Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 februari 2011, 14:52   #401
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daarbij hangt het er echter weer van af w�*t je doel precies is en waarom je die onafhankelijkheid precies wilt: als buffer tegen de verfransing, omdat je een onafhankelijk Vlaanderen als een doel op zich ziet, omdat je gewoon republikeins bent, omwille van de transfers... En dat betekent dus ook dat je daar je strategie moet op afstemmen.
Voor mij en wellicht voor vele anderen is het gewoon belangrijk dat het doel wordt bereikt. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het doel morgen of overmorgen niet zal worden bereikt. Het allerbelangrijkste is echter dan we een gemeenschappelijk doel hebben en daar inderdaad de strategie op afstellen. Helaas is het gemeenschappelijk doel niet voor iedereen hetzelfde en daar zijn bepaalde groepen in dit land ons heel dankbaar voor.
Oud 9 februari 2011, 14:53   #402
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok, welke andere mentaliteit hebben Limburgers tov Oost-Vlamingen?

en waarom stemmen er zoveel Brabanders en Limburgers op een Vlaams-nationalistische partij? omdat ze niets met Vlaanderen willen te maken hebben? omdat ze zich geen Vlaming voelen?
limburgers zijn limburgers
oost-vlamingen zijn vlamingen.

al gehoord van samen opkomen tegen een gemeenschappelijke vijand?
daarom werd er massaal op n-va gestemd.
je kent dus niets van de vlamingen beste vlijmscherp.
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:55   #403
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
huh? waar zeg ik dat dat zo is?

Ik doel op je aversie tegen Hollanders. Kom, ontken het maar niet.
Mijn welgemeende excuses, Hollander. Door het snelle lezen zag ik 'licht racistische vlag' staan en niet 'licht racistische inslag'.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:56   #404
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
limburgers zijn limburgers
oost-vlamingen zijn vlamingen.

al gehoord van samen opkomen tegen een gemeenschappelijke vijand?
daarom werd er massaal op n-va gestemd.
je kent dus niets van de vlamingen beste vlijmscherp.
allé, ik zal het onthouden dat jij meer kent van de Vlamingen dan ik.....

maar het is niet omdat je gewoon zegt dat Limburgers Limburgers zijn, dat je het verschil met een Oost-Vlaming hebt bewezen.

allé, geef eens 1 voorbeeld hoe Limburgers massaal in mentaliteit verschillen met een Oost-Vlaming.
Oud 9 februari 2011, 14:57   #405
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Voor mij en wellicht voor vele anderen is het gewoon belangrijk dat het doel wordt bereikt. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het doel morgen of overmorgen niet zal worden bereikt. Het allerbelangrijkste is echter dan we een gemeenschappelijk doel hebben en daar inderdaad de strategie op afstellen. Helaas is het gemeenschappelijk doel niet voor iedereen hetzelfde en daar zijn bepaalde groepen in dit land ons heel dankbaar voor.
en wat is jouw doel?
Oud 9 februari 2011, 14:57   #406
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Dat begrijp ik nu niet, zie. Iedereen gaat er al bij voorbaat van uit dat Wallonië zich bij Frankrijk zal voegen, dat Frankrijk daarna haar klauwen opnieuw in ons zal slaan, enzoverder.
Wie zegt niet dat Wallonië het op zichzelf wil proberen? Of dat ze aansluiting zullen zoeken bij Luxemburg? Luxemburg is toch een succesverhaal te noemen, niet? En heeft Luxemburg niet héél veel gemeen (geschiedenis, geografie, ook 'ingekapseld' tussen grotere landen, geen kust,...) met Wallonië?

Zoals ik als Vlaming graag zelfbeschikkingsrecht wil bemachtigen, staat het voor mijn part de Walen en de Brusselaars -ja, zelfs de Duitstalige Belgen- vrij om ook voor zichzelf te bepalen hoe en met wie ze verder willen.

Enne, wat Frankrijk betreft: we zouden evenzeer schrik kunnen kweken dat de Duitsers nog eens een poging zouden wagen; dat heeft véél recenter plaatsgevonden.
Het zijn precies die rampenscenario's die iedereen tot status-quo doet besluiten.
Oh, mee eens hoor. Duitsland net zo goed. Ik ben hier niet degene die zal beweren dat 1000 jaar geschiedenis ineens veranderd is sinds 20 jaar.
Hoe dan ook, hier zijn genoeg mensen die dat scenario lippendienst bewijzen:
België uiteenvallen, Wallonië bij Frankrijk en Vlaanderen zelfstandig.

Kortzichtig, dom en regelrecht de verkeerde ontwikkeling voor de lage landen. Niet op korte termijn, niet voor de huidige bevolking. Maar wel als je vanaf Mars kijkt en de afgelopen honderden jaren beziet.
Hollander is offline  
Oud 9 februari 2011, 14:59   #407
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn welgemeende excuses, Hollander. Door het snelle lezen zag ik 'licht racistische vlag' staan en niet 'licht racistische inslag'.
Oh geen probleem dan. Ik kon me al niet voorstellen dat ik iets negatiefs had gezegd over uw vlag met leeuw. De Hollandse vlag heeft ook een leeuw. Heraldisch een mooi ding, niets mis mee.

wapen van (Zuid) Holland:

Hollander is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:01   #408
Villa Comedia
Schepen

Standaard

Citaat:
en wat met Brussel?
Brussel ligt op Vlaams grondgebied. Je zit daar met 35% Franstaligen, 10-15% Nederlandstaligen en pakweg de helft anderstaligen. Het zou niet fatsoenlijk zijn om de Brusselaars zelf niet naar hun mening te vragen, het is enkel de moeilijkheid om dit op een objectieve manier te doen omdat bepaalde media daar al decennia lang een plaat afspelen die Vlaanderen afspiegelt als een grote demon. Bovendien blijven o.a. heren als Maingain en Milquet (...) op dat grondgebied resideren. Als zij één politieke fractie zouden vormen die een grote meerderheid behaalt in Brussel, zit je met een groot politiek probleem.

Tenzij Europa ooit zou beslissen om haar instellingen te verhuizen naar een ander land en hierdoor ook duizenden Eurocraten zouden verdwijnen uit Brussel en de Rand, heb ik op dit moment geen goed zicht op hoe Brussel zal evolueren.
Oud 9 februari 2011, 15:02   #409
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En nu u dan het Waalse argument hebt gehoord, het "non", welke vooruitgang wordt er nu geboekt?
Het ging over de verschillen van mening/visie onder Vlamingen. Hoe ik over de Franstalige tegenstander denk, heb ik hier al uitvoerig gepost .
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:05   #410
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik heb het al meermaal geargumenteerd.

geef mij nu het bewijs (met bron) dat een onafhankelijk Vlaanderen weerstaat aan de verfransing indien brussel geen deel uit maakt van een onafhankelijk vlaanderen.
geef ook het bewijs (met bron) dat Vlaanderen voor eeuwig en altijd op haar eigen benen kan staan (en kom niet af met de O2 van Annemans).
Ik zal geen bewijs (met bron) aanleveren, vermits ik Madame Soleil niet ben.

Om dezelfde reden meen ik dat u evenmin het bewijs (met bron) kunt leveren dat die verfransing in een onafhankelijk Vlaanderen - zonder Brussel- eentalig Nederlands wèl zal plaatsvinden.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:05   #411
Shadowke

Standaard

Citaat:
allé, ik zal het onthouden dat jij meer kent van de Vlamingen dan ik.....

maar het is niet omdat je gewoon zegt dat Limburgers Limburgers zijn, dat je het verschil met een Oost-Vlaming hebt bewezen.

allé, geef eens 1 voorbeeld hoe Limburgers massaal in mentaliteit verschillen met een Oost-Vlaming.
op dat laatste zal ik toch even goed moeten nadenken.

er zijn wel degelijk verschillen in mentaliteit.
en die verschillen zijn er gekomen door ... de graafschappen, hertogdommen, ... (die hebben +1.000 jaar bestaan, bezet door een buitenlandse macht of ni maakt niet uit)

Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 februari 2011 om 15:10.
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:07   #412
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik zal geen bewijs (met bron) aanleveren, vermits ik Madame Soleil niet ben.

Om dezelfde reden meen ik dat u evenmin het bewijs (met bron) kunt leveren dat die verfransing in een onafhankelijk Vlaanderen - zonder Brussel- eentalig Nederlands wèl zal plaatsvinden.
omdat Brussel aan het vernederlandsen is, kan Vlaanderen ééntalig Nederlands blijven.
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:07   #413
Villa Comedia
Schepen

Standaard

Citaat:
en wat is jouw doel?
Een democratische staat met volledige autonomie waarin enkel het Nederlands de officiële taal der administratie en onderwijs is, met bepaalde rechten voor minderheidsgroepen.
Oud 9 februari 2011, 15:09   #414
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar ik denk niet dat het de Franstaligen zijn die op dit forum een verdeel en heerspolitiek voeren.
Er zijn wel wat forumbezoekers die in die Franstalige valkuilen trappen-helaas. En de politici laten zich op dat vlak nog minder onbetuigd.
Citaat:
Ik besef enkel dat mensen die hetzelfde willen, dit willen bereiken via andere wegen en/of met andere middelen. Vergelijk het met ploegsport: als het ene deel van de ploeg een andere tactiek wil toepassen dan de andere, zal die ploeg nooit winnen. Nooit. Nu heeft en zal niemand krijgen wat hij wilde omdat men het zelfs niet eens is over welke kleur shirts men zal aantrekken (als wijze van metafoor).
100% mee akkoord.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:11   #415
Villa Comedia
Schepen

Standaard

Citaat:
op dat laatste zal ik toch even goed moeten nadenken.
er zijn wel degelijk verschillen in mentaliteit.
Er zijn vaak zelfs verschillen in mentaliteit tussen naburige dorpen onderling. We moeten af van dit soort kerktorendenken. Het is belangrijker om over de grote dingen hetzelfde te denken, qua wetgeving, normen en waarden, ... en dit op een democratische manier tot uiting te laten komen. De meerderheid beslist, zoals het nu ook al zou moeten zijn maar niet kan omdat een minderheid ons blokkeert.
Oud 9 februari 2011, 15:12   #416
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat Brussel aan het vernederlandsen is, kan Vlaanderen ééntalig Nederlands blijven.
Als je Brussel niet op zijn minst een tweetalig statuut garandeert, kun je het gewoon vergeten dat het ooit bij Vlaanderen komt. Dat geef ik je op een briefje.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:19   #417
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1° Waar zijn de bewijzen (met bron) dat Brussel aan het vernederlandsen is?
kan Vlaanderen eentalig Nederlands blijven: is dat een bewijs (met bron)?
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:21   #418
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een democratische staat met volledige autonomie waarin enkel het Nederlands de officiële taal der administratie en onderwijs is, met bepaalde rechten voor minderheidsgroepen.
Daar sluit ik me ook bij aan; op één ding na. Met bepaalde uitdovende rechten voor minderheidsgroepen. 1 Generatie moet voldoende zijn, lijkt me, maar ik sta open voor alternatieven.
kizzy is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:23   #419
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als je Brussel niet op zijn minst een tweetalig statuut garandeert, kun je het gewoon vergeten dat het ooit bij Vlaanderen komt. Dat geef ik je op een briefje.
Z&G, Brussel kan dat nog altijd zelf beslissen.
betekent niet dat Vlaanderen (overheid) tweetalig moet zijn.
Shadowke is offline  
Oud 9 februari 2011, 15:23   #420
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dus zou je een onafhankelijk Vlaanderen noodgedwongen tweetalig moeten maken, en dus zou de verfransing zich verder kunnen opdringen in de rest van Vlaanderen. Precies de reden waarom ik er voor pleit Brussel los te laten.
kizzy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be