Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 21:11   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pincha Bekijk bericht
3X zelfde post = trollen
Ik leid hier dan maar uit af dat je (oa) de 'graaicultuur' een goede start voor je kinderen vindt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:14   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Natuurlijk hebben ze allemaal recht op onderwijs !
En, ik ben eerlijk, heb geen enkel probleem met het feit dat er buitenlanders in het klasje van mijn kinderen zitten.
Voor mij word het wél een probleem als ik moet constateren dat het niveau van een hele klas wordt omlaag getrokken.
Dat gaat dan ook de slaagkansen van mijn kinderen verkleinen.
En, sorry, maar ik wil het beste voor mijn kinderen. Dat is mijn goed recht.
Wat niet uitsluit dat er ook rotte appels van autochtone origine een klas kunnen terroriseren hoor.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb deze topic niet gestart om wat te kunnen bashen op buitenlanders.
Maar ik had een paar dagen geleden een gesprek met een leerkracht. En het nieuwsitem was eigenlijk een bevestiging van wat die laatste me vertelde.
Mijn kinderen zijn gelukkig al een tijdje uit het lager onderwijs.
Alle ouders willen het beste voor hun kinderen.
Maar je gaat toch niet ontkennen dat sommige ouders al denken dat het niveau naar beneden gaat omdat het geen (zuiver) witte school is.
Anderzijds is het van alle tijden dat niet alle kinderen even vlot leren.

Waarom heb je deze draad wel gestart. Om de problemen uit te spitten en adequate oplossingen naar voor te brengen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:18   #43
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alle ouders willen het beste voor hun kinderen.
Maar je gaat toch niet ontkennen dat sommige ouders al denken dat het niveau naar beneden gaat omdat het geen (zuiver) witte school is.
Anderzijds is het van alle tijden dat niet alle kinderen even vlot leren.

Waarom heb je deze draad wel gestart. Om de problemen uit te spitten en adequate oplossingen naar voor te brengen?
Er zijn, zoals ik eerder al zei, vooroordelen.
En die zullen altijd wel blijven bestaan, denk ik.
De draad is inderdaad gestart om te 'horen' hoe anderen dat zien. En een oplossing zou mooi zijn. Maar ik vrees dat ik die niet kan bieden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:35   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe kan je het beste willen voor je kinderen als je, ongeschoold in een getto woont zonder werk en er om de 2 jaar eentje werpt?
Werpen is een woord dat gebruikt wordt voor dieren, niet voor mensen.
"kweken als konijnen" schreef je ook.
Uit je woordgebruik blijkt dat je niet veel respect hebt voor vrouwen die kinderen baren.
Is het volgens de westerse waarden dat jij opgevoed bent?
Oud 8 februari 2011, 21:37   #45
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe kan je het beste willen voor je kinderen als je, ongeschoold in een getto woont zonder werk en er om de 2 jaar eentje werpt?
Ongeschoold?

Citaat:
'hoe'
Hoofdletter

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 februari 2011 om 21:38.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:40   #46
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Erg hé dat dat men het nu maar beseft, lui links is wakker geschoten, maar ik vermoed dat ze weer snel zullen inslapen.
Is er nog iets aan te doen, neen.
Hier gaan we weer. Toch makkelijk hé alle schuld in de linkse schoenen schuiven. Hebben de rechtse misschien een beter plan?

Dit probleem is veel te ernstig om weer met dat vingertje richting de linksen/rechtsen te wijzen. Laten we liever samen naar een oplossing zoeken zonder elkaar te verwijten.

Citaat:
Dat heb je me nog eens verteld.
Wil je dan zeggen dat een Marokkaans kind een andere (lees hardere) opvoeding nodig heeft dan een doorsnee kind hier ?
Want dat zou uiteraard veel kunnen verklaren. Maar vanwaar dat verschil ?
En hoe kan je dat verschijnsel op een menswaardige manier oplossen in een school-situatie.
Ik merk bij Marokkaanse jongeren vaak een overdreven macho-gedrag. Zeker als ze in groep zijn.
Is dat frustratie ? Of onzekerheid ?
Neen, een Marokkaans kind heeft geen hardere aanpak nodig. Er komt meer bij kijken eerlijk gezegd dan alleen onzekerheid en frustratie.

Ik spreek namens mezelf en uit eigen ervaring. Ik ken niet alle Marokkanen.

De eerste generatie zijn totaal anders dan wij van 3e en vaak 4e generatie. Iemand van eerste generatie zou je als autochtoon makkelijk onrecht kunnen aandoen. Heb het vaak meegemaakt als klein kind dat mn opa of oma niet werden verder geholpen aan de balie of dat ik echt zag dat mensen hun scheef bekeken. Doorgaans hadden mn grootouders zoiets niet eens door. Ik en vele allochtonen van 3e en 4e generatie letten wel op zo een zaken. Wanneer ik mn grootouders aansprak over de scheve blikken dan kan ik me nog herinneren hoe mn opa zei "Ma3lich, Maakt niet uit, we moeten hun respecteren, zij hebben ons geholpen/opgevangen en ze zijn niet allemaal slecht". De dag van vandaag pakt zoiets niet en dat zorgt alleen maar voor conflicten tussen beide partijen. Ik sterf nog liever dan met mn voeten te laten spelen door een autochtoon. Omgekeerd, zal dat ook wel zo zijn hé.

Bepaalde Marokkaantjes krijgen geen deftige opvoeding thuis. Logisch, kweken als konijnen kunnen we allemaal. Bepaalden kennen geen normen en waarden. De religie wordt aan de kant geschoven, educatie is niet relevant. Het liefst hangen ze buiten om de boel wat te verzieken, stoer te doen, autochtonen onrecht aan te doen aangezien dit de grote vijand is geworden. Racisme stijgt met de dag. Ik denk dat veel factoren een rol meespelen. De schuld op de allochtonen steken is dom, de schuld op de autochtonen steken is even dom. Beter zou zijn van de handen in elkaar te slaan en naar oplossingen te zoeken. Maar ik heb het al eens gezegd, allochtonen, moslims, joden bashen kunnen we allemaal. Complexe analyses zijn uit.

Ik begeleid al een tijdje een 'stoute' Marokkaan en kan u verzekeren dat de schuld enkel op deze crimineeltjes te stoppen geen oplossingen biedt. Dit maakt het alleen maar erger.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 februari 2011 om 21:44.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:48   #47
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer. De cultuur van "niet verantwoordelijk voor eigen daden" spreekt weer.

Hoeveel miljoenen aan gesubsidieerde "projecten" zijn er al aan verspild?
Wat deed de Marokkaanse gemeenschap tot nu toe?

Resultaat? ZERO, eerder een negatieve evolutie ondanks alles.
Heb ik beweerd dat de Marokkaanse gemeenschap wel wat heeft gedaan voor ons?

En uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zn eigen daden of wat dacht je?
Oud 8 februari 2011, 21:49   #48
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb ik beweerd dat de Marokkaanse gemeenschap wel wat heeft gedaan voor ons?

En uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zn eigen daden of wat dacht je?
Ik denk dat Pincha je post niet gelezen heeft.
In elk geval niet meer dan enkele zinnen.
Oud 8 februari 2011, 21:53   #49
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat Pincha je post niet gelezen heeft.
In elk geval niet meer dan enkele zinnen.
Dat dacht ik ook toen ik zn post las.
Oud 8 februari 2011, 21:57   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Denken staat vrij in deze seculiere maatschappij
Ja, maar je moet niet afkomen met uitspraken als
"Hier gaan we weer. De cultuur van "niet verantwoordelijk voor eigen daden" spreekt weer. "
terwijl dat niet gezegd werd.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 februari 2011 om 21:57.
Oud 8 februari 2011, 21:57   #51
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom verlang je dan nog meer van "ons" ?
Gelieve me geen woorden in de mond te plaatsen. Ik heb denk ik duidelijk aangegeven dat de autochtonen en allochtonen beiden de handen uit de mouwen moeten steken. Nergens heb ik de schuld in de autochtone schoenen geschoven.

Citaat:
Begin bij jezelf, de rest volgt.
Ik vind dat ik mn best doe. En probeer ten allen tijde te werken aan een betere maatschappij. Misschien moet jij dat ook maar eens doen.
Oud 8 februari 2011, 22:07   #52
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
"Je best doen", wat houdt dat in?
Integreren.
Oud 8 februari 2011, 22:07   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Resultaat zero.
Hoezo? Resultaat zero.
Oud 8 februari 2011, 22:20   #54
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integreren.
En dat doe jij ook. En weet je ? Ik heb jou leren waarderen als een fijne mede-forummer.
Gewoon omdat je een kat een kat noemt en zegt wat op je hart ligt.
Dat maakte het, het klinkt misschien raar, voor mij verwarrend. Ik heb een hoop vooroordelen door je posts kunnen laten vallen.
Maar anderen maken het voor jou kapot. En dat is triest.
Was iedereen maar zoals jij. Dan zou de wereld er al een stuk beter uitzien.
Maar dat is niet het geval. En dat veroorzaakt wrijvingen. En de daarbij horende negatieve gevoelens, tot haat toe.
Je verhaal over je grootouders pakte me. Respect voor die mensen.
Het zal niet gemakkelijk geweest zijn.
Ik hoop dat ze nog leven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 22:36   #55
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze topic gaat niet over de islam. Open je eigen bucht!
Dat klopt. Dit topic gaat over mislukt integratiebeleid. En het stuk dat ik aanhaalde liet zien dat er elders ook integratieproblemen zijn. Met ook daar aanhangers van de islam in de hoofdrol. Net als hier vaak een negatieve hoofdrol.
Oud 8 februari 2011, 23:17   #56
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Niet alleen in Europa zoals in jouw laatste zin staat:

Moslims kan men niet in een staat integreren...

…zegt niet een boze islamcriticus, maar de langjarige regeringschef van Singapore en sinds 2004 Minister Mentor Lee Kuan Yew (foto) in zijn nieuwe boek »Hard Truths«. De 87-jarige schrijft o.a. dat men mensen van alle huidskleuren, rassen, talen en religies in een staat kan integreren – met uitzondering van moslims. En hij voegde er aan toe: »Ik zou tegenwoordig zeggen, we kunnen alle…religies en rassen integreren, behalve de islam.«

Lee Kuan Yew heeft een politieke carrière gemaakt waarvan westerlingen slechts kunnen dromen. Als medeoprichter en eerste secretaris-generaal van de People’s Action Party (PAP), leidde hij de partij naar acht enorme verkiezingsoverwinningen van 1959 tot 1990, was in 1965 de manager van de afsplitsing van Singapore van Maleisië en van de verandering van het land van een min of meer onderontwikkelde koloniale buitenpost zonder grondstoffen in een Aziatische tijgerstaat. Hij is nog altijd een van de meest invloedrijke politici van Zuidoost-Azië.

Zijn nieuwe boek ontstond op basis van 16 interviews, die journalisten van de Straits Times, een krant in Singapore, gedurende een periode van tien maanden met Minister Mentor Lee, aldus zijn huidige officiële titel, hielden. Hij houdt zich bezig met een serie voor Singapore relevante thema’s en is niet bang, zoals de titel al zegt, om ook hete hangijzers aan te pakken.

Quadrant online bericht:

Mr. Lee zei, toen hem werd gevraagd naar zijn inschatting wat betreft de vooruitgang bij de multiraciale integratie in Singapore: »Ik moet openlijk spreken, opdat het iets oplevert, maar ik wil de islamitische gemeenschap in Singapore niet beledigen. Ik denk dat alles heel goed ging, totdat het tot een plotselinge islamitische opwelling kwam en als u mij vraagt naar mijn observaties, dan integreren de andere groepen zich gemakkelijker – wat betreft vrienden, gemengde huwelijken enz., Indiërs met Chinezen, Chinezen met Indiërs – dan moslims. Dat is een gevolg van deze opwelling uit de Arabische landen.

Hij voegde er aan toe: »Tegenwoordig zou ik zeggen dat we alle religies en rassen kunnen integreren met uitzondering van de islam.«

Hij zei ook: »Ik denk dat de moslims maatschappelijk gezien niet voor problemen zorgen, maar ze grenzen zich af.«

Mr. Lee sprak daarna over zijn eigen generatie politici, die met hem werkten en zich goed hadden geïntegreerd, inclusief het bij elkaar zitten en met elkaar eten. Hij zei: »Maar nu, weet u, als Maleiers* en Chinezen met elkaar naar school gaan, dan is er een halal- en een niet-halalafdeling en zo gaat dat ook op de universiteiten. Ze hebben de tendens om gescheiden te zitten, opdat ze niet besmet worden. Dit alles leidt tot maatschappelijke splijting.«

Hij voegde er aan toe, dat het resultaat een »sluier« over de bevolking zou zijn. Op de vraag wat moslims in Singapore zouden moeten doen om te integreren, antwoordde hij: »Wees minder streng bij het letten op jullie islamitische voorschriften en zeg ’Okay, ik eet met je’.«

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12794

Meer lezen? Op link klikken.
Goeie tekst.
En nu nog even wachten op het geraaskal van onze linkse lullers ea moslimpijpers, die de geachte heer Lee Kuan Yew als een notoir racist bestempelen.
5,4,3,2,1...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:44   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._zwartescholen

Die man sprak de waarheid. En ik denk dat niemand deze uitspraak zal kunnen weerleggen.

Absoluut.

Jammer genoeg is dat zo. Het zijn dat soort individuen die onze maatschappij ook verzieken. En dan heb ik het over allochtonen die neerkijken op autochtonen en omgekeerd ook.

Ik sta zelf in het onderwijs en zal zeker en vast niet ontkennen dat we af en toe te maken hebben met leerlingen die wat moeilijkheden hebben met taal (vooral Turken dan). Maar wat ik zelf ook heb gezien is dat allochtonen die goed opgevolgd worden door de ouders en kinderen die hulp en aandacht krijgen van de ouders beter scoren.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat alles bij een deftige opvoeding begint. Ik kom niet op voor mijn bevolking wat dit betreft. Ik heb altijd gezegd dat ik educatie heel belangrijk vind en dat men nieuwelingen zou moeten verplichten om de taal te leren; liefst in het land van herkomst zodat de nieuwelingen direct aan de slag kunnen wanneer dezen hier aankomen.

Het probleem is heel eenvoudig: Witten lopen weg bij het zien van een allochtoon. En gekleurde scholen scoren vaker minder goed dan witte scholen. Relevanter is hoe we dit aanpakken. Hoe krikken we de kwaliteit van al onze Vlaamse scholen op?

Nou, we hebben kinderen van alle nationaliteiten. Turken zijn zwakker in Taal. Marokkanen sterker. Hoe zit het met Polen, Russen, Chinezen.. U weet best wel dat het hier gaat over scholen met kinderen van verschillende nationaliteiten.

'Er zijn best wel uitzonderingen'. Zeg maar gerust dat een groot deel goed bezig is.

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Ik onderwijs 30 allochtonen ongeveer waarvan een stuk of 6 Turken zwak zijn in taal. (Ik werk wel niet in een grote stad en moet eerlijk toegeven dat de allochtone ouders heel goed geïntegreerd zijn en echt bezig zijn met hun kinderen)

Dat is waar. Maar ik zie toch alleen maar dat de allochtone ouders vaker op oudercontacten opdagen en in het Nederlands communiceren.

Nooit meegemaakt en kan me dit maar moeilijk voorstellen. U hebt het waarschijnlijk over Brussel en Antwerpen. Zulke stoere gozers zitten vaak met een pak allochtonen in de klas en willen niet afgaan waardoor ze tegen de juffen beginnen. Dat is nou net 1 van de redenen waarom ik tegen gekleurde scholen ben.

Ik ontken alvast niet dat een kleine minderheid binnen de allochtone gemeenschap het verprutsen voor degenen die het wel goed bedoelen. Helaas.
Ik kan me hier in grote lijnen wel in vinden maar het probleem met taal begint thuis. Kinderen leren daar geen Nederlands maar Berbers of Turks, de hele famillie en gezin spreekt dit, met Turkse of Egyptische tv, kranten in moedertaal, en vaak een of beide ouders die zelf slecht Nederlands spreken.

Het zou daarom goed zijn om die kinderen verplicht naar de kleuterklassen te sturen zodat taalachterstand wordt weggewerkt alvorens aan het basisonderwijs te beginnen, combineer dit met taallessen tijdens schooluren voor ouders.
Want daar gaat het mis, kinderen beginnen met te weinig kennis van de taal aan het basisonderwijs, en in het middelbaar worden die problemen echt zichtbaar, dat haalt de algemene kwaliteit naar beneden en dus kiezen ouders voor een andere school voor kinderen die wel meekunnen, geen taalproblemen hebben.

Zwakke klassen leidt tot demotivatie, schooluitval en verlies van kwaliteit, je moet ouders dus durven aanspreken op hun kennis en gebruik van taal en dit loskoppelen van identiteit, voor hun kinderen ligt de toekomst immers hier en niet in Marokko of Turkije.

Laatst gewijzigd door alice : 8 februari 2011 om 23:45.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 23:46   #58
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat doe jij ook. En weet je ? Ik heb jou leren waarderen als een fijne mede-forummer.
Dat maakte het, het klinkt misschien raar, voor mij verwarrend. Ik heb een hoop vooroordelen door je posts kunnen laten vallen.
Maar dat is niet het geval. En dat veroorzaakt wrijvingen. En de daarbij horende negatieve gevoelens, tot haat toe.
Je verhaal over je grootouders pakte me. Respect voor die mensen.
Het zal niet gemakkelijk geweest zijn.
Ik vind dit een mooie en bijzonder eerlijke post.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2011, 00:08   #59
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Fijn om te lezen en weet dat dat volledig wederzijds is.
Citaat:
Dat zouden we allemaal wat meer moeten doen. Het heeft geen zin om met het vingertje richting de linksen of rechtsen te zwaaien. Bepaalde problemen worden hier gewoon onder de mat geschoven en niet besproken. Logisch toch, dat de boel op die manier alleen maar escaleert.
Citaat:
Hier, net hetzelfde.
Citaat:
Dat is zo. Maar daar leren we nu eenmaal mee leven. Ik kan geen wonderen verrichten en ben niet verantwoordelijk voor hetgeen een ander uitsteekt.
Citaat:
Het jammer is dat we allen over eenzelfde kam worden geschoren. Daar heb ik me jaren aan gestoord. Nu nog steeds, maar in mindere mate.
Citaat:
Dat is een feit. Enerzijds ben ik daar tegen. Alleen een achterlijke scheert een hele gemeenschap over eenzelfde kam maar kan me best wel voorstellen dat iemand die in een stad als Brussel of Antwerpen leeft vaak geconfronteerd wordt met allochtonen die geen deftige opvoeding genoten hebben.

Het is makkelijk om als allochtoon te staan gillen dat je geen kansen krijgt en gediscrimineerd wordt maar af en toe dienen we ons de vraag te stellen waarom dat zo is.
Citaat:
Je verhaal over je grootouders pakte me. Respect voor die mensen. Het zal niet gemakkelijk geweest zijn.
Jij bent dan ook een zachtaardige persoon
Mn grootouders hebben het inderdaad moeilijk gehad maar ik bewonder die mensen hun doorzettingsvermogen en geduld. Altijd die glimlach en toch verder doen alsof er niets aan de hand is. Ik zou het niet kunnen, eerlijk gezegd.

Citaat:
Hun grote wens was van naar hier te komen om te werken en dan hun biezen te pakken en terug te vertrekken naar Marokko. Enkele jaren geleden viel mn opa van het dak en heeft lang voor zn leven mogen vechten. Die man heeft werkelijk zn hele leven afgezien (in Marokko en hier in België). Hij heeft het overleefd maar zal zn droom nooit in vervulling zien gaan. Hij is dement en invalide sinds het ongeval. Het doet pijn hem zo te zien aftakelen, je zou hem kunnen vergelijken met een kleine kleuter die telkens begint te huilen wanneer hij voelt dat anderen niet aan hem denken en hem geen aandacht schenken. Het feit dat hij niet mag vertrekken naar Marokko valt hem heel zwaar. Toen hij uit zn coma uitwaakte was het eerste dat hij zei 'Ik en je oma vertrekken gauw naar Marokko en daar zal ik volledig genezen'. Ach ja.
Oud 9 februari 2011, 00:09   #60
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vind dit een mooie en bijzonder eerlijke post.
Ja hé. Ik vind hem een zachtaardige persoon. Altijd al gevonden trouwens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be