![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat Walen niet begrijpen waarom een Filip De Winter op de publieke omroep zijn gedacht mag zeggen, tot daaraan toe. Of waarom er ook niet_VB politici bij de uitvaart aanwezig waren. Tja, ik begrijp op mijn beurt ook niet hoe de Walen aanvaarden dat die zatte Daerden zichzelf en de Belgische politiek op TV belachelijk maakt, en al zeker niet dat die daar nog stemmen door wint ook. Maar ja, het zij zo... Maar als Daerden zou komen te sterven denk ik niet dat de VRT bij een nieuwsreportage over de uitvaart, commentaar zou geven in de trant dat in Wallonië alcoholisme en dagelijkse dronkenheid de gewone gang van zake zijn sinds Daerden minister is. Dat slaat nergens op en is gewoon gif spuien. Dat is wat de RTBF nu juist wel gedaan heeft. Laatst gewijzigd door Zucht : 14 februari 2011 om 18:21. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De RTBF verklaart dat het (volgens u onbestaande) cordon mediatique in Vlaanderen is doorbroken. In de nota "VRT en de democratische samenleving" worden de journalisten van de VRT de facto een cordon mdeiatique opgelegd. Geen onktenning mogelijk De hoofdredacteur van de VRT nieuwsdienst (Hoflack) heeft in Knack openlijk toegegeven dat hij inderdaad een (volgens u onbestaand) cm rond het VB heeft gelegd, dat hij daar niets antidemocratisch aan ziet en dat hij in de toekomst nog "leper" en nog stringenter dat (volgens u onbestaande) cordon mediatique gaat toepassen Bracke verklaart inderdaad dat hij tegen het (volgens u onbestaande) cordon mediatique was maar dat hij door zijn superieuren (lees: hij is altijd een laffe oportunistische hond geweest) werd teruggefloten Yver Desmet verklaart: wij nodigen ze enkel nog uit om er op te kloppen Dit, mijn beste is een paar feiten uit de losse pols, Google een beetje rond en check mijn vaststellingen....en kom dan nog maar eens vertellen dat het cordon mediatique rond het VB "verboden" zou zijn.
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg niet dat een cordon mediatique rond extreem rechtse partij niet zou mogen, maar een VB is toch juridisch bewezen geen extreem rechtse partij, we zijn toch al dat stadium voorbij ? Of moeten we dat proces nog eens overdoen ?? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Als de VRT het zou kunnen, zouden ze exact hetzelfde doen als de RTBF, nl. ze doodzwijgen. Het is niet uit vrije wil dat Hoflack ze aan bod laat komen, hoor. Lees anders dit eens (net al googelend gevonden, mijn beste): http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20090922_068 Dus stel ik vast: in Wallonië mogen ze niet aan bod komen, in Vlaanderen moeten ze aan bod komen (en al zeker in verkiezingstijd, want daar ging het om in mijn voorbeeld). En laat duidelijk zijn dat ik geen VB-fan ben. Vond dit vorig jaar gewoon een perfect voorbeeld van dit absurde land, waarin zelfs geen nationaal verkiezingsdebat meer mogelijk was omdat de wetgeving(en) het niet toeliet(en). |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
[quote=Vlaamse Leeuwin;5298317]RTBF ziet in uitvaart Morel vooral doorbreking cordon
Deze Rode Rakkers zullen systematisch misbraak maken van hun macht om de mensen te kunnen overtuigen van hun onzin, ook ivm racisme : Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Een absolute schande
14 februari 2011 De manier waarop de RTBF verslag heeft gebracht over de uitvaart van de aan kanker overleden politica Marie-Rose Morel heeft velen verbaasd. De commentator van Het Laatste Nieuws spreekt van een 'absolute schande'. "Als ik een halve dag had kunnen krijgen, zou ik naar de begrafenis zijn gegaan, zei mijn favoriete kassierster in de Carrefour zaterdagochtend. Maar zaterdag, je weet hoe dat gaat in een druk beklant warenhuis. Het geeft wel aan hoezeer de heroïsche strijd van Marie-Rose Morel tegen haar 'kankermonster' iedereen heeft aangegrepen, gewone mensen net zo goed als politici als Bart De Wever. Iedere gedachte aan politiek was daarbij ver weg. Zeer ver. De dood verenigt alle mensen. Behalve bij de RTBF, de Franstalige openbare omroep. Geen woorden zijn sterk genoeg om de reportage te beschrijven, die de RTBF van de begrafenis heeft gemaakt. Schandalig is nog veel te zwak. Weerzinwekkend komt al in de buurt. Obsessionele haat die mensen tot in de dood laat achtervolgen. Het getuigt van een volkomen gebrek aan ieder menselijk gevoel. De Franstalige journalisten, iedereen in het zuiden, ook de politici, moeten eens leren beseffen dat solidariteit in twee richtingen gaat. Het is meer dan geld voor werklozen en uitkeringen voor zieken. Het betekent ook dat de twee kanten moeten kunnen delen in de emoties en de diepste gevoelens van de ander. Journalisten zijn hun naam niet waardig als zij in hun 'analyses' niet bekwaam zijn rekening te houden met de diepste gevoelens van hun medemensen. De journalistiek is geen vrijbrief voor morele wreedheid. Aangezien ze het blijkbaar niet eens beseffen, is het nog erger. Moreel nihilisme. ... Bron: Luc Van der Kelen, Het Laatste Nieuws |
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Parlementslid
|
http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentID=1500026
Citaat:
Daarmee bedoel ik, ga je ook steken onder de riem zien bij verwijzingen naar Wallonië, Waalse politiekers, etc... Dit precedent heeft de mogelijkheid dit zwaar te veranderen. Verder hoop ik dat er een Cordon Sanitair ingelast wordt tegen interviews geven aan de RTBF. Ze zijn daar blijkbaar verzot op cordons, ze kunnen er 1 krijgen.
|
|
|
|
|
#28 |
|
Minister-President
|
Uit je ongenoegen op :
http://www.facebook.com/pages/Aan-de...70768482969933
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
Ze hebben zich inmiddels al geëxcuseerd voor hun riooljournalistiek.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, geen "andere invalshoek", wel leugens. Er wordt bijvoorbeeld gesuggereerd dat Morel haar verwoestende ziekte gebruikte om de populariteit van het Vlaams Belang op te vijzelen, net zoals heel de Vlaamse politieke wereld aanwezig is, enz.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze hebben zich geëxcuseerd dat de reportage mensen zou hebben gekwetst maar officiëel blijven ze er achter staan.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Binnenland RTBF excuseert zich voor Morel-reportage maandag 14 februari 2011 BRUSSEL - Een RTBF-reportage over de dood van Marie-Rose Morel zet in Vlaanderen kwaad bloed. ‘Haar kanker heeft waarschijnlijk gediend om haar extreemrechtse ideeën te versterken.' Een televisiereportage van de RTBF, die zaterdag berichtte over de druk bijgewoonde begrafenis van Marie-Rose Morel, wekt in Vlaanderen algemene weerzin op. Zeker de laatste zin van het nieuwsitem gaat er voor velen mijlenver over. Dat de Antwerpse haar strijd tegen kanker zou hebben misbruikt om haar politiek gedachtegoed uit te dragen, is bijzonder grof. En bovenal ongepast. De RTBF begrijpt de commotie en excuseert zich voor de toon van de reportage. ‘Het was niet onze bedoeling om mensen te choqueren en al zeker niet de nabestaanden. Haar dood is en blijft een persoonlijk drama', zegt Jean-Pierre Jacqmin, directeur Informatie bij de RTBF. Toch vindt hij niet dat zijn zender en de journalist in kwestie een deontologische fout hebben gemaakt.‘ De reportage focuste op de publieke figuur Morel. Als politica verkondigde ze extreemrechtse meningen en dat wilden we in herinnering brengen. Onze aanpak zou dezelfde zijn, als het zou gaan over Bart De Wever (N-VA), Joëlle Milquet (CDH), of eender welke politicus. Het persoonlijke aspect is daarbij van minder belang. Ik stel alleen vast dat de Vlaamse media meer aandacht hadden voor de figuur, de mens en de moeder Morel. Dat is een duidelijk verschil in insteek,' aldus Jacqmin, die — zo geeft hij zelf toe — verrast is door de vele reacties. De toon van de reportage wijst erop dat sommige Franstalige media nog steeds niet goed weten hoe om te gaan met extreemrechtse politieke elementen. Dat komt deels door een volgehouden cordon médiatique: de afspraak om zo min mogelijk over xenofobe en racistische politieke partijen te berichten. Een strategie die velen trouwens aanhalen als verklaring waarom er in Wallonië nog geen uitgesproken equivalent van Vlaams Belang bestaat. Ook de huidige politieke crisis en de moeilijke communautaire onderhandelingen verscherpen ongetwijfeld de toon bij veel politieke journalisten. Temeer omdat de Vlaams-nationalisten —of het nu om de N-VA gaat of Vlaams Belang— volgens hen de grote schuldige zijn aan de stilstand. Dan durven de clichés al eens van stal te worden gehaald, in de trant van: Vlaanderen is rechts, en rechts is slecht. Andere Franstalige media reageerden meer ingetogen, minder hard. Zo focusten Le Soir en La Libre Belgique meer op de persoonlijke, menselijke band die Morel had met haar vroegere studiegenoot en huidig N-VA-voorzitter Bart De Wever. http://www.standaard.be/artikel/deta...G&subsection=3 Dat excuus is niet vanuit het hart, vanuit overtuiging er is iets niet goed gegaan; het zijn formele woorden. Hadden beter dan de mond kunnen dichthouden.
|
|
|
|
#35 | |
|
|
[quote]
Citaat:
Neen hoor...het Cordon mediatique is in Vlaanderen nog erger dan in Wallonië...daar mogen ze gewoon niet op TV...hier worden ze uitgenodigd om vier tegen één publiekelijk te worden afgeslacht. Wat ik nu zo hilarisch vind is het feit dat dat diegenen die het CM toepassen het publiekelijk toegeven, er fier op zijn en verklaren het in de toekomst nog toe te passen terwijl diegenen die door het CM in hun meest fundamentele democratische rechten worden bedrogen verklaren dat het gewoon niet bestaat. Doet mij zo'n beetje denken aan een ander soort cordon mediatique van een tiental jaren geleden: er waren geen transferten en er was geen probleem met de immigratie...
|
|
|
|
#36 | ||
|
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#37 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
[quote=Fieseler;5302546]
Citaat:
Door hen aan het woord te laten, deel te laten nemen aan debatten, hun standpunt op regelmatige wijze te laten verkondigen. Dat ze bij momenten afgeslacht worden, hoort er dan gewoon bij hé. Naar mijn gevoel ligt dat eerder aan hun standpunten zelf of op z'n minst aan het ontbreken van talent en/of argumenten om deze standpunten kracht bij te zetten. Een Annemans bijvoorbeeld heb ik zelden afgeslacht geweten. Onheus behandeld waarschijnlijk wel, maar intellectueel gezien en puur op basis van inhoudelijke argumenten (die ik overigens absoluut niet deel), blaast hij de meeste tegenstanders wel omver. Het doen-alsof-ze-niet-bestaan principe van de franstalige media (en in andere delen van Europa) lijkt me een betere omschrijving van geschonden democratische rechten dan het half-en-half cordon dat er nu in de Vlaamse media gehanteerd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Ik hoop nu echt uit de grond van mijn hart dat GEEN ENKELE vlaamse politicus nog één woord met de RTBF willen praten.
Ijdele hoop natuurlijk. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 15 februari 2011 om 18:46. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit alle posts in deze draad blijkt dat de deelnemers het niet hebben begrepen...
Als een stelletje oude wijven (incl van der Kelen) wordt hier gereageerd. Lesoir focust helemaal niet op een Vlaams publiek (who cares), zij focust op migranten. Boodschap was: MRM was racist, dus BdW is ook racist, dus zijn politieke coalitiegenoten zijn racist, dus (alle) Vlamingen zijn racist ofwel gedogen racisten. Subtekst: Vlamingen niet goed voor vreemdelingen. De boodschap was zeer effectief. en gericht op de groeigroep. Zij die de toekomst van Belgie bepalen. Lesoir verdient een groot compliment. Zo maak je een krant. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 15 februari 2011 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het enige dat een vlaming denkt (in termen van geld ) is stop met profiteren en begint te werken. Het tweede wat de vlaming denkt, is het is niet omdat je te lui bent om te werken, dat je dit vals debat moet voeren dat wij racist zijn.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2011 om 19:05. |
|
|
|
|