![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook ik vind – net als die “idioten” – dat cultuur iets is dat historisch opgebouwd moet worden. We staan niet op een morgen op en zeggen : en vanaf vandaag gaan we cultureel doen. Cultuur is iets dat groeit uit ervaring. U begrijpt echt niet dat ik respect heb voor het geloof waarin ik werd grootgebracht. Overigens uit ik ook wel eens kritiek op het “instituut” Kerk al ga ik dat hier nu niet direct voor uw plezier doen. Ik ga er echter van uit dat – als men een geloof aanvaardt – men ook respect moet opbrengen voor de manier waarop dit geloof in zijn geheel beleden wordt. Daar hoort in het katholicisme een bepaalde infrastructuur bij, die ik op zich aanvaard, maar waarvan ik me best realiseer dat het iets is wat door mensen rechtgehouden wordt. En er staat geschreven : “de wil is goed maar het vlees is zwak”. De dienaars van de Kerk zijn mensen zoals u en ik, daar gebeuren fouten. Gelukkig mag ik als inwoner van Europa en als christen er zoveel kritiek op geven als ik wil. Zou dat overal op de wereld en in alle religies zo zijn? Bovendien is het christendom een geloof van LIEFDE : “Bovenal bemin één God en bemin uw naaste zoals uzelf”. Dat is een prachtige basis, als iedereen zich daar simpelweg aan houdt, dan zou er veel minder ellende zijn in de wereld. Het komt bij mij in ieder geval veel vriendelijker over dan “Allah is groot, Allah is machtig, inch Allah”. Uw opmerking over “Een blank Europa bestuurd door de baron en Moeder de Kerk” is zo achterhaald als maar mogelijk is. Denkt u nu echt dat er nog mensen zijn die terug willen naar de tijd toen mijnheer pastoor het voor het zeggen had? U moet zondagmiddag eens kijken naar “De Heren van Zichem” dat mooie oude feuilleton (hoe hebben we het ooit klaargespeeld zoiets te maken met ons Vlaams gebrek aan cultuur, hé?) waarin een waarheidsgetrouw beeld gegeven wordt van “de tijd van toen”. Pastoor Munte is een prachtige figuur. Maar ik weet heel zeker dat ik direct ruzie met hem zou hebben als hij hier als priester van mijn parochie zou fungeren! Niemand zou zoiets nog aanvaarden. U vindt blijkbaar de Europese cultuur niet de moeite waard, ik vind dat wel en het valt me op dat u zegt dat mensen die het niet eens zijn met u “er een zootje van maken”. Dat is voor mij voldoende om te begrijpen dat er met u niet serieus te discussiëren is, u bent zo overtuigd van uw eigen gelijk dat u zelfs geen moeite doet om rekening te houden met opmerkingen van anderen mogelijk geschreven naar aanleiding van reële problemen die deze mensen ondervonden. Overigens ging de discussie hier toch over “Westerse waarden moeten worden bevorderd”. Als u dat overbodig vindt, zou ik eens willen weten welke waarden u niet de moeite vindt om te bevorderen en waardoor u ze dan wilt vervangen.
![]() |
![]() |
#164 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pascal Smet vertelde aan Kathleen Cools in Terzake dat de concentratiescholen falen omdat wij (autochtonen en onderwijzers) ons onvoldoende aanpassen aan de sociale en culturele achtergonden van de kindjes!!
Wij moeten ons dus aan die 38 verschillende sociale en culturele achtergonden aanpassen???? Waar zijn de westerse waarden nog? Wie moet zich aan wie aanpassen? Laatst gewijzigd door kwantum : 9 februari 2011 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() De grote politiekers komen er langzaamaan achter dat multicul een flop is en toch blijven die kleine klo*tjes halsstarrig hun eigen idee verkondigen.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 9 februari 2011 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, er is een rechtstreeks verband tussen de cultuur en de "normen en waarden", de tweeden bepalen immers de regels van samenleven en met elkaar omgaan. En het is juist omdat iedere subcultuur en contracultuur een eigen manier van samenleven heeft, dat er aparte normen en waarden zijn. In sommige gevallen valt dat mee, in andere gevallen zijn er bostingen... Neem nu, om op uw eigen ervaring voort te gaan, de diepgelovige Katholieken. Hebben zij nu écht dezelfde normen en waarden als een libertijnse homoseksuele metalhead? Bijna alles scheidt hen, terwijl zij nochtans deel uitmaken van dezelfde "cultuur". De visie op de wereld is nochtans totaal verschillend. zij Hier in Europa ziet men dat niet zoveel, omdat wij onze culturele belevenissen vrij discreet in de privé-sfeer houden (met uitzondering van de botsing met de Moslim subcultuur). In de VS, bij voorbeeld, is dat vééééél duidelijker, en zijn de conflicten veel zichtbaarder. Zo kan het dat de Nippelgate een aantal mensen zwaar schokt, terwijl anderen kapot van het lachen waren. Dus neen, "Westerse waarden" moeten niet bevorderd worden, want zij bestaan niet. Er zijn enkel waarden gelinkt aan alle mogelijke culturen die in Europa bestaan, die contradictorisch kunnen zijn, nooit universeel zijn (neen, zelfs mensenrechten zijn NIET universeel in onze maatschappij). Het enige dat men kan zeggen is dat sommige van die waarden wettelijk verankerd en juridisch afdwingbaar zijn (=normen), waardoor men kan aannemen dat er een vrij algemene consensus rond bestaat. Maar weer eens, die consensus kan verdwijnen volgens de context, waarbij die waarden dan weer gaan veranderen. (btw, dit is ook de reden waarom niemand een lijst heeft kunnen opmaken van de "Westerse waarden")
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Wat zijn die Westerse waarden juist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() De meerpartijendemokratie, de vrijheid van ondernemen en de gelijkheid voor de wet onderschrijf ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo marginaal is een Filip Dewinter (of een Geert Wilders) nochtans niet...
![]() |
#173 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die is raak . Een voltreffer. Wel asociaal natuurlijk. http://forum.politics.be/showthread.php?t=150716 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
*Net als je trouwens aan mijn repliek op jouw post met al die geschiedkundige fouten straal voorbij ging. Jouw manier van dingen voorstellen en jouw argumentatie doen me gewoon denken aan de cultuurrelativistische prietpraat van de neomarxistische Frankfurter Schule. En die als doel heeft om traditionele Europese cultuur en waarden te vernietigen. Om het dan om te vormen in lijn met de eigen doctrines. Je weet wel, het utopische gewauwel over de maakbare mens en de maakbare samenleving. Maar daar ging het allemaal verder helemaal niet om. Iemand beweerde dat er een 500 jaar oude moskee in Vilnius staat en ik wou dat gedocumenteerd zien. Daar ging het om. En toen kwam jij je ermee bemoeien. Maar in plaats van meteen gewoon die link te geven die je later wel gaf begon je over moskeeën in Amsterdam in de 17e eeuw te zeveren. En zeggen dat ik de bal opzettelijk nogal eens missla. Daarna kom jij met een kat aan mijn adres door me selectief te citeren. Daarbij noem je me arrogant ook. Dan noem je een zekere Grimbergen en dat je kwaad opzet vermoedde. Wat is er kwaad opzet aan vragen naar documentatie van iets? En wat heb ik met die Grimbergen te schaften? En vervolgens ga je x op x naast de zaak antwoorden. Om met anecdotes en teoretisch gezwatel aan proberen te tonen dat islam Europees zou zijn en altijd geweest is. Mijn antwoord daarop was trouwens: Dus als er de snoepwinkel in een zak katjesdrop eens per ongeluk een honingdropje terechtkomt dan maakt dat honingdropje deel uit van alle katjesdrop? Je zal wel begrijpen dat ik geen zin heb om zo een discussie te voeren. Ik heb geen trek in antwoorden naast de vraag. In dat mijn antwoorden genegeerd worden. In katten aan mijn adres. Doeiiii!
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodus zal ik zwijgen, hoewel dit een zeer interessante discussie zou kunnen (ik zeg wel: KUNNEN) zijn over de manier waarop veel mensen (FDW en GW incluis) "Westerse waarden" gebruiken om andere "Westerse waarden" te ontkennen voor een deel van de bevolking. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 februari 2011 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger niet, nu niet, nooit.
Onze voorouders wisten dat reeds en heeft die verderfelijke ideologie keer op keer Europa uitgeflikkerd, z�*j wisten wel waarom!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hebben we idd gedaan met die gore Nazi's, blijkbaar is die vuile kanker zich weer aan het uitspreiden en dit keer in een nieuwe vorm..., de Islamofoben en bijhorende extreem rechtse puntmutsenclubjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |