Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 07:28   #1
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Wat gezegd van Bourgois toen hij stelde dat hij onder geen enkel beding in een vlaamse regering zou komen als de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde niet zou verwezenlijkt zijn voor de verkiezingen,nu staat hij te trappelen om minister te worden,wat gaat nu zijn uitvlucht zijn?Is dat geen kiezersbedrog?Enkel een postjesjager,want hij weet goed genoeg dat de CD&V ook daarvoor alles op de lange baan zal schuiven,de burgemeesters gezien,voor en na de verkiezingen.Mensen toch er is maar 1 partij die dit kan verwezenlijken en dat is het blok.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 08:14   #2
camaris
Schepen

Standaard

Ik dacht dat Bourgeois gezegd had dat ze (samen met de CD&V) niet in een regering zou stappen als er niet werk gemaakt zou worden van een splitsing (en de andere Vlaamse eisen). Dit kunnen ze toch best doen nadat een regering gevormd werd...
Trouwens, ze gaan blijkbaar praten met het Blok (hetgeen ik ergens wel logisch vind), misschien dat ze mee mogen regeren. Dan zullen we eens zien hoeveel ze zelf kan verwezelijken...
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 08:50   #3
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

inderdaad nu hebben ze de kans om paars-groen volledig buitenspel te zetten,maar de cd&v kennende geloof ik niet dat ze dat zullen doen,want die partij is wel van naam veranderd maar heeft zijn streken behouden,voor de verkiezingen fulmineren tegen alles wat paars was,maar nu gaan ze er vermoedelijk mee scheep,dat is in mijn ogen kiezersbedrog.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 09:05   #4
camaris
Schepen

Standaard

Tja, als niemand die tijdens de campagne een ander beledigd heeft zou mogen regeren, dan vrees ik dat we zonder regering zitten... Iedereen heeft de ander zwartgemaakt, hoewel ik denk dat Groen! er dan nog het beste uitkomt eigenlijk. Hun heb ik niet veel horen schelden en afkraken...
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 11:52   #5
psychodad
Partijlid

psychodad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris
Tja, als niemand die tijdens de campagne een ander beledigd heeft zou mogen regeren, dan vrees ik dat we zonder regering zitten... Iedereen heeft de ander zwartgemaakt, hoewel ik denk dat Groen! er dan nog het beste uitkomt eigenlijk. Hun heb ik niet veel horen schelden en afkraken...

Wel ja, laat groen! maar een regering vormen !
psychodad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 14:28   #6
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen, dat Groen! een spelletje speelt.
Ze wachten rustig af tot de tripartite-vorming totaal mislukt en werpen zich dan op als 'redders van het vaderland'.

Dat 'redden van het vaderland' zal er dan in bestaan dat Antwerpen een achterhaventje van Vlissingen wordt; dat bouwen totaal onmogelijk en onbetaalbaar wordt, tenzij voor de dikverdieners, zoals zijzelf; dat groene plekjes ontoegangkelijk gemaakt worden omdat de bonte specht er broedt; dat onze steden onbereikbaar worden tenzij via overvol en onregelmatig openbaar vervoer, dat net even duur is als vroeger de eigen auto...
Enfin, ze zullen al hun groene beloftes waarmaken. Als Vlaanderen doodgeknepen zal zijn, zullen ze eindelijk hun overwinningsgekraai kunnen laten horen, van boven op de mesthoop van hun beleid.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:15   #7
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
Wat gezegd van Bourgois toen hij stelde dat hij onder geen enkel beding in een vlaamse regering zou komen als de splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde niet zou verwezenlijkt zijn voor de verkiezingen,nu staat hij te trappelen om minister te worden,wat gaat nu zijn uitvlucht zijn?Is dat geen kiezersbedrog?Enkel een postjesjager,want hij weet goed genoeg dat de CD&V ook daarvoor alles op de lange baan zal schuiven,de burgemeesters gezien,voor en na de verkiezingen.Mensen toch er is maar 1 partij die dit kan verwezenlijken en dat is het blok.
1) Na twee dagen is er nog geen regering gevormd hoor.
2) Waar staat het dat ie minister wil worden (kan zelfs niet volgens partij-statuten)?
Oud 16 juni 2004, 17:30   #8
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Statuten N-VA
5.C.3 De algemene voorzitter kan tijdens zijn bestuursmandaat en tot twee jaar na het beëindigen ervan geen minister of staatssecretaris worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be