Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2011, 18:50   #481
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadina Bekijk bericht
Ja dat zeg je goed, naar je kinderen kijken. maar hier hebben ze het toch over wat oudere meiden en vrouwen neem ik aan die daar ook zwemmen. En geloof me die willen echt niet bekeken worden door mannen die op tribunes zitten die zogenaamd naar hun ''kinderen'' komen kijken.
We weten allemaal onderhand wel hoe mannen in elkaar steken wanneer ze vrouwelijke schoon in bikini's zien rond huppelen.
Wat is er mis mee dat mannen kijken naar zwemmende vrouwen?
Waarom zou je daar als vrouw niet mee om kunnen, wat is daar problematisch aan? En vertel eens; hoe steken mannen in mekaar dat kijken naar vrouwen in bikini blijkbaar een probleem is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 18:52   #482
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij hadden we het over mannen in het algemeen. Maak niet zo een drama en laat moslimszijnde er buiten wil je!
Neen, over het algemeen weten mannen zich in het gezelschap van vrouwen te gedragen ongeacht kledij, maar blijkbaar leren jonge moslims dat niet en denken zij dat vrouwen beoordeelt mogen worden op wat ze wel of niet aan hebben .
Oud 12 februari 2011, 18:55   #483
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goede smoes uiteraard. Waarom zou je naar je vrouw willen kijken als ze aan het zwemmen is? Wat voor nut heeft dat?
Als je zo graag naar je vrouw wilt kijken dan neem je maar een douch met haar.
U gaat ervan uit dat iedere vorm van normaal menselijk verkeer geseksualiseerd moet worden, gaan vrouwen dan naar voetbal kijken omwille van blote mannenbenen?
Wat is er trouwens verkeerd aan mannen die genieten van vrouwelijk schoon en omgekeerd?
Waarom zou je NIET willen kijken en wat zou daar VERKEERD aan zijn?
Oud 12 februari 2011, 18:55   #484
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Goed initiatief.
Zolang men niet gaat discrimineren en zulk gedrag bij autochtonen door de vingers gaat zien.
bedoel je nu autochtone jongens die hoofddoekjes uitkleden en lastigvallen in zwembaden? Of heb je het over hun moeders?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 12 februari 2011 om 18:55.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 18:55   #485
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan jij dat niet.

Alle mannen ongeacht geloof of nationaliteit (uitgezonderd homo's uiteraard) kijken maar al te graag naar vrouwelijke schoon.
Daar hoef je geen moslim voor te zijn.
Kap daarmee.
En WAT IS DAAR NU FOUT AAN?
Oud 12 februari 2011, 18:57   #486
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik dat al ervaren heb.
Niet alle autochtone jongeren zijn engeltjes hoor
oesje... werd je belaagd door heaumeautjes? of door geile vlaamse meiden die een orgasme krijgen bij het aanschouwen van een mannenbast?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 12 februari 2011 om 18:59.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 18:59   #487
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo werkt onze maatschappij natuurlijk niet.
Wanneer iemand hinder heeft van iets, dan kan daar tegen opgetreden worden.
Indien genoeg vrouwen problemen hebben met het feit dat mannen naar hen kijken tijdens de fitness of zwemmen, dan kunnen daar maatregelen tegen genomen worden en dan hebt gij pech.

En uitlokking zoals die mannen van het Vlaams blok doen, dat zal enkel het proces versnellen.
Neen.
Er is nu eenmaal normaal sociaal verkeer waar mannen en vrouwen samen sporten, op de bus zitten, naar een film gaan, publieke ruimtes zijn vrij toegankelijk; daaraan raken is het gelijkhridsprincipe opblazen vanwege de eis uit religieuze overwegingen tot segregatie wat in strijd is met de basis van onze samenleving, gelijkheid man en vrouw en toegang tot publieke ruimtes ongeacht gender; dus doen we dit niet.
Oud 12 februari 2011, 19:08   #488
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is er mis mee dat mannen kijken naar zwemmende vrouwen?
Waarom zou je daar als vrouw niet mee om kunnen, wat is daar problematisch aan? En vertel eens; hoe steken mannen in mekaar dat kijken naar vrouwen in bikini blijkbaar een probleem is?

Ik neem aan dat sommige vrouwen hopen eens bekeken te worden tijdens het zwemmen maar dit wil niet zeggen dat elke vrouw dit wil. Sommige vrouwen wensen dit niet en gaan daarom naar een "Ladies only night"... dat er dan twee platvloerse boeren in een tribune deze dame's gaan zitten bekijken werkt provocerend. Ik dacht dat jij iets tegen provocatie had ? Je zit mij dit steeds te verwijten en nu praat je het goed ???

Mss moet jij eens naar dit zwembad en in badpak gaan paraderen voor de tribune .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:09   #489
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Vandaag stond in HBVL een interview met die bewuste madammen die in Heusden gaan zwemmen. Ze konden namelijk niet goed tegen die glurende mannenblikken. Daarom vonden ze dat vrouwenuurtje (donderdagavond van 6 tot 8) een goed idee. Konden ze eindelijk eens leuk zwemmen zonder al die geilende mannenblikken (waarbij ze hun eigen wel erg veel eer gaven aangezien het bijna allemaal lelijke dozen waren). Ze deden net alsof er constant een dreiging hing om verkracht te worden door al die primitievelingen van het mannelijke geslacht en dat ze nu eindelijk op hun gemak zaten, ver weg van al die op seks beluste mannen. Natuurlijk is zo een woman-only avond dan perfect te verantwoorden, ook zij mogen eens op hun gemak zwemmen, niet? Dat niet alle mannen geile gluurders zijn, die niets liever zouden doen dan de dames in kwestie te bespringen, is maar een insignificant detail.

Nu, dit mooie initiatief zou moeten worden doorgetrokken. Want er zijn nog andere groepen die baat zouden hebben aan aparte uurtjes. Er zijn nogal wat Vlaamse meisjes die (vooral in de zomer) in openluchtzwembaden lastig worden gevallen door allochtonen (lastig vallen, vulgaire opmerkingen, betasten). Ook deze meisjes hebben recht om eens op het gemak te komen zwemmen. Daarom pleit ik voor autochtonen-only uurtjes zodat deze meisjes ook eens kunnen gaan zwemmen zonder te worden lastig gevallen door allochtoons krapuul. Dat niet alle allochtonen krapuul zijn die meisjes lastig vallen, is maar een insignificant detail. Trouwens, er zullen nog genoeg uren overblijven waar allochtonen wel binnen mogen. Dus het is niet zo dat zij niet meer kunnen gaan zwemmen, het gaat maar over die paar uurtjes per week. Wie kan daar nu iets tegen hebben?
Dat zou mogelijk moeten zijn, anders is er sprake van discriminatie tegenover de autochtone meisjes.
Niet dat ik er zou van verschieten in een " land " als België, maar het zou niet mogen bestaan dat autochtonen gediscrimineerd worden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:10   #490
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.
Er is nu eenmaal normaal sociaal verkeer waar mannen en vrouwen samen sporten, op de bus zitten, naar een film gaan, publieke ruimtes zijn vrij toegankelijk; daaraan raken is het gelijkhridsprincipe opblazen vanwege de eis uit religieuze overwegingen tot segregatie wat in strijd is met de basis van onze samenleving, gelijkheid man en vrouw en toegang tot publieke ruimtes ongeacht gender; dus doen we dit niet.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:33   #491
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Op zich heb ik ook geen probleem met EEN DEEL aparte zwemuren. Ik kan best begrijpen dat vrouwen en ouderen eens wat rustiger willen zwemmen zonder al dat jong geweld.
Maar de topic ging over kijken in de tribunes en dat is toch wel een heel andere zaak vind ik.
Ik kan ook begrijpen dat vrouwen, senioren, mensen met een handicap dit ook willen doen zonder pottenkijkers.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 19:45   #492
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik kan ook begrijpen dat vrouwen, senioren, mensen met een handicap dit ook willen doen zonder pottenkijkers.
En wat met deze pottenkijkers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Komt er binnenkort ook een verbod op lesbische vrouwen tijdens het vrouwenzwemuurtje? of hebben ze geen last van begerige vrouwelijke blikken?
Dit lijken me toch duidelijk potten die kijken.
Oud 12 februari 2011, 19:49   #493
Wisord
Banneling

Standaard

Lekker beledigend met je 'potten'. Sterk bezig.
Oud 12 februari 2011, 19:50   #494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
blijkbaar zijn het dan toch enkel die moslimtrezen die menen dat ze zoooo begeerlijk zijn dat ze last hebben van andere mensen in het zwembad.
Waaruit zou het moeten blijken, dat enkel dames die een bepaalde godsdienst aanhangen daar last van hebben?
Oud 12 februari 2011, 19:52   #495
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Gelieve ontopic te blijven aub.
Oud 12 februari 2011, 19:53   #496
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk nou niet dat jij de aangewezen persoon bent om andere mensen van beledigend te beschuldigen.

Ik dacht trouwens dat je me ging negeren?
Oud 12 februari 2011, 19:54   #497
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Gelieve ontopic te blijven aub.

Doe ik ook..., deze draad gaat toch over 2 boeren in een tribune ? Mss was dat er 1 van . Je weet dat natuurlijk nooit zeker.
Oud 12 februari 2011, 19:56   #498
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe ik ook..., deze draad gaat toch over 2 boeren in een tribune ? Mss was dat er 1 van . Je weet dat natuurlijk nooit zeker.
Nee, je bent echt niet mee.
Oud 12 februari 2011, 19:56   #499
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
En wat met deze pottenkijkers?
Ik moet toegeven dat Wisord het beter verwoordde.

Citaat:
Ik neem aan dat sommige vrouwen hopen eens bekeken te worden tijdens het zwemmen maar dit wil niet zeggen dat elke vrouw dit wil. Sommige vrouwen wensen dit niet en gaan daarom naar een "Ladies only night"... dat er dan twee platvloerse boeren in een tribune deze dame's gaan zitten bekijken werkt provocerend. Ik dacht dat jij iets tegen provocatie had ? Je zit mij dit steeds te verwijten en nu praat je het goed ???

Mss moet jij eens naar dit zwembad en in badpak gaan paraderen voor de tribune .

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 februari 2011 om 19:56.
Oud 12 februari 2011, 19:58   #500
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
En WAT IS DAAR NU FOUT AAN?
Nadine durft niet te antwoorden.
Religieus geindoctrineerde schroom?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be