Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 18:21   #741
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bewijs je dat even? Bron die vermeldt dat er behalve moslima's ook niet moslima's aan het zwemmen waren?
Want moslima's kunnen wel zeggen " ladiesnight only" maar dat is het natuurlijk niet wanneer ook andere vrouwen uitgesloten zijn; graag dus bewijs voor je bewering dat het werkelijk om een ladiesnight ging, toegankelijk voor ALLE vrouwen!!
Je ging me ook nog vertellen welke bewering ik niet hard maakte! Ik wacht hoor...

Wat is de vertaling van 'Ladies' Alice ? Genoeg bewijs denk ik niet. Wat ik nu wel kan bewijzen is dat jij zoals meestal uitgaat van dwaze veronderstellingen.

En ja een 'Ladies only night' is toegangkelijk voor alle vrouwen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:22   #742
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet nodig, indien jij je eigen teksten niet begrijpt.

De nagel op de kop Filo!
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:23   #743
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is geen enkele zwemmer die de volledige kosten draagt.
Zwembaden krijgen subsidies.
Dat klopt. De burgers betalen dus voor dat zwembad, het lijkt me dan ook logisch dat diezelfde burger er ook terecht kan tijdens de openingsuren.

Maar die zwemfaciliteiten zijn er wel, dus het lijkt me dat buiten de openingsuren die faciliteiten moeten kunnen afgehuurd worden door privé-organisaties.
Oud 13 februari 2011, 18:25   #744
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele zwemmer die de volledige kosten draagt.
Zwembaden krijgen subsidies.

Er zijn steden, die zich als doel stellen om hun bevolking aan het sporten te zetten. Daarom bouwen ze zwembaden en sporthallen. Organiseren ze sportactiviteiten.
Indien uit onderzoek blijkt dat sommige groepen minder sporten, proberen ze soms om maatregelen te bedenken en te treffen om ook die doelgroepen meer te laten sporten.
Inderdaad. En wie daarover wil zagen, moet naar een gemeenteraadslid, schepen of godbetert de burgemeester stappen. Hier blijven zeuren zal echter niets aan de situatie veranderen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:27   #745
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat klopt. De burgers betalen dus voor dat zwembad, het lijkt me dan ook logisch dat diezelfde burger er ook terecht kan tijdens de openingsuren.

Maar die zwemfaciliteiten zijn er wel, dus het lijkt me dat buiten de openingsuren die faciliteiten moeten kunnen afgehuurd worden door privé-organisaties.
Er zijn steden, die zich als doel stellen om hun bevolking aan het sporten te zetten. Daarom bouwen ze zwembaden en sporthallen. Organiseren ze sportactiviteiten.
Indien uit onderzoek blijkt dat sommige groepen minder sporten, proberen ze soms om maatregelen te bedenken en te treffen om ook die doelgroepen meer te laten sporten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:28   #746
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
woehaaaa..... geen species zijn zo gesexualiseerd als de moslims. zelfs hun achtjarige kinderen pakken ze in omdat die anders als lustobjecten worden beschouwd door hun geile testosteron boys die zelfs niet geleerd hebben zich te beheersen!

Ik heb er nooit zelfs maar aan GEDACHT dat zwemmen in een zwembad een sexuele handeling zou zijn! TOT die onnozele wiegelwaggelwijven kwamen denken dat ze toch o zo aantrekkelijk waren voor hun geil testosteronboys.

Blijkbaar hebben niet-moslims daar geen probleem mee, d.i. als ze hun gebroed tenminste uit het zwembad houden.
Ik zou er ook nooit aan gedacht hebben dat zwemmen een sexuele handeling is. Artisjok, Wisord en filosoof die denken van wel als ze een vlinderslagske slaan.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:29   #747
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat je dit al eens gezegd hebt
Oud 13 februari 2011, 18:30   #748
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat je dit al eens gezegd hebt
Ja, maar ik had de indruk dat je dit negeerde.
Oud 13 februari 2011, 18:31   #749
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar ik had de indruk dat je dit negeerde.
Ja, want je probeert hiermee de discussie weer off-topic te brengen.
De mate waarin belastingsgeld moet geïnvesteerd worden om sportonwilligen tot sport aan te zetten is een andere discussie.
Oud 13 februari 2011, 18:36   #750
Pilleke
Banneling

Standaard

Nu vraag ik me af welke maatregelen de gemeenten kunnen nemen om moslima's te kunnen laten joggen.
De straten een uur per week barricaderen?

En wat met diegenen die aan strandvolley willen doen?
Het strand barricaderen?

En wat met diegenen die naar het toneel of de film willen?
Een scheidingswand plaatsen?

En diegenen die naar een museum willen?
Ook een muslim-only-uurtje?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:40   #751
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want je probeert hiermee de discussie weer off-topic te brengen.
De mate waarin belastingsgeld moet geïnvesteerd worden om sportonwilligen tot sport aan te zetten is een andere discussie.
Jij stelde zelf dat daar geen belastinggeld mocht aan gespendeerd worden.
Citaat:
Ik kan mij wel voorstellen dat er vrouwen zijn die zich te onzeker voelen over hun lichaam en liever geen mannelijke blikken op hen gericht zien.
Ik heb eigenlijk ook geen probleem met aparte zwemuren voor diverse groepen, tot zolang het maar buiten de gewone openingsuren valt en de kosten geheel door de gebruikersgroep gedragen worden.
Als jij over belastinggeld begint, mag ik daar toch op repliceren.

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 februari 2011 om 18:40.
Oud 13 februari 2011, 18:49   #752
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij stelde zelf dat daar geen belastinggeld mocht aan gespendeerd worden.

Als jij over belastinggeld begint, mag ik daar toch op repliceren.
Voor mijn part zijn AL die zwembaden geheel privé hoor.
Het lijkt me logisch dat als je een burger laat betalen om een zwembad open te houden, hij er dan ook in mag op de momenten waarvoor hij betaalt.
Dat is toch redelijk? Je hoort me zelfs niet klagen dat ik meebetaal voor iets waar ik ziek van word!
Oud 13 februari 2011, 18:56   #753
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij van 1 gemengd internaat weet; dat alle internaten gemengd zijn.
Bij mijn laatste bezoek aan Spes Nostra Heule, was het internaat er nog altijd exclusief voor meisjes.
Het is niet omdat jij van geen enkel gemengd internaat weet, dat er geen bestaan.
Citaat:
Wat is daar durven aan?
Waarom wil je een naam? Vraag eens rond in je kennissenkring, aan jongeren die naar de middelbare school gaan.
Internaten zijn ook nog altijd voor jongens en meisjes gescheiden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 19:02   #754
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Alle burgers betalen mee aan openbare zwembaden. Alle burgers hebben dan ook hetzelfde recht om er gebruik van te maken. Op dezelfde voorwaarden welteverstaan.
Als je dan toch wil gaan apartheidszwemmen dan huur je het zwembad maar af. Buiten de gewone openingsuren. Dan ga je maar snachts met je geloofsgenoten baantjes trekken. Of je laat de moskee onderlopen en gaat daar zwemmen. Dan zit er ook meteen een afscheidingsgordijn tussen de vrouwen en de mannen.
Oud 13 februari 2011, 19:02   #755
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer in Kortrijk in het conservatorium als ouder/bezoeker de les bij te wonen.
1 keer per jaar is er opendeurdag. Dan mag je binnen tijdens de les.
Het ging niet over Kortrijk, de wereld is groter dan dat.

Het ging ook niet enkel over 'lessen bijwonen in 't muziekconservatorium', maar over ballet (of andere sporten of recreatie voor kinderen), waar je in cafetaria of achter 'n glazen wand wel degelijk kan plaatsnemen als ouder, kennis of wat dan ook.
Net zoals 'n tribune of 'n cafetaria van 'n zwembad 'n openbare plaats is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 19:36   #756
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En ja een 'Ladies only night' is toegangkelijk voor alle vrouwen.
en de openbare tribune was OPEN voor iedereen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 19:55   #757
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
woehaaaa..... geen species zijn zo gesexualiseerd als de moslims. zelfs hun achtjarige kinderen pakken ze in omdat die anders als lustobjecten worden beschouwd door hun geile testosteron boys die zelfs niet geleerd hebben zich te beheersen!
Er zijn trouwens ook andere activiteiten die enkel voor vrouwen zijn. Kinepolis "Lady's at the movies". Probeer anders eens op zo'n dag Kinepolis binnen te wandelen als man ?

Ik kan begrijpen dat tijdens normale zwemtijden het niet kan dat je omwille van een religie het bad begint af te sluiten. Maar als je onder een gemeenschap (dat kan religieus, of gewoon zuiver en alleen vrouwen zijn zonder dat religie er iets mee te maken heeft - bv. zwemmen met zwangere vrouwen is zelfs *ook* soms zonder andere mannen) besluit om geld in te zamelen zodat je daar eigen tijden voor hebt, dan zie ik geen reden om dat gericht te boycotten. En dat is wat de provocateurs deden : gericht op de banken gaan zitten omdat men geen specifieke regel daarvoor had bedacht. Netjes hoor.

Je generaliserende uitspraak over moslims is anders ook wel flink over de schreef. Zeker terwijl er zoveel verschillende stromingen en gedachtengangen zijn onder de moslims gaat zeker niet iedereen het met dat idee eens zijn.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 20:25   #758
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat tijdens normale zwemtijden het niet kan dat je omwille van een religie het bad begint af te sluiten. Maar als je onder een gemeenschap (dat kan religieus, of gewoon zuiver en alleen vrouwen zijn zonder dat religie er iets mee te maken heeft - bv. zwemmen met zwangere vrouwen is zelfs *ook* soms zonder andere mannen) besluit om geld in te zamelen zodat je daar eigen tijden voor hebt, dan zie ik geen reden om dat gericht te boycotten. En dat is wat de provocateurs deden : gericht op de banken gaan zitten omdat men geen specifieke regel daarvoor had bedacht. Netjes hoor.
waar was het protest toen het groepje autochtone mannen (die er reeds zwommen sinds 2004 met hun echtgenotes) moesten wegblijven zelfs van de tribunes...
van discriminatie gesproken...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 20:25   #759
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Er zijn trouwens ook andere activiteiten die enkel voor vrouwen zijn. Kinepolis "Lady's at the movies". Probeer anders eens op zo'n dag Kinepolis binnen te wandelen als man ?

Je generaliserende uitspraak over moslims is anders ook wel flink over de schreef. Zeker terwijl er zoveel verschillende stromingen en gedachtengangen zijn onder de moslims gaat zeker niet iedereen het met dat idee eens zijn.
Citaat:
"Een groep van vijftien mannen en vrouwen die al sinds 2004 op donderdagavond zwemt, moest plots wijken voor de moslimvrouwen. De vrouwen bleven komen, maar toen hun mannen zelfs niet meer op de tribune mochten, was voor ons de maat vol. Wij hebben het ook eens geprobeerd en blijkbaar vinden de Turkse vrouwen dat dit niet kan."

"Er is echter geen verbod in het reglement. Moeten grootvaders of echtgenoten dan in de kou wachten tot hun kleindochter of vrouw klaar is met zwemmen?", klinkt Lespoix' argumentatie
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 20:31   #760
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het is niet omdat jij van geen enkel gemengd internaat weet, dat er geen bestaan.
Ik schreef ook niet dat er geen bestaan.
Ik schreef "Internaten zijn ook nog altijd voor jongens en meisjes gescheiden."
Ik gebruikte het onbepaald meervoud. Cochi legt graag uit wat dit betekent..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be