Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 14:15   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Helemaal mee eens !

Het wordt tijd dat we ook in Vlaanderen onze kop eens uit het zand halen en eindelijk beseffen dat Brussel evenveel recht heeft om z'n eigen weg te gaan als Vlaanderen.

Brussel is niet Vlaams, niet Waals, maar Brussels, Europees en internationaal. Laat ze verdorie zèlf beslissen wat ze willen.

Eens dat obstakel weg, staat er Vlaanderen niks meer in de weg om te bouwen aan een eigen toekomst, een eigen staat.

Ik heb het al honderd keer gezegd en ik herhaal het nog eens: vasthouden aan Brussel = vasthouden aan Belgie. Vlaanderen + Brussel = mini-Belgique met exact dezelfde taal- en communautaire problemen als vandaag.

Brussel zal toch blijven liggen waar het ligt, dus er zal altijd een intensieve samenwerking tussen VL en BXL nodig zijn. Helemaal "kwijtspelen" zullen we Brussel dus nooit. Maar beter samenwerking als goede buren dan in een artificieel huwelijk te zitten.
niks mee te maken. al is er in BXL niemand meer die Nederlands spreekt ... dan nog is het een vlaamse stad.

mss is het voorbeeld van Borgerhout voor u duidelijker : al is er in Borgerhout niemand meer die Nederlands spreekt ... dan nog wordt Borgerhout geen buitenland.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 februari 2011 om 14:16.
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:16   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat laatste is hier maar niet in de koppekes te krijgen.
Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Harde klappen voor iedereen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:18   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Harde klappen voor iedereen
goedendag gespuis
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:19   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
goedendag gespuis
non!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:21   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
non!

Toink !
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:22   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Helemaal mee eens !

Het wordt tijd dat we ook in Vlaanderen onze kop eens uit het zand halen en eindelijk beseffen dat Brussel evenveel recht heeft om z'n eigen weg te gaan als Vlaanderen.

Brussel is niet Vlaams, niet Waals, maar Brussels, Europees en internationaal. Laat ze verdorie zèlf beslissen wat ze willen.

Eens dat obstakel weg, staat er Vlaanderen niks meer in de weg om te bouwen aan een eigen toekomst, een eigen staat.

Ik heb het al honderd keer gezegd en ik herhaal het nog eens: vasthouden aan Brussel = vasthouden aan Belgie. Vlaanderen + Brussel = mini-Belgique met exact dezelfde taal- en communautaire problemen als vandaag.

Brussel zal toch blijven liggen waar het ligt, dus er zal altijd een intensieve samenwerking tussen VL en BXL nodig zijn. Helemaal "kwijtspelen" zullen we Brussel dus nooit. Maar beter samenwerking als goede buren dan in een artificieel huwelijk te zitten.
U zit er naast. Brussel heeft dat recht niet. Brussel is wel degelijk Vlaams. Brussel is een Vlaamse stad binnen Vlaanderen. De taal die daar gesproken wordt is compleet irrelevant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:38   #47
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niks mee te maken. al is er in BXL niemand meer die Nederlands spreekt ... dan nog is het een vlaamse stad.

mss is het voorbeeld van Borgerhout voor u duidelijker : al is er in Borgerhout niemand meer die Nederlands spreekt ... dan nog wordt Borgerhout geen buitenland.
Inderdaad; zoals Rijsel ook een VL stad is.
Ze spreken er wel geen NL en het ligt niet in VL;maar we kunnen ons troosten c'est une ville flamande; er hangen zelfs Vlaamse leeuwen.
azert is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:38   #48
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U zit er naast. Brussel heeft dat recht niet. Brussel is wel degelijk Vlaams. Brussel is een Vlaamse stad binnen Vlaanderen. De taal die daar gesproken wordt is compleet irrelevant.
ziezo, in Halle en Vilvoorde mag er dus rustig FR gesproken worden; het is irrelevant.
azert is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:40   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze spreken er wel geen NL en het ligt niet in VL;maar we kunnen ons troosten c'est une ville flamande; er hangen zelfs Vlaamse leeuwen.
daarin heeft Picqué dan weer gelijk : ". En dus moeten we extreem waakzaam zijn, want wat vandaag wordt afgestaan, zal morgen niet worden gerecupereerd", besloot Picqué."

Rijsel is (net als heel Frans Vlaanderen) een fout uit het verleden ... die wordt in 2010 niet teruggedraaid ... de grenzen liggen vast.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 februari 2011 om 14:41.
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:41   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kent Rijsel duidelijk langs geen kloten.
Je zal er sneller in het Nederlands bediend worden dan in Brussel.
giserke is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:45   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ziezo, in Halle en Vilvoorde mag er dus rustig FR gesproken worden; het is irrelevant.

Natuurlijk mag daar Frans gesproken worden. Is er iemand die mensen daar wil verbieden om Frans te spreken of zo? Uw post is dus inderdaad compleet irrelevant. Zoals gewoonlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:45   #52
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jij kent Rijsel duidelijk langs geen kloten.
Je zal er sneller in het Nederlands bediend worden dan in Brussel.
ben er vorige week nog geweest.
Ik spreek echter de taal van de streek; ik eis geen faciliteiten hoor; dus Frans.

Doet me denken aan een Franstalige:
ze was als toeriste in een kasteel van de Loire en zei dat ze uit België kwam; meteen werd ze in het Engels aangesproken
ze zei dat het niet hoefde dat sommige Belgen ook Frans kenden.

De gids was verrast want ze zei: ah, de Belgen die hier komen spreken over het algemeen "flamand" en hopen dat ik Engels kan spreken. Ik begrijp dat niet goed, naar Frankrijk komen voor de Franse cultuur maar er geen woord van snappen.
azert is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:45   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Rijsel is geen Vlaamse stad. Rijsel is een Franse stad. Het wordt misschien toch wel eens tijd dat je een landkaart bekijkt.
fox is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:46   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek echter de taal van de streek; ik eis geen faciliteiten hoor; dus Frans.

ze was als toeriste in een kasteel van de Loire en zei dat ze uit België kwam; meteen werd ze in het Engels aangesproken

De gids was verrast want ze zei: ah, de Belgen die hier komen spreken over het algemeen "flamand" en hopen dat ik Engels kan spreken. Ik begrijp dat niet goed, naar Frankrijk komen voor de Franse cultuur maar er geen woord van snappen.
dus jij gaat enkel op reis naar landen waarvan je de taal kunt spreken?
dan ga jij niet veel op reis zeker?
Oud 7 februari 2011, 14:46   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En zoals gewoonlijk zuigt u nu weer een persoonlijk verhaaltje uit de duim om het "grote gelijk" te halen. Pathetisch.
fox is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:48   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

je lijkt een aanhanger van de doctrine "de taal is de ganse cultuur" ... dat is toch wel heel erg jaren zestig van de vorige eeuw hé (als het al niet jaren 30 is eigenlijk)

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 februari 2011 om 14:49.
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:48   #57
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag daar Frans gesproken worden. Is er iemand die mensen daar wil verbieden om Frans te spreken of zo? Uw post is dus inderdaad compleet irrelevant. Zoals gewoonlijk.
nochtans: in Beersel heeft men liever geen Frans

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110205_073
azert is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:49   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nochtans: in Beersel heeft men liever geen Frans

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110205_073
vragen staat vrij, nietwaar ?
Anna List is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:50   #59
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij gaat enkel op reis naar landen waarvan je de taal kunt spreken?
dan ga jij niet veel op reis zeker?
met Nederland, België, Frankrijk en GB is men een heel leven zoet.
en verder reizen is slecht voor het milieu.

Laatst gewijzigd door azert : 7 februari 2011 om 14:50.
azert is offline  
Oud 7 februari 2011, 14:51   #60
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Rijsel is geen Vlaamse stad. Rijsel is een Franse stad. Het wordt misschien toch wel eens tijd dat je een landkaart bekijkt.
er zijn er toch die blijven hopen hoor en daarvoor elk jaar in ??? Peene??? gaan wandelen.

Laatst gewijzigd door azert : 7 februari 2011 om 14:51.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be