Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 00:20   #541
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zou ik niet weten.
Ik weet wel dat er scholen zijn die nog altijd het zwemmen en ook de turnles voor jongens en meisjes apart organiseren.
Welke school durft dit nog? Kan je een naam geven.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 00:24   #542
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Welke school durft dit nog? Kan je een naam geven.
Ik denk da'k weet welke naam ze naar voren kan schuiven : 'Dar Al-Hadieth', de beruchte, extremistische instelling in Jemen heeft een radicale moslimschool geopend te Borgerhout.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 00:25   #543
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
zo goed hebben ze het gelezen en dan gaan ze mee discuseren

De burgemeester van Heusden-Zolder, Sonja Claes (CD&V), zegt dat ze de Vlaams Belangers niet kan verbieden om op openbare plaatsen te verschijnen
http://www.vandaag.be/binnenland/591...zwemavond.html
Ze kan sharia4belgium dat ook niet verbieden. Het is openbaar.
Oud 13 februari 2011, 00:26   #544
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk da'k weet welke naam ze naar voren kan schuiven : 'Dar Al-Hadieth', de beruchte, extremistische instelling in Jemen heeft een radicale moslimschool geopend te Borgerhout.
Of een jodenschool. Dat zijn ook van die dwazen.
Oud 13 februari 2011, 00:30   #545
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat die "boeren zoals u de mensen noemt" toch ergens moeten wachten tot ze eindelijk het zwembad in mogen om wat te zwemmen ???
Per slot van rekening begon de draad met een groep mensen die al jaren zonder enig probleem samen ging zwemmen en dat ineens niet meer mocht...
En ja , draai u in alle bochten die je wilt en haal er eventueel de bijbel bij of zoiets, het gaat hier enkel over het gescheiden houden van vrouwen en mannen vanuit religieus oogpunt, maak er van wat u wenst , dat is nu eenmaal de achtergrond van héél dit verhaal. En ik denk dat u dat goed genoeg weet...
Dat is de kern van het dispuut. Iets afnemen van autochtonen. En dat geven aan mensen die kwaadwillig weigeren te integreren. Dat is vragen om maatschappelijke problemen. Niet slim wat ze daar hebben gedaan. Integratie verplicht maken. Dat zal alles vlotter laten verlopen.
Oud 13 februari 2011, 00:34   #546
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat alle mannen naar het zwembad gaan om vrouwen te keuren. Of zelfs maar iets in die richting?

Het is niet noodzakelijk een kwestie van preutsheid.
Ze vinden zichzelf soms te lelijk, of te dik of te veel sinaasappelvel of te wit of .....
Of ze worden gewoon niet graag gekeurd en/of becommentarieerd.
Dan voelen ze zich meer op hun gemak onder vrouwen.
En omdat sommige mannen commentaar geven/keuren moeten ze het ineens maar allemaal afbollen? Waar gaat dit eindigen? Op maandagavond enkel vrouwen, op dinsdagavond enkel moslims, op woensdagavond enkel gehandicapten, op donderdagavond enkel senioren, op vrijdagavond de duikersclub, op zaterdagavond enkel nudisten en op zondagavond een match waterpolo. Maar hey, het zwembad blijft wel openbaar hoor, rond 7u 's ochtends is iedereen welkom!

Openbaar is niet meer wat het geweest is.
Oud 13 februari 2011, 00:35   #547
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie verplicht die blokkers om voyeur te spelen (of zijn)?
Is dat verboden?
Oud 13 februari 2011, 01:17   #548
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Dat is de kern van het dispuut. Iets afnemen van autochtonen. En dat geven aan mensen die kwaadwillig weigeren te integreren. Dat is vragen om maatschappelijke problemen. Niet slim wat ze daar hebben gedaan. Integratie verplicht maken. Dat zal alles vlotter laten verlopen.
Zo simpel is dat.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 02:40   #549
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik neem aan dat sommige vrouwen hopen eens bekeken te worden tijdens het zwemmen maar dit wil niet zeggen dat elke vrouw dit wil. Sommige vrouwen wensen dit niet en gaan daarom naar een "Ladies only night"... dat er dan twee platvloerse boeren in een tribune deze dame's gaan zitten bekijken werkt provocerend. Ik dacht dat jij iets tegen provocatie had ? Je zit mij dit steeds te verwijten en nu praat je het goed ???

Mss moet jij eens naar dit zwembad en in badpak gaan paraderen voor de tribune .
Wat een kleinerende mening over vrouwen! "Sommige"vrouwen gaan niet zwemmen omdat ze "hopen" bekeken te worden, maar omdat ze graag zwemmen!

Er is niets mis met vrouwen die willen zwemmen, ook niet wanneer ze toevallig oud, dik of minder mooi zijn, en evenmin is er iets mis mee dat mannen ook aanwezig zijn, of vrouwen zien.
Wanneer er en tribune is zie ik niet in waarom er ook gene mannen mogen zitten om naar zwemmende mensen te kijken, ook naar vrouwen!

Het lijkt wel of de tijd wordt teruggedraaid en er een nieuwe preutsheid verdedigt wordt om toch maar segregatie op basis van religie( niemand kon anatonen dat er ook niet moslima's aan het zwemmen waren!) goed te praten, mocht het omgekeerd zijn, niet moslima die met alle geweld enkel onder mekaar willen zwemmen was het kot hier te klein, maar uit naam van de " verdraagzaamheid" wordt het dus wel verdedigt wanneer het gebeurt op basis van religie waarbij mannen blijkbaar ineens gluurders zijn die pervers gedrag vertonen wanneer ze naar vrouwen kijken?

Ik wacht nog op degene die me aantoont dat het ook om niet moslima's ging!
Anders wordt hier wel ijverig segregatie op basis van religie verdedigt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 08:26   #550
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een kleinerende mening over vrouwen! "Sommige"vrouwen gaan niet zwemmen omdat ze "hopen" bekeken te worden, maar omdat ze graag zwemmen!
Wat is er kleinerend aan die opmerking? Maak je geen illusies; er zijn vrouwen die gaan zwemmen en meer rond het zwembad paraderen, dan erin te zwemmen.

Citaat:
Er is niets mis met vrouwen die willen zwemmen, ook niet wanneer ze toevallig oud, dik of minder mooi zijn, en evenmin is er iets mis mee dat mannen ook aanwezig zijn, of vrouwen zien.
Wanneer er en tribune is zie ik niet in waarom er ook gene mannen mogen zitten om naar zwemmende mensen te kijken, ook naar vrouwen!
Neen, er is niet mis mee, dat die vrouwen ook willen zwemmen. Sommigen doen dit liever onder vrouwen. Ik noteer dat jij dit niet begrijpt.

Citaat:
Het lijkt wel of de tijd wordt teruggedraaid en er een nieuwe preutsheid verdedigt wordt om toch maar segregatie op basis van religie( niemand kon anatonen dat er ook niet moslima's aan het zwemmen waren!) goed te praten, mocht het omgekeerd zijn, niet moslima die met alle geweld enkel onder mekaar willen zwemmen was het kot hier te klein, maar uit naam van de " verdraagzaamheid" wordt het dus wel verdedigt wanneer het gebeurt op basis van religie waarbij mannen blijkbaar ineens gluurders zijn die pervers gedrag vertonen wanneer ze naar vrouwen kijken?
De gedachten-politie is hier alweer aan het werk. Een beetje preutsheid mag/moet maar niet te veel.
Wie ben jij dat jij denkt te mogen bepalen voor anderen hoe preuts iemand mag zijn?
Citaat:
Ik wacht nog op degene die me aantoont dat het ook om niet moslima's ging!
Anders wordt hier wel ijverig segregatie op basis van religie verdedigt!
Dat werd aangetoond.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 08:31   #551
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er kleinerend aan die opmerking? Maak je geen illusies; er zijn vrouwen die gaan zwemmen en meer rond het zwembad paraderen, dan erin te zwemmen.
en dan? heb jij er last van?

Citaat:
Neen, er is niet mis mee, dat die vrouwen ook willen zwemmen. Sommigen doen dit liever onder vrouwen. Ik noteer dat jij dit niet begrijpt.
als je eisen begint te stellen aan hoe de openbare voorzieningen aan jouw eigen goesting moeten voldoen, dan heb je een lijn overschreden ja.
Ik zwem dan graag tussen niet-moslims only. Elke donderdag tussen 19.00 en 21.00 h. Kinderen en mannen zijn toegelaten.

Citaat:
De gedachten-politie is hier alweer aan het werk. Een beetje preutsheid mag/moet maar niet te veel.Wie ben jij dat jij denkt te mogen bepalen voor anderen hoe preuts iemand mag zijn?
In sneltreinvaart terug naar de fifties, ik zie het al. Waarschijnlijk hebben ze daar in Kortrijk geen moeite mee, die denken sowieso dat het nog 1955 is.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 februari 2011 om 08:32.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 08:38   #552
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
en dan? heb jij er last van?
Ik niet, maar alice wel.
Zij vindt het zelfs kleinerend om die opmerking te maken.

Citaat:
als je eisen begint te stellen aan hoe de openbare voorzieningen aan jouw eigen goesting moeten voldoen, dan heb je een lijn overschreden ja.
Ik zwem dan graag tussen niet-moslims only. Elke donderdag tussen 19.00 en 21.00 h. Kinderen en mannen zijn toegelaten.
Jij begrijpt dus blijkbaar wel dat sommige vrouwen liever zwemmen met vrouwen onder elkaar; Kan jij dat misschien uitleggen aan alice.

Citaat:
In sneltreinvaart terug naar de fifties, ik zie het al. Waarschijnlijk hebben ze daar in Kortrijk geen moeite mee, die denken sowieso dat het nog 1955 is.
Jij bent blijkbaar ook van de gedachten-politie.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 februari 2011 om 08:38.
Oud 13 februari 2011, 08:40   #553
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet, maar alice wel.
Zij vindt het zelfs kleinerend om die opmerking te maken.
bron? link?

Citaat:
Jij begrijpt dus blijkbaar wel dat sommige vrouwen liever zwemmen met vrouwen onder elkaar; Kan jij dat misschien uitleggen aan alice.
ho maar daar heb ik geen probleem mee, in hun eigen PRIVAAT ZWEMBAD lieverd, niet in een openbaar (open voor iedereen) zwembad.

Citaat:
Jij bent blijkbaar ook van de gedachten-politie.
hebben ze dat in Kortrijk nog steeds dan?
Oud 13 februari 2011, 08:48   #554
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
bron? link?
post #555

Citaat:
ho maar daar heb ik geen probleem mee, in hun eigen PRIVAAT ZWEMBAD lieverd, niet in een openbaar (open voor iedereen) zwembad.
Schrijf een brief naar Waregem stad dat vrouwen, senioren en mensen met een handicap van nu af aan naar een privé zwembad moeten.
Of begin een draad om eens op die mensengroepen te kappen.

Citaat:
hebben ze dat in Kortrijk nog steeds dan?
Jij bent toch niet van Kortrijk.
Oud 13 februari 2011, 09:21   #555
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Schrijf een brief naar Waregem stad dat vrouwen, senioren en mensen met een handicap van nu af aan naar een privé zwembad moeten.
Of begin een draad om eens op die mensengroepen te kappen.
dus "vrouwen" staan volgens jou op dezelfde beschermde minderheidslijn als anders-validen en senioren? Leuk om weten. Hebben ze volgens jou ook een mankement aan hun hersens? of staat dat enkel in het heilige boekske?

Citaat:
Jij bent toch niet van Kortrijk.
ik woonde er toen mijn vader aan ontwikkelingshulp ging doen.
Oud 13 februari 2011, 09:32   #556
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dus "vrouwen" staan volgens jou op dezelfde beschermde minderheidslijn als anders-validen en senioren? Leuk om weten. Hebben ze volgens jou ook een mankement aan hun hersens? of staat dat enkel in het heilige boekske?
De geachten-politie verder aan het werk. Vrouwen, senioren, mensen met een handicap; die liever samen met anderen van hun groep zwemmen; dat mag niet. Die hebben een mankement aan hun hersens!

Citaat:
ik woonde er toen mijn vader aan ontwikkelingshulp ging doen.
Na Brugge, Kortrijk en nu Antwerpen.

Post #555 was duidelijk als bron om aan te tonen dat het alice was die er een probleem mee heeft.
Zij vond het een kleinerende mening te beweren dat sommige vrouwen "hopen eens bekeken te worden tijdens het zwemmen".
Oud 13 februari 2011, 09:33   #557
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

De gedachten-politie is hier alweer aan het werk. Een beetje preutsheid mag/moet maar niet te veel.
Wie ben jij dat jij denkt te mogen bepalen voor anderen hoe preuts iemand mag zijn?
.
Wie ben jij dat je denkt te mogen bepalen dat moslims in naam van religieuze voorschriften inbreuk mogen maken op het het gelijkheidsbeginsel tussen vrouwen en mannen?

Wie ben jij dat je denkt te mogen beslissen dat moslims NO-GO ZONES mogen maken van zwembaden die betaald worden door alle belastingbetalers?

Wie ben jij dat je denkt dat je jij als gedachtepolitie ongestoord mag optreden om de tegenstanders van apartheid de mond te snoeren. Je vergist je van land. De muttawah in Iran wachten op jou. Trek je conclusies, als religieuse achterlijkheid je ding is, als je dag en nacht mee bezig bent, pak je koffers en ga tussen de mollahs wonen.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 09:33   #558
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen lijn overschreden.
Openbare voorzieningen zijn er voor de gemeenschap.
Indien bepaalde leden van de gemeenschap menen dat die openbare voorzieningen op een bepaalde manier een beter dienst kunnen verlenen, dan kan gevraagd worden die dienstverlening aan te passen.
Het is de verantwoordelijkheid van de lokale overheid om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.

Dat is geen lijn overschreden, dan is zelfs de bedoeling van openbare voorzieningen.
Oud 13 februari 2011, 09:36   #559
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Wie ben jij dat je denkt te mogen bepalen dat moslims in naam van religieuze voorschriften inbreuk mogen maken op het het gelijkheidsbeginsel tussen vrouwen en mannen?
Ladies-nights vormen geen inbreuk op het gelijkheidsbeginsel.
In tegendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Wie ben jij dat je denkt te mogen beslissen dat moslims NO-GO ZONES mogen maken van zwembaden die betaald worden door alle belastingbetalers?
Zij betalen een deel van het belastinggeld, het is dan ook maar normaal dat zij een deel van de werking kunnen en mogen regelen.
Oud 13 februari 2011, 09:49   #560
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
De geachten-politie verder aan het werk. Vrouwen, senioren, mensen met een handicap; die liever samen met anderen van hun groep zwemmen; dat mag niet. Die hebben een mankement aan hun hersens!
Volgens MOHAMMED hebben vrouwen een mankement aan hun hersens schat. Ik zie met afgrijzen dat jij hem gelijk geeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be