![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe bekend is Vlaanderen internationaal | |||
Totaal onbekend |
![]() ![]() ![]() |
21 | 32,81% |
Te Weinig bekend |
![]() ![]() ![]() |
22 | 34,38% |
Voldoende bekend |
![]() ![]() ![]() |
14 | 21,88% |
Dat is mij onbekend |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,94% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementslid
|
![]() Azie: Vlaanderen totaal onbekend. Belgie heel weinig bekend. Het bier en de chocolade misschien nog, maar Kuifje, dat is een Fransman voorzover ze hem dan nog kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België waar ligt dat ? Ten zuiden van Vlaanderen ?
![]() http://www.flanders-china.be/index.asp Citaat:
Citaat:
From Wikipedia, the free encyclopedia "In Flanders Fields" is one of the most notable poems written during World War I, created in the form of a French rondeau. It has been called "the most popular poem" produced during that period.[1] Canadian physician and Lieutenant Colonel John McCrae is popularly believed to have written it on 3 May 1915 (see 1915 in poetry), after he witnessed the death of his friend, Lieutenant Alexis Helmer, 22 years old, the day before. The poem was first published on 8 December of that year in the London-based magazine Punch. Flanders Fields ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2011 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En de rest van Vlaanderen is de " banlieu " van Antworp, dus... Amerikaanse kenissen dachten zelfs dat Belgiê een stad was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan het hen niet kwalijk nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Micele, je hebt de wereld van het gelijk. Gruwelijk veel Engelsen, Amerikanen, noem maar op liggen naamloos onder de velden van Ieperen, Passchendaele - noemde hele reeks maar op.
Ik kwam op mijn vakantiereis Engelsen en Amerkanen tegen die per fiets de slagvelden van hun voorouders bezochten. Zelf maak ik me ook schuldig aan dat soort zaken. Op de RN tussen Brussel en Reims liggen talloze oorlogskerkhoven. Ik stop dan en ga de graven langs. Nee, ik denk niet dat Vlaanderen echt onbekend is. dat verdient het ook niet.
![]() |
#108 |
|
![]() Het grote voordeel aan Vlaanderen is dat het een sterk historisch merk is. Je kunt geen boek over de Middeleeuwen of de Renaissance openslaan zonder vermeldingen over bijvoorbeeld de Vlaamse schilderkunst of de Vlaamse textielindustrie. Daarenboven zou je er verbaasd van staan hoeveel mensen, van Latijns-Amerika tot Rusland, enigszins bekend zijn met de situatie en geschiedenis van België. Dat een dertienjarige Amerikaan die je tegenkomt op het internet waarschijnlijk noch van 'Belgium', noch van 'Flanders' (tenzij dan als referentie naar de Simpsons) gehoord heeft is waar, maar het kan me eigenlijk geen hol schelen. We moeten echt af van die verschrikkelijke gewoonte om de Verenigde Staten als ultieme maatstaf voor dergelijke dingen te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 februari 2011 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() @ Vlaanderen Boven
Daar heb je zonder meer gelijk in, maar als ik in Brugge ben en zie de toeristen fotograferen dan ben ik er van overtuigd dat Vlaanderen bepaald niet onbekend is. Ik heb de Vlaamse kuststreek 10 x liever dan die van Nederland.
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, eerlijk gezegd: ik lust de 'neo-Vlaming' niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 februari 2011 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Ik raad iedereen dan ook aan buiten Engels ook een andere buitenlandse taal grondig (!) te leren, zoals Spaans, Duits of Frans. Het is een hele verademing om echt in contact te treden met culturen die minder eng navelstaarderig zijn dan de Angelsaksische wereld. Zoals ik al eerder zei, je zou er van verbaasd staan hoe bekend zowel België als Vlaanderen zijn in bepaalde landen. |
|
![]() |
![]() |