Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 17:12   #21
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Hrm. Volgens mij gaan die groenten daar niet duurder op worden.

Het geld dat die teler nu aan illegalen geeft gaat dan naar eigen werklozen. Er is dus geen sprake van een meeruitgave. De werkloze zelf verdient een bonus op zijn uitkering, die gaat er dus ook niet op achteruit.

Het grote verschil lijkt me te zijn dat
1: we dringend de lokale bevolking van het idee afhelpen dat men 'te goed' is voor bepaaalde jobs.
2: we een aantal schijnwerklozen uit het systeem gaan halen. I.e. mensen die 'plots' wel werk vinden als blijkt dat ze anders in de fruitpluk kunnen gaan staan.
3: alles op zijn minst officieel geregeld is, zodat er geen sprake is van zwart geld en er officiele contracten zijn
4: het geld hier zal blijven. Illegale fruiitplukkers geven het verdiende geld niet hier uit, maar nemen het mee / sturen het op naar het thuisland. Voor onze economie is dat een pure verliesoperatie.
Hoge lonen, uitkeringen en andere voordelen moeten matigen:

Eigenaars van bedrijven, handelaars, managers, aandeelhouders, staatselite, speculanten en kaderpersoneel zijn te dure kosten die alle verbeelding tarten, exuberante bonussen, absurde aftrekbare voordelen, extreme aandeelhouderuitkeringen (dividenden) enz.
Al deze uitkeringen belanden vervolgens in de tientallen belastingsparadijzen op onze planeet, al deze gelden zijn noodzakelijk om onze concurrentie positie te versterken op de wereldmarkt!
Innovatie, technologische vooruitgang door automatisering en handel met lageloonlanden kunnen deze enorme uitkeringen niet voor blijven.
Het verzuim om te herverdelen kost de gemeenschap jaarlijks honderden miljarden.
Deze matiging kan betaalde arbeidsduurverkorting in al zijn vormen voor miljoenen mensen opleveren en daardoor de duurzame consumptie verbeteren en hoogconjunctuur veroorzaken.
We zullen op termijn deze ridicule uitkeringshandicap moeten afbouwen om competitief te blijven met de rest van de wereld.
De gemeenschap vraagt de politiek dan ook om het terugdringen van deze uitkeringshandicap duidelijk in het regeerakkoord te schrijven en de vakbonden om hun tijd te gebruiken om zonder taboes naar oplossingen te zoeken om deze uitkeringen aan banden te leggen.

Het inkomens verschil met werknemers is onverklaarbaar vanuit pure economische redenen.

Economie is een middel en geen doel op zich!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 17:32   #22
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Het geld dat die teler nu aan illegalen geeft gaat dan naar eigen werklozen. Er is dus geen sprake van een meeruitgave. De werkloze zelf verdient een bonus op zijn uitkering, die gaat er dus ook niet op achteruit.

1: we dringend de lokale bevolking van het idee afhelpen dat men 'te goed' is voor bepaaalde jobs.
2: we een aantal schijnwerklozen uit het systeem gaan halen. I.e. mensen die 'plots' wel werk vinden als blijkt dat ze anders in de fruitpluk kunnen gaan staan.
3: alles op zijn minst officieel geregeld is, zodat er geen sprake is van zwart geld en er officiele contracten zijn
4: het geld hier zal blijven. Illegale fruiitplukkers geven het verdiende geld niet hier uit, maar nemen het mee / sturen het op naar het thuisland. Voor onze economie is dat een pure verliesoperatie.

De vrije markt is geen eigendom van de werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid, de elite zal dus de concurrentie moeten veilig stellen.

In goede economische tijden mogen arbeiders niet mee participeren in de winsten.
In slechte economische tijden moeten arbeiders de crisis betalen???
Oud 12 februari 2011, 17:40   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn:

Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn, dit zonder de opgedrongen inmenging en bemoeienissen van buitenstaanders, fabrieken en industrie, dit is pure en echte vrijheid.
Zo is het.
Maar ga dat eens tegen die gasten zeggen die denken dat het hier de wereld op aarde is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 17:53   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vrije markt is geen eigendom van de werknemers, ze krijgen slechts een zeer kleine vergoeding in ruil voor hun dagelijkse arbeid, de elite zal dus de concurrentie moeten veilig stellen.

In goede economische tijden mogen arbeiders niet mee participeren in de winsten.
In slechte economische tijden moeten arbeiders de crisis betalen???
Die betalen ook mee voor degenen die niet werken en voor investeren in productiemiddelen. De kapitalisten hebben die echt niet ergens van de bomen geplukt. In slechte economische tijden moeten kapitalisten alleen de de crisis betalen ???

Laatst gewijzigd door Bobke : 12 februari 2011 om 17:54.
Oud 12 februari 2011, 17:54   #25
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Het geld dat die teler nu aan illegalen geeft gaat dan naar eigen werklozen.
Er is dus geen sprake van een meeruitgave.
De werkloze zelf verdient een bonus op zijn uitkering, die gaat er dus ook niet op achteruit.

Corse,
De staat betaald de werknemer en de privaat eigenaar een kleine bonus, dat is nieuw, het kapitalisme gesubsidieerd door de staat, dan wordt iedereen zelfstandig???

Het grote verschil lijkt me te zijn dat:

We dringend de lokale bevolking van het idee afhelpen dat men 'te goed' is voor bepaalde jobs.

Corse,
Gij zelf, uw vrouw en kinderen laten fruit plukken, andere mensen niet dwingen en betuttelen.

We een aantal schijnwerklozen uit het systeem gaan halen.

Corse,
Begin met uzelf zou ik zeggen, heb je in je leven al eens echt gewerkt???

Mensen die 'plots' wel werk vinden als blijkt dat ze anders in de fruitpluk kunnen gaan staan tegen hongerlonen.

Corse.
Slimme mensen!

Alles op zijn minst officieel geregeld is, zodat er geen sprake is van zwart geld en er officiële contracten zijn.

Corse,
De vrije markt is niet van de arbeiders, niet hun probleem!

Het geld hier zal blijven.

Corse
Betutteling!

Illegale fruitplukkers geven het verdiende geld niet hier uit, maar nemen het mee / sturen het
op naar het thuisland.

Corse,
Rechts radicale praat om de werkelijkheid niet te moeten zien!

Voor onze economie is dat een pure verliesoperatie.

Corse
Oud 12 februari 2011, 17:59   #26
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo is het.
Maar ga dat eens tegen die gasten zeggen die denken dat het hier de wereld op aarde is.
Ga dat zelf zeggen of ben je te bang???
Oud 12 februari 2011, 18:01   #27
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Die betalen ook mee voor degenen die niet werken en voor investeren in productiemiddelen. De kapitalisten hebben die echt niet ergens van de bomen geplukt. In slechte economische tijden moeten kapitalisten alleen de de crisis betalen ???
In goede economische tijden mogen arbeiders niet mee participeren in de winsten, Tja... gevolgen zelf dragen.............
Oud 12 februari 2011, 18:02   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dat zelf zeggen of ben je te bang???
Van wat moet ik bang zijn ?
Ik ga ze niet gaan wijsmaken dat ze hier alles voor niks kunnen krijgen.
Oud 12 februari 2011, 18:05   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In goede economische tijden mogen arbeiders niet mee participeren in de winsten, Tja... gevolgen zelf dragen.............
Wie belet ze om hun loon in hun bedrijf te beleggen.
Oud 12 februari 2011, 18:17   #30
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Van wat moet ik bang zijn ?
Ik ga ze niet gaan wijsmaken dat ze hier alles voor niks kunnen krijgen.
Volgens mij heb jij dat gedaan!
Oud 12 februari 2011, 18:19   #31
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen amper leven, beleggen tss.......
Oud 12 februari 2011, 18:21   #32
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Geloof jij in sprookjes? Ik denk het wel!
Oud 12 februari 2011, 18:23   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen amper leven, beleggen tss.......
Dat klopt.
Als ik die krotjes zie die ze bouwen komen de tranen in mijn ogen.
En die oude fietsen die hier in de file staan.
Oud 12 februari 2011, 18:26   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij in sprookjes? Ik denk het wel!
Jij wel hé.
Vooral in dat van "ezeltje strek je"
Oud 12 februari 2011, 18:29   #35
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Als ik die krotjes zie die ze bouwen komen de tranen in mijn ogen.
En die oude fietsen die hier in de file staan.
Jij hebt nog nooit tranen in uw ogen gehad voor het leven van andere, daar ben jij te egoïstisch voor, ieder voor zich en god voor ons allen is uw theorie!

Moderator, snik, de Corse doet het weer, snik.
Oud 12 februari 2011, 18:35   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt nog nooit tranen in uw ogen gehad voor het leven van andere, daar ben jij te egoïstisch voor, ieder voor zich en god voor ons allen is uw theorie!

Moderator, snik, de Corse doet het weer, snik.
Meer zelfs, ik heb al veel bijgedragen aan het verbeteren van het lot van anderen maar dan uit eigen zak.
Dat is iets anders dan een forum vollullen over wat anderen moeten doen.
Oud 12 februari 2011, 18:42   #37
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer zelfs, ik heb al veel bijgedragen aan het verbeteren van het lot van anderen maar dan uit eigen zak.
Dat is iets anders dan een forum vollullen over wat anderen moeten doen.
Uit eigen zak ?????
Oud 12 februari 2011, 19:44   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@Corse,

het spijt me maar ik moet eerlijk zeggen dat ik uw posts negeer. Simpelweg omdat er met u weinig interactie mogelijk is.

I.e. u post steevast ellenlange 'antwoorden' die vaak weinig of niets met de discussie te maken lijken te hebben en steevast veel weg hebben van copy/paste uit het een of ander propagandawerkje dat u klaar hebt liggen.

Misschien zijn er mensen met héél véél tijd en geduld die iets zinvols uit uw posts kunnen ontwaren, maar ik kan dat doorgaans niet.

Ik zeg dit niet om u te beledigen of kwaad te maken, wel om u te helpen. I.e. het is best mogelijk dat u eigenlijk wel iets interessants te zeggen hebt, maar ik denk dat nauwelijks iemand uw posts nog leest om bovenvermelde redenen. Misschien vergis ik me en ben ik de enige, maar ik denk het niet.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 20:05   #39
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
@Corse,

het spijt me maar ik moet eerlijk zeggen dat ik uw posts negeer. Simpelweg omdat er met u weinig interactie mogelijk is.

I.e. u post steevast ellenlange 'antwoorden' die vaak weinig of niets met de discussie te maken lijken te hebben en steevast veel weg hebben van copy/paste uit het een of ander propagandawerkje dat u klaar hebt liggen.

Misschien zijn er mensen met héél véél tijd en geduld die iets zinvols uit uw posts kunnen ontwaren, maar ik kan dat doorgaans niet.

Ik zeg dit niet om u te beledigen of kwaad te maken, wel om u te helpen. I.e. het is best mogelijk dat u eigenlijk wel iets interessants te zeggen hebt, maar ik denk dat nauwelijks iemand uw posts nog leest om bovenvermelde redenen. Misschien vergis ik me en ben ik de enige, maar ik denk het niet.

Uw neoliberale geaardheid:

Een losgeslagen of doorgeschoten vrijmarkteconomie wordt gekenmerkt door de meest subtiele vorm van manipulatie en brainwash, de lange termijn gevolgen zijn schadelijk.
De hedendaagse samenleving wordt geïndoctrineerd, dit door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen en opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.
Deze zeer subtiele manier van manipulatie veroorzaakt een monocultureel denkpatroon waar geen uitweg mogelijk is, het doel van deze manipulatie!
Aan deze subtiele brainwash zijn we allen onderhevig, het maakt deel uit van onze geconditioneerdheid, dit denkpatroon bepaald onze manier van denken en is verweven in het huidige denken, het conditioneert de mens en omgaat zijn kritische denken, de vrije mening en vrije meningsuiting.
De scholen en universiteiten kneden de mens naar het voor hen noodwendige denkpatroon.
Maar vernieuwing en verandering zijn de pijlers van vooruitgang en evolutie, de geschiedenis herhaald zich.
Ieder systeem is vergankelijk en gedoemd ten onder te gaan, dus ook vrije markt, dat leerde ons de geschiedenis.

De verlichte geest en het kritische denken mag zich nooit onderwerpen, wanneer het kritisch denken zich onderwerpt bevinden we ons in een dictatoriale toestand.
Oud 12 februari 2011, 20:05   #40
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
dit onderwerp komt regelmatig weer..

Het is een van de reden waarom ik(na ook eens artikelen over de Spaanse- en Italiaanse grote landbouwindustrie gelezen te hebben) al jaren gewoonweg weiger fruit en groenten(paprika's etc...) uit Spanje te kopen...Die zijn vrijwel zeker geoogst en verpakt in half-illegale situaties door "wegwerp-mensen".

In een normale situtaie zou de fiscus die bedrijven snoeihard moeten aanpakken,en de illegalen uitgezet,MITS hen een ordentelijk loon (desnoods ahv een schatting met terugwerkende kracht) uit de zakken van de groot-landbouwers betaald te hebben(werk,illegaal of niet,moet altijd goed vergoed worden,dat is een basisvoorwaarde die voor mij nog boven de immigratiefaktor staat!)

Waarom zouden we dat moeten doen, dit is toch het paradijs voor de liberalen onder ons, lekker iemand uitzuigen en dan wegwerpen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be