje in het mens-in-wording proces. Dat doet me dan weer terugdenken aan een draad over het kunstmatig 'conserveren' van overledenen... consequent zijn ze wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wat niet is?
![]() |
![]() |
![]() |
#1597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan dat niet afleiden uit de quote die u gebruikt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aha dan kunnen we gerust stellen dat ze toch een waardeschaal toekennen. En weet ge.... weer zijn ze héél consequent en begrijp ik nu het ongelofelijke grote belang ( benadrukt door de term : onschuldig kind ) dat ze hechten aan een klompje cellen... Alles draait immers om potentie ![]() Zo'n klompke cellen kan immers de volledige mens-in-wording nog uitzitten, met wat geluk......grootmoe, daarentegen, kan echter alleen nog alleen het laatste stukje van de rit uitzitten : as-in-wording |
|
![]() |
![]() |