![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u kunt niet aangepast snel rijden zonder (die) borden ?
![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het niet om. Wel over het voortdurend gezeur alsof de overheid een soort vallen opzet om mensen te bekeuren. Er staan borden en als je ze niet wilt zien, is dat nu eenmaal je eigen fout. Leer eens leven met je eigen verantwoordelijkheid als automobilist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Nog meer op de cd&v stemmen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij weten de meeste mensen zelfs niet meer tot hoe snel ze mogen rijden. Niet overal staan borden. Op de meeste plaatsen zelfs niet. Ik wil de proef op de som doen met jou als bestuurder, ik rij mee als passagier en neem redelijk rustige gewestwegen in Be die je niet kent (maar ik wel goed). Ik zet elke keer een streepje als je de max snelheid bij doorgaande weg en/of best geen of weinig verkeer, met meer als 10 kmh onderschrijdt of 5 kmh overschrijdt. Kan toch niet zo moeilijk zijn. Na een uurtje pause, neem ik een ander parcours (ondertussen is het donker) Wat denk je hoeveel streepjes je hebt na 100 km gewone weg ?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, hij krijgt die nog steeds. Hij kan nog steeds gerust trager rijden dan aangegeven wanneer de omstandigheden dat noodzakelijk maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mja, je bent gebrainwashed door de overheid en je kan zelfs nog niet meer kritisch nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik had nog iets toegevoegd: Daarbij weten de meeste mensen zelfs niet meer tot hoe snel ze mogen rijden. Niet overal staan borden. Op de meeste plaatsen zelfs niet. Ik wil de proef op de som doen met jou als bestuurder, ik rij mee als passagier en neem redelijk rustige gewestwegen in Be die je niet kent (maar ik wel goed). Ik zet elke keer een streepje als je de max snelheid bij doorgaande weg en/of best geen of weinig verkeer, met meer als 10 kmh onderschrijdt of 5 kmh overschrijdt. Kan toch niet zo moeilijk zijn. Na een uurtje pause, neem ik een ander parcours (ondertussen is het donker) Wat denk je hoeveel streepjes je hebt na 100 km gewone weg ?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig...
![]() Neen, zo eenvoudig is dat niet, snelheidslimieten moeten limieten blijven, geen richtsnelheden waar bijna iedereen op de limiet plakt omdat de limiet zo laag is.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, want dan gaat de snelheid naar beneden omdat juist de goede gang van het verkeer dat vraagt. Als je voor u een schoolgroep op de fiets voor u heeft en u kunt die niet inhalen, dan moet u in snelheid minderen. U hindert het verkeer niet, want ook de fietsers maken deel uit van het verkeer. Ook zij hebben evenveel recht op de rijbaan als de automobilist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier dichtbij heb je nog zo'n vergelijkbare situatie : het circuit van Zolder. Dat lag er allang voordat al die huizen er gebouwd werden, en dan kopen een paar onnozelaars daar voor heel weinig geld een stuk grond en gaan dan onmiddellijk klagen dat er teveel lawaai is van de race-auto's. Komaan zeg, beetje ernstig blijven hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, maar men is gaan inzien dat bepaalde snelheden niet overeenkomen met de leefomgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens proberen: Dus als jij aan de kop van een rijdende file kilometerslang aan 65 kmh rijdt omdat je (door omstandigheden) een dwarse veldweg niet gezien hebt die een bord-70 kmh opheft, naar algemene 90 kmh- is dat niet hinderend ? Citaat:
Citaat:
Het is gewoon willekeur en houdt geen rekening met de veiligheid of het draagvlak van de gemidddelde automobilist.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:30. |
|||
![]() |
![]() |