Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2004, 15:39   #21
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Boerke swa heeft de avances van die poepo aangenomen :lol:
Ik snap het al.

Afgewezen voor een kerel met een strikje, dat moet inderdaad pijn doen :wink: .
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:41   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Er is niks gebeurd.
Behalve dat heilige Geert daags na de verkiezingen al zijn stoere uitspraken en beloftes al terug trekt.

Niks gebeurd... mon oeuil!
Uw haat tegen Bourgeois of Boer Swa zoals je hem noemt begint eigenaardige proporties aan te nemen.

Heeft hij je avances misschien ooit afgewezen ?
Uw rond de pot gedraai is veelzeggend. Geen enkel zinvol argument om de kazakkenkeerderij van heilig Geertje te verdedigen. Dus dan maar persoonlijk worden. geleerd van uw ondervoorzitter zeker?
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 15:54   #23
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is niks gebeurd.
Behalve dat heilige Geert daags na de verkiezingen al zijn stoere uitspraken en beloftes al terug trekt.

Niks gebeurd... mon oeuil!
Uw haat tegen Bourgeois of Boer Swa zoals je hem noemt begint eigenaardige proporties aan te nemen.

Bourgeois is een smoelentrekker, een bedrieger eerste klas! Vele oprechte Vlaams-nationalisten zijn door hem bedrogen of zullen bedrogen worden. gelukkig heeft al minstens een kwart tot 1/3de van de NiVeA-achterban dat ingezien en de overstap gemaakt naar de enige consequente Vlaams-nationale partij.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 16:01   #24
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Uw rond de pot gedraai is veelzeggend. Geen enkel zinvol argument om de kazakkenkeerderij van heilig Geertje te verdedigen. Dus dan maar persoonlijk worden. geleerd van uw ondervoorzitter zeker?
Ik ga hier op den duur nog persoonlijk worden.

Waarom zou ik rond de pot moeten draaien ? Insinuaties is het enige wat u hier geeft als argument.

Geen feiten, niks.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 16:09   #25
Domme Nik
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Knutteke nog altijd bezig met zijn strijd tegen de N-VA zie ik...
Strijd tegen de NVA?
Wat is het jongen? Pikt de waarheid een beteke?
Mag het niet geweten worden dat Boerswa zijn kar al aan 't keren is?
Je vergist je van vijand.
Sinds het onstaan van de Vlaamse beweging is het op elkaar schieten een favoriete bezigheid van de overtuigde Vlamingen.
De dag dat we hier mee ophouden, en eindelijk volwassen worden, dan gaan de zaken pas goed vooruitgaan.
Richt je pijlen beter op de VLD die in elk congres de grootste Vlaamse beloften doet om er dan niks, maar dan ook niks, van te verwezenlijken als ze aan de macht zijn. Goed voor 200.000 pijlen...
Domme Nik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:06   #26
giserke
Banneling

Standaard

eens denken, we zijn 2 dagen later na de verkiezingen, de gesprekken zijn nauwelijks begonnen. Binnen het eerste gesprek heeft Leterme al overeen gekomen met de sociale partners dat de Vlaams autonomie moet uitbreiden en een aantal bevoegdheden naar Vlaanderen moet komen. Deze sociale partners gaan akkoord. MORGEN START ER EEN GESPREK MET DE BURGEMEESTERS VAN DE BRUSSELSE RAND. DEZEKEER MET GEERT ERBIJ!!!
Bourgeois zegt NERGENS dat hij BHV niet wil splitsen als eis. Hij zegt NERGENS dat hij de Vlaamse resoluties niet wil uitvoeren.

Een ding weet ik wel, dat uw Blok mandatarissen te debiel zijn om te weten hoe ze een wet moeten stemmen. Dan maar lullen over de N-VA en BHV
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:10   #27
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Een ding weet ik wel, dat uw Blok mandatarissen te debiel zijn om te weten hoe ze een wet moeten stemmen. Dan maar lullen over de N-VA en BHV
Oud 16 juni 2004, 18:43   #28
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U herinnert zich ongetwijfeld nog wel hoe de zichzelf Vlaams nationalist noemende volksvertegenwoordiger Geert Bourgeois in volle verkiezingsstrijd een grote bek opzette over het probleem Brussel-Halle-Vilvoorde.

Het kiesarrondissement in kwestie moest onmiddellijk gesplitst worden, zonder discussie, langer dan vijf minuten parlementair werk kon dat trouwens niet duren. Het ging nu eenmaal om een grondwettelijk recht en het sprak voor zich dat er voor de splitsing geen enkele prijs mocht betaald worden.

De N-VA van Bourgeois maakte er klaarblijkelijk een erezaak van, want het was uitgesloten dat ze er ook maar aan zou denken deel te nemen aan een Vlaamse regering zolang de federale kamer van volksvertegenwoordigers deze splitsing nog niet zou hebben goedgekeurd.

Voor het Vlaams Blok was dat uiteraard een heel redelijk en normaal discours, elke oprechte Vlaams nationalist kon zelfs de heer Bourgeois op dit punt volgen.

Maar we schrijven momenteel nog maar drie dagen na de verkiezingen, en wat zien we al gebeuren? Inderdaad, machtsgeilaard en pseudo-flamingant Geert Bourgeois heeft zijn bewust dreigement om niet deel te nemen aan een Vlaams regering al zonder enig probleem en met veel plezier ingeslikt. De machtshonger bij de N-VA'er moet bijzonder groot zijn.

De N-VA is nu al blij met de "garantie" dat het kiesarrondissement "ooit" gesplitst zal worden. Wel, mijnheer Bourgeois, de garantie dat het ooit gesplitst zal zijn hebben wij ook al, die heeft iedereen eigenlijk al. "Ooit" zal de aarde immers tegen de zon botsen, en volgens vooraanstaande wetenschappers zal er over omzeggens 35 miljoen jaar wel een meteoriet op de aarde inslaan, waarna het kiesarrondissement vanzelf gesplitst zal zijn.

Daar heb je het schelden weer. Overbodig trouwens, er is nog geen enkele beleidsafspraak gemaakt. En maar jammeren dat niemand met het Blok wil samenwerken.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 19:41   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind persoonlijk het toch nogal gemakkelijk om je er met 'er is nog niets gebeurd' vanaf te maken. Zoals ik het hoorde op de radio (hoewel je met de vrt altijd zéér voorzichtig moet zijn ) zei bourgeois duidelijk dat 1. B-H-V niet prioritair meer was maar vooral dat de N-VA geen echte breekpunten had. Hij had het dan over een aantal zaken als onderwijs waar hij verbetering in wil, maar over verdere federalisering zei hij helemaal niets meer.

Als dat een waarheidsgetrouwe weergave is, dan gaat Bourgeois idd vrolijk het pad op dat Bert Anciaux hem heeft getoond.

Niet te snel veroordelen voor er écht iets gebeurd (alhoewel die uitspraak al een belangrijk feit an sich is imo), maar de N-VA'ers die hier collectief hun kop in het zand steken zijn m.i. partijslaven vh ergste soort. Vlaams-nationalisten blijkbaar veel minder.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 20:20   #30
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De kar is pas gekeerd als de resultaten er zijn en geëvalueerd kunnen worden.
De gretigheid van de Vlaams Blokkers om de N-VA van verraad te beschuldigen nog voor er ook maar iets gebeurd zou KUNNEN zijn, is werkelijk te gek voor woorden.
Het is eerder een veronderstelling naar de toekomst toe...beloven, stilzwijgen en verraden is nu éénmaal een Belgisch politiek cliché geworden.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 22:10   #31
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boerke swa ging met SPA toch niet in een vlaamseregering.Waar blijven zijn vlaamse eisen.Hij zit te wachten tot hij zijn postje kan innemen.
soms worden hier toch ongelooflijk stompzinnige, kortzichtige en gewoon foute commentaren neergepend, waarmee mensen hun eigen ideeën willen bevestigd zien.
idem voor de topic starter.

*edit: ik zie nu zelfs dat dit gewoon van de blok-website komt. zo kritisch zijn ze dus.
lievendr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 22:14   #32
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Daar heb je het schelden weer. Overbodig trouwens, er is nog geen enkele beleidsafspraak gemaakt. En maar jammeren dat niemand met het Blok wil samenwerken.
dat is wat men noemt de bescheiden uitgestoken hand.
hoe arrogant van de andere partijen ...
lievendr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 22:20   #33
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Hmm

Ik heb nooit overdreven veel sympathie gehad voor de 'vlaamse zaak'

Maar sinds ik zo af en toe een bezoekje breng aan dit forum,
begin ik zelfs een aversie te krijgen.

Ik begin de vlaamse zaak meer en meer te associëren met hol gezwets,
onderling gekrakeel en tunnelvisie.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 22:25   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Knutteke nog altijd bezig met zijn strijd tegen de N-VA zie ik...
Ik w�*st gewoon dat hij ooit nog een goeie Belg ging worden.
Oud 16 juni 2004, 22:48   #35
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Ik begin de vlaamse zaak meer en meer te associëren met hol gezwets,
onderling gekrakeel en tunnelvisie.
Je moet dat niet overdrijven. 90% van de vlaams-nationalisten is het over de belangrijke zaken met elkaar eens. Hoogstens 10% vind de onderlinge strijd belangrijk genoeg om het hoofddoel uit het oog te verliezen.
Oud 16 juni 2004, 23:23   #36
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik vind persoonlijk het toch nogal gemakkelijk om je er met 'er is nog niets gebeurd' vanaf te maken. Zoals ik het hoorde op de radio (hoewel je met de vrt altijd zéér voorzichtig moet zijn ) zei bourgeois duidelijk dat 1. B-H-V niet prioritair meer was maar vooral dat de N-VA geen echte breekpunten had. Hij had het dan over een aantal zaken als onderwijs waar hij verbetering in wil, maar over verdere federalisering zei hij helemaal niets meer.

Als dat een waarheidsgetrouwe weergave is, dan gaat Bourgeois idd vrolijk het pad op dat Bert Anciaux hem heeft getoond.

Niet te snel veroordelen voor er écht iets gebeurd (alhoewel die uitspraak al een belangrijk feit an sich is imo), maar de N-VA'ers die hier collectief hun kop in het zand steken zijn m.i. partijslaven vh ergste soort. Vlaams-nationalisten blijkbaar veel minder.
excuseer? ik heb alle journaals tot nu toe gehoord, ik heb Geert nergens persoonlijk horen zeggen dat BHV niet prioritair is.
PS: de Blok krant is geen journaal hé
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 00:34   #37
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Boerke swa ging met SPA toch niet in een vlaamseregering.Waar blijven zijn vlaamse eisen.Hij zit te wachten tot hij zijn postje kan innemen.
soms worden hier toch ongelooflijk stompzinnige, kortzichtige en gewoon foute commentaren neergepend, waarmee mensen hun eigen ideeën willen bevestigd zien.
idem voor de topic starter.

*edit: ik zie nu zelfs dat dit gewoon van de blok-website komt. zo kritisch zijn ze dus.
je moet er es op letten hoeveel keer enkele blokkers integraal copy pasten van de bloksite "actualiteit" zonder meer.... het zijn altijd ook altijd dezelfden die dat doen . vooral ancapa is er zeer sterk in
Alleen vandaag al was het aantal behoorlijk.
Persoonlijke commentaar noemen ze dat dan hier op het forum

voor die types :Het blok zegt effectief wat ze denken ... en wat ze horen te denken

OBEY AND FOLLOW
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 01:53   #38
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Jaja, Bourgeois trekt zich vroegtijdig terug... Op die manier worden er geen koene Vlaamse kerels geboren hoor, flinke vent!

De CD&V - het beste voorbehoedsmiddel, een erfenis van de katholieken!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2004, 06:08   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
excuseer? ik heb alle journaals tot nu toe gehoord, ik heb Geert nergens persoonlijk horen zeggen dat BHV niet prioritair is.
PS: de Blok krant is geen journaal hé
Ik heb dat gehoord op radio 1. In een van die 'actualiteitsprogramma's net voor of net na het nieuws. (kan ik me met de beste wil vd wereld niet meer herinneren.) Ik zou jullie leider maar in het oog houden
Oud 17 juni 2004, 06:41   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

"Burgemeesters Halle-Vilvoorde willen gehoord worden"
Michel Doomst, CD&V-burgemeester van Gooik, vraagt Yves Leterme, informateur voor een nieuwe Vlaamse regering, dat hij in zijn consultatieronde ook de burgemeesters van Halle-Vilvoorde en het Halle-Vilvoorde Komitee zou ontvangen.

Met name over hun eis tot splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. "Na de vorige federale verkiezingen kregen de burgemeesters van Halle-Vilvoorde zelfs geen ontvangsmelding van hun schrijven waarmee ze toenmalig formateur Verhofstadt om een onderhoud vroegen.
Het Vlaams kartel CD&V-N-VA heeft zich voor de verkiezingen duidelijk uitgesproken voor een snelle behandeling van het dossier en moet die afspraak waarmaken", aldus Doomst.

Commentaar : veel geblaat op de manifestatie, veel beloftes, maar eind mei was de euforie gedaan en bloedde het beestje dood... enkele burgemeesters hadden nog enkele stuiptrekkingen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be