![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat weet je allemaal, wij weten dat je dat weet, en wij weten dan ook wat de echte reden is waarom je zoiets zegt: de tegenpartij belachelijk willen maken door karikaturen te schetsen, waarmee je toegeeft dat je geen zinnige argumenten hebt, want anders zou je die wel gegeven hebben in plaats van je belachelijk te maken door de toevlucht te moeten nemen tot het schetsen van karikaturen. En bovendien is de verwijzing naar vrouwelijke hormonen een seksistische uitspraak. Men kan namelijk dit interpreteren als dat je vrouwen daarbij minacht, dat vrouwelijke hormonen niet goed zijn en dat vrouwen daardoor ongewenst gedrag vertonen ofzo.
|
|
|
|
#442 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En dat kunnen we ook beargumenteren. Dat jij er voor kiest om mijn argument niet te aanvaarden doet daar niks aan af.
|
|
|
#443 |
|
|
Wat veroorzaakte volgens jou de armoede in de wereld toen de "westerse mensen" zelf ook arm waren?
|
|
|
#444 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#446 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#447 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pech, het is niet "mijn recht van de sterkste", maar een feit, net zoals de zwaartekracht een feit is. U mag de zwaartekracht ook oneerlijk vinden... Ik verbied dat niet hoor. Toch lief van me. Als U met je 30 zilverlingen voor een gehandicapt boeleke denkt dat U een hogere waarde nastreeft. Dan laat ik U in die waan, maar het enige wat U voor elkaar krijgt is een onmeetbare kleine verzwakking van de menselijk soort. Helaas, als iedereen zou denken als U, dan is die verzwakking niet meer onmeetbaar, maar funest, en sterft de mens als soort gewoon uit. Jouw zwaar, diep, hopeloos maar Oh zo gehandicapt Vietnamees weeskindje, dat heeft in de vrije natuur, tussen alle Bambies, Pumbaas, Baloos en Kala's de overlevingskansen van Tofu-preibrei op jouw bord.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik laat me niet intimideren door een vleesetende seksist. |
|
|
|
|
|
|
#449 |
|
|
Alleen als je de veroorzaker bent van die armoede.
|
|
|
#450 |
|
Banneling
|
Kan je bewijs geven dat ze arm waren? Of werden ze uitgebuit door de zwelling elite? De kapitalistische voorlopers? Als ze niet werden uitgebuit en eerlijk betaald dan was er geen armoede.
|
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En ik kies er niet zomaar voor om jouw argument niet te aanvaarden. Ik zou eigenlijk als het aan mezelf lag graag jouw argument aanvaarden, dan kon ik terug vlees eten. Maar ik heb gekozen voor ethische consistentie, en ik denk dat het een inconsistent ethisch systeem zou zijn als ik jouw argument erin zou opnemen. Dus daarom aanvaarde ik dat niet.
|
|
|
|
#452 |
|
Minister-President
|
En hoe ben ik direct verantwoordelijk dat er armen zijn?
Kijk eens naar Daens, of lees een boek over de toestand van de fabrieksarbeiders op het einde van de 19de eeuw. Dan weet je pas wat echte armoede en uitbuiting is.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 10 februari 2011 om 19:44. |
|
|
|
|
|
#453 |
|
Parlementsvoorzitter
|
wat doet dat ertoe? Er zijn verschillende oorzaken van armoede. Wij weten nu dat vleesconsumptie daar één van is. Vroeger speelden er andere factoren mee als oorzaak voor de armoede van toen.
|
|
|
#454 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#455 |
|
Banneling
|
Je buit moeder aarde uit als je kiest voor een vleesrijk dieet.
Laatst gewijzigd door Serenity : 10 februari 2011 om 19:46. |
|
|
|
|
|
#456 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En de veeboeren in Brazilie die vlees en veevoeders leveren aan Europa, hebben een genocide gepleegd op locale volkeren zoals de Akuntsu. In de staat mato Grosso gebeurt veel corruptie voor de veeteelt. En jullie kopen dan die producten. En dan zijn er nog de ziektes enzo, die versterkt of gecreëerd worden door de veeteelt. Bij plantenteelt en vegetarische voeding hebben we dat allemaal veeel minder. Dus als we kunnen kiezen tussen een groot kwaad en een kleiner kwaad. vleeseters kiezen voor het grotere kwaad, en zijn dan verantwoordelijk voor dat extra kwaad.
|
|
|
|
#457 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#458 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Ok. Dit is de grootste zever dat ik ooit in mijn leven gelezen heb. De jaren 60 zijn gedaan hoor. Tijd om terug uit jullie met rook komende van weed gevulde kamers te komen en terug te gaan naar de jaren 2010. Hug a tree, wierdo's, of blow nog wat.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 10 februari 2011 om 19:52. |
||
|
|
|
|
|
#459 |
|
Parlementsvoorzitter
|
ja, en daar vleeseters kiezen voor de optie die meer kwaad veroorzaakt (meer armoede, ziektes,...) dan vegetariers, dragen die vleeseters een verantwoordelijkheid voor dat extra leed.
|
|
|
#460 |
|
Parlementsvoorzitter
|
vreemd dat je geen argument geeft waarom dat de grootste zever is, en dat je dan afsluit met karikaturen schetsen (dat we treehuggers, weirdo's en blowers zijn; allemaal woorden met een negatieve connotatie). Dat komt niet geloofwaardig over. Dat is onbeargumenteerd op de man spelen
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 10 februari 2011 om 19:53. |
|
|
|