![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Als je het mij vraagt zijn er nu twee opties:
1. CD&V met VB. VB zal zijn vingers verbranden en klaar is kees. (maar er zal geen economische vooruitgang zijn). 2. Een tripartite met VLD, sp.a en CD&V maar met maar een simpel maar krachtig thema : werkgelegenheid (loonlasten omlaag) en de boel opkuisen (consistent migranten beleid en overheid saneren). Moeten ze misschien volmachten voor vragen. Probleem is wel dat ik geen enkele politicus van formaat zie dit kan trekken (en als er al een is, dan is hij omringd door amateurs). Misschien kan het als ze met sterke, technische kabinetten werken. In elk geval moet VLD en wellicht sp.a terug naar rechts opschuiven omdat dit kiezers gaat terughalen. Ander probleem is dat dit federaal moet gebeuren. Op gewestelijk niveau is er te weinig bevoegdheid. Het risiko op chaos neemt toe en hier kan een vorm van burgeroorlog uitkomen. Ik hoop dat de rede eerst toeslaat. Op lange termijn is een doortastend herdenken van de maatschappij nodig. Er zitten goede elementen bij Groen maar het zijn uiteindelijk krypto-stalinisten die teveel in de rol van de overheid geloven. Ik twijfel of de bestande machtspartijen het kunnen (alhowel zelfs Labour heft het gekund). Het model van Vivant dat zowel het individu respecteert en de economie stimuleert en daarmee ergens gedaan maakt met het traditionele links/rechts denken lijkt mij de beste optie. Het is trouwens al aan de gang in andere landen onder andere noemers. Die landen gaan de globale competitie winnen.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar soms moet ik toch ook schateren om de onzin die je pleegt. Chaos ? Burgeroorlog ?? Meen je dat nu echt ? De groenen krypto-stalinisten ?? Allez allez. Ga es 'n pint pakken met Dua of Vogels hé. Of infiltreer ze ! Ik doe direkt mee ![]() Die Bouckaert kan soms ook dat soort onzin uitkramen , die had het een jaar geleden nog ergens over de as Peking-Moskou. ![]() ![]() Voor de rest vind ik het best okee dat je denken eerder technische en economische criteria volgt. Laat de individuele mens zoveel mogelijk met rust en zorg met zo weinig mogelijk overheid dat de economie draait - dat vind ik wel de juiste attitude. ( Als ik daartegenover de Vexille hier lees ... bah bah balkenende! De morele teugels aantrekken, pretenderen dat je weet wat 'de mensen' nodig hebben - als dat de politiek is, dan begrijp ik de opgestoken vinger van de antipolitiek ![]() Competitie is goed, maar de overheid moet wel het doel van de wedstrijd zetten : duurzame ontwikkeling. Niet voor een paar landen in de spits maar voor iedereen. Het begrip duurzame ontwikkeling is onder impuls van de uno al zeer ver uitgewerkt. Het is jammer dat Freya Vdb daar niks mee doet en liever het handje van de consument vasthoudt om gratis geld uit de muur te halen ![]() Tenslotte nog dit : Om werkgelegenheid te scheppen is het niet voldoende de loonlasten te verlagen. Je hebt ook ideeën nodig, initiatieven, handelsnetwerken, kennis, enz enz. In plaats van het zoveelste wetje te maken, zou de vlaamse volksvertegenwoordiger beter z'n valies pakken, een willekeurig vliegtuig opstappen en ergens in een hoek van de wereld handelscontacten gaan leggen ![]() ( Het is het enige wat ik ooit tof vond aan Stevaert : die is naar 't schijnt een keer Limburgse bussen gaan verkopen in Cuba ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel akkoord met de Vexille dat het cordon moet verdwijnen in de hierboven bedoelde zin : in een democratie moet je een open debat durven voeren met iedereen - als je voelt dat bij een miljoen mensen een ongenoegen leeft, dan heb je zelfs de plicht als democraat actief te gaan zoeken waar dat vandaan komt, dan moet je de televisiestudio uit en de straat op - Als blijkt dat dat ongenoegen authentiek is, moet je het ernstig nemen. Als blijkt dat het ongenoegen gefabriceerd is door het uitvergroten van een paar facetten werkelijkheid middels een propagandamachine die haar eigen agenda heeft, dan mag je 'fuck you' zeggen. Helaas zal wel blijken dat de waarheid ergens in het midden ligt meestal, een genuanceerde houding is dan gepast. Beleefd en kritisch blijven - zo moeilijk is het niet. Heeft het slachtoffer gevoel voor humor, dan is verdere dialoog aangewezen. Is het slachtoffer verzuurd beyond repair of lijdt het slachtoffer aan terminale tunnelvisie, spaar dan je energie. Simpel toch ![]() En met de Vexille akkoord : Het cordon opheffen wil NIET zeggen dat je in een coalitie MOET met een partij omdat ze de grootste is, de winnaar is, of whatever is. Gezamenlijke afspraken om een partij te weren zijn een beetje flauw, maar ook hier geldt : berust die afspraak op een authentiek gevoel en een korrekte redenering, dan is ze respektvol. Is het louter om de macht te doen, verwacht dan een koekje van eigen deeg vroeg of laat. Ligt de waarheid in het midden, leer dan leven in Absurdistan 8) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klaar is twee keer kees, of drie keer kees, n-va inbegrepen. Leterme zal geen seconde plezier hebben, erger in de tang zitten kan niet denk ik. Maar ik ben een optimist, sp.a en vld zullen het wel beschaafd houden, en Absurdistan zal het beleid krijgen dat het verdient : middelmatig en een beetje verkrampt en met als hoogste prestatie het enerveren van Di Rupo en het afpunten van wachtlijsten. Dat kan de kiezer dan weer lekker afstraffen nadien. Leuk toch ? Nog twee drie keer die cyclus en Dewinter is op pensioen. Ook opgelost. Tegen die tijd is Europa af , en krijgen we die pensioenen toch nog betaald dank zij de solidariteit van de Hongaren en de Turken. Met het Zilverfonds kunnen we dan wat anders doen ... iemand een voorstel ? Gratis boetes misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Schepen
|
![]() Knipp
Citaat:
Stel u voor dat VB blijft stijgen omdat de tripartite nog een grotere ramp wordt en de VB zich zeker naar buiten uit verstandiger opstelt. Wat als ze 40 % van de stemmen halen ? Citaat:
nodig hebben'. In Vlaanderen zijn ze het misschien wat minder dirigistisch, maar zeker in Duitsland was dit het geval (omdat de communisten verboden waren). Als groen wat meer zou begrijpen van economie, dan zou ik het anders zien. In zekere zin is Vivant groen-rechts of voor sommigen links-liberaal. Voor de rest ben ik akkoord, ik hou mij beter bezig met het economische. Ideologie is aan mij minder besteed want ik vind dit dikwijls naast de kwestie. Ik tracht het steeds objectief te bekijken, dat is al moeilijk genoeg. Natuurlijk zal loonbelasting afschaffen alleen de economie niet uit het slop trekken. Het is wel de conditio sine qua non. Mensen aanzetten tot ondernemen is op dit moment een beetje vliegen vangen met stroop. Vivant geeft die mensen die het aandurven tenminste een gegarandeerd basisinkomen en de rest is individueel initiatief.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het sjieke London is het paradijs op aarde ! I've been there !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en dan nog een regeltje van drie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verlang van een politieker : - korrekte informatie ( ipv peptalk, ideetjes, positieve alternatieven ) - 'know how' ( probleemoplossend vermogen ) - open oren ( voldoende contact met de straat ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Piano die zich achter het 70 punten programma zet !
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe noemen ze ook weer iemand die dweept met het verleden
![]() piano kan niet zwijgen over dat 70 punten gedoe ![]()
![]() |
![]() |